Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2017, 09:38   #181
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik zit nog wat uit te vissen welke de beste combinatie van kiesuitslag is, om een maximum aan communautaire buit in het regeerakkoord te smokkelen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 09:45   #182
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je hanteert een logical fallacy om de keuze voor het blok aanvaardbaar te maken. En verwacht dan dat IK die moet beargumenteren ?

-het blok is een racistische partij (cfr 70 puntenplan waar PhDW trots op is)
-jij zegt : kiezers die rechts denken, en ontevreden zijn met het beleid kunnen niet anders dan op het blok stemmen
-en dan is jouw (foute) conclusie : dus zijn zij geen racisten

Sorry hoor, 0/10
Ben je daar weer met de puntjes van de schoolmeester?
Je bent niet in een positie om punten te geven, want je zit er keer op keer naast.
Denk maar aan je verhaaltje van Puigdemont die tegen Kerstmis in een Spaanse cel ging zitten.
Mooi niet...

Wat u zegt is dat iemand die het niet eens is met een partij toch voor die partij zou moeten stemmen.
Daarmee zet u de democratie buiten spel.
Het zijn diezelfde die dan anderen de les gaan spellen over democratie, grondwet, etc.

En neen, er zijn veel redenen om voor een partij te stemmen, een stem is niet deelbaar.
Dus het is een leugen dat iedere VB stemmer een racist is.
En dat kinderachtige spelletje : "als je voor VB stemt ben je saucissenvolk, en anders ben je een goeie", dat werkt alleen met kleuters.

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb niet gezegd dat ik VB ga stemmen, maar ik krijg het wel op de heupen van dergelijke achterlijke meningen.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 10 december 2017 om 09:48.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 09:53   #183
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Je bent niet in een positie om punten te geven, want je zit er keer op keer naast.
Denk maar aan je verhaaltje van Puigdemont die tegen Kerstmis in een Spaanse cel ging zitten.
Mooi niet...

Wat u zegt is dat iemand die het niet eens is met een partij toch voor die partij zou moeten stemmen.
Het zijn diezelfde die dan anderen de les gaan spellen over democratie, grondwet, etc.
Met zijn houding in de affaire over Puigdeont en Spanje heeft hij met verve bewezen dat hij geen enkele kaas gegeten heeft over democratie maar wel veel kaas over particratie...
En als je dikwijls zijn commentaar hier leest zou een leek hem onmiddellijk, volgens zijn persoonlijke beschrijving van het VB, bij dat VB indelen...

Maar Panda heeft nog altijd niet door dat hij zijn persoonlijke faam, die hij in den beginne wel had met zijn zogenaamde wijsheid over zogezegde feitenkennis, totaal verspeeld heeft door zijn reacties op verschillende gebeurtenissen waar hij volkomen achter het net viste...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 10:18   #184
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Met zijn houding in de affaire over Puigdeont en Spanje heeft hij met verve bewezen dat hij geen enkele kaas gegeten heeft over democratie maar wel veel kaas over particratie...
En als je dikwijls zijn commentaar hier leest zou een leek hem onmiddellijk, volgens zijn persoonlijke beschrijving van het VB, bij dat VB indelen...

Maar Panda heeft nog altijd niet door dat hij zijn persoonlijke faam, die hij in den beginne wel had met zijn zogenaamde wijsheid over zogezegde feitenkennis, totaal verspeeld heeft door zijn reacties op verschillende gebeurtenissen waar hij volkomen achter het net viste...
Met andere woorden, hij kletst teveel uit zijn nek!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 10:53   #185
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zit nog wat uit te vissen welke de beste combinatie van kiesuitslag is, om een maximum aan communautaire buit in het regeerakkoord te smokkelen.
Al bezig het vel van de beer te verkopen alvorens hij geschoten si ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 10:54   #186
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mag ik er even op wijzen dat ik al 2 jaar lang zeg dat ik ervan uitga dat we een Michel II regering zullen krijgen in 2019 ? En dat doe je niet met een gedecimeerde N-VA. Ik heb er ook een cijfer op geplakt : mijn voorspelling voor 2019 voor n-va is 25 �* 27% en dus de blijvende marktleider.
Zolang De Wever de voorzitter blijft, zullen zij het marktleiderschap in het nederlandstalige deel van belgië blijven houden. En zeker nu hij zijn versie 2 van de "bocht van Bracke" aan het vermarkten is, gaan ze duurzaam voor politiek leiderschap. Het is een meesterzet, om van een club vendeliers langzaam een partij te maken die achter staatsmanschap en degelijk bestuur gaat staan terwijl je ze een wortel geeft om op te knabbelen onder de noemer "identiteit". De Wever slaagt erin om zijn oceaanstomer van koers te doen veranderen, en niemand protesteert. Als CEO van zijn partij zet hij de strategie uit, en het volk volgt hem. De machine draait op volle toeren, en de Grote Leider zorgt ervoor dat na de vervaldag in 2019 de honderden partijgerelateerde jobs zullen behouden blijven. Iedereen happy !

De rode cholera zoals je ze noemt : not my problem. Ik heb het al een paar keer eerder geschreven, nu voor het laatst, maar ik wil niets te maken hebben met een partij die het hoofddoekenverbod dat Janssens instelde terug intrekt. Daar zit mijn individuele "rode lijn" waarover er geen compromis mogelijk is.

De bruine horde : ja, het maakt me droevig dat de voorspelling die men eerder in frankrijk maakte over FN ook bij ons blijkt te kloppen : tot 10% van de bevolking staat fundamenteel open voor extreem rechts, racisme en Nieuwe Orde ideologie. De score van 5,7% voor de bruine horde blijkt dus niet fundamenteel te zijn, we evolueren terug naar 1 burger op 10 die extreem rechts saucissenvolk is.
Ik geloof nooit dat 10% van de bevolking racistisch is. Een groot gedeelte van die 10% heeft te maken met een reactie tegen linkse partijen die meer en meer op hun buik gaan om migrantenstemmen binnen te halen. Links is er dus zelf de schuld van dat extreem rechts opnieuw opgang maakt.
Oud 10 december 2017, 11:11   #187
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Elke kiezer die 2 gram hersenen heeft kent de uitspraak van Fuhrer Philip, dat het 70 puntenprogramma nog veel te braaf was en dat hij daar niets van terug wil nemen. Wie bewust wil blijven lopen achter dergelijke gauleiters, moet niet meer de onschuld komen claimen dat hij geen racist/nazi is.
De groeiende angst voor de islam is (ook bij heel veel redelijke mensen) gewoon veel groter dan de afkeer voor nazisme (dat stilaan iets uit een ver verleden is en enkel nog reële angst inboezemt bij linkse extremisten die bij iedere politie-interventie de politiestaat zien opdoemen). De traditionele centrumpartijen en centrumrechtse partijen hebben de sleutel in handen om het Vlaams Belang te doen inkrimpen, maar ze willen toch zo graag te allen prijze zo veel mogelijk putten uit de snelgroeiende groep moslimkiezers.
Oud 10 december 2017, 11:12   #188
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat bedoel ik niet.
Moet ik raden wat je wel bedoelt? Zeg dan wat je bedoelt ipv een raadseltje te lanceren.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 11:15   #189
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je hanteert een logical fallacy om de keuze voor het blok aanvaardbaar te maken. En verwacht dan dat IK die moet beargumenteren ?

-het blok is een racistische partij (cfr 70 puntenplan waar PhDW trots op is)
-jij zegt : kiezers die rechts denken, en ontevreden zijn met het beleid kunnen niet anders dan op het blok stemmen
-en dan is jouw (foute) conclusie : dus zijn zij geen racisten

Sorry hoor, 0/10
Hé leuk, mogen we weer punten geven?
Oud 10 december 2017, 11:20   #190
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Mooi niet...

En neen, er zijn veel redenen om voor een partij te stemmen, een stem is niet deelbaar.
Dus het is een leugen dat iedere VB stemmer een racist is.
En dat kinderachtige spelletje : "als je voor VB stemt ben je saucissenvolk, en anders ben je een goeie", dat werkt alleen met kleuters.

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb niet gezegd dat ik VB ga stemmen, maar ik krijg het wel op de heupen van dergelijke achterlijke meningen.
Neen ! Ik zeg dat niet. Leg mij geen woorden in de mond aub.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 11:23   #191
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Hé leuk, mogen we weer punten geven?
ja, zo gaat dat in een peutertuin

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 11:24   #192
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om iets in het regeerakkoord te krijgen, moet je in de coalitie zitten.
Om in de coalitie te kunnen toetreden, is basisvoorwaarde : "geen communautaire brol"
Dus : kiezen voor deelname zonder of oppositie met communautaire brol

Maar je weet heel goed dat voorzitter Bart voor Michel II gaat, dus : géén communautaire buit in het regeerakkoord.
Oud 10 december 2017, 11:27   #193
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Met staatsdragende politici als Jambon, Van Overtveld en Vandeput, die braaf hun taak doen, komt het wel goed. Ze hebben goed meegewerkt aan het instandhouden van belangrijke pijlers onder de Belgische staat. Een als vanouds slecht werkende belastingadministratie, een Belgisch leger dat naar hartelust mag gaan shoppen en een politieapparaat dat mag verder doen zoals ze bezig waren.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 10 december 2017, 11:36   #194
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Al bezig het vel van de beer te verkopen alvorens hij geschoten si ?
Ik denk dat schoofzak vanuit de partij orders gekregen heeft om als forumwoordvoerder maximaal te doen alsof zij nog een separatistische partij zijn. Terwijl het natuurlijk publiek geweten is dat zij de vierde traditionele partij van vlaanderen zijn geworden.
Kwestie van de ouwe VU'ers blij te houden hee. Een beetje vendelen werkt altijd in dat milieu.
Oud 10 december 2017, 11:37   #195
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Met staatsdragende politici als Jambon, Van Overtveld en Vandeput, die braaf hun taak doen, komt het wel goed. Ze hebben goed meegewerkt aan het instandhouden van belangrijke pijlers onder de Belgische staat. Een als vanouds slecht werkende belastingadministratie, een Belgisch leger dat naar hartelust mag gaan shoppen en een politieapparaat dat mag verder doen zoals ze bezig waren.
Waarom zit je je dan zo op te winden. De N-VA is salonfahig, net wat je wil toch?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 11:38   #196
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Eigenlijk verdienen ze wel een tweede deelname hee ? Geef toe : ze zijn braaf geweest. Het zou me zelfs niet verwonderen dat koning filip actief gaat lobbyen bij Charles Michel om Jan Jambon zeker terug minister van BiZa te maken. Je merkt dat die twee goed opschieten met elkaar.
Oud 10 december 2017, 11:39   #197
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Waarom zit je je dan zo op te winden. De N-VA is salonfahig, net wat je wil toch?
Cd&V is dat ook. Maar dat wil nog niet zeggen dat je ze daarom graag moet zien hee Peri ?
Oud 10 december 2017, 11:43   #198
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Precies. Ik wind me niet op. Ik krijg merkwaardige berichten te lezen dat ik allerlei scenario's zou wensen waarbij N-VA buitenspel wordt gezet. Dat is helemaal niet zo. Als de peilingen uitkomen moeten zij de leiding nemen van een coalitie en dat zal wel gebeuren.

Alleen hoop ik dat de verkiezingsuitslag anders zal zijn. Dat spreekt voor zich.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 10 december 2017 om 12:05.
Oud 10 december 2017, 12:01   #199
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om iets in het regeerakkoord te krijgen, moet je in de coalitie zitten.
Om in de coalitie te kunnen toetreden, is basisvoorwaarde : "geen communautaire brol"
Dus : kiezen voor deelname zonder of oppositie met communautaire brol

Maar je weet heel goed dat voorzitter Bart voor Michel II gaat, dus : géén communautaire buit in het regeerakkoord.
Alleen dat MR petsen krijgt wegens samenwerken met de grote vijand. Dus toch maar even de uitslag afwachten.

Voorlopig is het enige dat zeker is het VB dat stijgt en de N-VA die blijft hangen+-.
Oud 10 december 2017, 12:02   #200
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beetje ongeloofwaardig.

Maar, doe gerust alsof, proberen gaat mee.

Een aantal keer laat de Vlaming zich nog wel bedriegen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 10 december 2017 om 12:03.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be