Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Bekijk resultaten enquête: Hebt u na dat schandalige arrest nog vertrouwen in het Belgische gerecht ?
ja 46 38,02%
NEEN 75 61,98%
Aantal stemmers: 121. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 10 november 2004, 21:56   #181
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Iemand op zijn schrijfwijze pakken op een forum is nergens voor nodig.
Je hoeft je daarvoor dus niet te excuseren.

Ikzelf kwam, als oudste dochter van negen kinderen, ook niet verder dan het lager onderwijs.
En dan werd ik nog de helft van de tijd thuisgehouden omdat mijn moeder weer 'ziek' was.
Je hebt gelijk, je was me voor zag ik. Maar was reeds mijn verontschuldiging aan het typen. Maar wat wil je, als je hier een tijdje rondhangt neem je soms de slechte gewoonten van anderen over zonder er erg in te hebben.
MT is offline  
Oud 10 november 2004, 22:01   #182
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ga je je voor die tweede keer dat je op de man speelde ook verontschuldigen, vraag ik me af... 't Zal wel niet...
Alé, op verzoek van jou.
Maaaaar, dan verlang ik het de volgende keer van uw kant.
MT is offline  
Oud 10 november 2004, 22:03   #183
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MT
Alé, op verzoek van jou.
Maaaaar, dan verlang ik het de volgende keer van uw kant.
Beloofd.

Wat is er morgen te doen?

Citaat:
11 November het begin van het Einde van België
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 10 november 2004, 22:13   #184
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk, je was me voor zag ik. Maar was reeds mijn verontschuldiging aan het typen. Maar wat wil je, als je hier een tijdje rondhangt neem je soms de slechte gewoonten van anderen over zonder er erg in te hebben.
Het is al goed.

Een politiek forum is dan toch nog voor iets goed.

[size=1](Ik heb ook wel eens iemand tussengepakt wegens zijn armetierige schrijfwijze, maar dat was iemand die voor de rest wel heel erg hoog met zichzelf opliep. )[/size]
[size=1][/size]
Oud 10 november 2004, 22:28   #185
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
[size=1]Ik heb ook wel eens iemand tussengepakt wegens zijn armetierige schrijfwijze, maar dat was iemand die voor de rest wel heel erg hoog met zichzelf opliep. [/size]
Ja, die Jan Van Den Berghe loop inderdaad wel èrg hoog met zichzelf op... Hij is één van de weinige mensen die ik graag op zijn armetierige schrijfwijze mag wijzen.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 10 november 2004, 22:40   #186
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Beloofd.

Wat is er morgen te doen?
Morgen? Niet veel want het is een feestdag.

Het was meer een antwoordt op Gertj3 zijn handtekening, net zoals ik u nu uw handtekening beantwoord.
MT is offline  
Oud 10 november 2004, 22:42   #187
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Morgen? Niet veel want het is een feestdag.

Het was meer een antwoordt op Gertj3 zijn handtekening, net zoals ik u nu uw handtekening beantwoord.
Ah, ok...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 10 november 2004, 22:53   #188
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Ah, ok...
Hij leerd hit moar nit av, he!
MT is offline  
Oud 10 november 2004, 22:56   #189
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij leerd hit moar nit av, he!
Het was sterker dan mezelf! Ik ben blij dat je er toch de humor van inziet.

Maar belofte maakt schuld, dus bij deze:

Citaat:
Raf is offline  
Oud 10 november 2004, 22:59   #190
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Had het vlaams blok vrij gesproken geweest dan zouden onze rechtse vrienden wel het vertrouwen behouden in het gerecht maar nu er een uitspraak in hun nadeel is is alles weer slecht in belgie tja van objectiviteit gesproken
Ja daar weet de SPA alles over he ......
Oud 10 november 2004, 23:03   #191
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn mening heeft hij in ieder geval niet veroordeeld
Dat komt omdat u een meeloper bent ,en niet meer kan zelfstandig denken ,of gewoon dom bent .
Of u uw mening niet durft uiten ,uit angst om uw spa postje te verliezen (zoals er vele zijn )
Lekker hypocriet zijn is natuurlijk makkelijker
Oud 10 november 2004, 23:08   #192
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe wordt het u duidelijk? U steekt uw vinger in uw mond en vervolgens in de wind?
stond in elke vlaamse krant
misschien niet op de vb-website, dat zou best kunnen
Oud 11 november 2004, 00:31   #193
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn mening heeft hij in ieder geval niet veroordeeld
Die is dan weer veroordeeld geweest door de kiezer (en zo kunnen we bezig blijven).
Bob is offline  
Oud 11 november 2004, 11:51   #194
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HawThorn
Beste Steenbok66

Geef mij dan eens een ander voorbeeld van partij die het wel goed meent ?
Ze denken enkel aan zichzelf, en er zijn inderdaad foertstemmers jah...Maar welke partij komt nog wel geloofwaardig over denkt u ?
En hoeveel stemmen zoude de andere partijen nog overhouden moest er geen stemplicht zijn ? Ook zij zouden groot deel kiezers kwijt zijn geloof me.
En al wat het Vlaams Blok ooit zei, is racistisch, het is zo'n standaardzinnetje geworden ondertussen.
Terwijl meer en meer stemmen in de liberale hoek naar rechts gaan neigen. Tot grote ergernis van onze rode en groene vrienden politiekers.
En ja, de wet moet gevolgd worden door iedereen, geef ik u volledig gelijk in zelfs, maar niet op deze manier, niet op de manier door rap wetten bij te maken om toch maar gelijk te kunnen halen.
En dan stel ik mij nog één vraag : woont u ook in zo'n ivoren toren ver weg van al de heisa ? Anders mag u gerust even hier in de buurt komen wonen, en zien of u het dan allemaal nog zo leuk zou vinden.
Ik ben geen racist al denkt u van wel, maar ik gun geen stem aan partijen die veel beloven vlak voor verkiezingen, en vlak na de verkiezingen er niets van terecht brengen.
Veiligheid is gewoon een probleem, en hoe mooi iedereen het wil verbloemen, het is er gewoon, men moet een kat een kat noemen, en de vinger op de zere plek durven leggen. Was er meer dialoog mogelijk geweest tot hier toe, had het allemaal niet zo ver hoeven te komen. Want al wat men nu doet tegen het Vlaams Blok, maakt hen gewoon sterker, en wanneer men dat gaat inzien eindelijk, zal het te laat zijn waarschijnlijk voor iedereen.
En ik geloof nooit dat ik alleen sta met deze mening. Het is gewoon spijtig dat men tegen beter weten in, blijft doorzetten en doordrammen op het punt van racisme. Gewoon te bang om de waarheid onder ogen te zien naar mijn mening.
Maar zoals ik al zei, het is mijn bescheiden mening, iedereen het recht op de zijne (dacht ik toch tot gisteren).
OK voor je redenering...
enkel dit...
ik woon in Genk waar veel migranten wonen...
en fiets ook door de mijncité's...
en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo'n grote hinder ondervind en dat zelfs in twee instanties ik als senior door migranten uit vervelende situaties gered ben veroorzaakt door autochtonen...
en wat politieke partijen betreft...
ik ben en blijf een overtuigde liberaal, wat niet betekent dat ik de VLD in alles volg... ik ben een van die die de fameuze uitbreiding (operatie BV's binnenhalen en ook de operatie met de tjeef VanHecke) niet zo goed vond en ik ben ook ook niet met alle Paars-zaken in het reine.... maar ik moet wel wijzen op verschillende analyses die ik hier al hield op dit forum...
het is ook zo dat ik als senior die de zaken al meer dan 50 jaar volg, nog steeds overtuigd ben van de overgrote korrektheid van de politiek, wanneer men ten minste de moeite neemt de zaken volledig en objectief te bekijken, wars van alle subjectieve gevoelens... (ik ben soms ook subjectief in het vuur van het betoog of het reageren, maar als men mij overtuigt van mijn ongelijk, dan geeft ik dat toe en excuseer mij zo nodig)...
maar de analyse van de vlaams nationalistische evolutie sinds de oorlog, laat mij ook zeer sceptisch t.o.v. ht gedachtengoed van de zoveelste afscheuring die er gebeurde van de originele VVU van de jaren 50... en de vereglijking van het gedachtengoed van de stichter van het VB laat me heel sceptisch, vooral omdat ik een slachtoffer ben van de zwarte horden van tijdens de oorlog...
en de studie van de extremistische en ultra rechtse strekkingen en de analyse van de standpunten van De Winter en co, alsook de ontzegging vannhet fundamenteel recht op migreren van de volkeren en het discrimineren van mensen omdat ze op de verkeerde plaats en uit de verkeerde persoon het levenslicht zagen is mij zeer nefast... en dan al dat vlaamsnationalistisch gedoe... sorry hoor, maar als men dieper op de problematiek ingaat dan wat slogans van de enen lui en de anderen vlijtig, de enen profiteren en de anderen afgezet worden, etc... etc.... ingaat, dan ben ik niet overtuigd...
het is ook een probelmatiek die niet zo eenvoudig kan opgelost worden door onafhankelijkheidsslogans... etc... maar ja... ik kan mijn postings van de laatste maanden niet allemaal gaan herhalen...

maar je hebt gelijk dat elke mens het anders percipieert...
en vanaf het ogenblik dat het geen vluchtig subjectiefgekakel is... dan volg ik wel...

maar wat het VB of zijn opvolgers betreft... wait and see, zou ik zeggen...
Oud 11 november 2004, 13:48   #195
HawThorn
Vreemdeling

HawThorn's schermafbeelding

Standaard

Steenbok66,

Voor mij is het anders, als 31-jarige vrouw word ik vaak lastiggevallen en voor mij is er op die momenten nooit iemand opgekomen, ze stonden erbij en keken ernaar ... en ik kan u verzekeren dat ik er niet uitdagend enzovoort bijloop. Je kan mij nu verbitterd noemen en kortzichtig, maar dat ben ik totaal niet, ik erken enkel dat er problemen zijn en die moeten aangepakt worden, al dan niet met harde hand dan maar. Ik ben zelf ook niet akkoord met al de standpunten van een Vlaams Blok of volgelingen, maar ik ga evenzeer niet akkoord met al de standpunten van de andere partijen.
Het is altijd wikken en wegen en zien waar men zichzelf het beste in terug vindt.
Van mij heeft iedereen recht om de kleur te kiezen die ze zelf willen, maar net als ik respect heb voor andere meningen, opvattingen en religies, verwacht ik het ook terug van anderen, that's me ! En zo hoort het in mijn geloof ook, waarden zoals respect en vertrouwen in de mensen.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat uw vrouw, kinderen, of familieleden niet hetzelfde moeten doormaken dan wat mij al overkomen is ( of de vele anderen die hetzelfde meegemaakt hebben ), u zou net als ik de dingen volledig anders bekijken waarschijnlijk. Ik ben misschien een jonge onzinnige vrouw, maar heb al vaker over het leven en de maatschappij nagedacht dan u zult veronderstellen. En ik blijf niet mijn ogen sluiten voor de dingen die gebeuren gewoon.
Maar moest er meer plaats en tijd gemaakt worden voor een open dialoog, zouden ze wel tot een behoorlijk akkoord kunnen komen waar iedereen (buiten de extreme gevallen dan) mee kan leven. Het is niet voor niets dat de VLD ingezien heeft dat er inderdaad een probleem is met de veiligheid. Jaren heeft het blok het geroepen, uiteindelijk heeft de VLD het gehoord en zijn ze er iets aan gaan doen. Iets dat ik enkel kan toejuichen. Van mij hoeft een Vlaams Blok niet te regeren, ze doen hun job heel goed als zweeppartij in de oppositie, en ok, niet alle standpunten zijn ok, maar zoals ik al zei, van welke partij wel ?

In mijn geloof is er een gezegde : And ye harm none, do as ye will... ik denk dat er meer mensen eens over zouden moeten nadenken.

Groetjes HawThorn

Laatst gewijzigd door HawThorn : 11 november 2004 om 13:49.
HawThorn is offline  
Oud 11 november 2004, 14:13   #196
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Hebt u na dat schandalige arrest van het hof van cassatie nog vertrouwen in het Belgische gerecht ?
Natuurlijk. Ik herinner me nog goed dat in de eerste fases van het proces, de eerste twee rechtbanken de hete aardappel doorschoven naar de volgende rechter, met het gevolg dathet Vlaams Blok overal euforisch rondkrijste dat ze 'vrijgesproken' waren. Dat was natuurlijk wat voorbarig vermits de trein nog maar net vertrokken was en nog een lange rit te gaan had tot aan het eindstation van 9 november. Maar het feit dat ze in het begin altijd vrijgesproken voelden, getuigt toch dat ze toen wel vertrouwen hadden. Nu ze toch schuldig werden bevonden is het opeens niet goed meer. Een beetje vreemd vind ik dat.
Oud 11 november 2004, 14:15   #197
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steenbok66,

Voor mij is het anders, als 31-jarige vrouw word ik vaak lastiggevallen en voor mij is er op die momenten nooit iemand opgekomen, ze stonden erbij en keken ernaar ... en ik kan u verzekeren dat ik er niet uitdagend enzovoort bijloop. Je kan mij nu verbitterd noemen en kortzichtig, maar dat ben ik totaal niet, ik erken enkel dat er problemen zijn en die moeten aangepakt worden, al dan niet met harde hand dan maar. Ik ben zelf ook niet akkoord met al de standpunten van een Vlaams Blok of volgelingen, maar ik ga evenzeer niet akkoord met al de standpunten van de andere partijen.
Het is altijd wikken en wegen en zien waar men zichzelf het beste in terug vindt.
Van mij heeft iedereen recht om de kleur te kiezen die ze zelf willen, maar net als ik respect heb voor andere meningen, opvattingen en religies, verwacht ik het ook terug van anderen, that's me ! En zo hoort het in mijn geloof ook, waarden zoals respect en vertrouwen in de mensen.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat uw vrouw, kinderen, of familieleden niet hetzelfde moeten doormaken dan wat mij al overkomen is ( of de vele anderen die hetzelfde meegemaakt hebben ), u zou net als ik de dingen volledig anders bekijken waarschijnlijk. Ik ben misschien een jonge onzinnige vrouw, maar heb al vaker over het leven en de maatschappij nagedacht dan u zult veronderstellen. En ik blijf niet mijn ogen sluiten voor de dingen die gebeuren gewoon.
Maar moest er meer plaats en tijd gemaakt worden voor een open dialoog, zouden ze wel tot een behoorlijk akkoord kunnen komen waar iedereen (buiten de extreme gevallen dan) mee kan leven. Het is niet voor niets dat de VLD ingezien heeft dat er inderdaad een probleem is met de veiligheid. Jaren heeft het blok het geroepen, uiteindelijk heeft de VLD het gehoord en zijn ze er iets aan gaan doen. Iets dat ik enkel kan toejuichen. Van mij hoeft een Vlaams Blok niet te regeren, ze doen hun job heel goed als zweeppartij in de oppositie, en ok, niet alle standpunten zijn ok, maar zoals ik al zei, van welke partij wel ?

In mijn geloof is er een gezegde : And ye harm none, do as ye will... ik denk dat er meer mensen eens over zouden moeten nadenken.

Groetjes HawThorn
Vraagje: waarom de naam Hawthorn? Is dat geen hippodroom nabij Chicago?
Oud 11 november 2004, 15:08   #198
HawThorn
Vreemdeling

HawThorn's schermafbeelding

Standaard

Eum, ik denk dat dat een discussie zou teweeg brengen de reden waarom. Het heeft te maken met mijn geloof en is doopnaam dat ik zo gekregen heb, sindsdien gebruik ik hem altijd op forums e.d.
Ik wil dat gerust een keer uitleggen maar dat hoort hier niet thuis.
HawThorn is offline  
Oud 11 november 2004, 15:16   #199
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eum, ik denk dat dat een discussie zou teweeg brengen de reden waarom. Het heeft te maken met mijn geloof en is doopnaam dat ik zo gekregen heb, sindsdien gebruik ik hem altijd op forums e.d.
Ik wil dat gerust een keer uitleggen maar dat hoort hier niet thuis.
Okidoki. Originele naam in elk geval.
Oud 11 november 2004, 17:52   #200
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Hebt u na dat schandalige arrest van het hof van cassatie nog vertrouwen in het Belgische gerecht ?
Een goei stoverij is een goei stoverij en geen enkel arrest gaat daar iets aan veranderen!!

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be