![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
So help me understand the rest of your argument please.
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() TomB, we pakken hier een Porche als voorbeeld. Misschien wel leuke sportwagens, maar de versies van de 911 zijn knudde kwa baanligging, doordat de motor achter de achterwielen ligt.
Maar kom, met de Belgische wegen in gedachte is elke 4*4 al een optie aan het worden. Ook zijn de 4*4's veiliger, indien men die gebruikt zoals het verkeersreglement het toelaat. Want in dat geval zijn de meeste wagens wel redelijk te doen, al zijn ze 1 wd. maar ja 4*4 is iets stabieler qua eigenschappen , zeker indien ondersteund met alle elektronische trukjes. Het komt er op neer dat er weer een minister iets uit zijn kl*ten kraamt om iets te zeggen om in de media te komen. Die kwispels zijn alleen goed om postjes te verzamelen. Niet in competentie op de vlakken waarover ze gaan.
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me gewoon af waarom men zwaartepunt als argument wenst te gebruiken voor het verbieden van 4x4 aandrijving. Dat heeft ongeveer evenveel zin als veiligheidsgordels verbieden omdat kale banden toch wel gevaarlijk zijn.
In het begin was er niets, wat ontplofte. Laatst gewijzigd door TomB : 4 november 2004 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat denkt u van het zwaartepunt van grote vrachtwagens? Dagelijks ligt er wel ene op zijn kant.... uit het verkeer halen? Al eens een auto gezien die aangereden is door een vrachtwagen? Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Vreemdeling
|
![]() Als ik hier al die reacties lees, moet ik vaststellen dat er hier heel wat mensen in hun ego getrapt zijn als men zegt 4x4 verbannen.
Maar wat is er zo mis met een doodgewonewagen? Wel men kan zijn status op deze planeet niet aan anderen tonen. Veel mensen die met een 4x4 rijden zouden er de pest aan hebben dat hun koetswerk bevuild zou zijn met modder. Want het oogt tóch zó mooi als men met een 4x4 naar zijn club, kennissen, familie enz...kan rijden. Maar men vergeet wel, dat zij eigelijk met vrachwagen rond rijden. Terwijl de begoede middenstander van de jaren'50 zich een auto aanschafte om bij de familie, kennissen, kaartersclub... te gaan, want het was terug de middenstander van laagste rang die de zondag met zijn vrachtwagen op familiebezoek ging. En zeg nu eens, zou het eigelijk niet voor het fiscaal voordeel zijn dat de meeste mensen een 4x4 kopen? Minder inschrijvingstaks, minder verkeersbelasting enz... Zou men dit niet beter aanpakken? Waarom moet ik met een kleine wagen met 2000ccdiesel meer inschrijvingstaks, btw en verkeersbelasting betalen? Terwijl mijn wagen nog géén 6 liter verbruikt en de wegen niet extra belast door zijn gewicht. Waarom zitten de politiekersaltijd maar te leutern over Kioto-normen een gat in de ozon en de schatkist, als zij hier zelf blind voor zijn. Of zouden zij hier de vrienden van de golf in hun ego raken, als zij nu eens meer voor hun wagen moesten uitgeven. Ben zondag nog naar Knokke geweest en moest daar walgen van de luxe jeep's. Moest in mijn eigen denken, hoeveel frigoboxen zouden die mensen wel moeten vervoeren? Ik denk zelfs, dat Knokke op dit gebied de onveiligste stad van België is. Wel is waar, ge ziet daar wel weinig jeep's rond rijden met bullbars, maar ja daar lopen natuurlijk andere "koeiën" rond hé. Bon, iedreen begrijpt nu mijn woede voor de "sjieke tereinwagens" ik heb dus wel niks tegen de mensen die zich een oerdegelijke en echte 4x4 kopen om op het terein te gaan, zolang het hier weer niet is om de snob uit te hangen en alle bossen kapot te rijden. De echte doen Parijs-Dakar. En nu maar verder leuteren over fietsvergoeding, want daar ligt men in veel bedrijven niet zó wakker van, zolang de chef maar niet in zijn ego getast wordt met het ontnemen van zijn "luxe 4x4 aangedreven op lpg en daar niet met mag en niet kan parkeren in zijn luxe ondergronse parkeergarage". Laatst gewijzigd door Pedro : 5 november 2004 om 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik rij persoonlijk een Freelander Sport, dat wil zeggen 3 cm lager dan normaal en een 30 % stravere vering en 235 'ers erop, ik heb van 't weekend een bochtje aangesneden tegen 60 waar ik met mijne Scenic en Megane al tegen 55 serieus voelde dat ik uit de bocht gedrukt werd. die Freelander zijn zwartepunt ligt nog altijd hoger dan ne Megane en hij weegt een pak meer ook de ophanging is wel iets straffer dat wel, maar het toverwoord is hier vooral permanente 4X4 en tractioncontrol. Om met ne Porsche 911 te rijden terwijl den tractioncontrol afstaat moete wel al een stukske met den auto kunnen rijden, dat is nen sportwagen hé vergeet dat niet. Bovendien is de beweging van een Boxermotor totaal anders dan die van een motor waar de cilinders in lijn liggen, dat dat voertuig dan makkelijker uitbreekt is normaal, ... (vraag dat maar eens aan motards die met BMW's rijden, ... ) Laatst gewijzigd door Herr Flick : 5 november 2004 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Herr Flick : 5 november 2004 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wat de beweging betreft, de krachten heffen elkaar op. Simultaan naar links en rechts bewegende zuigers. Heb ik weinig last van. Laatst gewijzigd door Flat V : 5 november 2004 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Vreemdeling
|
![]() Bete Flick. U moet eens uw oor te luisteren leggen, hoe er gefoefeld wordt met al die fiscale zaken. U zegt dat een bedrijfsvoertuig maar 2 personen mag vervoeren. Dan ben ik het er met u eens, maar hoeveel pick-up's rijden er rond waar 5 personen met vervoerd worden? Of vallen deze niet onder de fiscale verminderingen? Neen? Waarom rijden ze dan allemaal met zo een lompe vrachtwagen rond, waar zelfs hun eigen vrouw niet met kan parkeren.
Er zijn ook mensen die steeds beweren dat zij zich in hun tereinwagen veiliger voelen, maar ooit al eens aan uw medemensen gedacht, die daar in een gewoon autootje rond rijden. Maar ja, ik begrijp het wel, op onze egostische planeet denkt ieder maar aan zichzelf en hun gezinnetje. Tot iemand van hun gezinnetje al fietsend zal aangereden worden. Dan zullen het de eersten zijn die er de pers zullen bij halen om deze lelijke monsters van de weg te verbannen. Als laatste nog iets, er zijn veel mensen die zich aangevallen voelen door het woord 4x4. Maar 4x4 is wel een term om aan te duiden dat de wagen op 4 wielen aangedreven wordt. En dit is zeker een optie die de wagen veiliger maakt in de bochten, gladde plaatsen enz. Maar voel u niet aangevallen omdat u met een 4x4 rijdt. Dit forum gaat wel degelijk over de tereinwagens (mastadonten van de weg). |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een bedrijfswagen is nog geen pck-up. Een pick-up kan ook 4zitplaatsen hebben. Het gaat hem om een lichte vracht dat het LAADgedeelte groter moet zijn dan het gedeelte voor de pasagier. Wat u anders zegt dat een lichte vracht bezitter zich veiliger voelt, daar kan ik ook wel inkomen. Maar in mijn lichte vracht voel ik mij zeer onveilig tegen die grote vrachtwagens. (zullen we deze ook maar van de baan nemen, eerst?) Wanneer ik met mijn lichte vracht achter een monovolume hang, zie ik ook geen steek meer, dan u achter een lichte vracht. Zullen we dan maar de monovolume uit het verkeer nemen? Wanneer ik met mijn motor rij; heb ik een probleem achter een gewone auto. Zullen we de gewone auto maar uit het verkeer nemen? En waneer ik te paard zit, heb ik enorme problemen om mijn paard kalm te houden wanneer er een motor voorbij komt. Zullen we de motor maar uit het verkeer nemen. En wanneer ik met mijn fiets rij, heb ik oneindig grote problmemen met mensen die rollerscaten op het fietspad. Zullen we dat ook maar verbieden? Wanneer ik uit mijn huis kom te voet, durft het wel eens gebeuren dat er iemand te dicht tegen mijn gevel loopn en zodoende bits ik op hem. Zal ik dan maar thuis blijven zitten. Hoe zot moet men eigenlijk zijn om te zeiken, en te zagen over iets waar de jalouzie vanaf druipt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#192 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
En uw laatste zin ???? ![]() Speak for yourself !!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
_____________ Wie is het die wil weten wie hij is? -- De Openbaringen van Flippend Rund, 3015 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Boxermotor in een Porsche 911 heeft op zich geen blaas te maken met het minder geslaagde uitbreekgedrag van deze heel populaire auto. De positie ervan , die telt.
Als men een even zware in lijn motor op dezelfde plaats zou monteren zou die wagen net hetzelfde gedrag vertonen. Om maar aan te halen, De Subaru's met boxermotor doen het al jaren redelijk goed in de rallywereld. Ikzelf ben een boxerfanaat. Quasie trilvrij, zeer stabiel, en lichter in bewegende delen, daar de zuigers zelf voor de balans zorgen . Helaas is het andere zuigermotortype dat nog stabieler draait niet in gebruik bij normaal vervoer. De stermotor.
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder, moet ik zeggen dat veel van die arme sukkelaars in klein auto'kes zich ook als ware kamikaze durven gedragen, laatst dook er zo een met nen 306 bekanst onder mijne snuit op de ring, ... Had ik nie alles toegekwakt, dan had ik van die 4 hollanders filet americain gemaakt, Dan had er weer in de gazet gestaan, : Dikke nek met terreinwagen, rijdt gezinswagen plat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja allé kom dan, we hebben het hier over jeepkes die omgebouwd worden tot lichte vracht en dan in de meeste gevallen maar 2 personen meer kunnen vervoeren, (Heeft vooral iets met de verzekering te maken dacht ik, mijn excuses als ik verkeerd ben hé... ) Wat de Porsche betreft, ik zeg niet dat die onveilig is, verre van, maar men moet wel weten hoe men een paar honderd PK op de achteras in bedwang houd. En ik heb mijn bewering, van iemand die met een boxer gereden heeft als motor. Hij beweert dat er een ander gevoel van uitgaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel blij vliegers hé, (dacht ik toch, ... ) Waarom eigenlijk niet, ? Omdat de onderste zuigers moeilijker bereikbaar zijn voor onderhoud, of ? ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel ja, ik heb er nooit mee gereden, ik weet het alleen van iemand die er een of 2 keer mee gereden heeft, en anders met redelijke zware lijn motoren rondraced. Het zal hoogstwaarschijnlijk gewoon een kwestie van gewenning zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Vreemdeling
|
![]() Binnenkort wordt de benzine zo duur dat we allemaal rolschaatsen mogen aanbinden.
Ik rij nog alleen maar ... met de metro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |