Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 29 september 2002, 17:46   #181
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is hier een discussie over Agalev, hoor
Knuppel is offline  
Oud 30 september 2002, 13:07   #182
Herman Allaert
Lokaal Raadslid

Standaard

Superstaaf:
1. Wees gerust, ik heb de hoop jou te kunnen "bekeren" al lang opgegeven ;-). Je kan ook politiek neutrale(re) organisaties steunen (vb BTTB, fietsersbond, ...).
2a. Wat ik in mijn vorige reactie wou zeggen is dat indien iedereen wacht tot andere mensen overschakelen op duurzamer vervoersmiddelen en zelf weinig of geen moeite doen het idd bij principes zal blijven.
2b. Als groene voel ik mij niet echt geroepen om de VLD te verdedigen maar de bbsz is wel al verminderd en zal voor zover ik weet ook afgeschaft worden. Als men bvb dit jaar zou beslissen dat een bepaalde belasting wordt afgeschaft dan zal je dat meestal pas 2 jaar later merken omdat een regeringsbeslissing slaat op het volgende jaar en de belastingen op het vorige jaar.

Knuppel:
Zelfde opmerking als voor Superstaaf: waarom passief wachten tot MEN het station in jouw buurt zal heropenen? Je kan je stem laten horen bij de BTTB (> http://www.bttb.be ) of bij de NMBS zelf (> http://www.b-rail.be/rnvn/N/info/pro...t_service.html ).
Herman Allaert is offline  
Oud 30 september 2002, 13:25   #183
jimmyl
Partijlid

Standaard

ivm met mobiliteit heb ik een ideetje.

Stel dat we alle treinen tussen de belangrijkste steden langzaam aan gratis maken. Langzaam de frequentie verhogen en de capaciteit uitbreiden.

Binnen enkele jaren hebben we dan een soort backbone met snelle verbindingen met de belangrijkste steden. Een soort nationale metro met om de 15 minuten vertrekkende treinen vanuit alle provinciehoofsteden.

Het file probleem wordt gedeeltelijk opgelost en verschoven.
-meer mensen maken gebruik van deze snelle verbindingen
-verspreiding, daar file verplaats wordt naar de regionale hoofdstad en dus minder geconcentreerd
-comfort kan ook verbeterd worden
-concentratie van investeringen in enkele lijnen
-betere afstemming op bvb de lijn owv verhoogde frequentie

jimmyl
jimmyl is offline  
Oud 30 september 2002, 16:18   #184
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Allaert
Wees gerust, ik heb de hoop jou te kunnen "bekeren" al lang opgegeven .
Jammer, je was net goed bezig.......
Er wordt wél onder jouw invloed (vervuilingscoëfficiënt etc.etc.) strikter de hand gehouden aan stroomverbruik!
Supe®Staaf is offline  
Oud 30 september 2002, 18:12   #185
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jimmyl
ivm met mobiliteit heb ik een ideetje.

Stel dat we alle treinen tussen de belangrijkste steden langzaam aan gratis maken. Langzaam de frequentie verhogen en de capaciteit uitbreiden.

Binnen enkele jaren hebben we dan een soort backbone met snelle verbindingen met de belangrijkste steden. Een soort nationale metro met om de 15 minuten vertrekkende treinen vanuit alle provinciehoofsteden.

Het file probleem wordt gedeeltelijk opgelost en verschoven.
-meer mensen maken gebruik van deze snelle verbindingen
-verspreiding, daar file verplaats wordt naar de regionale hoofdstad en dus minder geconcentreerd
-comfort kan ook verbeterd worden
-concentratie van investeringen in enkele lijnen
-betere afstemming op bvb de lijn owv verhoogde frequentie

jimmyl
Alles kan

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 1 oktober 2002, 00:11   #186
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Herman Allaert schreef:

Citaat:
Knuppel:

Zelfde opmerking als voor Superstaaf: waarom passief wachten tot MEN het station in jouw buurt zal heropenen? Je kan je stem laten horen bij de BTTB (> http://www.bttb.be ) of bij de NMBS zelf (> http://www.b-rail.be/rnvn/N/info/pro...t_service.html)

Ik heb een paar jaar geleden een brief geschreven naar de NMBS. Meer bepaald naar het adres dat aan de achterkant van een door henzelf uitgegeven documentje stond. Aangetekend, want het was belangrijk! Eén dag minder dan drie maanden later kwam mijn brief terug. Of ik even wilde aftekenen? Ik heb dus bewijs daarvan! Er werd niets aangekruist dus ik weet niet eens de reden van niet bestelling. Klacht bij de ombudsdienst van de post leverde een "gesprek" met de plaatselijke postmeester op...en daarna niets meer.

Ik schreef Steve Stevaert eens aan vóór deze regering aan de macht kwam. Hij verwees mij door naar een nederlandsonkundig Waals minister...

En nu zouden ze ineens wel willen luisteren? Terwille van welke groene, blauwe of rode heilige?

Kijk Herman, binnenkort worden we vanaf 16 jaar oud en wijs genoeg bevonden om als kiesvee te dienen, maar om via een referendum te mogen meebeslissen zijn we als eeuweling nog niet oud genoeg! Waarmee ik maar zeggen wil dat we niets maar dan ook niets in de pap te brokkelen hebben! De nieuwe kieswet is daar nog maar eens het bewijs van. "Eemke ierst en dan eemkes keinjer" zei mijn vader. Heel af en toe zei hij toch eens iets zinnigs...

En het verzuurde klootjesvolk, het stemde steeds gulhartiger op het Vlaams Blok...
Knuppel is offline  
Oud 1 oktober 2002, 15:22   #187
Herman Allaert
Lokaal Raadslid

Standaard

Jimmyl:
Dit is wat we nodig hebben; mensen die meedenken aan creatieve oplossingen voor maatschappelijke problemen. Ik heb wel een paar bedenkingen:
1. Wat Brussel betreft is men al van plan om een snel en frequent voorstadsnetwerk uit te bouwen.
2. Als mensen gewoon zijn om (deels) gratis te rijden dan zal het opnieuw vragen van een "billijke" vergoeding waarschijnlijk weer een aantal mensen doen afhaken.
3. Gratis openbaar vervoer zorgt helaas ook voor onnodig vervoer (vb een hele dag van hier naar daar rijden of de bus nemen om 1 km verder inkopen te gaan doen) dat de mobiliteit en het milieu niet ten goede komt.

Superstaaf:
Dus toch een beetje "bekeert" of moet ik "geproselitiseerd" gebruiken? En nu maar hopen dat ik nooit jouw nazaat tegenkom. ;-)

Knuppel:
1. De klantvriendelijkheid van de NMBS laat nog steeds te wensen over maar ik merk toch een verbetering. De NMBS-link die ik hiervoor heb gegeven (> http://www.b-rail.be/rnvn/N/info/pro...t_service.html ) bevat ook een link naar de ombudsdienst (helaas gebruikt men hier nog wel "ombudsMAN"). Ik heb ook een paar jaar geleden een opmerking overgemaakt aan de klantendienst van de NMBS (via hun website) en ik kreeg wel vrij snel een schriftelijke ontvangstbevestiging. Misschien kan je ook eens de elektronische weg proberen; kost in ieder geval veel minder inspanning en geld. Verder kan je ook onafhankelijke organisaties zoals de BTTB inschakelen; zij verdedigen tenslote de belangen van de TTB-gebruikers.
2. We hebben volgens mij wel iets in "de pap te brokkelen" maar ik ben het wel met je eens dat dit onvoldoende is. Via onze stem kunnen we bepalen wie ons vertegenwoordigd en het is zelfs mogelijk om je kandidaat te stellen voor een beleidsfunctie. Helaas is deze democratische inbreng nog altijd grotendeels beperkt tot het kleuren van één of meer bolletjes om de 4 of 6 jaar maar het referendum zou wel eens tijdens de volgende legislatuur een feit kunnen worden (de invoering van het referendum vereist een grondwetswijziging en ik dacht dat men pas op het einde van een legislatuur dergelijke wijzigingen kan voorstellen).
3. Als je kijkt naar de interne "democratie" of beter het gebrek daaraan bij het VB, lijkt het mij niet echt verstandig van dat "verzuurde klootjesvolk" om te denken dat het VB hen meer "in de pap" zal laten "brokkelen" ;-).
Oud 1 oktober 2002, 16:29   #188
jimmyl
Partijlid

Standaard

Wat het gen betreft... tegen dat dat er is, is het waarschijnlijk al achterhaald. Naar welke steden rijdt deze eigenlijk?

Wat de betaling betreft. Op termijn kan men misschien overschakelen naar het metrosysteem. Een klein vast bedrag per dag dat men er gebruik van maakt of een vast jaarabonnement. Met een soort toeganscontrole tot de sporen ipv conducteurs.

Onnodig vervoer. Das voor de sociale mobiliteit zekers.

wat die grondwetswijziging betreft daar heeft u gelijk in. Indien men de grondwet wil veranderen moet men immers de artikels aanduiden en dan het parlement ontbinden. Vandaar dat men dit meestal aan het einde van de legislatuur doet. Eigenlijk is dit een slechte methode. in volle kiesstrijd moeten walen en vlamingen het eens worden over mogelijke grondwetswijzigingen vandaar dat dit meestal heel stillekes gebeurt zonder veel poeha.

jimmyl

jimmyl
jimmyl is offline  
Oud 1 oktober 2002, 16:38   #189
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zitten op het eind van een legislatuur als ik me niet vergis. Je moet je wel gaan haasten als je het bindend referendum nog deze legislatuur op het programma wil krijgen, Herman.

De nieuwe, totaal niet gevraagde, kieswet is erdoor maar van een referendum, bindend of niet, hoor ik geen letter. Jij wel?
Ik hoor anders heel graag eens praten over de externe democratie van de regerende machtspartijen. De macht die aan het volk gegeven wordt met andere woorden.

En nee, ik doe niet mee aan partijtucht, overloperij en volksverlakkerij om aan een pluche zetel te geraken. Moest ik daar toch belanden het zou dus een mirakel zijn. Eens daar zit ik wel binnen de kortste keren in het zelfde straatje als het politieke personeel dat er in lukt daar te overleven.
Die prijs is me te hoog.
Knuppel is offline  
Oud 2 oktober 2002, 12:03   #190
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

De groenen zullen de verkiezingsdrempel niet eens meer halen, meer valt er niet over te zeggen. Regeren kunnen ze niet, maar ze zijn gewoon machtsgeil, net zoals de rest. Daarenboven kloten ze de bevolking door ze zonder electriciteit te zetten en voeren ze vanalle ecotaksen in. Hebberig zijn ze ook!

Men moet groen zijn om stom te zijn.
Moi is offline  
Oud 2 oktober 2002, 12:43   #191
Herman Allaert
Lokaal Raadslid

Standaard

Jimmyl:
1. Ik dacht dat een voorstadsnetwerk bedoeld is om de stad zelf autoluw te maken en om verschillende knooppunten te voorzien waar andere vervoersmiddelen (trein, tram, bus maar ook auto of fiets) samenkomen en overstappen.
2. Overschakelen naar een metrosysteem lijkt mij een goed idee en een meer geautomatiseerde toegangscontrole kan idd kostenbesparend werken.
3. Sociale mobiliteit zou ik niet als "onnodig" omschrijven omdat sociale contacten voor de meeste mensen toch belangrijk zijn. Men zou echter wel moeten vermijden dat die sociale mobiliteit samenvalt met het woon/werk- of ander noodzakelijk verkeer.
4. De procedure voor grondwetswijzigingen vind ik ook te omslachtig maar misschien zijn er wel juridische of andere argumenten die deze werkwijze toch noodzakelijk maken.

Knuppel:
1. Zoals eerder aangegeven en bevestigd door Jimmyl kan men pas op het laatste moment de grondwetsartikelen aanduiden die men "voor herziening vatbaar" verklaart. Voor zover ik weet zal dit pas in april 2003 gebeuren en ik hoop samen met jou dat dit uiteindelijk zal leiden tot het referendum. Aan de groenen zal het in ieder geval niet liggen (zie http://www.agalev.be/code/nl/page.cfm?id_page=220 ).
2. Voor de nieuwe kieswet was geen 2/3 meerderheid nodig en deze komt toch voor een deel tegemoet aan vragen die de oude kieswet oproept. Vb: de onvoorspelbaarheid en onrechtvaardigheid van het huidig systeem van apparentering en zeteltoewijzing die het gevolg zijn van de kleinere kiesomschrijvingen.
3. Je zou wel gek zijn als je zo negatief denkt over politiek om je alsnog kandidaat te stellen voor zo'n "pluche zetel" ;-). Het spijtige is dat je politici die het wel goed menen meer pijn doet met dergelijke uitspraken dan de "overlopers" of "volksverlakkeraars".
Oud 2 oktober 2002, 13:14   #192
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De nieuwe kieswet komt "voor een deel" tegemoet aan oude vragen maar voor een nog veel groter deel roept ze er nieuwe op...

En geloof best dat er goede politici zijn....vóór ze in de politiek stappen. Als je echter een goeie blijft overleef je daar niet...
Knuppel is offline  
Oud 2 oktober 2002, 13:21   #193
jimmyl
Partijlid

Standaard

tja nu ga ik al de groenen verdedigen. Geheel tegen mijn principes maar ja

moi,

machtsgeil? Natuurlijk zijn ze dat. Zou maar erg zijn he als een partij niet aan de macht wil komen en blijven. Daar is het hen toch allemaal om te doen. Het verwezenlijken van programmapunten. Dit kan echter alleen als men aan de macht is.

electriciteit zie begin discussie

ecotaksen zijn ook voor de liberalen en economen een goede manier om exteren factoren te internationaliseren

men moet groen zijn om stom te zijn? Dat is goed nieuws. Dan hebben we maar max 15% stommeriken in vlaanderen. En bestaan er dus geen blauwe, paarse, rode, zwarte, oranje stommeriken. Je bedoelde waarschijnlijk het omgekeerde

herman,
denk dat dat van die grondwet heeft te maken met de democratie. Anders zou men binnen één legislatuur het hele kiessysteem kunnen veranderen in eigen voordeel.

jimmyl
jimmyl is offline  
Oud 2 oktober 2002, 13:26   #194
Herman Allaert
Lokaal Raadslid

Standaard

Moi:
Prachtige "argumentatie" ;-) maar goed ik zal toch maar zo "stom" zijn om op je beweringen in te gaan (ik ben nu eenmaal "groen" ;-)):
1. Volgens de laatste "politieke barometer" in "La Libre Belgique" (> http://www.lalibre.be/article.phtml?...0&art_id=82205 ) haalt Agalev, ondanks de Nepal-crisis, nog altijd ruim de kiesdrempel van 5% (10,4%) al is er wel een achteruitgang van 0,7% tov juni. In Wallonië is de kans dat Ecolo de kiesdrempel niet zou halen wellicht nog kleiner want zij "zakken" slechts 0,3% tot 16,8%.
2. Mag ik jou, net als de anderen die zonder degelijke argumentatie beweren dat de "groenen" niet kunnen regeren, ook vragen naar concrete vbn? Lees misschien wel eerst de vbn die jouw voorgangers hebben gegeven en mijn reactie daarop zodat we niet te veel in herhaling vallen.
3. Met "zonder elektriciteit zetten" veronderstel ik dat je verwijst naar de geplande sluiting van onze kerncentrales. Ook over dit onderwerp kan je hier een aantal argumenten en tegenargumenten lezen.
4. Ecotaksen zijn, zoals ook al eerder opgemerkt, bedoeld om het koopgedrag van mensen bij te sturen naar duurzame(re) producten of verpakkingsmiddelen. In het laatste wetsvoorstel is ook sprake van ecoboni (vermindering van taksen) maar dit voorstel moet nog worden omgezet in een echte wet.
Oud 2 oktober 2002, 14:49   #195
Herman Allaert
Lokaal Raadslid

Standaard

Knuppel:
1. Ik ben niet zo goed op de hoogte van de oude en nieuwe kieswet dus misschien is dit de ideale gelegenheid om dit onderwerp wat beter te bestuderen. Zou je een aantal van die vele vragen die de nieuwe kieswet oproept kunnen geven zodat ik gericht kan zoeken naar informatie?
2. Waarom zou een "goede" politicus niet "overleven" en wat bedoel je precies met "overleven"; dat ze de volgende keer niet meer op een verkiesbare plaats zullen staan?

Jimmyl:
Bedankt voor de verdediging ;-)
De reden die je aangeeft voor de omslachtige grondwetsherzieningsprocedure (wat een woord ;-)) zou wel eens juist kunnen zijn al is er toch altijd een 2/3 meerderheid nodig.
Het aantal "stommeriken" is zelfs nog minder als we uitgaan van de LLB-cijfers (10,4%) ;-).
Oud 2 oktober 2002, 15:11   #196
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Herman,

Ik ben dan wel geen groen meisje, toch ben ik milieubewust. De auto gebruik ik enkel als het moeilijk anders kan en voor de rest ga ik tevoet of met de fiets.
Ik gebruik nauwelijke twintig kleine vuilzakjes per jaar en voor de rest wordt alles gesorteerd en eens per maand naar het containerpark gebracht. Met de auto! Of wat dacht je? Achterop mijn fiets of met de stootkar?
Ik laat de kraan niet nodeloos openstaan, let er scrupuleus op dat ik geen druppende kranen of toiletten heb en gebruik spaar-of TL-lampen waar mogelijk.
Mijn verwarming staat zelden hoger dan achttien graden en ik heb alle mogelijke aanpassingen aan mijn huis gedaan om energie te kunnen besparen: isolatie, dubbel glas, rolluiken.

De trein zal ik beslist opnieuw nemen zo gauw ik binnen een aanvaardbare tijdspanne in de hoofdstad kan geraken alwaar ik moet overstappen, eender waar ik naartoe wil. Als ik van hieruit via Mol naar Antwerpen ga moet ik trouwens ook overstappen. Zonder minstens één overstap zijn er vanuit Limburg immers weinig mogelijkheden.

Zelf in de politiek stappen om aan één of andere partijkar te helpen trekken gaat me echter te ver.
Geef mij het bindend referendum en ik zal al heel wat positiever staan tegenover wat wij vandaag aan "volksvertegenwoordiging" rijk zijn.

Wat die "groene" verpakkingen betreft, daar heb ik vragen bij. Waarom vind ik bijvoorbeeld geen glazen melk-en frisdrankflessen in de goedkopere winkelketens zoals Aldi en Lidl? Enkel de dure merken brengen die op de markt. Ik ga echter geen euro uitgeven aan coca-cola in glazen flessen als ik voor de helft cola in plastic verpakking kan kopen die ik even lekker vind.
Ergens zit er iets niet goed dus want mijn koopgedrag veranderde niet door die maatregel van jouw partij. Ik betaal misschien een fractie meer dan vroeger voor de verpakking van mijn drankje "ongezond" maar ik koop nog steeds hetzelfde omdat het stukken goedkoper is dan de merk-frisdranken. Presenteer mij echter die goedkopere merken eveneens in glazen flessen en ik koop ze. Ik wil wel meer betalen voor een glazen fles maar niet terwille van zijn bekende-merk-inhoud.
Knuppel is offline  
Oud 2 oktober 2002, 15:16   #197
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik wil wel meer betalen voor een glazen fles maar niet terwille van zijn bekende-merk-inhoud.
Leer wijn drinken!
Een natuurlijk biologisch product!
Glazen flessen!
Meer onbekende merken dan andere!
Je kan er zoveel voor betalen als je wenst!
Supe®Staaf is offline  
Oud 2 oktober 2002, 18:58   #198
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
De groenen zullen de verkiezingsdrempel niet eens meer halen, meer valt er niet over te zeggen. Regeren kunnen ze niet, maar ze zijn gewoon machtsgeil, net zoals de rest. Daarenboven kloten ze de bevolking door ze zonder electriciteit te zetten en voeren ze vanalle ecotaksen in. Hebberig zijn ze ook!

Moi, ik geef je honderd procent gelijk!

Sommige mensen willen zich nu eenmaal groen voordoen!
Thomas Hx is offline  
Oud 2 oktober 2002, 20:43   #199
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ah, ik neem aan dat je het O.K. zou vinden indien ze in 't vervolg hun kernafval komen dumpen in jouw buurt? En indien ze een verbrandingsoven komen plaatsen in jouw buurt waar ze dan het afval komen verbranden waar absoluut geen ecotaks op mag komen? Ik begrijp jou niet. Woon jij dan liever naast een verbrandingsoven dan dat je die ecotaks betaalt? Die dioxines zijn giftig, hoor. De bedoeling van ecotaksen is gewoon van minder afval te produceren. En trouwens, ze hadden het ook over ecoboni.
Stefanie is offline  
Oud 3 oktober 2002, 08:17   #200
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Citaat:

Ah, ik neem aan dat je het O.K. zou vinden indien ze in 't vervolg hun kernafval komen dumpen in jouw buurt? En indien ze een verbrandingsoven komen plaatsen in jouw buurt waar ze dan het afval komen verbranden waar absoluut geen ecotaks op mag komen? Ik begrijp jou niet. Woon jij dan liever naast een verbrandingsoven dan dat je die ecotaks betaalt? Die dioxines zijn giftig, hoor. De bedoeling van ecotaksen is gewoon van minder afval te produceren. En trouwens, ze hadden het ook over ecoboni.
Ze hadden het over ecoboni. Juist. De ecotaksen zijn er echter.

De plastic flessen zijn er ook nog en ik zie niet méér glazen flessen dan vóór de invoering van de ecotaks. Glas wordt enkel gebruikt voor dure merkproducten. Het is maar een voorbeeld om erop te wijzen dat de afvalberg op die manier niet veel vermindert, als hij al vermindert. Sorteren helpt wel maar ook wat gesorteerd werd moet een zinnige bestemming krijgen en daar twijfel ik wel eens aan. Ik vraag me bijvoorbeeld af wat er met het plastic gebeurt dat het grootste deel uitmaakt van mijn gesorteerd afval. Het enige dat ik weet is dat het niet meer rechtstreeks in het milieu komt. Niet meer via het gewone huisvuil rechtstreeks de verbrandingsoven in, bedoel ik. Maar komt het er uiteindelijk toch niet via een omweg: een met voorgesorteerd plastic gevulde container die alsnog naar één of andere oven gaat? Waarvoor kan voorgesorteerd plastic eigenlijk nog dienen?

Ik wil best de afvalberg helpen verminderen maar ik heb de indruk dat er meer dan ooit overdadige verpakkingen gebruikt worden. Zelfs een nagelknippertje zit tegenwoordig in een verpakking bestaande uit een mengeling van karton én plastic. Ik haal het altijd uit elkaar om het te kunnen sorteren. Dit komt het rechtstreeks afval ten goede want het geraakt niet in de gewone vuilzak maar het geraakt wel degelijk ergens anders. Ergens anders waar ik met de auto naartoe moet om het kwijt te geraken en vanwaar het misschien op een goede bestemming geraakt maar zeker ben ik daar dus niet van. Waar ik wel zeker van ben is dat ik nauwelijks minder afval produceer dan vroeger ook al heb ik maar een twintigtal kleine huisvuilzakjes per jaar meer nodig. Je moest de berg "afval" eens zien die ik elke maand naar het containerpark breng met mijn elf jaar oude, en dus nogal luchtvervuilende auto: papier, karton, blik, glas, plastic, kga, soms hout-en steenafval, snoeihout enz. En dan heb ik nog een eigen composthoop voor het kleinere tuin-en keukenafval.
Ik wil dus graag die beloofde boni maar ik zou nog liever willen dat ik de werkelijke afvalberg kon verminderen.
Knuppel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be