![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Minister-President
|
![]() Daar twijfel ik niet aan. Maar de Amerikanen zullen hem sowieso zelf mogen betalen, willen of niet.
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weetje:
Here are some of the ignorant racists senators who voted in favor of spending billions of dollars on a 700 mile wall:Mijn inziens zal er een kwart muur gebouwd worden en blijft de rest gewoonweg open. Plaatsen waar niemand oversteekt of het reeds onmogelijk is, daar moet men dus geen muur bouwen. Trump moet die muur bouwen waar het pijn doet, op kritische punten en van daaruit zonodig blijven verderbouwen. Een muur net naast een dorp zal zo heel wat meer indruk wekken dan een muur in een eindeloze lijkende zandbak. Laatst gewijzigd door zonbron : 28 januari 2017 om 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want er is nu al volle tewerkstelling in de US. Krapte op de arbeidsmarkt betekent dat de werknemers het voor het zeggen krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Minister-President
|
![]() ""Trump schorst vluchtelingenprogramma voor 120 dagen"" Maar Saoedi-Arabië en Qatar de financierders van terroristen, 9/11 en de wereldwijde islamisering blijven zijn vriendjes. Hilarisch!
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die "volledige tewerkstelling in de VS " is eigenlijk ook juist,in die zin dat er een groot aantal Amerikanen op een of andere manier "hun plan trekken" (in de enorme half-wildernissen kan ik me daar iets bij voorstellen voor "homesteaders" ![]() Een niet onaanzienlijk aantal Amerikanen (ik vermoed dat het eigenlijk enkele tientallen miljoenen zijn) raakt ongetwijfeld niet aan normaal betaalde ,stabiele,werkgelegenheid omdat die er niet is.... "volledige tewerkstelling" zal dan,op zijn Amerikaans, betekenen,iedere vacature is ingevuld (en niet,volgens Europese definitie,iedereen die "wil werken" is aan het werk) MIJN mantra is; naties waar vrijwel iedereen noodgedwongen "zelfstandige" is,met uitzondering van een kleine groep die aan de overheid werkt ,hebben een naam,we heten ze "ontwikkelingslanden"....Wegblijven uit die zone dus,ook de VS ![]() De bewering van de Trump-campagne,en niet geheel onjuist, is dat hun jobs geexporteerd zijn... Bon...we zullen zien... Managers-speak,die ik ook genoeg alhier,in mijn eigen werkomgeving,gehoord heb is dat "die jobs nooit meer terugkomen naar hier".Zelfs onze "beschermde werkplaatsen" worden zo weggeconcurreerd.. Politici echter kunnen zoiets niet blijven verkopen aan de mensen,hoe goed ze eigenlijk voor de rest wel zijn (ja,ik vond Obama een behoorlijke President) En tenslotte,misschien een nuance,maar ze kan in latere discussies nog nuttig blijken,heeft Trump het vooral over CRIMINELE Mexicanen.Dat zijn diegenen die illegaal proberen binnen te komen in plaats van het proces van een "work-permit" of een "green card" te proberen aan te vangen.... Ik zie de VS niet zo snel stoppen met het aantrekken van GEWENSTE gastarbeiders.De natie heeft ook een tamelijk genereuze methodiek van het toekennen van staatsburgerschap aan nuttig geachte nieuwe inwoners..... Laatst gewijzigd door kelt : 28 januari 2017 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Immigranten zijn geen criminelen, ook al zijn ze onregelmatig. Criminele immigranten, daar zijn er "maar" 300.000 van. Een workpermit-greencard krijg je niet zo gemakkelijk...Er zijn lange wachttijden en lange wachtlijsten. An estimated two million people are on waiting lists in anticipation to become legal and permanent residents of the United States. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een muur van 3200 km. Uitgraven in de grond tot op gesteente om tunnels onmogelijk te maken. Bouwen door onmogelijk terrein en natuurlijke doorgangen zoals waterlopen. Kan het? Indien iemand het betaalt kan dat.
Maar de vraag is: Hoe lang gaat de bouw ervan duren? 4 jaar? 8 jaar? Juist. Trump is slim, net zoals zijn voorgangers die ook pro-muur waren en er weinig van terecht brachten. Bij falen kan Trump uiteindelijk met een gerust hart naar hen verwijzen. Laatst gewijzigd door zonbron : 28 januari 2017 om 12:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
Dat is niet "kronkelen". Dat is observeren. Wat Trump toet nu toe gedaan heeft is wat papiertjes ondertekenen. Met papier bouw je geen muur. Een muur bouw je met stenen. En metselaars. Waar gaat de VS overigens die metselaars vinden als ze alle illegale migranten de deur wijzen? Zonder Mexicanen bouw je in de VS niks. Dat weet zelfs Trump.
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
Iets wat hij blijkbaar niet voorziet, in dat geval het zeer waarschijnlijk ontstaan van een hoge werkeloosheid in Mexico. Waar zouden die Mexicanen naar toe trekken? ![]() Kunnen de Amerikanen zonder Mexicanen? No way, dan stort hun economie in. California heeft al aangekondigd in geen geval mee te zullen werken aan de bouw van een muur. Vaak wordt in Europa niet beseft dat de staten in de US tamelijk machtig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() Trump kan ook overigens ook een muur tussen Canada en de US gaan bouwen
![]() Geen toegang meer uit diverse Islamitische landen. Wel welkom in Canada, niet bar moeilijk om de grens over te wippen en de US binnenkomen |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We mogen nooit vergeten dat een bepaalde politieke strekking niet "ontstaat",ze wordt VEROORZAAKT. In West-Europa branden de lampen,naar mijn mening,reeds ORANJE-knipperend en we ZIEN al enkele namen en bewegingen in verschillende landen opduiken... Voor het overige,we hebben een presidentskandidaat Trump gehoord die zei wat hij wilde doen,en we zien nu een President Trump die,in zijn eerste week,ONMIDDELIJK dus,zijn best doet te doen wat hij zegt. In zijn vroegere "Amerikaanse bouwsector" was het mogelijk ook de gewoonte alvast bevelen uit te delen en dan onderweg de ,onvermijdelijke opduikende-,problemen op te kuisen. Kritikasters,onbekwamen en "under-achievers" worden in die sector systematisch vervangen. Eens zien hoe hij dat zal aanpakken. OOk diplomatiek komt hij zeer grof over,en het heeft,in verband met die toegangsstop voor mensen uit enkele naties,wereldwijde repercussies.... Blijkbaar nemen bij Buitenlandse Zaken steeds meer mensen zelf ontslag.Deze mensen met diplomatieke funkties weten waarschijnlijk niet hoe ze hun job onder deze President zullen kunnen vervullen... Het kan hem geen bal schelen,zoveel is duidelijk. Momenteel worden in de VS rechterlijke akties gestart tegen deze nieuwe immigratieregels.Benieuwd of hij de rechterlijke macht kan onderploegen....Zijn kiezers WILLEN dat,dat mogen we zeker zijn.... Laatst gewijzigd door kelt : 29 januari 2017 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
|
![]() Dat is ook precies wat de Mexicanen de laatste jaren gedaan hebben. Vandaar dat er ook meer Mexicanen van de VS terug naar Mexico verhuizen dan omgekeerd...