Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2016, 23:01   #181
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Natuurlijk Franstaligen die in Engeland leven en werken spreken enkel en alleen Frans en weigeren een woord Engels te spreken. Vanzelfsprekend ...
Je kan het dus niet bewijzen?

Je moet begrijpen dat ik duidelijkheid vraag, 'ze spreken Frans' bewijst niet dat ze Engels spreken.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 mei 2016 om 23:10.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2016, 00:14   #182
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je kan het dus niet bewijzen?

Je moet begrijpen dat ik duidelijkheid vraag, 'ze spreken Frans' bewijst niet dat ze Engels spreken.
Fransen die in Engeland leven en werken spreken volgens u geen enkel woord Engels. Bent U: Gehandicapt? Inteelt? Of beiden?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2016, 00:43   #183
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat weet ik niet. Maar dat maakt weinig uit. Een van mijn kinderen woont in Brussel. Ik kom daar dus regelmatig. En stel vast dat verbazend veel Franstaligen daar uitstekend Nederlands spreken. Ttz in relatie tot wat je zou verwachten als ge leest wat hier geschreven wordt.
Bon,mijn praktijk ervaring is dus kompleet het tegenovergestelde van wat u beweerd....

zelfs hun kinderen zijn kompleet Franstalig,geen Engels en nog véél minder Nederlandstalig..

Wat begrijpt u nu niet aan bovenstaande zin...

Citaat:
Ik moet wel toegeven dat die werknemers stuk voor stuk hoogopgeleid zijn. Dat zou een verklaring kunnen zijn.
Dat maakt niets uit weet u,laag of hoogopgeleid,ik kom met beiden in contact,met hetzelfde resultaat uiteraard...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2016, 01:18   #184
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb in België persoonlijk en in de praktijk zelden gemerkt dat er iets is dat niet werkt.
Ik heb maar al te goed gemerkt hoe het één an ander niet werkt in dit apenland....
Uw beroemde sociale zekerheid met name...

Citaat:
. Integendeel als ik -bijvoorbeeld- een reispas ga halen loopt alles vlot,
U betaald daar immers voor.....

Mijn dochter werd geboren met een handicap,22 jaar heeft het geduurd vooralleer haar handicap werd erkend als aangeboren....

22 jaar lang mocht ik quasi volledig opdraaien voor alle kosten ,operaties inbegrepen .....

En dan werd haar handicap bij mirakel erkend zonder dat wij daar nog voor de zoveelste keer een aanvraag hadden ingediend ,dit nadat in de voorgaande jaren alle eerdere aanvragen daarvoor onverbiddelijk waren afgewezen....

Citaat:
het huisvuil wordt op tijd opgehaald, de warenhuizen puilen uit met allerlei koopwaar, ik kan de boeken kopen die ik wens, goed eten waar ik maar wil, de auto kopen die ik verkies, er is geen woningnood, er is zelden een stroompanne of waterpanne, de geneeskundige diensten werken goed, het onderwijs is zeker niet het slechtste, de gemeente en de overheid kuist regelmatig de wegen, de gemeenten en het platteland liggen er meestal netjes bij, kortom alles functioneert. Het is niet volmaakt maar het werkt.
U zegt, Wie maakt de boeken die u wenst,wie haalt het huisvuil op,wat betaald u jaarlijks voor beide,en vooral wie vult niet de putten op in die volgens u gekuiste wegen waar men stuitert van put naar put...

Citaat:
Wat zit u toch te janken de hele tijd?

Natuurlijk zijn er problemen. Vandaag zijn het de cipiers en morgen weer anderen. Dat is zo. Maar in welk land zijn er geen problemen?
Ik ,en janken,u dwaalt mijn beste,de schoonste tijd van mijn leven is aangebroken....

Het onderwerp,niet moeilijk mijn beste,het falen van die algehele belgicistische apparatuur,eindeloos verloren in zijn eigen complexiticiteit..

Nu maar wachten op de onvermijdelijke implosie...

Laatst gewijzigd door Svennies : 21 mei 2016 om 01:22.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2016, 07:22   #185
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet. Maar dat maakt weinig uit. Een van mijn kinderen woont in Brussel. Ik kom daar dus regelmatig. En stel vast dat verbazend veel Franstaligen daar uitstekend Nederlands spreken. Ttz in relatie tot wat je zou verwachten als ge leest wat hier geschreven wordt.
Ik moet wel toegeven dat die werknemers stuk voor stuk hoogopgeleid zijn. Dat zou een verklaring kunnen zijn.
Hiermee bevestigt u dus dat het maar om een kleine groep gaat, nl. hoogopgeleiden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2016, 11:37   #186
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Fransen die in Engeland leven en werken spreken volgens u geen enkel woord Engels. Bent U: Gehandicapt? Inteelt? Of beiden?
Ik spreek me niet uit over die mensen in Engeland hun kunnen.

Jij probeerde te bewijzen dat ze Engels spraken aan de hand van 'ze spreken Frans', helaas was dat geen bewijs en ik wees u daarop.

U hebt nog steeds geen bewijs?

Verder, het is inteelt, mijn vader had zijn moeder zwanger gemaakt, maar ik hoop dat je beseft dat ik daar geen schuld aan heb en dat je geduldig met me bent. Geef gewoon uw bewijs of bij gebrek daaraan, geef toe dat je het niet kan bewijzen.
Oud 21 mei 2016, 19:25   #187
Tavek
Banneling

Standaard

Mijn ervaring is gelijklopend met die van pajoske.

Ik kom heel veel in contact met franstaligen op professioneel vlak, en ofwel spreken we Nederlands, ofwel Engels.

Het zijn meestal hoogopgeleiden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be