Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2016, 11:02   #181
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
'Big government' is een links, progressief ideaal.
The nanny state.
Burgers als kleuters behandelen die niks zelf kunnen en dus ook niks mogen.
Dat is de summum van de moderne, tolerante, links-progressieve samenleving.

Waar of niet?
100% gelijk, "Thuleander".
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 11:02   #182
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Een small government maatschappij wordt automatisch weer traditioneel en patriarchaal, TV-verslaafde.
Die links-progressieve idealen kunnen alleen via big government in stand worden gehouden.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 11:27   #183
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
*Ze willen veel geld en kinderen.*
Vooroordeel, veralgemening. Gezondheid, liefde, kinderen die het goed doen, dat is belangrijk voor een vrouw! Verder zijn mannen niet veel grotere carrière beesten dan vrouwen? Uw zinnetje is echt gestoeld op niets.
*...dat haar man ze veel geld moet geven na een scheiding*
Ik kreeg 2 jaar lang geen alimentatie, mijn ex had er een truukje op gevonden. De alimentatie was overigens enkel bestemd voor mijn kinderen die nog naar school gingen. Voor mezelf zou ik geen centiem gewild hebben en ik ben zeker dat er nog gescheiden vrouwen zijn die er zo over denken.
*Je verliest als huisvrouw met kinderen sowieso 6 jaar van je tijd in carrieremogelijkheden en hoger op de ladder te geraken.*
Dat is niet altijd een nadeel. Net omdat ik jaren kwijt was na de bevallingen, kwam ik in een heel andere en veel boeiender werkomgeving terecht. Anders was ik waarschijnlijk op 65ste nog bezig geweest met polissen klasseren.

Vrouwen willen gelijk zijn aan mannen, gelijk behandeld worden als mannen, gelijke kansen krijgen als mannen.
Gunt u dat de vrouwen niet?
Waarom eigenlijk niet?
Ik gun alle vrouwen vrijheid. "Gelijke" behandeling is een vage term.

Als ze een carrierebeest willen zijn, moet ze dat dan vooral doen maar dan kunnen ze best geen kinderen kopen. Als ze veel kinderen willen kunnen ze best geen carrierebeest zijn. Als ze een paar kinderen willen kunnen ze best een half-time doen. Tenzij ze echt competent zijn en die 2 zaken kunnen combineren (kinderen en een carriere) en de man helpt in het huishouden. Misschien met de nodige burn-outs en depressies als gevolg...

Ik ben voor keuzevrijheid. Maar dan moeten vrouwen die opteren om huisvrouw te zijn ook niet als belachelijke, domme trutten worden uitgemaakt.
Oud 31 mei 2016, 19:30   #184
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De staat heeft te kiezen, religieuze waanzin of een democratie.
Zeer gewaagde moeilijke beslissing !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 07:20   #185
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Neen, ze willen ons nog net genoeg angst inboezemen door zeer vaag te zijn rond immigratie. Als wij bang zijn hebben ze ons in de tang. Als er een duidelijk migratiebeleid is zijn de mensen gerustgesteld. In België zijn ze vooral een krak in zeer vage beleidsplannen door te voeren zodat de bevolking altijd in het duister zit te tasten. Altijd maar half half plannen doorvoeren en nooit klare taal spreken.

De mensen zijn dat stilletjes aan beu en willen klare taal....

Ze gaan daarom ook zo weer kiezen voor een cocktail tussen religieuze waanzin en democratie zodat de bevolking weeral in het duister tast.
I beg to differ. Ik denk dat zoiets wel een heel gewaagde zet is. Deze regering kan wel eens afgekeurd worden. En wat voor coalitie gaan we dan krijgen?

We moeten van het idee af dat Europa voor iedereen is. Het is in de eerste plaats voor wie Europees wenst te leven.
Het gaat niet goedkomen als we op deze koers blijven. De steden verzuipen onder het volk en niemand stelt zijn levenswijze daarbij in vraag.
In tegendeel, de volgende blokken zijn al in opbouw voor de komende generaties.

Als ge het sociale aanpakt en integratie bevorderd zullen mensen hun levenswijze wel in vraag stellen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 07:25   #186
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Zeer gewaagde moeilijke beslissing !!
En het is niet enkel religieuze waanzin.
De nieuwe gasten hebben een heel andere "nurture" dan wij gekregen. Vrouwen die uitdagend gekleed lopen "vragen er om".
Dat is een visitekaartje om aangesproken te worden. En die mannen denken dan dat zo'n vrijvochten westerse vrouw "tijd" heeft voor zulke onbenullen?
Neen, ik dacht het niet.

Ik verlang toch dat de regering acties onderneemt en zulke types permanent uit de maatschappij verwijderd.

Zie Duitsland, dat komt weldra hier ook voor he. En sorry, maar dat kunnen wij als continent niet toelaten!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 09:05   #187
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik gun alle vrouwen vrijheid. "Gelijke" behandeling is een vage term.

Als ze een carrierebeest willen zijn, moet ze dat dan vooral doen maar dan kunnen ze best geen kinderen kopen. Als ze veel kinderen willen kunnen ze best geen carrierebeest zijn. Als ze een paar kinderen willen kunnen ze best een half-time doen. Tenzij ze echt competent zijn en die 2 zaken kunnen combineren (kinderen en een carriere) en de man helpt in het huishouden. Misschien met de nodige burn-outs en depressies als gevolg...

Citaat:
Ik ben voor keuzevrijheid. Maar dan moeten vrouwen die opteren om huisvrouw te zijn ook niet als belachelijke, domme trutten worden uitgemaakt.
tuurlijk niet je leeft zelf of je geeft nieuw leven ... das juist ....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 11:57   #188
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
tuurlijk niet je leeft zelf of je geeft nieuw leven ... das juist ....
Ja, het enige gevaar dat hierbij schuilt is dat de vrije, zelfstandige, intelligente vrouwen met weinig kinderen worden verdrongen door de domme, idiote afhankelijke vrouwen met veel kinderen. Tussen het importvolk zitten veelal domme, idiote, afhankelijke vrouwen. Maar ja dan ben je weeral een rechtse zak en een racist.
Oud 1 juni 2016, 19:37   #189
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
*Ze willen veel geld en kinderen.*
Vooroordeel, veralgemening. Gezondheid, liefde, kinderen die het goed doen, dat is belangrijk voor een vrouw! Verder zijn mannen niet veel grotere carrière beesten dan vrouwen? Uw zinnetje is echt gestoeld op niets.
*...dat haar man ze veel geld moet geven na een scheiding*
Ik kreeg 2 jaar lang geen alimentatie, mijn ex had er een truukje op gevonden. De alimentatie was overigens enkel bestemd voor mijn kinderen die nog naar school gingen. Voor mezelf zou ik geen centiem gewild hebben en ik ben zeker dat er nog gescheiden vrouwen zijn die er zo over denken.
*Je verliest als huisvrouw met kinderen sowieso 6 jaar van je tijd in carrieremogelijkheden en hoger op de ladder te geraken.*
Dat is niet altijd een nadeel. Net omdat ik jaren kwijt was na de bevallingen, kwam ik in een heel andere en veel boeiender werkomgeving terecht. Anders was ik waarschijnlijk op 65ste nog bezig geweest met polissen klasseren.

Vrouwen willen gelijk zijn aan mannen, gelijk behandeld worden als mannen, gelijke kansen krijgen als mannen.
Gunt u dat de vrouwen niet?
Waarom eigenlijk niet?
Ik weet het niet ... waarom mogen vrouwen sneller op pensioen gaan, terwijl ze gemiddeld 4 jaar langer leven? Of mag dat soort ongelijkheden niet ter sprake komen?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2016, 00:38   #190
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Gutmens heeft een nieuw wapen ontdekt.

Een Antwerpse man heeft zo maar liefst 12 illegale vrouwen zwanger gemaakt. In Antwerpen zijn er naar schatting tussen de 50 en de 100 dossiers per jaar.
http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluch...-vrouwen.dhtml

Wat een overtuigingskracht!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2016, 10:16   #191
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat willen ze juist niet "Peche". Ze willen dat je afhankelijk bent van de staat. Dus creëren ze soms problemen zelf bij zodat zij als de ridder op het witte paard kunnen optreden en heel de bevolking denkt: ("we hebben een zeer grote staat nodig".) "De staat is onze vriend."
Wat hier over het hoofd wordt gezien, is het feit dat vrouwen niet eens stemrecht hadden in de periode waarin de sociale zekerheid zich begon te ontwikkelen en de moderne staten ontstonden.
Oud 2 juni 2016, 10:22   #192
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat hier over het hoofd wordt gezien, is het feit dat vrouwen niet eens stemrecht hadden in de periode waarin de sociale zekerheid zich begon te ontwikkelen en de moderne staten ontstonden.
Appenzell viel als laatste.
Nu hebben we alleen de berg Athos nog.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2016, 10:24   #193
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik weet het niet ... waarom mogen vrouwen sneller op pensioen gaan, terwijl ze gemiddeld 4 jaar langer leven? Of mag dat soort ongelijkheden niet ter sprake komen?
Ik ben daar altijd tegen geweest. Ik heb gewacht tot ik 65 was om op pensioen te gaan.
Het zijn mannen die dat beslist hebben! Hoeveel vrouwen waren er in de regering toen die wet erdoor kwam? Waarom werd dat zo geregeld, ik vermoed dat het een bijkomend middeltje was om vrouwen zoveel mogelijk aan de haard te houden.
Overigens begint men daar nu toch van terug te komen.
Oud 2 juni 2016, 11:36   #194
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Iedere keer mijn vriendin alleen op stap gaat wordt ze nagekeken, aangesproken en benaderd. Dat kijken is op zich niets, maar dat contact leggen is op zijn minst vervelend te noemen.
Ze stuurt mij een SMS dat ze zich naar voren op de tram moest verplaatsen omdat ze lastig gevallen werd door een man achteraan in de tram.
Ze kan 's avonds bepaalde routes niet meer nemen en wij moeten onze eigen stad ontvluchten.

Waar gaan we heen?
Er dienen meer patrouilles te komen en ook op de tram. Full continu eigenlijk en zelfs bewapende ordehandhavers in burger.

Het is de waanzin voorbij dat je tot dagelijks toe lastig gevallen wordt als vrouw wanneer je alleen op stap bent.
Ze doen dat omdat jullie zich als mietjes gedragen. Of zich als mietjes moeten gedragen. Patrouilles, really.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2016, 12:18   #195
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De paus lijkt me in dit opzicht zelfs vooruitstrevender dan onze Jan. Hij veroordeelde samen met de Russische Patriarch in een gezamenlijke verklaring bijvoorbeeld wat hij noemde de "genocide" op christenen in het midden oosten en noord Afrika. Iets waar de leiders in het zogenaamde christelijke Europa liever blind voor blijven omdat het politiek niet goed uitkomt in de meeste gevallen. Voor de overzeese heerser over Europa blijft de animositeit tussen oost en west belangrijker dan de islamisering van Europa. Elke toenadering tussen Europa en Rusland dient vermeden te worden, en daarom werd dan ook zo goed als geen aandacht besteed in de door de VS gedomineerde westerse media aan deze historische ontmoeting tussen twee leiders van de christenen, noch aan hun toch nogal ophefmakende uitspraken.

Met Turkije moeten we gedwongen vriendjes zijn, hoe islamitisch ook (EU lidmaatschap of associatie wordt hoogstens wat uitgesteld) , en met Rusland dient er een nieuwe koude oorlog gevoerd te worden. De belangen van Europa zelf, noch economisch noch cultureel, zijn van belang voor het 'imperium' en handlangers.
de EU houding tov Turkije is 'zum Kotzen'.
even vergelijken met de houding tov Polen en je ligt in een deuk, mocht het voor te lachen zijn toch ... ziekelijk zelfdestructief.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2016, 21:10   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, het enige gevaar dat hierbij schuilt is dat de vrije, zelfstandige, intelligente vrouwen met weinig kinderen worden verdrongen door de domme, idiote afhankelijke vrouwen met veel kinderen. Tussen het importvolk zitten veelal domme, idiote, afhankelijke vrouwen. Maar ja dan ben je weeral een rechtse zak en een racist.
Wie echt aan volksopbouw doet, ziet de belangrijkheid in van kinderen. U voelt dat overduidelijk niet aan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be