Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2017, 14:03   #181
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wie is Cyriel Verstraete mss?

en die Verschaeve straten zullen wsl veelal door CVP besturen gegeven zijn ... in al mijn naiviteit durf ik ook te hopen dat het ook voor WOII gebeurde ... :s
Alsof er geen collaborateurs waren in de meest disfunctionele koninklijke familie ter wereld....

Die familie is zelfs een racistische massamoordenaar rijk. Zijn standbeeld in de stad van Vande Lanotte is wel een handje kwijt maar pronkt nog steeds onbeschaamd op een Oostends voetstuk. Om het met de woorden van Landuyt en zijn corrupte collega's te zeggen: een standbeeld is een eer. Het kan niet dat Leopold II en Ivan Mayeur op een ereschavot worden gehesen.

Wat ik graag zou weten is: van welke partij de burgemeester was van Lanaken die in de jaren 70 van vorige eeuw een straatnaam gunde aan de Vlaamse schrijver Cyriel Verschaeve.
Er is ook een Ernest Claesstraat in Kermt en Herenthals. Claes was ook een Vlaamse schrijver die van collaboratie werd beschuldigd.
Kermt hoort bij Hasselt. Welke partij leverde in Hasselt j�*renlang de burgemeester? En welke partij levert de burgemeester sinds Hilde Claes, de dochter van de Belgische, voor corruptie veroordeelde secretaris-generaal van de Navo, ontslag moest nemen? Ook wegens corruptie?
In Herentals gaf de rode burgemeester de scepter begin dit jaar door aan een partijgenoot. Moeten de rode burgemeesters de schande uit het verleden niet vervangen door standbeelden en straatnamen van corrupte Belgische politici uit het heden? Zoals de rode burgemeester uit Brussel dat doet?

Denkt de burgemeester uit Lanaken dat hij door het laten verdwijnen van de namen van Vlaamsgezinden uit het straatbeeld de schandalen van zijn eigen partij kan doen vergeten? Of waren er geen VLD-ers betrokken in de recent aan het licht gekomen corruptieschandalen?
Denken Marino Keulen en Abu Jahjah de Vlaams-nationalistische partijen op deze manier te kunnen counteren? De mensen liggen vandaag de dag wel van wat anders wakker dan van straatnamen van Vlaamsgezinde schrijvers.

Hoort Keulen het in Keulen donderen als ik zeg dat de mensen niet meer wakker liggen van wat er zich bijna 80 jaar geleden in Belgique afspeelde? Net zoals hun gehersenspoelde brein allang niets meer weet over het gewelddadig francofoon separatisme van bijna twee eeuwen geleden, waarvan dit corrupte koningdom het resultaat is?

Het wordt de hoogste tijd dat de standbeelden van LeopoldII niet alleen wankelen maar worden neergehaald. Zelfs de Russen hebben dat gedaan met de standbeelden van hun massamoordenaars. In Belgique gebeurt dat nog altijd niet. Hoe komt dat? Omdat de Vlamingen koningsgezind zijn? Of omdat de Vlaams-nationalisten nog steeds het mikpunt zijn van de machtige Belgische nationalisten die achter de schermen aan de touwtjes trekken?

De poll in HLN nieuws toont aan dat er geen meerderheid is voor de geplande actie van de blauwe burgemeester die, ofwel het verleden niet verwerkt krijgt, ofwel er electoraal garen uit probeert te spinnen.
We zullen zien hoe democratisch de zelfbenoemde democraat uit Lanaken in werkelijkheid ingesteld is. Hij kan maar beter niet vergeten dat zijn partij nauwelijks 15% van de Vlamingen aanspreekt. Denkt die blauwe blaaskaak écht dat het wissen van straatnamen zijn minipartijtje extra stemmen zal opleveren?
Oud 17 augustus 2017, 14:04   #182
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
ik dacht dat je daarover zou vallen, had t net nog verduidelijkend aangevuld!

één positief ding moet ik over die Jezuiten wel zeggen, je kwam daar gegarandeerd als onderlegd anti klerikaal buiten!
Toch zal je je voor de geschiedenis, zoals ze echt gebeurd is, bij Diego of Marie moeten wenden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 14:04   #183
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, de joden ontbraken nog...
Diego zal dat hoofdstuk wel voor zijn rekening nemen...
Ja, daar stond je met je broek op de enkels, hé Zjaak.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=469

Oud 17 augustus 2017, 14:06   #184
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch zal je je voor de geschiedenis, zoals ze echt gebeurd is, bij Diego of Marie moeten wenden.
ik zei het Xeno ook al, die wilde mij ook al aan de boeken krijgen

ik heb de Tarantino film gezien, ik weet het al allemaal nu!

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 augustus 2017 om 14:06.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 14:08   #185
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ja, daar stond je met je broek op de enkels, hé Zjaak.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=469

Ik dwaalde vroeger, mijn excuses hiervoor, het systeem... je weet wel...
Je beseft niet hoe dankbaar ik jou daarvoor ben.
Dankzij u behoor ik nu tot de uitverkoren elite die op de hoogte is van de Waarheid.
Oud 17 augustus 2017, 14:10   #186
Diego Raga

Standaard

Citaat:
BS zijn economie draaide alleen en uitsluitend omdat het een oorlogseconomie was.
Nope, niet uitsluitend, first things first:

Economist Henry C K Liu writes of Germany's remarkable transformation:

“The Nazis came to power in Germany in 1933, at a time when its economy was in total collapse, with ruinous war-reparation obligations and zero prospects for foreign investment or credit. Yet through an independent monetary policy of sovereign credit and a full-employment public-works program, the Third Reich was able to turn a bankrupt Germany, stripped of overseas colonies it could exploit, into the strongest economy in Europe within four years, even before armament spending began.”

In Billions for the Bankers, Debts for the People (1984), Sheldon Emry commented:

“Germany issued debt-free and interest-free money from 1935 and on, accounting for its startling rise from the depression to a world power in 5 years. Germany financed its entire government and war operation from 1935 to 1945 without gold and without debt, and it took the whole Capitalist and Communist world to destroy the German power over Europe and bring Europe back under the heel of the Bankers. Such history of money does not even appear in the textbooks of public (government) schools today.”

http://www.webofdebt.com/articles/bankrupt-germany.php

Daarom moest Duitsland vernietigd worden, gezien daardoor de banksters buitenspel werden gezet.
Oud 17 augustus 2017, 14:11   #187
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hitler heeft nochtans de oorlog verklaard aan de VS en Rusland.
Lang na dat Engeland en Frankrijk de wereld in een oorlog gestort hebben door de oorlog te verklaren aan Duitsland.
Oud 17 augustus 2017, 14:11   #188
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
je moet vandaag in ons gezever over scheldwoorden de indruk gekregen hebben dat mijn geduld oneindig is ... er zijn echter toch ook grenzen aan wat ik lees hoor.
Oud 17 augustus 2017, 14:11   #189
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Ik dwaalde vroeger, mijn excuses hiervoor, het systeem... je weet wel...
Je beseft niet hoe dankbaar ik jou daarvoor ben.
Dankzij u behoor ik nu tot de uitverkoren elite die op de hoogte is van de Waarheid.
Het gaat je nog steeds niet goed af, eh ?
Oud 17 augustus 2017, 14:12   #190
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Lang na dat Engeland en Frankrijk de wereld in een oorlog gestort hebben door de oorlog te verklaren aan Duitsland.

nu gaat t komen!
Oud 17 augustus 2017, 14:13   #191
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, ok, dan zullen de mensen in België ook wel denken dat de personen naar wie de Stalinlaan en de Churchilllaan vernoemd zijn, respectievelijk Russische en Engelse muzikanten waren en geen oorlogsmisdadigers.
Ik denk dat Stalin nog wel een belletje doet rinkelen bij velen, maar Churchill???
Denk je dat er nog veel Eisenhower kennen.

En Cyriel Verschaeve dat is dus helemaal niks. Ik ben zelfs even vergeten wie de grote baas van het VNV was
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 14:13   #192
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Alsof er geen collaborateurs waren in de meest disfunctionele koninklijke familie ter wereld....

Die familie is zelfs een racistische massamoordenaar rijk. Zijn standbeeld in de stad van Vande Lanotte is wel een handje kwijt maar pronkt nog steeds onbeschaamd op een Oostends voetstuk. Om het met de woorden van Landuyt en zijn corrupte collega's te zeggen: een standbeeld is een eer. Het kan niet dat Leopold II en Ivan Mayeur op een ereschavot worden gehesen.

Wat ik graag zou weten is: van welke partij de burgemeester was van Lanaken die in de jaren 70 van vorige eeuw een straatnaam gunde aan de Vlaamse schrijver Cyriel Verschaeve.
Er is ook een Ernest Claesstraat in Kermt en Herenthals. Claes was ook een Vlaamse schrijver die van collaboratie werd beschuldigd.
Kermt hoort bij Hasselt. Welke partij leverde in Hasselt j�*renlang de burgemeester? En welke partij levert de burgemeester sinds Hilde Claes, de dochter van de Belgische, voor corruptie veroordeelde secretaris-generaal van de Navo, ontslag moest nemen? Ook wegens corruptie?
In Herentals gaf de rode burgemeester de scepter begin dit jaar door aan een partijgenoot. Moeten de rode burgemeesters de schande uit het verleden niet vervangen door standbeelden en straatnamen van corrupte Belgische politici uit het heden? Zoals de rode burgemeester uit Brussel dat doet?

Denkt de burgemeester uit Lanaken dat hij door het laten verdwijnen van de namen van Vlaamsgezinden uit het straatbeeld de schandalen van zijn eigen partij kan doen vergeten? Of waren er geen VLD-ers betrokken in de recent aan het licht gekomen corruptieschandalen?
Denken Marino Keulen en Abu Jahjah de Vlaams-nationalistische partijen op deze manier te kunnen counteren? De mensen liggen vandaag de dag wel van wat anders wakker dan van straatnamen van Vlaamsgezinde schrijvers.

Hoort Keulen het in Keulen donderen als ik zeg dat de mensen niet meer wakker liggen van wat er zich bijna 80 jaar geleden in Belgique afspeelde? Net zoals hun gehersenspoelde brein allang niets meer weet over het gewelddadig francofoon separatisme van bijna twee eeuwen geleden, waarvan dit corrupte koningdom het resultaat is?

Het wordt de hoogste tijd dat de standbeelden van LeopoldII niet alleen wankelen maar worden neergehaald. Zelfs de Russen hebben dat gedaan met de standbeelden van hun massamoordenaars. In Belgique gebeurt dat nog altijd niet. Hoe komt dat? Omdat de Vlamingen koningsgezind zijn? Of omdat de Vlaams-nationalisten nog steeds het mikpunt zijn van de machtige Belgische nationalisten die achter de schermen aan de touwtjes trekken?

De poll in HLN nieuws toont aan dat er geen meerderheid is voor de geplande actie van de blauwe burgemeester die, ofwel het verleden niet verwerkt krijgt, ofwel er electoraal garen uit probeert te spinnen.
We zullen zien hoe democratisch de zelfbenoemde democraat uit Lanaken in werkelijkheid ingesteld is. Hij kan maar beter niet vergeten dat zijn partij nauwelijks 15% van de Vlamingen aanspreekt. Denkt die blauwe blaaskaak écht dat het wissen van straatnamen zijn minipartijtje extra stemmen zal opleveren?
ik schreef in mijn openingspost ook niet voor niks "alweer een foute koning" hé

en ola, Claes werd vervolgd, heeft een hele periode vastgezeten, maar er werd m uiteindelijk niks tenlaste gelegd en hij is compleet vrijgesproken hé !!!

al moet ik ook wel toegeven dat ik recent in handgeschreven nota's van hem toch wel dingen ben tegengekomen waar ik ogen van trok
in de wereld anno 2017 uiteraard.

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 augustus 2017 om 14:16.
Oud 17 augustus 2017, 14:14   #193
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
je moet vandaag in ons gezever over scheldwoorden de indruk gekregen hebben dat mijn geduld oneindig is ... er zijn echter toch ook grenzen aan wat ik lees hoor.
Ben jij klaar voor de Waarheid, Anna?
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 17 augustus 2017, 14:14   #194
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat Stalin nog wel een belletje doet rinkelen bij velen, maar Churchill???

En Cyriel Verschaeve dat is dus helemaal niks. Ik ben zelfs even vergeten wie de grote baas van het VNV was
LeopoldIII.
Oud 17 augustus 2017, 14:15   #195
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat je nog steeds niet goed af, eh ?
Ik weet het...
Ik moet meer met links gooien en grote brokken Engelstalige c/p smijten hè?
Ik zal eraan werken...
Oud 17 augustus 2017, 14:16   #196
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Bij de fans van de PVDA.
Oud 17 augustus 2017, 14:17   #197
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na 77 jaar misleiding gaat de waarheid eindelijk naar boven komen
Oud 17 augustus 2017, 14:17   #198
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Feiten zijn nogal problematisch voor u he.

Polen is zichzelf binnengevallen zeker ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 14:18   #199
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LeopoldIII.
Neen, en Van Zeeland was het ook niet.
Oud 17 augustus 2017, 14:18   #200
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Stuk voor stuk grote denkers.
Je vraagt je af wat hen tegenhoudt het grote publiek van deze Waarheden te onthouden?
Alleen wij, the happy few hier op politics.be, hebben recht op de Waarheid.

Hoe lang nog?
Mark Peeters heeft het lichtend voorbeeld gegeven.

Ik wacht op de dag dat Diego, Zonbron en Xeno zich aan Alma 3 placeren met hun borden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be