Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2018, 11:25   #181
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Compleet andere situatie. In jouw voorbeeld zouden ze beiden betalen voor een plaats in een woonst die niet van hen is. Ze betalen dan beiden aan de verhuurder. Ze delen de last.

In de beschreven situatie is er geen last. Het feit dat het huis afbetaald is, is naast de kwestie zolang alleen zijn naam op de eigendomspapieren staat.
Het huis heeft een marktverhuurwaarde van 1000 euro. Die krijg je alleen als je zelf niet meer in dat huis in mag. De helft, 500 euro, is dankzij vergelijking een prijs als je het betredingsrecht op de helft van de woning zou opgeven. Blijkbaar voelt de TS dat aan, want hij zakt al naar 300 euro.

Maar opnieuw: welk comfort geeft hij in dit geval op ? Wil je haar alleen laten betalen "omdat ze nu opeens vrij van huur is" ? Met dezelfde redenatie kan zij hem geld vragen voor elke afwas, strijkmand, wasmand, uurtje stofzuigen, koken,... want dat moet hij nu ook allemaal niet meer doen.

Paulus heeft gelijk. Het is assholegedrag.
Je zou zelfs kunnen stellen dat de ts financieel voordeel wil halen uit de relatie.
Da's toch te erg hè, zo het eens langs de andere kant bekijken.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 11:27   #182
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dus eens je huis is afbetaald, dan mag je daar geen billijke kost meer voor rekenen??
Alsof de eigenaar nooit heeft betaald??

maar je hebt wel een punt over het aanvoelen van de TS denk ik, ik vermoed dat hij intiutief op die 300 komt omdat dit de helft van het voordeel is dat de partner doet door zelf niet meer te huren, meer dan dat het te maken heeft met zijn woning.
Ik zoek nog steeds een reden voor dat geld.
"Ze valt vrij van huur" is dus geen geldig argument, omdat anders elke dienst die ze elkaar verlenen aangerekend kan worden.
"Hij moet comfort opgeven" lijkt me ook niet op te gaan, en al zeker niet uitgesproken te kunnen worden.
"Hij heeft er vroeger zelf geld ingestoken" lijkt me ook geen redelijk argument. Tenzij hij ook taxiritten aanrekent telkens ze samen op stap gaan in zijn auto.

Kortom, ik vind er geen. Jij wel?
Oud 30 april 2018, 11:29   #183
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Je zou zelfs kunnen stellen dat de ts financieel voordeel wil halen uit de relatie.
Da's toch te erg hè, zo het eens langs de andere kant bekijken.
Inderdaad. Als je haar als huurder beschouwt, dan kan die 300 euro verantwoord worden.
Maar als het om een partner gaat, dan zie ik geen enkele reden om een huurbedrag aan te rekenen.
Oud 30 april 2018, 11:29   #184
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Ze valt vrij van huur" is dus geen geldig argument, omdat anders elke dienst die ze elkaar verlenen aangerekend kan worden.
"Hij moet comfort opgeven" lijkt me ook niet op te gaan, en al zeker niet uitgesproken te kunnen worden.
"Hij heeft er vroeger zelf geld ingestoken" lijkt me ook geen redelijk argument. Tenzij hij ook taxiritten aanrekent telkens ze samen op stap gaan in zijn auto.

Simpel, hij wil een vrouw in huis om de was en de plas te doen en een deel van zijn kosten te betalen.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 11:31   #185
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Erger nog. Eigenlijk, als zij elke maand betaalt, met als enige argument "hij heeft dat eerst ook moeten doen", dan moet haar huur als een afbetaling worden gezien en is ze zich aan het inkopen in het huis.
Oud 30 april 2018, 11:31   #186
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zou tegen haar zeggen:

"Ik kan het huis verhuren en dan gaan we samen een andere woning huren."

Jij krijgt er 1000 per maand binnen en als je samen een gelijk(w)aardig huis huurt, moeten jullie elk 500 euro betalen.

Zij bouwt dan niets op en jij krijgt er 500 extra binnen per maand.

Het alternatief is: dat zij effectief ingaat op uw aanbod en daarmee 200 euro per maand uitspaart.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 11:31   #187
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Als je haar als huurder beschouwt, dan kan die 300 euro verantwoord worden.
Maar als het om een partner gaat, dan zie ik geen enkele reden om een huurbedrag aan te rekenen.
en als zij clever genoeg is, rekent ze hem aan voor elke maaltijd die zij klaarmaakt. Een goeie traiteur kost ook geld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 11:35   #188
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus eens je huis is afbetaald, dan mag je daar geen billijke kost meer voor rekenen??
Alsof de eigenaar nooit heeft betaald??

maar je hebt wel een punt over het aanvoelen van de TS denk ik, ik vermoed dat hij intiutief op die 300 komt omdat dit de helft van het voordeel is dat de partner doet door zelf niet meer te huren, meer dan dat het te maken heeft met zijn woning.
Je moet eens proberen te huren aan 600 euro in Leuven. Daarvoor heb je hier niets. Een appartement met één slaapkamer heb je misschien nog net voor 750 euro, iets van 55 vierkante meter dan in een iets oudere blok.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 12:12   #189
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Compleet andere situatie. In jouw voorbeeld zouden ze beiden betalen voor een plaats in een woonst die niet van hen is. Ze betalen dan beiden aan de verhuurder. Ze delen de last.

In de beschreven situatie is er geen last. Het feit dat het huis afbetaald is, is naast de kwestie zolang alleen zijn naam op de eigendomspapieren staat.
Het huis heeft een marktverhuurwaarde van 1000 euro. Die krijg je alleen als je zelf niet meer in dat huis in mag. De helft, 500 euro, is dankzij vergelijking een prijs als je het betredingsrecht op de helft van de woning zou opgeven. Blijkbaar voelt de TS dat aan, want hij zakt al naar 300 euro.

Maar opnieuw: welk comfort geeft hij in dit geval op ? Wil je haar alleen laten betalen "omdat ze nu opeens vrij van huur is" ? Met dezelfde redenatie kan zij hem geld vragen voor elke afwas, strijkmand, wasmand, uurtje stofzuigen, koken,... want dat moet hij nu ook allemaal niet meer doen.
Wat voor jaren '50 redenering is dat nu weer? Mijn vriendin is mijn meid niet.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 12:13   #190
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
En dat is niet goed genoeg voor u?
Als je een huis hebt gekregen van uw ouders dan denk je anders dan iemand die ervoor moet werken.
Oud 30 april 2018, 12:13   #191
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

maar ja, het is toch nogal logisch dat in een huis wonen een waarde heeft, ongeacht of dat huis nu is afbetaald.

de keuze in dat huis te wonen is de keuze om er geen huurinkomsten uit te hebben.

als een billijke bijdrage een probleem is voor een partner die bij je in wil komen wonen, dan kan ik TS alleen maar adviseren, verhuur je eigendom en ga samen ergens iets huren of kopen. problem solved.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 12:14   #192
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als je een huis hebt gekregen van uw ouders dan denk je anders dan iemand die ervoor moet werken.
ik begin ook meer en meer te denken dat het zoiets moet zijn, in deze draad.
Oud 30 april 2018, 12:16   #193
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en als zij clever genoeg is, rekent ze hem aan voor elke maaltijd die zij klaarmaakt. Een goeie traiteur kost ook geld.
ik weet niet of die instelling (man brengt het geld binnen, vrouw kookt) vandaag de dag nog echt succesvol is om aan een lief te geraken.
Oud 30 april 2018, 12:16   #194
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
2 master diploma's, wil zijn vriendin huur doen betalen om ze te kunnen neuken.

Wtf leren ze u daar op die school?
Sommige van de manama's die ik ken zijn al wel eens meer rare mensen.
Oud 30 april 2018, 12:17   #195
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
maar ja, het is toch nogal logisch dat in een huis wonen een waarde heeft, ongeacht of dat huis nu is afbetaald.

de keuze in dat huis te wonen is de keuze om er geen huurinkomsten uit te hebben.

als een billijke bijdrage een probleem is voor een partner die bij je in wil komen wonen, dan kan ik TS alleen maar adviseren, verhuur je eigendom en ga samen ergens iets huren of kopen. problem solved.
verkeerde discussie. Het gaat om dat billijk. 0 euro is het enige bedrag dat billijk is.
Oud 30 april 2018, 12:17   #196
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Wat voor jaren '50 redenering is dat nu weer? Mijn vriendin is mijn meid niet.
Voila. En jij bent haar huisbaas niet. Blij van hulp te kunnen zijn geweest.
Oud 30 april 2018, 12:17   #197
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Je moet eens proberen te huren aan 600 euro in Leuven. Daarvoor heb je hier niets. Een appartement met één slaapkamer heb je misschien nog net voor 750 euro, iets van 55 vierkante meter dan in een iets oudere blok.
overal inmiddels denk ik zo.
Oud 30 april 2018, 12:19   #198
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
verkeerde discussie. Het gaat om dat billijk. 0 euro is het enige bedrag dat billijk is.
o euro en gratis woonst ?

dat lijkt me alleen maar billijk in de ogen van hangmatters of andere sossen.

edit : of bij iemand die ergens gratis op iemands kap woont en zijn schuldgevoel daarover wenst te onderdrukken.

Laatst gewijzigd door Anna List : 30 april 2018 om 12:20.
Oud 30 april 2018, 12:22   #199
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
't is niet in Leuven. Ik ben inmiddels teruggekeerd naar mijn Oost-Vlaamse roots (altijd graag in Leuven gewoond, maar had nood aan wat meer ruimte)

Maar om u een prijsindicatie te geven: een modern éénslaapkamerappartement in de stadsrand kost hier ongeveer € 750 euro

Laatst gewijzigd door Zeus : 30 april 2018 om 12:23.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 12:24   #200
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
o euro en gratis woonst ?

dat lijkt me alleen maar billijk in de ogen van hangmatters of andere sossen.

edit : of bij iemand die ergens gratis op iemands kap woont en zijn schuldgevoel daarover wenst te onderdrukken.
Maar wat is nu uw argument voor het betalen van huur? Omdat gratis iets voor sossen is?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be