Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2017, 21:42   #181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
net zoals je straffeloos vluchtmisdrijf kunt plegen, en daar meestal ook NOOIT een gevolg wordt gezocht. politie haalt zijn schouders op.
Graag bewijs.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 22:24   #182
Midas
Partijlid

Midas's schermafbeelding

Standaard

Toen we nog niet in het multiculturele paradijs leefden van de politiek correcte goedmensen, waren er parkeergelegenheden genoeg, en waren parkeermeters de uitzondering. In het multiculturele paradijs van nu, is er echter steeds nog plaats voor alsmaar meer inwijkelingen, tot jolijt van de vastgoedsector, maar tot frustratie van de automobilist die moet wijken en opdraaien voor overvolle steden en wegen.
Midas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 22:30   #183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midas Bekijk bericht
Toen we nog niet in het multiculturele paradijs leefden van de politiek correcte goedmensen, waren er parkeergelegenheden genoeg, en waren parkeermeters de uitzondering. In het multiculturele paradijs van nu, is er echter steeds nog plaats voor alsmaar meer inwijkelingen, tot jolijt van de vastgoedsector, maar tot frustratie van de automobilist die moet wijken en opdraaien voor overvolle steden en wegen.
Aha. De migranten zijn dus de oorzaak dat er nu dames worden bestraft omdat ze een automatische parkeerschijf gebruikten.
Oud 21 december 2017, 00:15   #184
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Graag bewijs.
Jan

als je spreekt met mensen hoor je zo'n dingen vertellen
en dan geef je de raad hoe ze kunnen zorgen dat er gevolg aan gegeven worden.

bewijs: ze vallen onder schending van privacy
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 00:16   #185
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu mag u een het bewijs op tafel leggen voor wat u hier beweert.
Jan, dat was mijn zoon.
De aangifte ligt hier ergens nog te slingeren jawel

ik kan nog vertellen over drie inbraken die ik gehad heb, en waar nooit iets uitgekomen is. OK ?

of over fietsen die mijn zonen gestolen zijn en waar nooit iets van terechtgekomen is

of over vest die mijn zoon gestolen is en waar nooit iets uit gekomen is

Laatst gewijzigd door brother paul : 21 december 2017 om 00:19.
Oud 21 december 2017, 08:37   #186
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee hoor

in Belgie kun je straffeloos iemand afranselen, en je kan het als slachtoffer aangeven, en er wordt NOOIT gevolg aan gegeven... Politie zit u uit te lachen.

net zoals je straffeloos een meisje van jaar kunt verleiden via facebook, en dan door de ouders aangeven aan de politie en daar NOOIT gevolg wordt aan gegeven. Politie geeft indruk aan ouders dat dochter een sletje is

net zoals je straffeloos vluchtmisdrijf kunt plegen, en daar meestal ook NOOIT een gevolg wordt gezocht. politie haalt zijn schouders op.

net zoals je straffeloos een auto kunt stelen, en die diefstal NOOIT opgelost wordt.

maar we noteren voor de engegeesten van dit messagboard: de parkeerschijf is het belangrijkste verbaliserende macht van onze rechtbank. Een eigen in leven geroepen systeem die maar half werkt en die verkracht kan worden proberen ambtshalve in standhouden dat is de macht van justitie.
1) Er is hier niemand die zegt dat een parkeerschijf de belangrijkste verbaliserende macht van de rechtbank is

2) Er wordt zogezegd nooit iets opgelost maar toch zijn er elk jaar tientallen (honderden?) veroordelingen voor dergelijke zaken

3) Diefstal, geweldpleging... zou sowieso nooit voor de politierechtbank komen. De tijd die de politierechter steekt in dergelijke misdrijven heeft dus geen enkele weerslag op de tijd die wordt gestoken in zwaardere misdrijven
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 08:48   #187
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
1) Er is hier niemand die zegt dat een parkeerschijf de belangrijkste verbaliserende macht van de rechtbank is

2) Er wordt zogezegd nooit iets opgelost maar toch zijn er elk jaar tientallen (honderden?) veroordelingen voor dergelijke zaken

3) Diefstal, geweldpleging... zou sowieso nooit voor de politierechtbank komen. De tijd die de politierechter steekt in dergelijke misdrijven heeft dus geen enkele weerslag op de tijd die wordt gestoken in zwaardere misdrijven
Dus als je 2300 euro gestolen wordt is dat geen prioriteit maar een parkeerkaartje van 25euro om gratis te parkeren is prioriteit..

Als uw zoon een gebroken neus heeft en een trauma is dat geen prioriteit, die kerel mag straffeloos blijven meppen tot hij een grote schurk wordt

EN als meisjes door jong pedofielen worden benaderd, moeten ze eerst leren volleerde pedofielen worden, en dan worden ze een prioriteit.

We zijn blij om de prioriteiten van het gerecht te kennen

En wat de trackrecord van mijn zaken betreft jullie halen momenteel iets van 0/10 wat een impressionante buis is.
Voortgaande op wat de politie vertelt, weet je zelfs wat de politionele trackrecord is voor die zaken, je mag zeggen dat het vermoedelijk 1/1000 is gezien ze al zelf zitten sporen te zoeken en te zeggen pff we gaan niets vinden, pff we vinden nooit niets bla.. En als je een ongeval met vluchtmisdrijf aangeeft zitten ze zelf al te zeggen ja t'is moeilijk. Er hangen godverdomme overal camera's, maa rja ti's moeilijk.. Ze zijn zelfs te lui om de beelden achteruit te spoelen...
En als ze een gestolen vest moeten onderzoeken dan is het enige dat je zeker bent dat ze doen, is dat het dossier geklasseerd wordt achter dat je weg bent in ergens een archief waar nooit iets mee gebeurt

Ale jongens, de politie onderpeformeert tot en met

Laatst gewijzigd door brother paul : 21 december 2017 om 09:01.
Oud 21 december 2017, 08:53   #188
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jan, dat was mijn zoon.

ik kan nog vertellen over drie inbraken die ik gehad heb, en waar nooit iets uitgekomen is. OK ?

of over fietsen die mijn zonen gestolen zijn en waar nooit iets van terechtgekomen is

Potverdomme, gij komt wel veel tegen zeg.
Ik kan nog maar één ding voorleggen op mijn palmares: de fiets van mijn vrouw gestolen, een week later teruggevonden, maar wel redelijk beschadigd.

Ligt dat aan jou of ligt dat aan mij ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 08:55   #189
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Potverdomme, gij komt wel veel tegen zeg.
Ik kan nog maar één ding voorleggen op mijn palmares: de fiets van mijn vrouw gestolen, een week later teruggevonden, maar wel redelijk beschadigd.

Ligt dat aan jou of ligt dat aan mij ?
Ik zou niet weten waar ik die fiets moet zoeken of zou kunnen terugvinden. Ik was in elk geval 500euro kwijt. Heb toen een tweedehandsfiets gekocht, die dan vermoedelijk een gerecycleerde gestolen fiets is. waarmee de steden een zelfvoedende cyclus hebben van fietsen die ze ophalen en beschutte werkplaatsen een sociaal project geven.
Oud 21 december 2017, 15:16   #190
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan

als je spreekt met mensen hoor je zo'n dingen vertellen
en dan geef je de raad hoe ze kunnen zorgen dat er gevolg aan gegeven worden.

bewijs: ze vallen onder schending van privacy
U schrijft onzin. Typ "vluchtmisdrijf + veroordeeld" in de zoekmachine van HLN en je krijgt onmiddellijk een lange lijst.

Om om maar te beginnen:

https://www.hln.be/regio/beersel/ver...evel~a438c724/

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...rijf~a92fc1df/

https://www.hln.be/regio/aalst/veroo...rijf~a3342d3f/

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-cel~a717ad00/
Oud 21 december 2017, 15:17   #191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan, dat was mijn zoon.

Aha. De dader is niet gevonden. Dat is volgens u de schuld van de politie. Merkwaardige redeneringen houdt u er toch wel op na...
Oud 21 december 2017, 15:19   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als je 2300 euro gestolen wordt is dat geen prioriteit maar een parkeerkaartje van 25euro om gratis te parkeren is prioriteit..
Waar haalt u die kromme redeneringen eigenlijk vandaan?

Parkeertoezicht wordt trouwens in de meeste steden uitbesteed aan een private firma. Enkel dan wordt de politie erbij gehaald wanneer parkeerwachters bijvoorbeeld vermoeden dat er sprake is van een misdrijf (of ze daarvan een vermoeden koesteren).
Oud 21 december 2017, 15:21   #193
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als uw zoon een gebroken neus heeft en een trauma is dat geen prioriteit, die kerel mag straffeloos blijven meppen tot hij een grote schurk wordt

EN als meisjes door jong pedofielen worden benaderd, moeten ze eerst leren volleerde pedofielen worden, en dan worden ze een prioriteit.

Weer eens pure toogpraat. Men kan het de politie of het parket moeilijk kwalijk duiden dat bepaalde zaken niet opgelost raken. Bijvoorbeeld door gebrek aan een duidelijk signalement. Soms tast de politie even hard in het duister als het slachtoffer.
Oud 21 december 2017, 15:23   #194
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En wat de trackrecord van mijn zaken betreft jullie halen momenteel iets van 0/10 wat een impressionante buis is.
Voortgaande op wat de politie vertelt, weet je zelfs wat de politionele trackrecord is voor die zaken, je mag zeggen dat het vermoedelijk 1/1000 is gezien ze al zelf zitten sporen te zoeken en te zeggen pff we gaan niets vinden, pff we vinden nooit niets bla.. En als je een ongeval met vluchtmisdrijf aangeeft zitten ze zelf al te zeggen ja t'is moeilijk. Er hangen godverdomme overal camera's, maa rja ti's moeilijk.. Ze zijn zelfs te lui om de beelden achteruit te spoelen...
En als ze een gestolen vest moeten onderzoeken dan is het enige dat je zeker bent dat ze doen, is dat het dossier geklasseerd wordt achter dat je weg bent in ergens een archief waar nooit iets mee gebeurt

Natuurlijk leuk om met straffe cijfers te gooien zonder dat er ook maar enige bron wordt vermeld.

Misschien moet u er even bij stilstaan dat u zich hier op forum.politics.be bevindt en niet bij de HLN lezersreacties.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 december 2017 om 15:24.
Oud 21 december 2017, 15:25   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat een onzin allemaal. Sommige zaken worden heus wel opgelost. Bij andere raakt men niet verder dan wat camerabeelden.

Daarnaast is het zo dat de afhandeling van een winkeldiefstal zonder de politie kan gebeuren. Heel wat ketens en supermarkten hebben trouwens eigen winkeldetectives in dienst.
Oud 21 december 2017, 15:29   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten waar ik die fiets moet zoeken of zou kunnen terugvinden. Ik was in elk geval 500euro kwijt. Heb toen een tweedehandsfiets gekocht, die dan vermoedelijk een gerecycleerde gestolen fiets is. waarmee de steden een zelfvoedende cyclus hebben van fietsen die ze ophalen en beschutte werkplaatsen een sociaal project geven.
Vele jaren geleden werd de gegraveerde fiets van een van mijn oudste zonen gestolen. Enkele maanden later stond de politie aan onze deur met de mededeling dat ze van een naburige politiezone het bericht hadden gekregen dat er al enige weken een fiets achter een monument lag.

Dit betekent niet dat iedere fietsdiefstal wordt opgehelderd, maar soms helpt het als je bepaalde voorzorgen neemt. Hier: fiets laten graveren.
Oud 21 december 2017, 18:02   #197
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Natuurlijk leuk om met straffe cijfers te gooien zonder dat er ook maar enige bron wordt vermeld.

Misschien moet u er even bij stilstaan dat u zich hier op forum.politics.be bevindt en niet bij de HLN lezersreacties.
Ik ken mij. Eigen cijfers en mijn eigen dossier of wat denk je ? Ik heb geen alzheimer
Ik zeg gewoon dat de politie geen bal doet voor de burger, gewoon flitsboetes geven, en parkeerovertredingen uitschrijven. De rest kennen ze niet

Een beetje meehuelen met inspecteurs en mensen overtredingen in bun strot duwen , maar voor de rest doen ze geen bal hun werk. Al wat de burger aangeef wordt verticaal geklasseerd. Hoe is het mogelijk dat mensen zelf hun vrachtwagen of auto of fiets terugvinden maar hoe is dat mogelijk dat de politie die niet vindt.

Laatst gewijzigd door brother paul : 21 december 2017 om 18:05.
Oud 21 december 2017, 18:02   #198
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vele jaren geleden werd de gegraveerde fiets van een van mijn oudste zonen gestolen. Enkele maanden later stond de politie aan onze deur met de mededeling dat ze van een naburige politiezone het bericht hadden gekregen dat er al enige weken een fiets achter een monument lag.

Dit betekent niet dat iedere fietsdiefstal wordt opgehelderd, maar soms helpt het als je bepaalde voorzorgen neemt. Hier: fiets laten graveren.
Fiets is gegraveerd gestolen jan
Oud 21 december 2017, 18:08   #199
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het enige dat de flikken dat ze kennen is dossiers lekken aan de pers en honderd euro in hun zakken steken
Oud 21 december 2017, 18:57   #200
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken mij. Eigen cijfers en mijn eigen dossier of wat denk je ? Ik heb geen alzheimer
Ik zeg gewoon dat de politie geen bal doet voor de burger, gewoon flitsboetes geven, en parkeerovertredingen uitschrijven. De rest kennen ze niet

Een beetje meehuelen met inspecteurs en mensen overtredingen in bun strot duwen , maar voor de rest doen ze geen bal hun werk. Al wat de burger aangeef wordt verticaal geklasseerd. Hoe is het mogelijk dat mensen zelf hun vrachtwagen of auto of fiets terugvinden maar hoe is dat mogelijk dat de politie die niet vindt.
Niets van waar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be