![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De liefde voor elkaar van bepaalde "Vlamingen" uit bepaalde provincies is groot.....
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is te zeggen. Ik kom uit Antwerpen, dus uit de Ruit. Maar mijn grootouders komen allemaal uit West-Vlaanderen. Verscheurende kwestie.
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() Net nog in Gent geweest.
Wat een shithole. Lelijk, vol met vreemdelingen, vreselijk verkeer. Dan verkies ik Genk, Houthalen en Beringen 1000 keer boven dat.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal geen toeval zijn dat je de Meulenberg, Winterslag, Waterschei, Beringen-mijn enz. vergeet, maar het klopt dat het in Gent nog veel erger is. NOG meer vreemdelingen, vooral veel meer zwarten dan in Limburg, en ook veel meer verkeer. Nochtans is Gent een circulatieplan rijk, maar dat maakt het voor niet-Gentenaars alleen maar ingewikkelder.
![]() |
#186 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door pajoske : 18 mei 2018 om 07:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meulenberg is Houthalen, Winterslag en Waterschei zijn Genk, Beringen-Mijn...tja..de naam zegt het zelf al. Antwerpen en Gent zijn samen met Charleroi en Luik zowat de lelijkste steden van het land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ieder zijn gedacht, maar ik weet zeker dat de Limburgse wijken waar moslims samenhokken niet moeten onderdoen voor Gent, Brussel en Antwerpen. En niet alleen wat betreft lelijkheid.
![]() |
#189 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kom dan maar eens een wandelingske doen in de tuinwijk in Eisden. De Turkse gemeenschap hier heeft serieus geïnvesteerd in renovaties van de mijnwerkerswoningen. Op een paar uitzonderingen na ziet de wijk er piekfijn uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij Antwerpenaren hebben zelfs een privéweg richting onze kolonies, de expressweg (N49). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Antwerpenaren! Ik was kameroverste bij het leger. Een Antwerpenaar; een moederskindje die te jong was binnengesukkeld in het leger; kotste bijna alle dagen de kamer onder. De tweede; een stuk pretentie; vond er niet beter op om 2 uur bij nacht alle nachten een appel te eten om de kamer te pesten. Iedereen was wakker en mijnheer had plezier. Het heeft niet lang geduurd. De kameroverste was verantwoordelijk. Die snotneus heeft veertien dagen cachot gehad wegens weerspannig gedrag wan hij wilde zijn kots niet opkuisen en die appelvreter hebben ze een hele appel door zijn strot geduwd. Hij had het achteraf toch begrepen. Van mij hebben ze nog een maand karweidienst bovenop gekregen. Het was mu mijn beurt om te lachen. De sergeant had trouwens ermee gedreigd; als het niet stopte; dat ikzelf waszaal, WC's en trappen mocht gaan opkuisen als het niet beterde. Het was vlug gedaan met de kuren van die Antwerpenaren. Met de rest van de kamergenoten nooit een probleem gehad. Er viel mee te praten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
|
![]() Citaat:
Een verloederde wijk zal niet zo rap voorgedragen worden bij unesco om werelderfgoed te worden. Citaat:
Ik fiets trouwens regelmatig door de oude koolmijncité's van Limburg. Ik zie in Vlaamse steden en de kust veel meer verloedering dan in deze Limburgse wijken. Persoonlijk ken ik verschillende mensen, van Vlaamse origine met een hoge opleiding die geen probleem hebben om naast of in die cité's (vb Meulenberg, Eisden, Waterschei, Heusden-Zolder) met een hoog aantal Turkse (en andere nationaliteiten) inwoners een woning te kopen en er met hun gezin te wonen. Eisden tuinwijk vindt ik trouwens zeer aangenaam om door te fietsen. Tijdelijk heeft het een beetje van zijn charme verloren omdat vele zieke bomen moesten gerooid worden. En de nieuwe aanplant zal wel enkel jaren nodig hebben om de cité in al zijn glorie te herstellen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Meer zelfbestuur gaat in kleine stapjes. Maar de overheid begint precies toch de noodzaak in te zien.
Citaat:
In de ruit begint het precies ook te dagen. Ik argumenteer al jaren op dit forum dat één van de belangrijkste redenen waarom ik tegen Vlaamse onafhankelijkheid ben het gegeven is dat grenzen vooral misbruiken en misdaad vergemakkelijkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De overdaad aan groen, de brede, mooie wegen, enz...het comfort wat iedere bewoner ervaart zal er wel toe bijdragen dat men enige trots heeft op de wijk, ongeacht afkomst. En dat zorgt voor een soort samenhorigheid en gemeenschapsgevoel. Mij lijkt dat ook een van de oplossingen te zijn voor de "vuilbakken" in de steden: renoveer ze, investeer in groen, maak ze letterlijk mooi. Nu zijn dat trootsteloze, grijze zones met geen 1 spriet gras. No wonder dat daar geen kat graag woont. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#196 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() André Rieu is een Ollander die weet hoe hij zijn waar aan de man moet brengen. Ollanders staan daarom bekend.
![]() |
#198 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
De opname is van op het vrijthof in Maastricht, publiek en muzikanten zijn Limburgers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt mij telkens op dat heel wat "Belgen" de Ollanders evenmin lusten als Vlaams-nationalisten. Voor hen zijn Limburgse Ollanders ook Ollanders, maar daar denken bepaalde Limburgse Belgen anders over. Eigen Limburgs volk eerst. Het maakt niet uit dat de maas tussen Ollands en Belgisch Limburg ligt.
Ik snap dat wel want ik ben zelf ook Limburger, maar ik vind het evengoed hypocriet. Als het maar Limburgs is, dan is het goed. Waarmee ik niet gezegd heb dat Rieu geen goed orkest heeft. Hij heeft wel ontegensprekelijk een Ollandse neus voor zaken doen.