Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2017, 13:26   #181
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Pech voor u maar dit is niet de wil van de traditionele Vlaamse partijen.
we zullen in 2019 zien of die nog een meerderheid halen in het Vl Parlement hé
en het gaat bovendien over parlementsleden, want zelfs bij de traditionelen, zit er hier en daar toch ook nog wel een overtuigd regionalist...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 13:29   #182
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Pech voor u maar dit is niet de wil van de traditionele Vlaamse partijen.
En hoeveel % stellen die traditionele partijen voor, denk je ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 13:32   #183
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En hoeveel % stellen die traditionele partijen voor, denk je ???
momenteel bezitten de V partijen 49 zitjes, 63 zitjes is een meerderheid. er moet in 2019 slechts 10% van de Vlaamse kiezers kantelen of minder en een paar bereidwillige parlementairen gevonden worden binnen de traditionele partijen ...

op dat kantelmoment zullen zelfs de traditionele partijen niet anders kunnen dan overstag gaan ... op dat moment rest er maar 1 Vlaams parlementslid dat tegen stemt, de UF'er.

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 januari 2017 om 13:34.
Oud 18 januari 2017, 13:35   #184
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Probeer maar eens.

Daar is zeker geen meerderheid voor
Wat weet u ervan?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 13:43   #185
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
we zullen in 2019 zien of die nog een meerderheid halen in het Vl Parlement hé
en het gaat bovendien over parlementsleden, want zelfs bij de traditionelen, zit er hier en daar toch ook nog wel een overtuigd regionalist...
Ik acht de kans klein dat N-VA-VB-(VWouters?-LDD?) samen meer dan 50 procent halen. In 2010 haalden de N-VA, het VB en LDD samen 44,5 procent op federaal niveau (NL taalgroep). In 2014 was dat nog 39,1 procent.

Op Vlaams niveau halen al die partijen nu samen 49 zetels. Dat is niet zoveel meer dan de 45 zetels van in 2009...
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 13:45   #186
BWarrior

Standaard

Citaat:
momenteel bezitten de V partijen 49 zitjes, 63 zitjes is een meerderheid. er moet in 2019 slechts 10% van de Vlaamse kiezers kantelen of minder en een paar bereidwillige parlementairen gevonden worden binnen de traditionele partijen ...

op dat kantelmoment zullen zelfs de traditionele partijen niet anders kunnen dan overstag gaan ... op dat moment rest er maar 1 Vlaams parlementslid dat tegen stemt, de UF'er.
Nu nog BDW overtuigen
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...al-622139.html
Oud 18 januari 2017, 13:47   #187
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=BWarrior;8351397]Ik acht de kans klein dat N-VA-VB-(VWouters?-LDD?) samen meer dan 50 procent halen. In 2010 haalden de N-VA, het VB en LDD samen 44,5 procent op federaal niveau (NL taalgroep). In 2014 was dat nog 39,1 procent.

Op Vlaams niveau halen al die partijen nu samen 49 zetels. Dat is niet zoveel meer dan de 45 zetels van in 2009...[/QUOTE]

ik hoop dat ge de contradictie in uw eigen cijfers ziet ...

het B parlement is voor die beslissing trouwens van geen enkel belang, die beslissing komt het Vl Parlement toe.

daar zitten ze nu op 49 zetels van de 123.

voor al de rest, zullen we moeten wachten en zien wat de kiezer zegt in 2019.

sommigen zeggen dat een verschuiving van 10% van de stemmen vd kiezers onhaalbaar is, anderen zeggen dat er al grotere verschuivingen hebben plaats gevonden, ik wacht tot 2019.
Oud 18 januari 2017, 13:49   #188
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
ah ja, want de man die ook in 2019 wsl niet in het Vl parlement zal zitten en in 2019 naar alle waarschijnlijkheid zelfs geen partijvoorzitter meer zal zijn, zal bepalend zijn dan.
Oud 18 januari 2017, 13:52   #189
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
zit je neer? hou je vast hé ... in 2019 is de kans reëel dat de voorzitter van de N-VA iemand is die verjaardagsfeestjes van de oprichter van de VMO bezoekt!
Oud 18 januari 2017, 13:55   #190
Sukkelaar

Standaard

[quote=Anna List;8351405]
Citaat:
.

sommigen zeggen dat een verschuiving van 10% van de stemmen vd kiezers onhaalbaar is, anderen zeggen dat er al grotere verschuivingen hebben plaats gevonden, ik wacht tot 2019.
Dat is wel nog lang hoor.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 13:56   #191
BWarrior

Standaard

[quote=Anna List;8351405]
Citaat:
Ik acht de kans klein dat N-VA-VB-(VWouters?-LDD?) samen meer dan 50 procent halen. In 2010 haalden de N-VA, het VB en LDD samen 44,5 procent op federaal niveau (NL taalgroep). In 2014 was dat nog 39,1 procent.

Op Vlaams niveau halen al die partijen nu samen 49 zetels. Dat is niet zoveel meer dan de 45 zetels van in 2009...[/QUOTE]

ik hoop dat ge de contradictie in uw eigen cijfers ziet ...

het B parlement is voor die beslissing trouwens van geen enkel belang, die beslissing komt het Vl Parlement toe.

daar zitten ze nu op 49 zetels van de 123.

Ik wist niet dat er maar 123 zetels waren in het Vlaams parlement. Maar goed. Enerzijds is de N-VA een gedomesticeerde partij (zie onderschrift). Anderzijds gaan ze de revolutionaire toer opgaan? Zeer vreemd. Van Objectief V horen we ook al niet veel meer. De vorige leiders werden op de stoep gegooid toen ze buiten de lijntjes kleurden. We zijn ondertussen een jaar na de start van dit project. Ik verwacht toch meer vuurwerk hoor. De N-VA lijkt wel een PVDA die het over alles heeft buiten een herverdeling der goederen.

Laatst gewijzigd door BWarrior : 18 januari 2017 om 13:59.
Oud 18 januari 2017, 13:58   #192
BWarrior

Standaard

Citaat:
zit je neer? hou je vast hé ... in 2019 is de kans reëel dat de voorzitter van de N-VA iemand is die verjaardagsfeestjes van de oprichter van de VMO bezoekt!
Bart De Wever is de N-VA. Voorzitter of niet. En hij is minstens even radicaal als Francken of Weyts. Alleen veel intelligenter.
Oud 18 januari 2017, 14:00   #193
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik wist niet dat er maar 123 zetels waren in het Vlaams parlement. Maar goed. Enerzijds is de N-VA een gedomesticeerde partij (zie onderschrift). Anderzijds gaan ze de revolutionaire toer opgaan? Zeer vreemd. Van Objectief V horen we ook al niet veel meer. De vorige leiderd werden op de stoep gegooid toen ze buiten de lijntjes kleurden. We zijn ondertussen een jaar na de start van dit project. Ik verwacht toch meer vuurwerk hoor. De N-VA lijkt wel een PVDA die het over alles heeft buiten een herverdeling der goederen.
allez, 123 en de UF'er dan maar je hebt gelijk 124 ... 63 is een meerderheid.

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 januari 2017 om 14:00.
Oud 18 januari 2017, 14:08   #194
BWarrior

Standaard

Citaat:
allez, 123 en de UF'er dan maar je hebt gelijk 124 ... 63 is een meerderheid.
Mja. Je kan natuurlijk altijd hopen dat er een traditionele partij letterlijk van de aardbodem verdwijnt. Het probleem bij regeringspartijen is dat ze altijd verliezen. Zo ook bij de N-VA. Het is dan ook een enorme strategische fout geweest van die partij om tot de federale regering toe te treden. Ze had federaal in de oppositie moeten gaan en Vlaams meebesturen (desnoods daar ook in oppositie). Nu zit ze in een regering waar ze (buiten geld) niets uithaalt en die eigenlijk veel lijkt op die van den Elio...
Oud 18 januari 2017, 14:28   #195
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Mja. Je kan natuurlijk altijd hopen dat er een traditionele partij letterlijk van de aardbodem verdwijnt. Het probleem bij regeringspartijen is dat ze altijd verliezen. Zo ook bij de N-VA. Het is dan ook een enorme strategische fout geweest van die partij om tot de federale regering toe te treden. Ze had federaal in de oppositie moeten gaan en Vlaams meebesturen (desnoods daar ook in oppositie). Nu zit ze in een regering waar ze (buiten geld) niets uithaalt en die eigenlijk veel lijkt op die van den Elio...
ik heb geen glazen bol, we zullen zien in 2019 (na een eerste ruwe indicatie bij de gemeenteraadsverkiezingen in '18 al blijft het gevaarlijk vergelijken tussen verschillende niveau's)
Oud 18 januari 2017, 14:29   #196
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Bart De Wever is de N-VA. Voorzitter of niet. En hij is minstens even radicaal als Francken of Weyts. Alleen veel intelligenter.
Francken bereikt dan weer jongeren, en ik zou m toch ook niet onderschatten hoor ...
Oud 18 januari 2017, 15:22   #197
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Francken bereikt dan weer jongeren, en ik zou m toch ook niet onderschatten hoor ...

Voor mij mag die miss België gesplitst worden.
Het bovenste gedeelte voor de Walen en het onderste gedeelte voor de Vlamingen. Ik heb toch altijd gedacht dat in het bovenste gedeelte van die vleesfabrieken weinig waardevols in zit.
Maar zelfs vechten voor eender welke gedeelte is voor mij niet nodig.
Weer een probleem minder dus.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 15:41   #198
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Mogelijk juist Anna.
Maar dan moeten die jongeren nog wel meer naïef zijn ofwel iets hebben waar ze zich kunnen aan optrekken. Dat zijn al twee moeilijke opgaven.
En of dan nog die jongeren dankbaarder zijn en of zich de moeite getroosten om zich politiekers uit te kiezen die werken in het belang van het volk is nog een derde voorwaarde. Dat zijn dus al drie voorwaarden.
Nu ja; Francken probeert misschien te doen wat in zijn macht ligt.
Maar dat brengt ons bij de vierde voorwaarde. En meteen de vijfde en de zesde. De jongeren moeten zo slim zijn dat ze eigen zak en algemeen belang kunnen onderscheiden. En de jongeren moeten zelf voor het algemeen belang zijn.
En de jongeren moeten voor zichzelf de moed opbrengen om te zeggen dat ze de zooi niet meer pikken die de ouderen achterlaten.
Ze moeten dus eigenbelang gaan combineren met het belang van hun planeet. Want anders zal er ook voor hen geen toekomst meer zijn.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 17:02   #199
BWarrior

Standaard

Citaat:
Jaja, dat kennen we. In Amerika had Clinton bij de jongeren in zowat elke staat de meerderheid. Enkel: ze gingen niet stemmen.
Oud 18 januari 2017, 17:20   #200
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, dat kennen we. In Amerika had Clinton bij de jongeren in zowat elke staat de meerderheid. Enkel: ze gingen niet stemmen.
Hier zijn ze natuurlijk verplicht om te gaan stemmen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be