![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Draai het ook eens om . Een 49 j. Heeft zowel de kennis van oude programma's alsook van de nieuwe. De 29 jarige enkel van de nieuwe. De rest is een café verhaal van 49 j niet met apps en dergelijke om kan. Die kunnen dat net zo goed. Maar misschien wat minder interesse in nutteloze zaken. Nee je komt er niet met dat cliché verhaaltje. Integendeel.
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarom projecteer je je eigen luxebehoeften op mij en anderen. Waarschijnlijk ben je zo een die volledig vergroeid is met zijn iphone en die kickt op 'the internet of things'. Laatst gewijzigd door Thuleander : 19 juni 2018 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een smartphone van de witte merken is net zo goed. Koop geen Tesla. Koop geen bitcoins. Koop geen roddelbladen. Koop niets trendy. Kijk geen reclame. Geloof de MSM nooit. Geloof de politiek nooit. Geloof Hollywood nooit. Geloof alleen een selecte club wetenschappers. Break the conditioning. Join the restistance.
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De luxe van een uitkering .
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat klinkt daar bij u redelijk plezant wat betreft sfeer; maar niet iedereen komt in zo een omgeving terecht. Velen komen terecht in een open kantoor omgeving waar alle departementen als sardienen op elkaar zitten. Er zijn meer managers in dienst dan bedienden, die continu bezig zijn met zogenaamde "optimalisaties", die vet moeten wegsnijden waar er geen vet meer is, die beslissingen nemen die alle logica overtreffen met telkens maar 1 doel: maximalisatie van de winst. Die laten u nooit op een gewone manier uw werk doen, die zitten altijd te meten, te bevragen, alles onder de loep nemen, uit te breiden, ze persen u uit als een citroen. Die millenials worden door een kluwen aan managers onder grote druk gezet, met steeds kortere deadlines, met steeds meer verantwoordelijkheden voor een loon dat onder het uwe ligt. Zo een omgeving kom je tegen bij multinationals, totaal niet vergelijkbaar met uw drukperskes en van bitterballekes in de frietketel is al helemaal geen sprake. Dat is de realiteit mijn beste, uw boomer verhaalkes zijn niet meer van toepassing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#189 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De luxe van een motorfiets waar ik mee rij en aan sleutel, de luxe om een paar keer per jaar op reis te gaan of een stad te bezoeken, de luxe van een stuk grond te bezitten vlakbij bos en natuur, de luxe om boeken en muziek aan te schaffen waar ik van hou, de luxe om regelmatig op een terrasje mijn benen onder tafel te steken en ga zo maar door... Allemaal dingen die mijn leven aangenaam maken en waarbij de uren die ik daar voor moet werken niet opwegen tegen het plezier dat ik er aan beleef. Ik zou niet weten wat daar mis mee is. Citaat:
Ik had het in uw geval over basisbehoeften. Onderdak, voedsel, drinkwater, enz. Dat heeft juist niks met luxe te maken. Ik wacht overigens nog steeds op een reactie daarop... Citaat:
Maar nee, ik ben niet vergroeid met mijn iphone, ik heb er zelfs geen. En hierbinnen staat zelfs geen enkel apparaat dat verbinding maakt met 'the internet of things'. De aanschaf van een Sonos-speaker zit er wel aan te komen, omdat ik van de luxe wil genieten van op mijn terras mijn favoriete deuntje af te kunnen spelen. Puur luxe ja, maar nogmaals; mag ik?
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gebeurt regelmatig dat mensen soms net het tegenovergestelde zeggen dan dat ze eigenlijk willen. ![]()
![]() |
![]() |
#191 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Na verloop van tijd echter merkt men dat er in cirkels gedraaid wordt en oude zaken terugkomen. Van centralisatie naar decentralisatie en omgekeerd. Dan helpt de jarenlange ervaring wel, mits men het combineert met het dynamische van te schakelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom starten ze dan niet zelf een zaak waar de dingen lopen zoals ze volgens hen moeten lopen? Of is de ambitie dan plots op? En vooral; het gaat er altijd over dat er nog andere dingen zijn dan werken alleen en werk lang niet het belangrijkste is maar als er gewerkt moet worden is het altijd wel iets. Ze kunnen hun ambitie niet botvieren, ze voelen zich te goed om aan een drukpers te gaan staan, ze worden niet graag onder druk gezet... Ik sta op mijn werk ook onder druk. Het drukwerk dat ik maak moet ook op een bepaald moment klaar zijn. Als mijn drukpers 's nachts in panne valt moet ik ook maar zorgen dat ik ze zo snel mogelijk weer aan de praat krijg. Dat is ook druk, het draait dan ook vaak om gigantische bedragen die als schadeclaim worden ingediend als we te laat leveren. Maar om 6u 's ochtends valt dat allemaal van me af. Is dat leuk, die stress op de werkvloer? Nee, zeker niet. Is het een ramp? Nee, al helemaal niet. Ik doe gewoon wat ik kan en om 6u houdt het op. Citaat:
Maar als een beetje druk en stress al te veel zijn gaat het natuurlijk moeilijk worden om een job te vinden. Citaat:
Ik heb nu een goed betaalde job maar ik heb ooit ook met betonblokken zitten sleuren in de bouwsector, pakjes koffie op een pallet gestapeld of ketels met siliconen uitgeschraapt. Rotjobs, stuk voor stuk. Allemaal geprobeerd, allemaal opgegeven en gezocht en geprobeerd tot ik iets had wat me wel lag. En dat is de kunst. Niet janken na een job die tegenvalt maar langs intrimburo's rijden, pakken wat je krijgen kan en ervaren wat die jobs inhouden. Valt het tegen; bol het af. Valt het mee; hoera! Op voorhand al liggen janken dat de jobs niet goed genoeg meer zijn helpt echt geen zier. En dat heeft niks met generaties of boomers te maken. Wel met doorzettingsvermogen, aanpasbaarheid en geduld.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 19 juni 2018 om 18:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
² ![]()
![]() |
![]() |
#194 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze lijken mij niet al te snugger, die millenials...
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar is moeilijk tegen op te boksen. De "druk" van de drukpers vergelijken met projecten binnen een multinational is gewoon om je dood te lachen. Ga je schamen man. Het beeld dat ik hier schets is tekenend voor veel van de huidige omgevingen. Ik kan Thuly dan ook helemaal niets kwalijk nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan doen jullie boomerkes alsof alles koek en ei is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijf maar veilig bij uw drukperske. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Europees Commissaris
|
![]() Je 'moet' niks. Als je gelukkiger bent als deskjockey met een manama is dat prima. Maar kom niet zagen dat een lager geschoolde operator meer verdient. Als dat je stoort, dan heb je, ondanks je intellect, een erg slechte kosten-baten analyse gemaakt bij het uitstippelen van je carrièrepad.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien al eens een grote drukkerij bezocht? Dat is meer dan innoverend en hoogstaand technologie.. Wonderkinderen zullen eens in hun haar krabben . En nieuwe zullen zeer zeker niet beter doen dan ouderen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 19 juni 2018 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |