Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Discussietools
Oud 16 november 2004, 16:02   #181
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Herlees nu eens wat ge zegt K9.

Waarom mag iemand een discriminerende mening eigenlijk niet uiten ? Waarom mag men niet duidelijk zeggen wat men denkt ?
Omdat dit aanzet tot haat en geweld . je mag trouwens discriminerende uitspraken doen, elke dag in elke media dit doen gedurende jaren kan echter niet.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 16 november 2004, 16:03   #182
k9

Standaard

Citaat:
En met die wet kon met het blok niet pakken en dus heeft men de wet 5 keer aangepast en de grondwet ook nog eens aangepast waardoor persmisdrijven niet meer voor assisen komen.

Wat jammer dat toen internet nog niet bestond..
Nee? Internet bestaat al lang hoor.

En de wet op discriminatie en recisme zelf dateer inderdaad van 81 is is niet op belangrijke wijze aangepast voor het Vlaams blok. Die wet van 81 zou die VZW's ook veroordeelt hebben.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 16 november 2004, 16:04   #183
k9

Standaard

Citaat:
Hoe heette die mens nu weer die veroordeelt is omdat hij zijn mening uitte op internetforums ? Ik ben er zeker van dat sommige pianos zijn naam moeiteloos kunnen tevoorschijn halen....
En voor welke uitspraken dan? De enieg die ik zou kunnend enken is ontkenning van de holocaust.

Citaat:
Maar neen er is niets aan de hand hoor. Ik verzin maar wat.
Zou wel kunne, heb je nog gedaan.

Citaat:
ps : ik ken zijn achternaam ook trouwens, van die mens die veroordeeld is he.
Geef dan maar desnoods als PM

k9 is offline  
Oud 16 november 2004, 16:17   #184
Tegendradigaard

Standaard

Ik heb de naam via pm gezonden k9.
'k zal eens googelen als ik tijd heb ook.

Waar je zegt dat ik al wel meer iets uit mijn duim heb gezogen : kun je dat even bewijzen, want ik heb het levensstadium van duimzuigen al lang achter mij gelaten.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 16 november 2004, 16:23   #185
Tegendradigaard

Standaard

k9, ik kopieer uit het jaarverslag van het centrum ge weet wel he :

"Het Centrum heeft zich ook burgerlijke partij gesteld tegen de heer W. E. voor de verspreiding van tot haat en racisme aanzettende e-mails op de newsgroup soc.culture.belgium. Dit dossier kende in de loop van 1999 een voorlopige maar gunstige uitspraak in de zin dat de auteur veroordeeld werd voor inbreuken op artikel 1 van de wet van 30 juli 1981 tot een gevangenisstraf van zes maanden en 100 000 BF boete, beiden met uitstel. Het Centrum verkreeg in zijn hoedanigheid van burgerlijke partij 100 000 BF schadevergoeding."

Zeg dus niet dat het niet bestaat he. Beknotting van de vrije meningsuiting op het internet.

ps : ik zuig liever ergens anders aan dan op mijn eigen duim...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 16 november 2004, 16:25   #186
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat het blok gezegd zou hebben dat is niet relevant voor mij. Wat wel belangrijk is voor mij is dat zij aan de hand van het uiten van hun mening veroordeeld werden.

Wat het hof voor commentaar geeft laat mij ook koud in feite. zoals al eerder gezegd van mij mag iedereen zeggen wat hij wilt.
Van mij ook. Van het Hof ook...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 16 november 2004, 16:46   #187
Tegendradigaard

Standaard

behalve het Vlaams Blok dan... ?

Oud 16 november 2004, 16:48   #188
Tegendradigaard

Standaard

't is moeilijk voor mij zenne.

iedereen mag zeggen wat hij wil.
ook van de rechtbank volgens Raf.
En toch zegt die rechtbank tegen het blok : maar op blz zoveel van magazine zus en zo op dien datum : DAT MOOGT GE NIET ZEGGEN.

Want als ze het wel mochten zeggen dan zouden ze niet veroordeeld kunnen worden he.

Oud 16 november 2004, 17:16   #189
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrije mening aan banden....
Vind het ook schandalig, hoe rechters enzo bedreigd worden.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 16 november 2004, 17:50   #190
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al ooit iets gehoord over wetten en zo??
filosoof is offline  
Oud 16 november 2004, 18:03   #191
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Vind het ook schandalig, hoe rechters enzo bedreigd worden.
Annemans legde gewoon het ZB-programma voor Justitie uit...
filosoof is offline  
Oud 16 november 2004, 18:31   #192
le'ti Nico
Vreemdeling

le'ti Nico's schermafbeelding

Standaard

Waarom zaagt niemand ivm vrije meningsuiting over het feit dat imams en islamietische radiozenders gecheckt zullen worden? Dat vindt iedereen normaal, en terecht, omdat haatdragende slogans verbannen moeten worden. Maar het Blok verkondigde (en verkondigt) evenees haatdragende, stigmatiserende, racistische en discriminerende slogans en wordt dus, logisch en terecht, terechtgesteld.
Oud 16 november 2004, 20:04   #193
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Ik ga het hier effe heel grof stellen:

Stel nu dat ik om een of andere vage reden vind dat Blokkers moeten gestraft worden door hun kinderen te ontvoeren en ze op gruwelijke wijze te vermoorden. Stel dat dat mijn mening is en ik daar voor uit wil komen, straffer, ik ga elke dag folderkes in de bussen steken, ik kom in kranten en tijdschriften, op het nieuws,..... Bovendien weet ik een hoop volk te mobiliseren, de "Partij tegen Blok kinderen", die roepen dat ze dezelfde mening hebben als de mijne. Ze doen (voorlopig) niks, maar soit, binnenkort winnen ze de verkiezingen, en dan kan het wel eens zijn dat het omslaat.

Eens zien hoe hard die Blokkers mijn vrije meningsuiting gaan respecteren. My guess is dat ik nen hoop processen, geweld, intimidaties en doodsbedreigingen op mijn dak ga krijgen. En maar goed ook.

P.S.: natuurlijk sta ik niet achter wat hierboven staat.

Laatst gewijzigd door dejohan : 16 november 2004 om 20:05.
dejohan is offline  
Oud 16 november 2004, 20:46   #194
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs het Vlaams Blok.

Het "aanzetten tot racisme" is echter verboden en d�*�*rvoor werd het Vlaams Blok (via de 3 vzw's) veroordeeld.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 17 november 2004, 08:57   #195
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Al ooit iets gehoord over wetten en zo??
al ooit gehoord over personen die twee nicks maken om tegen iemand te praten en zo zichzelf in een discussie gelijk te geven filosoof ?

tuurlijk heb ik al gehoord van al die stalinwetten die bedoeld zijn om de burger de mond te snoeren filosoof. Waar zit ik hier al heel die tijd tegen te protesteren denkt ge ?

Oud 17 november 2004, 09:04   #196
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door le'ti Nico
Waarom zaagt niemand ivm vrije meningsuiting over het feit dat imams en islamietische radiozenders gecheckt zullen worden? Dat vindt iedereen normaal, en terecht, omdat haatdragende slogans verbannen moeten worden. Maar het Blok verkondigde (en verkondigt) evenees haatdragende, stigmatiserende, racistische en discriminerende slogans en wordt dus, logisch en terecht, terechtgesteld.
Neen IK vind dat niet normaal. Die imans mogen van mij oproepen tot wat ze ook maar goesting hebben om op te roepen.
Ik ben wel van mening dat die imans geen eurocentje mogen krijgen van ons belastingsgeld. Net zoals de pastoors voor mijn part geen cent moeten krijgen.

Langs de andere kant zou ik wel voorstander zijn van een verstrenging van de wet ivm bestraffing van geweld. Veeeeel strengere straffen (misschien zelfs de doodstraf voor bepaalde categorieën - ben ik nog niet helemaal uit) en invoering van echte dwangarbeid in de terug te openen steenkoolmijnen (zou dat niet rendabel kunnen worden nu de olieprijs zo hoog is trouwens)

Oproepen tot geweld zou ik zeggen doe maar.
Als je echter geweld toepast : de vergeetput in met 1 stuk brood en 1 fles water. Een glazen fles die je kan stuk slaan zodat je je eigen van kant kunt maken als de honger en dorst te erg aan het worden is.

Oud 17 november 2004, 09:35   #197
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Ik ga het hier effe heel grof stellen:

Stel nu dat ik om een of andere vage reden vind dat Blokkers moeten gestraft worden door hun kinderen te ontvoeren en ze op gruwelijke wijze te vermoorden. Stel dat dat mijn mening is en ik daar voor uit wil komen, straffer, ik ga elke dag folderkes in de bussen steken, ik kom in kranten en tijdschriften, op het nieuws,..... Bovendien weet ik een hoop volk te mobiliseren, de "Partij tegen Blok kinderen", die roepen dat ze dezelfde mening hebben als de mijne. Ze doen (voorlopig) niks, maar soit, binnenkort winnen ze de verkiezingen, en dan kan het wel eens zijn dat het omslaat.

Eens zien hoe hard die Blokkers mijn vrije meningsuiting gaan respecteren. My guess is dat ik nen hoop processen, geweld, intimidaties en doodsbedreigingen op mijn dak ga krijgen. En maar goed ook.

P.S.: natuurlijk sta ik niet achter wat hierboven staat.
IK zal u niet tegenhouden Dejohan als gij met zo'n programma naar de kiezer zou willen trekken.
Liever dan dat ge uw deftig zou voordoen en eens aan de macht uw geheime agenda plots uit te voeren.
Want daar gaan we volgens mij naar toe. De angst om nu niet veroordeeld te worden zal er binnen de kortste keren voor zorgen dat we terug naar een jaren 30-40 scenario kunnen gaan.
En dan zouden de blokwatchers, blokbashers en zo met hun onnozel gedrag er voor gezorgd hebben dat het zo ver kon komen.

Stel dat het blok zegt : we willen alle vreemdelingen terug naar huis sturen. Gewoon open en bloot. En stel dat het Blok een absolute meerderheid haalt en dus alleen aan de macht komt.
en ze stemmen een wet in het parlement, heel democratisch dus en alle vreemdelingen worden terug naar huis gestuurd.
Hoe kan in Rafsnaam daar dan iemand bezwaar tegen hebben ?
Hebben jullie dan nog nooit van "de wet" gehoord ? Ze is toch democratisch gestemd he ? En het waarom is toch niet belangrijk ? Alleen het resultaat telt he.

Maar nu kan het goed zijn dat een partij zulke dingen wil uitvoeren, maar er niet voor uitkomt... tot het misschien wel ooit eens te laat zal zijn he.

Maar doe gerust voort met het beknotten van de vrije meningsuiting hoor.
Kom gewoon later niet klagen als het zo ver zou komen he.

Kijk gewoon eens even verder dan je eigen neus lang is. Probeer het eens iets verder te zien dan de datum 9/11/2004, zoals bvb piano doet.

En wat ze dan wel moeten doen met het blokbelang ? Voor ne win for life wil ik het verkopen.

Oud 17 november 2004, 09:37   #198
k9

Standaard

Citaat:
Neen IK vind dat niet normaal. Die imans mogen van mij oproepen tot wat ze ook maar goesting hebben om op te roepen.
Zelfs als dat tot situatie lijd zoals in nederland? Waar politiekers vermoord worden door extremisten?

Citaat:
Langs de andere kant zou ik wel voorstander zijn van een verstrenging van de wet ivm bestraffing van geweld. Veeeeel strengere straffen (misschien zelfs de doodstraf voor bepaalde categorieën - ben ik nog niet helemaal uit) en invoering van echte dwangarbeid in de terug te openen steenkoolmijnen (zou dat niet rendabel kunnen worden nu de olieprijs zo hoog is trouwens)
Daar kan ik mee inkomen (behalve de dwangarbeid en de doodstraf)

Citaat:
Oproepen tot geweld zou ik zeggen doe maar.
Dat mag je practisch nergens hoor, zelfs in het bastion van de vrije menings uiting de VS, zal je niet teveel moeten beginnen roepen tegen de VS, je zal rap opgepakt en veroordeelt worden als landverrader.

k9 is offline  
Oud 17 november 2004, 09:45   #199
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Zelfs het Vlaams Blok.

Het "aanzetten tot racisme" is echter verboden en d�*�*rvoor werd het Vlaams Blok (via de 3 vzw's) veroordeeld.
In de ene post werd het blok wel veroordeeld, in de andere post werd het niet veroordeeld. Kunnen sommigen mensen eindelijk hun mening eens definitief opmaken en zeggen : ja het Blok is veroordeeld of neen het blok is niet veroordeeld.

Zeg mij nu nog eens in mensentaal : hoe zet men aan tot racisme ? Wat is dat aanzetten tot racisme dus eigenlijk ?

En neen ik lees geen vonnis. Ik ben geen jurist en heb geen zin in hoofdpijn vandaag. Dus gewoon mensentaal. Dank u.

Oud 17 november 2004, 09:58   #200
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Zelfs als dat tot situatie lijd zoals in nederland? Waar politiekers vermoord worden door extremisten?

Daar kan ik mee inkomen (behalve de dwangarbeid en de doodstraf)

Dat mag je practisch nergens hoor, zelfs in het bastion van de vrije menings uiting de VS, zal je niet teveel moeten beginnen roepen tegen de VS, je zal rap opgepakt en veroordeelt worden als landverrader.
In Nederland heeft men de vrije meningsuiting rond racisme al veel vroeger gekeeld hoor K9. Daar werden politieke partijen verboden door de rechtbank. Daar werden slogans ("eigen volk eerst') verboden door een rechtbank.
En nu worden mensen vermoord voor hun mening.

WAAR DENK JE DAT IK AL HEEL DE TIJD VOOR WAARSCHUW ???????????

Sorry voor mijn geroep. Maar dat is nu net wat ik voorzie. Laat de mensen zeggen wat ze willen. Treed wel heel streng op tegen het geweld op zich.
In nederland dacht men ook dat men racisme kon aanpakken via de rechter. Partijen verboden, slogans verbieden.... Resultaat is dat nu Nederland in brand staat, letterlijk en figuurlijk. Laat ons niet dezelfde weg bewandelen.
Laat ons gewoon zeggen wat we willen zonder angst voor vervolging en zo de mensen hun frustratie kwijt kunnen geraken.
als iemand in Borgerhout wil zeggen : al die vuil makakken hebben mijn straat naar de kloten geholpen en die wil dat alle dagen zeggen en roepen en brullen en tieren : laat die mens dat zeggen.
Veel liever dat hij dat zegt en zo zijn frustratie kwijt geraakt dan dat hij een geweer pakt en zijn buurman dood schiet die hem het leven zuur maakt. Laat die mens zijn frustratie kwijt geraken door om de zoveel tijd een stem uit te brengen op een verkeerde partij, maar waardoor hij het gevoel krijgt niet machteloos te zijn.
Maar neem die mens zijn kans op zijn stem af, neem die mens zijn kans op verzet af, neem die mens zijn gevoel van er is toch nog iemand die naar mij luistert af,.. wat rest die mens dan nog ...?

Voorkom die situatie dus.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be