Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2017, 16:42   #181
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Even gewacht om te kijken wat er allemaal in onze media gezegd werd.
Het is een feit dat er de voorbije 24u zeer afstandelijk en neutraal werd over geschreven.
Meestal moest men wel gericht zoeken op de internetsites om iets te vinden.
Men kreeg daarbij wel de indruk, dat het betreffende artikel , ongeacht in welke krant, verdacht grote gelijkenissen met elkaar vertoonde en dus in feite van elkaar woordelijk gekopieerd.
Met deze werkwijze kan men vrede nemen als er in andere gevallen gelijkaardig zou gereageerd worden.

Velen herinneren zich nog de "aanslag" bij journalist Peter Verlinden.

Een week lang heeft men er zich in onze media tot "in den treure" over opgewonden.
Exclusieve interviews in Knack, De Morgen, ect en uiteraard persoonlijk verschijnen op TV in Ter Zake en De Afspraak.
Het land stond in rep en roer.
En dit omdat een onverlaat het woord "neger" met krijt op de garagedeur had geklad.
Een verwijzing naar ziin Rwandese vrouw.

Zelfs de kinderen werden erbij (met foto) betrokken.

Een schril contrast met de nuchtere aanpak in verband met het "bijlincident"

Ter opfrissing enkele links voor wie het interesseert.

http://triesttabor.blogspot.be/2014/...vel-peter.html

http://www.gva.be/cnt/aid1594395/vrt...chrift-negers- http://www.knack.be/nieuws/belgie/ne...l21zJ8op-gevel
http://www.infowebsite.be/vrt-journa...-antwerpen.htm
Dat heeft men als men opgescheept zit met een totaal oncorrecte zogezegde 'politiek correcte' media...
En dan verwonderd zijn dat niemand hen nog geloofd en dat de mensen liever afgaan op hun buikgevoel dat hun onwaarheden doorziet...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 3 maart 2017 om 16:42.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 17:01   #182
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even gewacht om te kijken wat er allemaal in onze media gezegd werd.
Het is een feit dat er de voorbije 24u zeer afstandelijk en neutraal werd over geschreven.
Meestal moest men wel gericht zoeken op de internetsites om iets te vinden.
Men kreeg daarbij wel de indruk, dat het betreffende artikel , ongeacht in welke krant, verdacht grote gelijkenissen met elkaar vertoonde en dus in feite van elkaar woordelijk gekopieerd.
Met deze werkwijze kan men vrede nemen als er in andere gevallen gelijkaardig zou gereageerd worden.

Velen herinneren zich nog de "aanslag" bij journalist Peter Verlinden.

Een week lang heeft men er zich in onze media tot "in den treure" over opgewonden.
Exclusieve interviews in Knack, De Morgen, ect en uiteraard persoonlijk verschijnen op TV in Ter Zake en De Afspraak.
Het land stond in rep en roer.
En dit omdat een onverlaat het woord "neger" met krijt op de garagedeur had geklad.
Een verwijzing naar ziin Rwandese vrouw.

Zelfs de kinderen werden erbij (met foto) betrokken.

Een schril contrast met de nuchtere aanpak in verband met het "bijlincident"

http://triesttabor.blogspot.be/2014/...vel-peter.html

http://www.gva.be/cnt/aid1594395/vrt...chrift-negers- http://www.knack.be/nieuws/belgie/ne...l21zJ8op-gevel
http://www.infowebsite.be/vrt-journa...-antwerpen.htm
Inderdaad, nu ge 't zegt.
Mooi staaltje van objectiviteit van onze media.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 17:49   #183
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Heeft er al iemand de politie verwittigd dat er in het monarchistisch, anti-republikeins milieu gezocht dient te worden?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 18:23   #184
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Vanaf het moment dat deze draad werd opgestart, kon men voorzien wie en op welke wijze zou reageren, ook al wordt het soms weggemoffeld onder de noemer “humor of ironie”.
Vooral het feit dat het gezin De Wever afwezig was, zou de basis vormen om deze aanslag, want dat was het, te minimaliseren.

Dat deze toevalligheid geen enkele verontschuldiging voor de dader betekent wordt eenvoudig weggedrukt ten voordele van de eigen politieke overtuiging.

Dat de dader niet bij toeval ’s nachts om 2 u met een bijl over straat loopt kan niet bestreden worden. De woning van BDW zal wel ook geen toevallige keuze geweest zijn en enkel mogelijk als er niet een bepaald sfeertje rond zijn persoon wordt gecreëerd.

Omdat er maar weinigen de moeite zullen doen om deze draad eens door te gaan, hierna enkele voorbeelden, die illustreren wat werd voorspeld.
Om niet alles dubbel te doen werden er enkele reacties ter zake tussengelast.
Met dank aan de steller ervan.
Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat voor gelul is dat ? Wat heeft dit met ophitsen te maken ? Waar relativeert de pers dit ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Hoe wordt er dan opgehitst?
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=51

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wie relativeert dat?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Waarschijnlijk een grassroots N-VA militant die misnoegd is over de communautaire stilstand.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Heeft witte kaproen een alibi ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Het gezin van De Wever werd bedreigd met een bijl volgens de draadstarter maar het gezin was niet thuis?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Absoluut niet, ik stel gewoon vast dat je weer de morele ridder aan het spelen zijt. "wèèè bla bla bla stout wèèèè"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Afrekening binnen de uiteenvallende partaai.
ps De Wever is toch een alcoholist!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Gans de meute BDW- haters is hier al gepasseerd. De ondertoon is spijt dat de burgemeester en zijn gezin niet thuis waren en aldus niet geraakt werden.
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Misschien was het een vergissing en was de bijlgooier een slachtoffer van loanshark mevrouw Leemans. Dat kantoor is naast het huis van De Wever.
Citaat:
Inderdaad. Toen ik de titel las, zag ik een woesteling voor me die Bart, zijn echtgenote, en zijn vier kinderen bedreigt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Een bijl... ik snap 'm: eraf met die handen van de graaier!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En de zaak maar verder uitvergroten. Heb jij dan kennis van zaken die aantonen dat dit meer dan een incident is?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heeft er al iemand de politie verwittigd dat er in het monarchistisch, anti-republikeins milieu gezocht dient te worden?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=115
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=116
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 18:29   #185
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanaf het moment dat deze draad werd opgestart, kon men voorzien wie en op welke wijze zou reageren, ook al wordt het soms weggemoffeld onder de noemer “humor of ironie”.
Vooral het feit dat het gezin De Wever afwezig was, zou de basis vormen om deze aanslag, want dat was het, te minimaliseren.

Dat deze toevalligheid geen enkele verontschuldiging voor de dader betekent wordt eenvoudig weggedrukt ten voordele van de eigen politieke overtuiging.

Dat de dader niet bij toeval ’s nachts om 2 u met een bijl over straat loopt kan niet bestreden worden. De woning van BDW zal wel ook geen toevallige keuze geweest zijn en enkel mogelijk als er niet een bepaald sfeertje rond zijn persoon wordt gecreëerd.

Omdat er maar weinigen de moeite zullen doen om deze draad eens door te gaan, hierna enkele voorbeelden, die illustreren wat werd voorspeld.
Om niet alles dubbel te doen werden er enkele reacties ter zake tussengelast.
Met dank aan de steller ervan.

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=51

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=115
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=116
Anselmo, de achterafvoorspeller.

Je bent econoom zeker?
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 18:30   #186
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anselmo, de achterafvoorspeller.

Je bent econoom zeker?

Jaja.
En ik maar denken dat dit al in het startbericht gebeurde.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 18:53   #187
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Op het ogenblik komt er uit de mond van Dadeemelee niet anders dan van die onnozele sossenpraat... calimero spelen, Aldi-republikeinen...
en groot dat ze zich voelen... 'zie eens mama, ik ben toch de beste, niet???'
Beter terugsturen naar de kleuterschool, waar ze thuishoren...
alweer slagen gekregen thuis of wat?
Oud 3 maart 2017, 19:37   #188
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Een non-event.
Geen kat die er wakker van ligt.
Denkt U dat De Wever veel vrienden heeft?
Zelfs voor de Voka-rijken iis hij gewoon een nuttige idioot, niet meer en niet minder!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 22:30   #189
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een non-event.
Zelfs voor de Voka-rijken iis hij gewoon een nuttige idioot, niet meer en niet minder!
Moet ge u niet afvragen wat gij en ik dan wel zijn ....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 23:20   #190
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Dat moeten dan heel dunne ramen geweest zijn als die de bijl niet eens een beetje afremmen.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 07:02   #191
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Dat moeten dan heel dunne ramen geweest zijn als die de bijl niet eens een beetje afremmen.
De klimaatopwarming is een hoax. Lang leve enkel glas en het loon van burgemeester, parlementslid en partijvoorzitter
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 07:04   #192
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
of hard gegooid; De haat zal diep zitten.

Moet ge ook eens zien wat voor flikken die zijn huis bewaken

Moet eens zien wat voor flikken er op de Meir patrouilleren

Ze mogen eens afkomen zonder matrak, wapen en taser. Stellen niets voor, werkelijk niets.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 07:45   #193
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Een bijl... ik snap 'm: eraf met die handen van de graaier!
Het staat u vrij om uw sharia godsdienst te belijden in IS staat. Ik zou zeggen doen die reis naar de grens van Turkije.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 07:49   #194
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Op het ogenblik komt er uit de mond van Dadeemelee niet anders dan van die onnozele sossenpraat... calimero spelen, Aldi-republikeinen...
en groot dat ze zich voelen... 'zie eens mama, ik ben toch de beste, niet???'
Beter terugsturen naar de kleuterschool, waar ze thuishoren...
2
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
Tiocfaidh ár lá
Oud 4 maart 2017, 07:55   #195
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een non-event.
Bent u statutair ?
Tiocfaidh ár lá
Oud 4 maart 2017, 07:57   #196
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat met de ramen te maken?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 07:57   #197
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Het staat u vrij om uw sharia godsdienst te belijden in IS staat. Ik zou zeggen doen die reis naar de grens van Turkije.
Ik denk dat er wel wat meer ga nodig zijn om dien boel hier op te kuisen ... dan tegen die soort vrouwen te zitten smeken of ze willen ophoepelen ...ge zijt veel te braaf centrumrechtse pissers.. kijk eens wie de vijand is ? dus wat denk je ...ongelooflijk hoe sullig sommige mensen ingesteld zijn ...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 4 maart 2017 om 07:59.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 08:12   #198
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik denk dat er wel wat meer ga nodig zijn om dien boel hier op te kuisen ... dan tegen die soort vrouwen te zitten smeken of ze willen ophoepelen ...ge zijt veel te braaf centrumrechtse pissers.. kijk eens wie de vijand is ? dus wat denk je ...ongelooflijk hoe sullig sommige mensen ingesteld zijn ...

o leuk zeg, voor u ben ik een centrumrechtse pisser, voor sommigen ben ik een extreem rechtse of extreem linkse pisser...tja gelukkig dat ik kan pissen.....als ik pis probeer ik altijd die vlieg te raken, die staat links...ben ik nu links ?
Tiocfaidh ár lá
Oud 4 maart 2017, 08:16   #199
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
o leuk zeg, voor u ben ik een centrumrechtse pisser, voor sommigen ben ik een extreem rechtse of extreem linkse pisser...tja gelukkig dat ik kan pissen.....als ik pis probeer ik altijd die vlieg te raken, die staat links...ben ik nu links ?
Ja véél te braaf zijn die van den NVA ik heb mijn lidkaart opgegeven juist daarom !! en sorry dat je het niet verstaat ...bij zo een groep wil ik niet meer horen allemaal dezelfde bende pissers CD&V ook zo'n nest smoeltrekkers veel rond de pot draaien.... geen echte knopen doorhakken ... in de pot roeren mixen en hopen op een mirakel .

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 4 maart 2017 om 08:20.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 08:18   #200
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ik denk trouwens dat het een misnoegde ambtenaar was.
We weten het niet hé.

En waarom weten we het eigenlijk niet?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be