Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2017, 09:12   #181
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het algemeen neveneffect van cocaïne is criminaliteit.
Dus...
Neen. Criminaliteit is geen neveneffect van cocaïne. De illegale handel ervan wel.
Rijke mensen die gebruiken zullen Uw saccoche niet afpakken om aan hun dosis te geraken
Tijdens de drooglegging was zelfs Alcohol ooit het probleem. De grootste criminelen gingen zich er dan mee bezig houden. Remember Al Capone

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 december 2017 om 09:15.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 10:48   #182
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is dat zo ? Enkel repressie ? Bent U daar wel zo zeker van ?

Blijkbaar is men het daar in New York niet direct eens met U

Sinds 2005 heeft de stad de laagste misdaadcijfers van de 25 grootste Amerikaanse steden, zodat het aanzienlijk veiliger is geworden na de misdaadpieken in de jaren 80 en 90. In 2002 had New York een van de laagste misdaadcijfers van alle Amerikaanse steden met een bevolking groter dan 100.000. Gewelddadige criminaliteit in de stad daalde van 1993 tot 2005 meer dan 75%, terwijl de misdaadcijfers over de gehele Verenigde Staten stegen.[66] In 2005 was het aantal gepleegde moorden op het laagste niveau sinds 1963. In het jaar 2007 werden er minder dan 500 moorden gepleegd, dat was voor het eerst sinds men in 1963 de criminaliteitscijfers begon te publiceren.

Sociologen en criminologen zijn het niet eens over de oorzaken van de daling van de misdaadcijfers. Sommigen zeggen dat het komt door de nieuwe tactieken van de New York City Police Department. Anderen zoeken de oorzaak bij het afgenomen gebruik van cocaïne, of bij demografische veranderingen.[67]
]
JA!! Al de rest werd de voorbije VIJFTIG JAAR geprobeerd. Zonder resultaat. In tegendeel. Alleen beenharde repressie blijft over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 10:49   #183
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien zit het voortdurend beschimpen van Brussel door de Vlamingen daar wel voor iets tussen.
Als Vlaamse Brusselaar moet ik dagelijks mijn stad verdedigen tegenover het geschimp van de Vlamingen. Ik moet dat nooit doen tegenover Walen. Die houden ook wel meer van hun Ardennen maar zitten niet altijd op de kop van Brussel te kakken.
Je bent dus Brusselaar. Dat verklaart al één en ander, maar niet dat andere Brusselse Vlamingen meer op jou zouden schimpen dan de Walen. De Walen zijn evenmin Brusselminded als de Vlamingen. En niet zonder reden. Dat ze op jou schelden zal waarschijnlijk meer aan je eigen houding tegenover de Vlamingen liggen dan aan de Vlamingen.
Ik wil de sukkels niet de kost geven die na het kolonialisme toch nog slaafs hun meesters volgen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 december 2017 om 10:56.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 11:00   #184
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bent dus Brusselaar. Dat verklaart al één en ander, maar niet dat andere Brusselse Vlamingen meer op jou zouden schimpen dan de Walen. De Walen zijn evenmin Brusselminded als de Vlamingen. En niet zonder reden. Dat ze op jou schelden zal waarschijnlijk meer aan je eigen houding tegenover de Vlamingen liggen dan aan de Vlamingen.
Ik wil de sukkels niet de kost geven die na het kolonialisme toch nog slaafs hun meesters volgen.
Inderdaad net als de Oostendenaren niet Antwerpenminded zijn waarschijnlijk of de Diestenaars niet Kortijkminded.
Zouden de inwoners van Charleroi dan wel Luikminded zijn ?

Petit pays petit esprit.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 december 2017 om 11:01.
Oud 18 december 2017, 11:01   #185
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen ik zie dat niet. Integendeel ik ontdek alle dagen nog leuke aangename dingen in Brussel.
Noem er eens 365 op, oftewel één aangenaam ding per dag gedurende één jaar....

Vandertaelen is tot nader order Brussel nog niet ontvlucht, maar of het de aangename dingen zijn die hem daar houden betwijfel ik.
Oud 18 december 2017, 11:03   #186
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad net als de Oostendenaren niet Antwerpenminded zijn waarschijnlijk of de Diestenaars niet Kortijkminded.
Zouden de inwoners van Charleroi dan wel Luikminded zijn ?

Petit pays petit esprit.
Je ontwijkt de kern van de zaak, namelijk dat de Walen minder kritiek geven op Vlaamse Brusselaars (zoals jij) dan Vlaamse. Dat is een pertinente leugen.
Oud 18 december 2017, 11:04   #187
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
JA!! Al de rest werd de voorbije VIJFTIG JAAR geprobeerd. Zonder resultaat. In tegendeel. Alleen beenharde repressie blijft over.
Ik zeg ....gewoon platbombarderen dat is het enige dat zal helpen. En eraan beginnen zonder ook maar iemand te verwittigen. Wie niet weg is is gezien.
Oud 18 december 2017, 11:09   #188
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je ontwijkt de kern van de zaak, namelijk dat de Walen minder kritiek geven op Vlaamse Brusselaars (zoals jij) dan Vlaamse. Dat is een pertinente leugen.
De walen die ik ken wel. Buiten die paar gefrustreerden op dit forum valt dat bij de meeste Vlamingen ook nog wel mee

Maar goed ...zet bende die op het mooiste eiland ter wereld en ze zullen nog klagen en zagen. Hun enige reden van bestaan denk ik
Oud 18 december 2017, 11:10   #189
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg ....gewoon platbombarderen dat is het enige dat zal helpen. En eraan beginnen zonder ook maar iemand te verwittigen. Wie niet weg is is gezien.
er werden de voorbije VIJFTIG JAAR fortuinen, vermogens verkwanseld aan "straathoekwerkers", en andere onzin. Het resultaat was een middenvinger in onze richting. De zachte middelen zijn opgebruikt.

Citaat:
Oud 18 december 2017, 11:11   #190
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom vaagt U eigenlijk de rest van het artikel weg ?
Oud 18 december 2017, 11:15   #191
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
er werden de voorbije VIJFTIG JAAR fortuinen, vermogens verkwanseld aan "straathoekwerkers", en andere onzin. Het resultaat was een middenvinger in onze richting. De zachte middelen zijn opgebruikt.
De enige oplossing is duidelijk. Op wat wachten we eigenlijk ?

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Leopard 2 A6 (Nederland)_003.jpg
Bekeken: 16
Grootte:  135,0 KB
ID: 108085
Oud 18 december 2017, 11:22   #192
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noem er eens 365 op, oftewel één aangenaam ding per dag gedurende één jaar....

Vandertaelen is tot nader order Brussel nog niet ontvlucht, maar of het de aangename dingen zijn die hem daar houden betwijfel ik.
Di boek al gelezen ? Neen waarschijnlijk.Staat vol leuke dingen in Brussel. OOk de minder leuke dingen komen aan bod.

Naam:  Brussel_Gehucht_2007_COV_LR.jpeg
Bekeken: 36
Grootte:  117,1 KB
ID: 108086

Ook het boek van Lucas Vandertaelen is interessant. Volgens hem blijft hij gewoon in Brussel opdat ook hij ondanks alles houdt van deze stad.

Luckas Vander Taelen, wiens roots in Aalst liggen, heeft een nieuw boek geschreven: ‘Mijn Gedacht’. Vander Taelen schrijft over zijn woonplaats Brussel. “Brussel kent een spectaculaire evolutie en is uitgegroeid tot de meest diverse stad ter wereld. Maar de politieke instellingen hebben het almaar moeilijker om met deze evolutie om te gaan”, zegt uitgeverij Houtekiet. “Vander Taelen stelt vragen bij dit algemene politieke onvermogen om snel en efficiënt de grote uitdagingen van deze tijd aan te pakken, gaande van integratie tot mobiliteit.”
Het boek kost 18,99 euro, meer info bij www.houtekiet.be. (RLA)

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 december 2017 om 11:24.
Oud 18 december 2017, 11:23   #193
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je er nooit komt is dat inderdaad niet gemakkelijk.
Er zijn weinig Belgen, zowel Vlamingen als Walen, die 100km van Brussel af wonen, die er nooit komen of er nooit geweest zijn. Maar kijken wel allemaal naar het nieuws. Veel liefs hoor én zie je in de media niet over Brussel.
Vandertaelen woont er wél, en toch hoor ik weinig positiefs over Brussel uit zijn mond.

Ik ben wel vaak in Brussel geweest, onder andere in een Brussels ziekenhuis. Wedden dat je niet wil weten hoe ik daar als Vlaming behandeld werd?

Hoe je het ook draait of keert, Brussel werd op korte tijd tot drie keer toe in de fik gezet. De media hebben zich niet ingehouden om daar beelden van te tonen. Wedden dat niet alleen bange blanke Fredje NIET bij de 'relschoppers" was?
Er doet hoe dan ook niet veel goeds de ronde over Brussel. Op eender welk vlak. Ook op politiek vlak. En dit tot véél verder dan tot op en afstand van 100 km van Brussel.

Face it. We hoeven ook niet in Iran te wonen, of te hebben gewoond, om te het verschil in vrouwenmode te kennen tijdens het bewind van de sjah en onder de heerschappij van de hogepriesters van de islam.

Wie vandaag in Brussel naar de markt gaat weet wat ik bedoel. Hoog tijd dat manneke pis een baard krijgt, woestijnkleding en sandalen, of godbetert een boerka en een pispot.
Oud 18 december 2017, 11:27   #194
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn weinig Belgen, zowel Vlamingen als Walen, die 100km van Brussel af wonen, die er nooit komen of er nooit geweest zijn. Maar kijken wel allemaal naar het nieuws. Veel liefs hoor én zie je in de media niet over Brussel.
Vandertaelen woont er wél, en toch hoor ik weinig positiefs over Brussel uit zijn mond.

Ik ben wel vaak in Brussel geweest, onder andere in een Brussels ziekenhuis. Wedden dat je niet wil weten hoe ik daar als Vlaming behandeld werd?

Hoe je het ook draait of keert, Brussel werd op korte tijd tot drie keer toe in de fik gezet. De media hebben zich niet ingehouden om daar beelden van te tonen. Wedden dat niet alleen bange blanke Fredje NIET bij de 'relschoppers" was?
Er doet hoe dan ook niet veel goeds de ronde over Brussel. Op eender welk vlak. Ook op politiek vlak. En dit tot véél verder dan tot op en afstand van 100 km van Brussel.

Face it. We hoeven ook niet in Iran te wonen, of te hebben gewoond, om te het verschil in vrouwenmode te kennen tijdens het bewind van de sjah en onder de heerschappij van de hogepriesters van de islam.

Wie vandaag in Brussel naar de markt gaat weet wat ik bedoel. Hoog tijd dat manneke pis een baard krijgt, woestijnkleding en sandalen, of godbetert een boerka en een pispot.
Kan U Tv Brussel ontvangen de regionale zender ? Interessant daar berichten ze ook over de positieve dingen in Brussel.
Op het nationale nieuws hoor ik ook zeer weinig positieve dingen over eender wat of waar....alleen de kommer en kwel komen aan bod.
Voor de mooie dingen zijn er de regionale zenders.
Oud 18 december 2017, 11:31   #195
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ach, nog een beetje geduld :
Bijgevoegde miniaturen

Naam:  Brussel anno 2050.jpg‎
Bekeken: 18
Grootte:  160,6 KB
ID: 108087  

Citaat:
Oud 18 december 2017, 11:32   #196
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
En jij wil daar nog gaan werken ? Proficiat want ik zou er al lang de brui aan hebben gegeven.
Tja, misschien vind ik mijn werk op zichzelf wel leuk. Of vind ik de inkomsten uit dat werk wel interessant genoeg om de bluts met de buil te nemen.

Maar dat veranderd niks aan de zaak dat ik BXL een vuile stad vind. Grafity en krotten overal, leeghangers en guur kijkende munttheeslurpers op elke straathoek.
Oud 18 december 2017, 11:35   #197
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, nog een beetje geduld :
He ik ken dat kaartje Dat had er ene op het werk een 30 tal jaren geleden aan zijn muur gehangen. Maar toen stond er op Brussel anno 2010. Plagiaat ze hebben er nu weer anno 2050 van gemaakt. Ze worden blijkbaar wat voorzichtiger.
Afin geen probleem tegen dan zijn we allen al vergaan tot stof en as
Oud 18 december 2017, 11:36   #198
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Di boek al gelezen ? Neen waarschijnlijk.Staat vol leuke dingen in Brussel. OOk de minder leuke dingen komen aan bod.
Bedoelt Didden Brussel met dat gehucht in een moeras?

Brussel is dus drasland, de favoriete leefomgeving voor ongewervelde dieren, kikkers, slangen en muggen, maar ook van vreemde vogels.
Oud 18 december 2017, 11:37   #199
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tja, misschien vind ik mijn werk op zichzelf wel leuk. Of vind ik de inkomsten uit dat werk wel interessant genoeg om de bluts met de buil te nemen.

Maar dat veranderd niks aan de zaak dat ik BXL een vuile stad vind. Grafity en krotten overal, leeghangers en guur kijkende munttheeslurpers op elke straathoek.
Ja ik hoor dat nogal zeggen. In Brussel kun je in principe het meest verdienen.

Werknemers van privébedrijven in Brussel, Vlaams- en Waals-Brabant hebben een gemiddeld bruto-uurloon van 17,1 tot 18,9 euro. Daarmee staan ze aan de Belgische top inzake brutolonen, zo blijkt uit de online Loonwijzerbevraging van de christelijke vakbond ACV bij 20.000 mensen.

En ja ge moet natuurlijk eens ergens anders iets gaan drinken dan bij Ali Baba salon de thé.

In de Laboureur bijvoorbeeld. Maar daar hebben ze geen muntthee

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 december 2017 om 11:38.
Oud 18 december 2017, 11:39   #200
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Met de trein van Brussel-Noord naar Brussel-Zuid rijden volstaat om een indruk over Brussel te krijgen die je nooit meer vergeet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be