Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2016, 20:48   #181
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
één en dezelfde soort.
Google het eens, en kom dan nog eens terug.

En dus is de stelling dat de Neanderthaler niet de voorouder van de homo sapiens is ... niet correct?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2016, 06:39   #182
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Google het eens, en kom dan nog eens terug.

En dus is de stelling dat de Neanderthaler niet de voorouder van de homo sapiens is ... niet correct?
Je hebt de Homo Sapiens Sapiens en de Homo Sapiens Neanderthalensis.
Wat wil zeggen : behorende tot dezelfde soort en wat ook wil zeggen dat verondersteld wordt dat ze met elkaar konden kweken en dat hun onderlinge nakomelingen tevens vruchtbaar waren.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2016, 08:19   #183
geertvdb

Standaard

Citaat:
Je hebt de Homo Sapiens Sapiens en de Homo Sapiens Neanderthalensis.
Niemand gebruikt deze onderverdeling nog. En het zijn gewoon woorden. Semantiek. De discussie over het feit of de Neanderthaler een ondersoort is, of een geheel andere soort is nog aan de gang, waarbij DNA onderzoek toch eerder aangeeft dat beide verschillende soorten zijn.
Citaat:
Wat wil zeggen : behorende tot dezelfde soort en wat ook wil zeggen dat verondersteld wordt dat ze met elkaar konden kweken en dat hun onderlinge nakomelingen tevens vruchtbaar waren.
Oh, dat is ook met de homo heidebergensis. Dat is ook dezelfde soort als de homo sapiens? 'Homo sapiens heidelbergensis' dan?

En eigenlijk gaat het over het volgende: is de Neanderthaler de voorouder van de homo sapiens? Heeft Thuleander gelijk of ongelijk?
Oud 28 juli 2016, 08:31   #184
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand gebruikt deze onderverdeling nog. En het zijn gewoon woorden. Semantiek. De discussie over het feit of de Neanderthaler een ondersoort is, of een geheel andere soort is nog aan de gang, waarbij DNA onderzoek toch eerder aangeeft dat beide verschillende soorten zijn.
Oh, dat is ook met de homo heidebergensis. Dat is ook dezelfde soort als de homo sapiens? 'Homo sapiens heidelbergensis' dan?

En eigenlijk gaat het over het volgende: is de Neanderthaler de voorouder van de homo sapiens? Heeft Thuleander gelijk of ongelijk?
Nee Thuleander heeft geen gelijk.
Maar gij ook niet.
We spreken nog steeds over de Homo Sapiens Sapiens en over de Homo Sapiens Neanderthalensis.
Ze staan dus in verhouding met elkaar zoals de wolf en de hond.
Misschien komt er ooit een ander inzicht, wie weet, maar voorlopig is het zo.
Soortontwikkeling is een dynamisch proces, 2 groepen organismen kunnen tot dezelfde soort behoren maar door duizenden jaren isolatie uiteindelijk genetisch zodanig uit elkaar groeien dat ze 2 verschillende soorten gaan vormen.
2 organismen behoren tot dezelfde soort zoalang dat ze onderling kunnen kweken en zolang de nakomelingen van de kweek ook vruchtbaar zijn.
Oud 28 juli 2016, 12:01   #185
geertvdb

Standaard

Citaat:
Nee Thuleander heeft geen gelijk.
Waarom hebt ge dat dan niet gezegd bij uw tussenkomst in mijn discussie met Thuleander??
Citaat:
Maar gij ook niet.
nope, ik heb gelijk.
Citaat:

We spreken nog steeds over de Homo Sapiens Sapiens en over de Homo Sapiens Neanderthalensis.
Nee, da's een oude gewoonte die gewoon niet meer gebruikt wordt.
Citaat:

Ze staan dus in verhouding met elkaar zoals de wolf en de hond.
Absoluut niet! Het verschil tussen Neanderthaler en mens is minstens 400 000 jaar, het verschil tussen wolf en hond is 30 000 tot 10 000 jaar, en experimenten tonen aan dat men van een wolf een hond maken in 7 generaties door te selecteren op tamheid. En bovendien, de wolf is de voorvader van de hond, de neanderthaler is niet de voorvader van de homo sapiens. Uw vergelijking gaat gewoon niet op.
Citaat:

Misschien komt er ooit een ander inzicht, wie weet, maar voorlopig is het zo.
Wat 'voorlopig is het zo'? De discussie en het onderzoek is volop aan de gang, en gij stelt hier 'voorlopig is het zo'?
Citaat:

Soortontwikkeling is een dynamisch proces, 2 groepen organismen kunnen tot dezelfde soort behoren maar door duizenden jaren isolatie uiteindelijk genetisch zodanig uit elkaar groeien dat ze 2 verschillende soorten gaan vormen.
Zeg ik net niet dat de discussie of Neanderthaler en homo sapiens ondersoorten van mekaar zijn, of verschillende soorten nog aan de gang is? Gij wilt die discussie echt hier op dit politiek forum verder zetten?
Citaat:

2 organismen behoren tot dezelfde soort zoalang dat ze onderling kunnen kweken en zolang de nakomelingen van de kweek ook vruchtbaar zijn.
Nee, zo simpel is het niet. Google maar even 'species problem'. En bovendien is het helemaal niet zeker dat homo sapiens en neanderthaler samen vruchtbaar zijn. Het is waarschijnlijk.... maar niet zeker.
En kijk naar de skelet en schedel van beide, het is wel degelijk duidelijk dat neanderthaler en homo sapiens zeer verschillend zijn. We zijn zeker niet dezelfde soort. Misschien ondersoorten van mekaar.
Oud 28 juli 2016, 12:25   #186
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom hebt ge dat dan niet gezegd bij uw tussenkomst in mijn discussie met Thuleander??
nope, ik heb gelijk.
Nee, da's een oude gewoonte die gewoon niet meer gebruikt wordt.
Absoluut niet! Het verschil tussen Neanderthaler en mens is minstens 400 000 jaar, het verschil tussen wolf en hond is 30 000 tot 10 000 jaar, en experimenten tonen aan dat men van een wolf een hond maken in 7 generaties door te selecteren op tamheid. En bovendien, de wolf is de voorvader van de hond, de neanderthaler is niet de voorvader van de homo sapiens. Uw vergelijking gaat gewoon niet op.
Wat 'voorlopig is het zo'? De discussie en het onderzoek is volop aan de gang, en gij stelt hier 'voorlopig is het zo'?
Zeg ik net niet dat de discussie of Neanderthaler en homo sapiens ondersoorten van mekaar zijn, of verschillende soorten nog aan de gang is? Gij wilt die discussie echt hier op dit politiek forum verder zetten?
Nee, zo simpel is het niet. Google maar even 'species problem'. En bovendien is het helemaal niet zeker dat homo sapiens en neanderthaler samen vruchtbaar zijn. Het is waarschijnlijk.... maar niet zeker.
En kijk naar de skelet en schedel van beide, het is wel degelijk duidelijk dat neanderthaler en homo sapiens zeer verschillend zijn. We zijn zeker niet dezelfde soort. Misschien ondersoorten van mekaar.
Ge zijt aan het lullen.
Tenzij je me kan aantonen dat de wetenschappelijke naam Homo Neanderthalensis is geworden en niet langer Homo Sapiens Neanderthalensis.
Dat kan je niet, want dat is niet zo.
Men gaat er dus nog steeds in de wetenschap vanuit dat het dezelfde soort betreft.
Je wordt precies nogal driftig telkens als je in het ongelijk wordt gesteld.
Oud 28 juli 2016, 12:43   #187
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ge zijt aan het lullen.
Ja? Waar? Uw vergelijking met wolf en hond was toch onzin, en heb ik dat niet perfect duidelijk gemaakt?
Citaat:
Tenzij je me kan aantonen dat de wetenschappelijke naam Homo Neanderthalensis is geworden en niet langer Homo Sapiens Neanderthalensis.
Maar dat is een semantieke kwestie Bewijst de naamgeving, en alle mode grillen die ermee gepaard gaan dat de neanderthaler en de homo sapiens onderling vruchtbaar zijn? Het 1 heeft niets met het ander te maken, hoor.
Citaat:
Dat kan je niet, want dat is niet zo.
Alle antropologie boeken die ik recent erover gelezen heb schrijven Neanderthaler/ homo sapiens.
Citaat:
Men gaat er dus nog steeds in de wetenschap vanuit dat het dezelfde soort betreft.
Nee, integendeel. Men discussieert over of het ondersoorten zijn, of het helemaal verschillende soorten zijn, met een voorkeur voor het laatste op basis van recent DNA onderzoek. Gij weet er gewoon niets van!
For some time, scientists have debated whether Neanderthals should be classified as Homo neanderthalensis or Homo sapiens neanderthalensis, the latter placing Neanderthals as a subspecies of H. sapiens.[39][40] Some morphological studies support the view that H. neanderthalensis is a separate species and not a subspecies.[41][42] Evidence from mitochondrial DNA studies has been interpreted as evidence Neanderthals were not a subspecies of H. sapiens.[43] Others, for example University of Cambridge Professor Paul Mellars, say "no evidence has been found of cultural interaction".[44]
Citaat:
Je wordt precies nogal driftig telkens als je in het ongelijk wordt gesteld.
Absoluut niet. Mijn hartslag is constant 58, ook als ik hier onzin lees. Ik zie ook nergens waar gij mij in het ongelijk stelt... Gij weet er gewoon te weinig vanaf om dat te kunnen doen.

Ik begrijp uw manier van discussiëren ook niet. Ge reageert op mijn post in een discussie tussen mij en Thuleander, terwijl ge hem eigenlijk ongelijk geeft, en ik nog niets gezegd hebt over het feit of neanderthaler en homo sapiens al dan niet verschillende soorten zijn.

Bovendien doet ge dat dan nog met de rare quote,: 'het zijn 2 dezelfde soorten'. Een quote die ge daarna intrekt ...

Raar, heel raar!
Oud 28 juli 2016, 12:53   #188
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja? Waar? Uw vergelijking met wolf en hond was toch onzin, en heb ik dat niet perfect duidelijk gemaakt?
Maar dat is een semantieke kwestie Bewijst de naamgeving, en alle mode grillen die ermee gepaard gaan dat de neanderthaler en de homo sapiens onderling vruchtbaar zijn? Het 1 heeft niets met het ander te maken, hoor.
Alle antropologie boeken die ik recent erover gelezen heb schrijven Neanderthaler/ homo sapiens. Nee, integendeel. Men discussieert over of het ondersoorten zijn, of het helemaal verschillende soorten zijn, met een voorkeur voor het laatste op basis van recent DNA onderzoek. Gij weet er gewoon niets van!
For some time, scientists have debated whether Neanderthals should be classified as Homo neanderthalensis or Homo sapiens neanderthalensis, the latter placing Neanderthals as a subspecies of H. sapiens.[39][40] Some morphological studies support the view that H. neanderthalensis is a separate species and not a subspecies.[41][42] Evidence from mitochondrial DNA studies has been interpreted as evidence Neanderthals were not a subspecies of H. sapiens.[43] Others, for example University of Cambridge Professor Paul Mellars, say "no evidence has been found of cultural interaction".[44]

Absoluut niet. Mijn hartslag is constant 58, ook als ik hier onzin lees. Ik zie ook nergens waar gij mij in het ongelijk stelt... Gij weet er gewoon te weinig vanaf om dat te kunnen doen.

Ik begrijp uw manier van discussiëren ook niet. Ge reageert op mijn post in een discussie tussen mij en Thuleander, terwijl ge hem eigenlijk ongelijk geeft, en ik nog niets gezegd hebt over het feit of neanderthaler en homo sapiens al dan niet verschillende soorten zijn.

Bovendien doet ge dat dan nog met de rare quote,: 'het zijn 2 dezelfde soorten'. Een quote die ge daarna intrekt ...

Raar, heel raar!
Ok je kan je ongelijk niet toegeven, spijtig.
De wetenschap is nochtans duidelijk.
het is Homo Sapiens Neanderthalensis en niet Homo Neanderthalensis.
Oud 28 juli 2016, 14:41   #189
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ok je kan je ongelijk niet toegeven, spijtig.
De wetenschap is nochtans duidelijk.
het is Homo Sapiens Neanderthalensis en niet Homo Neanderthalensis.
Moet ik onderstaande vertalen in het Nederlands? Is dat het probleem?

Gij debatteert toch héél raar...

http://www.sci-news.com/otherscience...ies-02284.html

Ook dit is interessant:
http://www.nature.com/news/modern-hu...erthal-1.14615

Laatst gewijzigd door geertvdb : 28 juli 2016 om 14:49.
Oud 28 juli 2016, 14:48   #190
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ik onderstaande vertalen in het Nederlands? Is dat het probleem?

Gij debatteert toch héél raar...

http://www.sci-news.com/otherscience...ies-02284.html
So?
Men debateert over vanalles en nogwat.
Er zijn er die zelfs de opwarming van de aarde in vraag stellen.
Men onderzoekt zelfs nog steeds of het getal PI toch niet uiteindelijk als een breuk kan worden geschreven
Officiëel is het nog steeds Homo Sapiens Neanderthalensis.
Of niet?

Laatst gewijzigd door Pericles : 28 juli 2016 om 14:51.
Oud 28 juli 2016, 14:53   #191
geertvdb

Standaard

Citaat:
So?
Men debateert over vanalles en nogwat.
Er zijn er die zelfs de opwarming van de aarde in vraag stellen.
Officiëel is het nog steeds Homo Sapiens Neanderthalensis.
Of niet?
'Officiëel'? Wat is 'officëel' in de wetenschap?
Dan is een vleermuis ook een muis hé? En een Meerkat is een kat?

Lees dit ook eens, zeer interessant!
Ze (de officiële wetenschap!!)denken namelijk nu dan mannelijke hybriden onvruchtbaar zouden zijn.
Oud 28 juli 2016, 15:04   #192
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Officiëel'? Wat is 'officëel' in de wetenschap?
Dan is een vleermuis ook een muis hé? En een Meerkat is een kat?

Lees dit ook eens, zeer interessant!
Ze (de officiële wetenschap!!)denken namelijk nu dan mannelijke hybriden onvruchtbaar zouden zijn.
Officiëel?
Officiëel is het in de naamgeving Homo Sapiens Neanderthalensis.
Al de rest is niet officiëel.
Oud 28 juli 2016, 15:08   #193
geertvdb

Standaard

Citaat:
Officiëel?
Officiëel is het in de naamgeving Homo Sapiens Neanderthalensis.
Al de rest is niet officiëel.
Door wie 'officëel' gemaakt? Welke instantie in de wetenschap wat 'officiëel' is?
Oud 30 juli 2016, 08:27   #194
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door wie 'officëel' gemaakt? Welke instantie in de wetenschap wat 'officiëel' is?
Wetenschap is inderdaad voortdurend in beweging.
Ik heb vroeger , bijna 30 jaar geleden nog les gehad van professor Vermeersch paleontoloog.
Vroeger dacht hij Homo Sapiens Neantertalenisis maar nu denkt hij Homo Neanderthalensis.

Laatst gewijzigd door Pericles : 30 juli 2016 om 08:50.
Oud 30 juli 2016, 09:00   #195
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wetenschap is inderdaad voortdurend in beweging.
Ik heb vroeger , bijna 30 jaar geleden nog les gehad van professor Vermeersch paleontoloog.
Vroeger dacht hij Homo Sapiens Neantertalenisis maar nu denkt hij Homo Neanderthalensis.
De vondsten zij n gewoon nog te beperkt.
Oud 30 juli 2016, 17:16   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Palestijnen bestaan niet. Dat zijn allemaal vrij recent ingeweken Arabieren.
Natievorming is geen statisch gegeven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 19:17   #197
geertvdb

Standaard

Citaat:
De vondsten zij n gewoon nog te beperkt.
Gij antwoordt op u zelf.

Tja, rare draad is dit ....
Oud 1 augustus 2016, 16:38   #198
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij antwoordt op u zelf.

Tja, rare draad is dit ....
Ik wou nog een zinnetje toevoegen maar het was al te laat.
Ik denk dat je problemen hebt.
Zware.
Oud 1 augustus 2016, 18:09   #199
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik wou nog een zinnetje toevoegen maar het was al te laat.
Ik denk dat je problemen hebt.
Zware.
Waarom heb ik problemen?
Oud 1 augustus 2016, 20:43   #200
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom heb ik problemen?
Omdat je er heilig van overtuigd bent dat je altijd gelijk hebt.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be