![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een nogal dwaze en overdreven uitspraak van Annemans. Maar tot stemmenverlies zal dit wellicht niet leiden. Daarvoor zorgt Edith Van den Broeck, die we (voor zover ik weet) niet gehoord of gezien hebben toen er met het Blok werd afgerekend in de rechtszaal, maar nu plots komt janken over de scheiding der machten.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#183 | |
|
![]() Citaat:
Zo vraag ik mij af als een andere onderzoeksrechter een broodje kaas gaat eten met een verdediger van X hij ook een zware fout maakte ? En ten slotte : Waar haal jij eigenlijk het lef vandaan om te bepalen waar ik mij bezig mee moet/mag houden ? Vrijheid van meningsuiting is voor MIJ een belangrijke zaak. PUNT. En dat de rest dit niet vindt ? Tja... misschien komt er een tijd dat men nog gaat zeggen : tja Tegendradigaard had gelijk... weeral...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#184 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Maar hier is alvast een kort verslagje op een web-site (zie bericht van 8 mei) http://www.lsp-mas.be/lsp/vrouwen/ http://www.telesaurus.be/nachtwacht/NW2uitz31.htm |
|
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat heb ik me weeral vergist.. ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 16 november 2004 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
Nu dat ik weet over welke zaak het gaat : de feiten zijn ter interpretatie aanvatbaar. Die jury kan dus gelijk gehad hebben. Jij vind van niet omdat dat in jouw kraam past .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich Laatst gewijzigd door k9 : 16 november 2004 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vraag me soms af of je zelfrespect hebt... ![]() sorry, die was te gemakkellijk, je reikte ze zélf aan! ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 16 november 2004 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
#188 |
|
![]() Ik heb in ieder geval nog zelfrespect genoeg. Ik hoef mij niet op te splitsen in twee nicks om mezelf gelijk te geven.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#189 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#190 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() enkele bemerkingen:
1) De depolitisering van de benoemingen en bevorderingen binnen de magistratuur kunnen pas worden bereikt wanneer de Hoge Raad voor de Justitie (=sinds de octopus-akkoorden hét benoemingsorgaan) zelf apolitiek is ingesteld. Jammer genoeg is deze instelling op heden in rechte* en in feite** een oncontroleerbaar politiek wangedrocht gebleken. (*) samenstelling zie art. 259bis-1 tot 259bis-22 Ger. W. (**) de heersende opvatting binnen o.a. de Raad van State (althans off the record) 2) Processen m.b.t. tot politieke partijen zullen altijd aanleiding geven tot controverse daar de rechter/raadsheer in deze gevallen nooit volledig onpartijdig kan zijn (of minstens er de schijn van hebben). Het lijkt me daarom aangewezen zulke zaken steeds aan het oordeel van een volksjury te onderwerpen (Assisen).
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#192 |
Minister
|
![]() Toen de VB-ers in Gent het Hof van Beroep binnengingen zeiden ze nochtans : 'We hebben alle vertrouwen in het gerecht'. En toen ze veroordeeld werden waren het allemaal 'geplaatste mannetjes'. Als ze niet zeker waren van de objectiviteit van de rechters dan moesten ze dat maar op voorhand zeggen. Achteraf iets anders zeggen omdat de uitspraak niet in hun kraam past is niet geloofwaardig. Ofwel heb je vertrouwen ofwel niet. Nu is het VB veroordeeld door rechters waar ze vertrouwen in hadden. Punt gedaan.
|
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() En Annemans??
Annemans heeft hier nu méér dan duidelijk het toekomstig juridisch beleid vh zwartblok uitgestippeld, dat is onweerlegbaar..en wel door iedereen gehoord. Ik zal het niet vergeten! |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Annemans heeft hier nu méér dan duidelijk het toekomstig juridisch beleid vh zwartblok uitgestippeld, dat is onweerlegbaar..en wel door iedereen gehoord. Ik zal het niet vergeten! Het ZB wil zélf zijn politieke benoemingen, en iedereen breken die hen in de weg ligt... Laatst gewijzigd door filosoof : 16 november 2004 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Back on topic.
De titel van de thread is :"Annemans heeft moeite met "Scheiding der machten"". Ik denk dat het net andersom is, hij heeft moeite met het ontbreken van een scheiding der machten in dit land. Het was toch doorzichtig genoeg hoe de politiek bezig was in dit dossier : van wetswijziging naar wetswijziging via het verbeken van pro-Blok arresten en het sturen naar andere rechters tot een "correcte" weg was gevonden om het Blok te kunnen veroordelen en bevestigen. |
![]() |
![]() |
#198 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En Dutoux heeft hier niets mee te maken, behalve dan dat Dutroux dit gerecht ook maar niets vindt, spijtig dat hij niet kan stemmen, anders zou hij wel een proteststem uitbrengen. |
|
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Ik zegt toch dat ik het een dwaze en overdreven uitspraak van Annemans vind? 3. Ik twijfel er niet aan dat het Blok eigenlijk geen haar beter is dan de andere partijen. Het is en blijft een politieke partij. Maar voorlopig zijn het de machtspartijen die politiek benoemen en de tegenstanders proberen te breken, terwijl Annemans het (noodgedwongen) maar bij uitspraken houdt. Interessant hoe jij meer problemen lijkt te hebben met een voorspelling dan met hetgeen intussen voor je neus gebeurt.
|
![]() |
![]() |
#200 | |
|
![]() Citaat:
Een volksjury is niet beter dan een partijdige rechter, een onpartijdige rechter is beter dan een volksjury.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |