Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2017, 18:55   #181
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Alizee deed ook haar best.

https://www.youtube.com/watch?v=Q6omsDyFNlk
Oud 13 december 2017, 19:09   #182
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ik zeg dat mensen vluchten van hun miserie en hun pijn en er nooit oog in oog mee komen te staan; ze worden nooit volwassen en blijven mantra's zeveren over positieve vibes en andere zever. De vluchtwegen zijn duidelijk: alcohol, religie, drugs, politiek, film kijken, naar het theater gaan, enz...

Daarom geraken ze ook nooit van hun miserie af omdat ze de confrontatie niet aandurven wat er allemaal borrelt in hun lichaam en geest. En ja, je moet eerst door een hel voor je de pijn en miserie kan plaatsen. Daarom doen mensen het niet; in de spiegel kijken.
Zalig zijn de simpelen van geest.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 19:13   #183
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ik zeg dat mensen vluchten van hun miserie en hun pijn en er nooit oog in oog mee komen te staan; ze worden nooit volwassen en blijven mantra's zeveren over positieve vibes en andere zever. De vluchtwegen zijn duidelijk: alcohol, religie, drugs, politiek, film kijken, naar het theater gaan, enz...

Daarom geraken ze ook nooit van hun miserie af omdat ze de confrontatie niet aandurven wat er allemaal borrelt in hun lichaam en geest. En ja, je moet eerst door een hel voor je de pijn en miserie kan plaatsen. Daarom doen mensen het niet; in de spiegel kijken.
maw, volgens jou zijn de gewone dingen van het leven doen, weg vluchten van dat leven?

ja, stel je voor, iemand die wil leven....
Oud 13 december 2017, 19:15   #184
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maw, volgens jou zijn de gewone dingen van het leven doen, weg vluchten van dat leven?

ja, stel je voor, iemand die wil leven....
Ik zou het niet beter kunnen zeggen 😎.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 19:41   #185
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nu trap je op zere tenen jong.

Zonder in detail te treden: 15 jaar geleden is mijn moeder vermoord. En het proces daarrond en heel de afhandeling van schadevergoeding enzo is nog steeds niet afgerond. Toch maak ik het beste van mijn leven. Door het gewoon te plaatsen en er niet langer over te mekkeren dan nodig is want gedane zaken nemen geen keer.

Hou dus je bek maar over 'vluchten van hun miserie' en 'de confrontatie niet aandurven' want je hebt duidelijk geen flauw idee waar je over ligt te bazelen.

Ga gewoon in een donker hoekje liggen janken in zelfmedelijden want je bent een zielige negativist die niet kan hebben dat andere mensen (wat ze ook meegemaakt hebben) er het beste van proberen te maken omdat je het zelf niet kan.
Als grootste slachtoffer van deze samenleving doe je met andere woorden aan puur zelfbedrog.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 19:43   #186
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nen hoop spek
je hebt t immers net tegen een generatie waarvan het merendeel niet op een erfenis moest rekenen omdat die om demografische reden pas komt op t moment dat ze zelf tegen de pensioenleeftijd aan lopen.

maar hè, als die illusie maakt dat je de reden van je falen niet bij jezelf moet zoeken maar bij anderen kan leggen, doe gerust hoor. wat je maar gelukkig maakt!
Dat schelden van jou is het ultieme teken van zwakte.

Dat is nu net wat mensen zoals jij moeten doen: zichzelf wijsmaken dat anderen falen.
Oud 13 december 2017, 21:19   #187
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1)Dat zou inderdaad best kunnen. Maar het is wel kenmerkend dat iedereen die met die stelling afkomt meestal wel stilvalt als ik dan vraag 'hoe het dan wel zou moeten'.
Kakken op het systeem is gemakkelijk. Betere voorstellen formuleren blijkbaar niet.

2)We krijgen de politiekers die we kiezen. Zou er destijds iemand geloofd hebben dat bv. Bart de Wevers doel was om het lot van de mens te verbeteren?

3)Sorry maar dat is mij wat teveel geitewollensokkenpraat.
Ik heb een goeie job maar omdat ik ze uitvoer heeft iemand anders geen kans op die job. Duw ik die persoon dan naar beneden?
Ik zie mijn 'gevecht om bovenaan te geraken' ook niet echt als een gevecht tegen mijn medemens. En als ik bij elke handeling die ik uitvoer me moet gaan afvragen of die handeling op een of andere manier schade kan berokkenen aan een van mijn miljarden medemensen kan ik me vandaag beter ophangen.
1) Ik heb wel een idee, reeds overvloedig uitgelegd, onderaan geef ik enkele links weer waar je meer kan terugvinden.
Het is één idee, daarmee kan je natuurlijk niet alles oplossen.
Het is wel het idee waar je het meeste winst kan mee halen.
Ik onthoud me dus van fine tuning en beperk me tot de hoofdzaak, daarvoor heb ik eigenlijk al tijd tekort, maar goed, hier en daar een post lukt wel.

2) Ik denk dat de meeste politici het lot van de mens willen verbeteren, zo ook BDW.
Stel dat je op een waardeschaal de slechtste mens op aarde 0 punten zou toekennen en de beste mens 100 punten, dan zouden ongeveer 7 miljard mensen een score tussenin behalen.
Alles een beetje afhankelijk hoe je gaat beoordelen enzo, … niet gemakkelijk (is maar gedachtenexperiment).
Ik wil maar zeggen, neem er ééntje uit de hoop en je hebt een behoorlijke kans dat je op een redelijk deftig individu uitkomt.
Natuurlijk is er een verband tussen wie we zijn en wat de wereld geworden is.
Maar belangrijker dan de kwaliteit van het individu lijkt me momenteel een ander gegeven dat los staat van individuele kwaliteiten.
Een vb ter verduidelijking.
http://www.standaard.be/cnt/dmf03072000_016

Roskilde weet je nog?
8 doden zonder dat er echt moordenaars bij betrokken waren, en toch stierven de slachtoffers onder menselijk toedoen.
Hetgeen bepalend was, was de ruimte of het gebrek er aan.
Opeens veranderen vredelievende mensen in een hysterische massa die vecht voor eigen behoud en al doende anderen vertrappelend.
Het gevolg willekeurige slachtoffers.

Wat voor Roskilde geldt is ook van toepassing op de rest van de wereld en onder vele verschillende vormen.
De aarde biedt ook een ruimte (of oppervlakte).
Naarmate we met steeds meer zijn, wordt die beschikbare ruimte ook steeds kleiner.
Hierdoor krijg je ook steeds meer van die afgeleide problemen, gaand van relatief klein tot potentieel zeer groot (vb USA versus N Korea – ontploft de bom, of niet?)

3) Het was zeker niet mijn bedoeling je een schuldcomplex aan te praten.
Ji en ik en al de anderen, we zitten allemaal in datzelfde systeem, we roeien allemaal in min of meerdere mate mee.
En als we bvb in de file staan zijn we zowel dader als slachtoffer.
We hoeven ons niet te schamen omdat we in een file staan en ze hiermee versterken, we hebben vaak weinig andere goede keuzes.
Het is niet omdat we door en door en door slecht zijn dat we mekaars leven soms heel onaangenaam maken, het is gewoon omdat we met veel te veel zijn voor de aarde die nu eenmaal een beperkte ruimte is.
Onze vrijheid perkt die van een ander onoverkomelijk in (soms letterlijk, zie vb files).

Tot besluit de beloofde links:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=173474 Overbevolking, draad ter bewustmaking 11-7-12
http://forum.politics.be/showthread.php?t=213031 hydra monster
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 21:30   #188
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door satiper : 13 december 2017 om 21:31.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 07:47   #189
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
nen hoop spek
je hebt t immers net tegen een generatie waarvan het merendeel niet op een erfenis moest rekenen omdat die om demografische reden pas komt op t moment dat ze zelf tegen de pensioenleeftijd aan lopen.

maar hè, als die illusie maakt dat je de reden van je falen niet bij jezelf moet zoeken maar bij anderen kan leggen, doe gerust hoor. wat je maar gelukkig maakt!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat schelden van jou is het ultieme teken van zwakte.

Dat is nu net wat mensen zoals jij moeten doen: zichzelf wijsmaken dat anderen falen.
schelden?!?
waar in godsnaam?? wees gerust, als ik zou schelden zou je t wel merken hoor.

hij post op een paar dagen tijd een risé van huiliehuilie draadjes verpakt in een 'het is een (politieke) keuze/ik ben tegen de maatschappij maar niks is mijn eigen schuld, het is allemaal de schuld van de maatschappij of het onderwijs'... en dan mag het woord falen daar niet opgeplakt worden???

zwaaanst na ni ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 08:24   #190
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Da's...heftig. Hoe krijg je zoiets verwerkt?
Geen idee. Gewoon doorgaan met je leven denk ik. Proberen alles op orde te houden.
Ik hoor vaak slachtoffers van allerlei misdaden op tv enzo zeggen dat ze 'het nog steeds niet verwerkt hebben' en dan vraag ik me af: waar hebben jullie het over?

Wat is dat, zoiets verwerken? Hoe doe je dat? Ben ik de dood van mijn moeder aan't verwerken als ik des zomers in de tuin onder mijn appelboom zit? Ook al denk ik op die moment niet aan haar?
En wanneer heb je het dan verwerkt? Hoe merk je dat het verwerkt is? Wat betekent dat eigenlijk; zoiets verwerken?

Ik zou dus niet weten of ik het al verwerkt heb of niet en zo ja; geen idee hoe ik het gedaan heb.

Ik merk wel dat andere mensen dat precies altijd raar vinden. Ik ben er ooit twee keer over begonnen tegen mensen die ook een familielid op vergelijkbare manier verloren en die keken me aan alsof ik een harteloze zak was die het geen bal interesseerde dat zijn moeder vermoord was maar dat is helemaal niet zo.
Maar echt een deftige uitleg van wat zoiets verwerken nu juist inhoudt en hoe je dat doet heb ik nog nooit gekregen. De meeste blijven steken bij "Ieder doet dat op zijn manier" zonder verdere uitleg. En daar zal ik het dan maar mee doen zeker.

Dus als je me vraagt hoe je zoiets verwerkt; "Ieder op zijn manier" (wat dat ook mag inhouden)
Oud 14 december 2017, 08:27   #191
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als grootste slachtoffer van deze samenleving doe je met andere woorden aan puur zelfbedrog.
Hoe bedrieg ik mezelf dan?
Oud 14 december 2017, 09:44   #192
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
je bent gelukkig of streeft daarnaar, dat moet wel bedrog zijn!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 09:57   #193
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vast wel.
Ik denk dat dat ook de reden is dat ik al heel deze draad aan deze figuren moet denken.

Oud 15 december 2017, 00:45   #194
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het stockholm syndroom, waar onder andere jij last van hebt, is bijzonder schadelijk.

Zeker en vooral op politiek vlak.

Het is pure zelfdestructie.
Oud 15 december 2017, 00:48   #195
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Afrika waar ze niks hebben naast een hutje van gesteven stront zijn er ook gelukkige mensen.

Jullie slikken het systeem blindelings in en verdedigen het bovendien.

Zelfs mondelinge kritiek is not done in die hypocriete houding die jullie aannemen.
Oud 15 december 2017, 07:34   #196
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het stockholm syndroom, waar onder andere jij last van hebt, is bijzonder schadelijk.
Is dat echt zo, mijnheer doktoor?
Heb ik last van het Stockholm-syndroom?
Door wie wordt ik dan gegijzeld?

Citaat:
Zeker en vooral op politiek vlak.
Kijk nu, politiek! Wat gaan we nu krijgen?
Ik word gegijzeld op politiek vlak? Dat ik dat nog mag meemaken!

Das raar. Politiek interesseert mij immers geen ene zier.
Ik probeer gewoon te doen waar ik zin in heb zonder daarbij andere mensen lastig te vallen. En als ik dan binnen de wet blijf is dat mooi meegenomen.
Zo rijd ik bv. nooit te hard in een dorpskom omdat ik anderen niet in gevaar wil brengen. Blijkt dat nu toch wel netjes in het wettelijk kader te vallen zeker? Hoera dus!
Maar anderzijds steek ik regelmatig een illegale sigaret op terwijl ik daar niemand mee lastig val. Ook hoera dus. Al past dat dan weer niet in het wettelijk kader.
Reet roesten mijn kan aan. Sorteer maar.

Citaat:
Het is pure zelfdestructie.
Heeel trage zelfdestructie dan toch want ik leef al 47 jaar en de overgrote meerderheid van die tijd voelde ik mij perfect gelukkig. Net als nu.
Ik merk voorlopig niet veel van uw zelfdestructie maar ik kan morgen (of zelfs vandaag, stel u voor!) natuurlijk nog altijd doodvallen.
Oud 15 december 2017, 07:49   #197
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Afrika waar ze niks hebben naast een hutje van gesteven stront zijn er ook gelukkige mensen.
Fantastisch toch!!
Moet jij daar niet eens dringend gaan toeteren dat ze aan zelfdestructie doen omdat hun overheid massa buitenlands geld schept en zij daar nooit iets van zien? Dat ze het politieke systeem aldaar blindelings slikken? Dat het hypocrieten zijn?
Of ga je ze gewoon gelukkig laten zijn in hun hutje op de hei of prairie?

Citaat:
Jullie slikken het systeem blindelings in en verdedigen het bovendien.
Jij slikt het ook hoor. Of woon je onbezoldigd in een kartonnen doos ergens onder een brug, zonder identiteitskaart, woning of inkomen?
En ik verdedig geen enkel systeem. Voor mij is dit systeem prima maar er zijn vast nog andere en misschien zelfs betere systemen. Maar zolang die hier niet in voege zijn kan ik best met dit systeem leven. Net zoals ik met mijn buren kan leven. Niet de perfecte mensen maar prima leefbaar. Of mijn job; er zijn vast betere maar ik ben content.

En stel dan nog dat ik het zou verdedigen? Wat is het verschil in resultaat tussen iemand die het systeem verdedigt (laat ons in dit voorbeeld zeggen: ik) en iemand die het aanvecht (jij bv.)?
Helemaal niets! Het systeem blijft niet bestaan omdat ik het verdedig net zoals het niet verandert omdat jij het aanvecht. Die macht heb ik noch jij. Dus waar maak je je druk over?

Je kan evengoed boos worden op de zon en heel je leven spenderen aan pogingen mensen te overtuigen dat we de zon zouden moeten blussen.

Citaat:
Zelfs mondelinge kritiek is not done in die hypocriete houding die jullie aannemen.
Kritiek op het systeem bedoel je? Je gaat mij niet betrappen op het feit dat ik niet omkan met kritiek op het systeem. Voor mijn part mag die zelfs schriftelijk zijn.
In heel deze draad nog nergens gedaan. Ik kan leven met dit systeem omdat ik me er zo weinig mogelijk van aantrek maar anderen mogen het voor mijn part bekritiseren zoveel ze willen.
Zoals jij doet bv. Terwijl je wel netjes in het systeem meedraait.
Als we het dan toch over hypocriet hebben.
Oud 15 december 2017, 08:00   #198
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Kort samengevat: mensen die er in slagen een gelukkig leven op te bouwen zijn hypocriet, doen aan zelfdestructie en zijn kritiekloos.

Dus mensen die er niet in slagen een gelukkig leven op te bouwen zijn losers omdat ze heel hun leven laten bepalen door een systeem waar ze eigenlijk perfect langsheen kunnen schaatsen maar dat niet willen omdat ze niet de moeite willen doen. Ze blijven janken over een systeem dat perfect in hun kraam moet passen en zolang dat systeem niet in voege is blijven ze jankend en ongelukkig achter. Passievelingen dus. Onderdanig. Naief ook want geen enkel systeem is prima voor iedereen.
En de dag dat ze dood vallen beseffen ze plots dat ze heel hun leven hebben laten bepalen door iets artificieel als 'een systeem'.

Ja, dat lijkt een levenswijze om naar te streven.
Oud 15 december 2017, 08:10   #199
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
1) Ik heb wel een idee, reeds overvloedig uitgelegd, onderaan geef ik enkele links weer waar je meer kan terugvinden.
Het is één idee, daarmee kan je natuurlijk niet alles oplossen.
Het is wel het idee waar je het meeste winst kan mee halen.
Ik onthoud me dus van fine tuning en beperk me tot de hoofdzaak, daarvoor heb ik eigenlijk al tijd tekort, maar goed, hier en daar een post lukt wel.

2) Ik denk dat de meeste politici het lot van de mens willen verbeteren, zo ook BDW.
Stel dat je op een waardeschaal de slechtste mens op aarde 0 punten zou toekennen en de beste mens 100 punten, dan zouden ongeveer 7 miljard mensen een score tussenin behalen.
Alles een beetje afhankelijk hoe je gaat beoordelen enzo, … niet gemakkelijk (is maar gedachtenexperiment).
Ik wil maar zeggen, neem er ééntje uit de hoop en je hebt een behoorlijke kans dat je op een redelijk deftig individu uitkomt.
Natuurlijk is er een verband tussen wie we zijn en wat de wereld geworden is.
Maar belangrijker dan de kwaliteit van het individu lijkt me momenteel een ander gegeven dat los staat van individuele kwaliteiten.
Een vb ter verduidelijking.
http://www.standaard.be/cnt/dmf03072000_016

Roskilde weet je nog?
8 doden zonder dat er echt moordenaars bij betrokken waren, en toch stierven de slachtoffers onder menselijk toedoen.
Hetgeen bepalend was, was de ruimte of het gebrek er aan.
Opeens veranderen vredelievende mensen in een hysterische massa die vecht voor eigen behoud en al doende anderen vertrappelend.
Het gevolg willekeurige slachtoffers.

Wat voor Roskilde geldt is ook van toepassing op de rest van de wereld en onder vele verschillende vormen.
De aarde biedt ook een ruimte (of oppervlakte).
Naarmate we met steeds meer zijn, wordt die beschikbare ruimte ook steeds kleiner.
Hierdoor krijg je ook steeds meer van die afgeleide problemen, gaand van relatief klein tot potentieel zeer groot (vb USA versus N Korea – ontploft de bom, of niet?)

3) Het was zeker niet mijn bedoeling je een schuldcomplex aan te praten.
Ji en ik en al de anderen, we zitten allemaal in datzelfde systeem, we roeien allemaal in min of meerdere mate mee.
En als we bvb in de file staan zijn we zowel dader als slachtoffer.
We hoeven ons niet te schamen omdat we in een file staan en ze hiermee versterken, we hebben vaak weinig andere goede keuzes.
Het is niet omdat we door en door en door slecht zijn dat we mekaars leven soms heel onaangenaam maken, het is gewoon omdat we met veel te veel zijn voor de aarde die nu eenmaal een beperkte ruimte is.
Onze vrijheid perkt die van een ander onoverkomelijk in (soms letterlijk, zie vb files).

Tot besluit de beloofde links:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=173474 Overbevolking, draad ter bewustmaking 11-7-12
http://forum.politics.be/showthread.php?t=213031 hydra monster
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen
Een hele boterham maar omdat jij de moeite deed om het me allemaal mee te geven heb ik het eens (al dan niet diagonaal) doorgelezen.

Maar ik kom terug op mijn punt. Wat is het alternatief? Ja, er is overbevolking en ja, vroeg of laat gaan we met tevelen zijn. Maar hoe we dat moeten aanpakken blijft me onduidelijk, toch zeker op mondiaal vlak.

Het hydra monster: jazeker, er zijn veel problemen en door het ene op te lossen veroorzaken we vaak een ander. Maar hoe dat op een realistische manier op te lossen vind ik niet echt.

Optimaal aantal mensen? Mooie berekeningen allemaal en ze zullen vast wel kloppen. Maar nogmaals: hoe lossen we het op? Wereldwijd en realistisch.

En tenslotte: het zijn allemaal dingen die binnen een systeem passen maar ik vind geen globale definitie van een ander en beter systeem.
Oud 15 december 2017, 09:25   #200
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een hele boterham maar omdat jij de moeite deed om het me allemaal mee te geven heb ik het eens (al dan niet diagonaal) doorgelezen.

Maar ik kom terug op mijn punt. Wat is het alternatief? Ja, er is overbevolking en ja, vroeg of laat gaan we met tevelen zijn. Maar hoe we dat moeten aanpakken blijft me onduidelijk, toch zeker op mondiaal vlak.

Het hydra monster: jazeker, er zijn veel problemen en door het ene op te lossen veroorzaken we vaak een ander. Maar hoe dat op een realistische manier op te lossen vind ik niet echt.

Optimaal aantal mensen? Mooie berekeningen allemaal en ze zullen vast wel kloppen. Maar nogmaals: hoe lossen we het op? Wereldwijd en realistisch.

En tenslotte: het zijn allemaal dingen die binnen een systeem passen maar ik vind geen globale definitie van een ander en beter systeem.
Er zijn geen oplossingen.
De mens zit vast in zijn denkwereld en iedereen wil het maximuum uit het leven halen.

En hoewel vele denken dat onze maatschappij eeuwig zal blijven bestaan, is onze maatschappij net zoals alle vorige samenlevingen, gedoemd te verdwijnen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be