![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is al voorbij, mag niet meer. Maar het heeft veel meer te maken met zijn zuinigheid, moet kracht leveren en geen snelheid ( een boot die niet gebouwd is om op zijn boeggolf te kruipen kan nooit sneller varen dan tot op het moment dat de boeggolf samenkomt met de hekgolf), en bovendien is benzine in een boot veel gevaarlijker dan diesel wegens ontploffingsgevaar.
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 1 maart 2018 om 23:45. |
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 1 maart 2018 om 23:58. |
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat er straks een heel deel van een kwade droom gaan wakker worden.
De overheid heeft zich verbonden om bepaalde normen te behalen maar zelf wil of kan ze daar niet in investeren, dan maar de burger over de streep trekken met de aanschaf van een auto op elektriciteit door het invoeren van fiscale voordelen. Maar wat straks, wanneer de meerderheid zijn fossiele brandstofwagentje ingeruild heeft voor zo een nieuwe elektrische bolide. Wees er maar van overtuigd dat ze vrij snel aan de deur zullen komen kloppen met taksen allerlei. De overheid geeft geen cadeau'tjes, wanneer die nu iets geeft liggen de plannen al lang gereed om dat dubbel en dik terug af te nemen, dat gaat ook zo met premies die ge kunt krijgen om het comfort van uw woning te verhogen, even later krijg je dan een herziening van het kadastrale-, of beter gezegd het Katastrofale, inkomen en betaal je alles dubbel en dik terug. Laatst gewijzigd door Garry : 2 maart 2018 om 00:19. |
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat tabelletje zegt niets over het draaivermogen, het heerlijk snorren door een veel bredere toerentalbereik, en dus het rijplezier. |
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Parlementslid
|
Ach ja uiteindelijk zullen we doen wat de politici beslissen. Het is dat of betalen. Maar doe je wat ze vragen dan is het ook betalen. De economie moet blijven draaien. Sommigen vinden wel achterpoorten en dat zijn dan de gelukkigen. Anderen profiteren van het systeem en worden er rijk van. De meerderheid kan echter niet anders dan afwachten en plooien of barsten. Ik lig er eigenlijk niet meer van wakker. Uiteindelijk zullen we het wel zien als het zover is. Op het einde van de rit kijken we toch enkel naar ons eigen en kan de medemens stikken. vandaag is de maatschappij zo geworden dat je een dikke egoïst moet zijn.
Vandaag is een diesel nog steeds een interessant vervoersmiddel en al zeker die wat meer kilometers doet. Ze mogen de diesel wat in prijs verhogen, het zal niet veel verschil maken. Ze mogen hun belastingen wat verhogen, het zal weer niet veel verschil maken. En binnen x aantal jaar zullen we wel zien wat er van gekomen is. (deze morgen vroeg aan de buurman "boer Charel" met zijn oude Mercedes even een babbel toen hij buiten stond. En hij moest eens lachen toen ik over de dure dieselprijs begon. Hij rijdt al vanaf dag 1 op rode mazout, die hij per 3000 liter besteld om zijn boerderij mee te verwarmen en voor zijn tractor. Ondertussen is de wagen een oldtimer en hij heeft nog nooit een controle gehad. Zelfs nooit tegen gehouden. Die zijn wagen is al dubbel en dik terug verdient) |
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#190 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ten laatste met euronorm 7 gaan de laatste diesels verdwijnen.
Verhandelingen euronorm 7 worden nu in maart opgestart, ergens na 2021 wordt de euronorm 7 verplicht voor nieuwe motoren. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 2 maart 2018 om 19:11. |
||
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En dan worden al die, zo goed als versleten diesels, hier opgekocht en uit gevoerd naar Afrika waar ze nog minstens 10 - 15 jaar verder blijven stinken. 't Zal dus veel uithalen hun normengezeik van hier.
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb wel eens het idee dat velen al die normen een beetje meer dan grondig beu zijn en dat ze gewoon een goede diesel kopen voor dagelijks gebruik en een klein benzine vretertje voor LEZ gebruik.
En zo los je ook veel op.
|
|
|
#194 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is nu al geweten ....maar misschien niet bij de overheid...dat van de resterende 1600 garages er binnenkort circa nog 1500 gaan sluiten.
|
|
|
|
#195 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Fabrikanten gaan louter nog service centers hebben. Die paar % die de garages nemen, is er te veel aan. |
|
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar de waarheid is het niet. Men heeft aan alle uitbaters gevraagd om mee in te stappen in de nieuwe investeringen en 90 ?* 95% heeft geweigerd. En zullen sluiten. Dat is dus wel een ander verhaal.
|
|
|
|
#197 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 3 maart 2018 om 16:24. |
|
|
|
|
|
|
#198 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Laten we het formulier 'verkeersbelasting' even bestuderen
Daar merkt u twee zaken die best een klein voordeel kunnen opleveren bij een wagen die volgens de vooropgestelde normen in orde bevonden is of zie ik dat verkeerd? De bewuste regels: CO2-uitstoot van 107 g/km : -4,50% Euronorm 6 : - 15% Dat 'leverde' mij in het eerste geval -5,95€, tweede 19,87€ op Nota: Mijn wagentje is wel een benzinewagen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 3 maart 2018 om 17:03. |
|
|
|
|
|
#199 |
|
Europees Commissaris
|
Pakkans is bijzonder laag en boetes zijn veel te laag waardoor je bijzonder veel profijt kan doen door met rode mazout te rijden. Als je dan toch nog gesnapt wordt is de boete lager dan het profijt dat je reeds gedaan hebt. Conclusie:
|
|
|
#200 |
|
Europees Commissaris
|
Is een beetje hetzelfde als met het GSM gebruik in de wagen waarvan de boetes ook veel te laag zijn, gecombineerd met een nagenoeg onbestaande pakkans.
In Nederland zijn de boetes 2 x zo hoog.
|