Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2018, 17:06   #181
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uiteraard kan dat. In de IT sector is dat zelfs vanzelfsprekend: die van 49 is geen digital native, en heeft een forse achterstand tov jongeren die zijn opgegroeid met apps, smartphones, enz....

Daarom ook dat levenslang leren steeds belangrijker wordt: de technologie evoluteert zo snel dat kennis van een 49 jarige soms kompleet achterhaald is.

Draai het ook eens om .
Een 49 j. Heeft zowel de kennis van oude programma's alsook van de nieuwe.
De 29 jarige enkel van de nieuwe.

De rest is een café verhaal van 49 j niet met apps en dergelijke om kan. Die kunnen dat net zo goed.
Maar misschien wat minder interesse in nutteloze zaken.

Nee je komt er niet met dat cliché verhaaltje.
Integendeel.
Oud 19 juni 2018, 17:24   #182
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Je weet wel beter. Het gaat veel verder dan alleen maar die computer. Maar omdat dat wat lastig is om op te reageren maak je maar snel een karikatuur van die computer, lacht er wat mee en denkt dat je er op die manier vanaf bent.
Het is jij die schrik heeft om zijn luxe te verliezen omdat jij niet zonder die luxe kan.
Daarom projecteer je je eigen luxebehoeften op mij en anderen.

Waarschijnlijk ben je zo een die volledig vergroeid is met zijn iphone en die kickt op 'the internet of things'.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 19 juni 2018 om 17:26.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2018, 17:48   #183
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Het is jij die schrik heeft om zijn luxe te verliezen omdat jij niet zonder die luxe kan.

Waarschijnlijk ben je zo een die volledig vergroeid is met zijn iphone en die kickt op 'the internet of things'.
Juist, koop geen neoliberale prullaria die ontploffen na 2 dagen.

Een smartphone van de witte merken is net zo goed.

Koop geen Tesla. Koop geen bitcoins. Koop geen roddelbladen. Koop niets trendy. Kijk geen reclame. Geloof de MSM nooit. Geloof de politiek nooit. Geloof Hollywood nooit. Geloof alleen een selecte club wetenschappers.

Break the conditioning. Join the restistance.
Oud 19 juni 2018, 17:54   #184
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uiteindelijk jij ook he?
De luxe van een uitkering .
Oud 19 juni 2018, 18:01   #185
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch niet.
Ik heb in mijn +25 jaar werkervaring nooit in een leukere ploeg gestaan.
Wij werken met een 15-tal mensen in een nachtploeg. Geen ploegbaas, geen 'teamleader', geen klanten, geen directie.
Iedereen weet wat er moet gebeuren, niemand moet de baas spelen (en niemand doet dat dan ook).
Elke intrimmer wordt vriendelijk ontvangen, als ze gaan eten krijgen ze "normaal heb je een half uur pauze maar dat steekt zo nauw niet hoor" mee en nagenoeg elke week heeft wel iemand ijsjes, koffiekoeken of een frituurketel mee.
De directie weet dat maar laat begaan omdat ze weten dat het werk wat we verondersteld worden te doen, ook daadwerkelijk gedaan wordt omdat iedereen mekaar helpt zodat op het einde van de nacht ook echt iedereens werk af is.

En daar wringt het schoentje meestal want zo'n nieuweling krijgt een plaats en job aangewezen en denkt dan veel te snel: "Dit is mijn job en daar blijft het ook bij. Staat er 5 meter verder iemand te sukkelen is dat vooral zijn probleem."
Onlangs nog een intrim gehad, zeer tevreden van, goeie werker maar verrekken om op het einde van de nacht eens snel met een borstel rond de pers te lopen zodat de vroege ploeg ook op een propere werkplek kan beginnen. "Ik ben geen poetsvrouw, als er gekuist moet worden moeten ze maar een poetsvrouw aannemen" was zijn idee daarover.

Dus nee, met je verhaaltjes over boomers, de schuld van de anderen en de verneukte wereld moet je bij mij niet aankomen.
Voor mij is de wereld ook niet perfect, ik heb mijn part van de miserie ook al gehad maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat er voorlopig nog steeds maar 1 wereld is en dat ik het daar mee zal moeten doen. En dus probeer ik er het beste van te maken. En dat lukt me vrij aardig. Maar dat komt vooral omdat ik me bezig hou met de dingen waar ik me goed bij voel en niet heelder dagen op een forum lig te janken over hetgene waar ik me slecht bij voel.

Laat me niet lachen eh seg. De jeugd van tegenwoordig, snedig en sarcastisch? Driekwart van de jongeren weten niet eens meer wat sarcasme is.
En contacten uit heel de wereld?? Nog harder lachen.
Ja, tussen hun 5000 facebookvrienden zullen vast enkele buitenlanders zitten maar daar houdt hun kennis over het buitenland dan meestal ook op. In het beste geval hebben ze al eens van Chersonissos of Ibiza gehoord maar verder...

Ik denk dat jij nog in niet te veel KMO's bent binnen geweest. Dat hoor je zo.
Dat je kneuterigheid tegenkomt in burelen met tientallen vastbenoemde ambtenaren kan ik best aannemen maar in de meeste KMO's is kneuterigheid op de werkvloer ver te zoeken hoor.

Altijd maar uitvluchten, dan hebben de anderen het gedaan, dan ervaren ze een shock. Alles is goed genoeg om heelder dagen op de zetel te kunnen blijven liggen janken over hoe rot de wereld wel niet is.
Millenials hebben wel wat meer ambitie dan wat inkt op papier te zetten in een arbeiders fabriekske.
Dat klinkt daar bij u redelijk plezant wat betreft sfeer; maar niet iedereen komt in zo een omgeving terecht.

Velen komen terecht in een open kantoor omgeving waar alle departementen als sardienen op elkaar zitten.
Er zijn meer managers in dienst dan bedienden, die continu bezig zijn met zogenaamde "optimalisaties", die vet moeten wegsnijden waar er geen vet meer is, die beslissingen nemen die alle logica overtreffen met telkens maar 1 doel: maximalisatie van de winst.

Die laten u nooit op een gewone manier uw werk doen, die zitten altijd te meten, te bevragen, alles onder de loep nemen, uit te breiden, ze persen u uit als een citroen.

Die millenials worden door een kluwen aan managers onder grote druk gezet, met steeds kortere deadlines, met steeds meer verantwoordelijkheden voor een loon dat onder het uwe ligt.

Zo een omgeving kom je tegen bij multinationals, totaal niet vergelijkbaar met uw drukperskes en van bitterballekes in de frietketel is al helemaal geen sprake.

Dat is de realiteit mijn beste, uw boomer verhaalkes zijn niet meer van toepassing.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2018, 18:02   #186
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Juist, koop geen neoliberale prullaria die ontploffen na 2 dagen.

Een smartphone van de witte merken is net zo goed.

Koop geen Tesla. Koop geen bitcoins. Koop geen roddelbladen. Koop niets trendy. Kijk geen reclame. Geloof de MSM nooit. Geloof de politiek nooit. Geloof Hollywood nooit. Geloof alleen een selecte club wetenschappers.

Break the conditioning. Join the restistance.
En maar zeggen wat anderen moeten...
Oud 19 juni 2018, 18:05   #187
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Uiteindelijk jij ook he?
De luxe van een uitkering .
Eau jee.

Da's nie C.. C... C... CONSEKWENT zeker hé.

Oud 19 juni 2018, 18:19   #188
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest men jou eens ondersteboven houden en uitschudden zou je ook wel anders piepen...
Wees blij dat ze dat jarenlang gedaan hebben of je had nu geen uitkering.
Oud 19 juni 2018, 18:19   #189
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt ja. Ik kan genieten van wat luxe in mijn leven. En om die luxe te kunnen veroorloven ga ik graag werken. Zonder die luxe ga ik niet doodvallen, ik kan ze in principe best missen en zal er niet van doodgaan als ik ze niet meer heb maar het maakt mijn leven wel aangenamer.
De luxe van een motorfiets waar ik mee rij en aan sleutel, de luxe om een paar keer per jaar op reis te gaan of een stad te bezoeken, de luxe van een stuk grond te bezitten vlakbij bos en natuur, de luxe om boeken en muziek aan te schaffen waar ik van hou, de luxe om regelmatig op een terrasje mijn benen onder tafel te steken en ga zo maar door...
Allemaal dingen die mijn leven aangenaam maken en waarbij de uren die ik daar voor moet werken niet opwegen tegen het plezier dat ik er aan beleef.
Ik zou niet weten wat daar mis mee is.

Citaat:
Ik projecteer juist niks. Heb ik ergens gezegd dat jij niet zonder motorfiets of reizen kan?
Ik had het in uw geval over basisbehoeften. Onderdak, voedsel, drinkwater, enz.
Dat heeft juist niks met luxe te maken.
Ik wacht overigens nog steeds op een reactie daarop...

Citaat:
Was jij niet degene die mij vertelde dat ik moest zwijgen over u omdat ik u niet kende? De zwijggebod geldt voor jou blijkbaar maar in 1 richting eh?

Maar nee, ik ben niet vergroeid met mijn iphone, ik heb er zelfs geen. En hierbinnen staat zelfs geen enkel apparaat dat verbinding maakt met 'the internet of things'.
De aanschaf van een Sonos-speaker zit er wel aan te komen, omdat ik van de luxe wil genieten van op mijn terras mijn favoriete deuntje af te kunnen spelen. Puur luxe ja, maar nogmaals; mag ik?
Oud 19 juni 2018, 18:24   #190
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom projecteer je je eigen luxebehoeften op mij en anderen.....
Of jij die jaloers bent dat je je die luxe niet kan permiteren en het dus projecteert alsof je daar geen behoefte aan hebt.
Het gebeurt regelmatig dat mensen soms net het tegenovergestelde zeggen dan dat ze eigenlijk willen.
Oud 19 juni 2018, 18:32   #191
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uiteraard kan dat. In de IT sector is dat zelfs vanzelfsprekend: die van 49 is geen digital native, en heeft een forse achterstand tov jongeren die zijn opgegroeid met apps, smartphones, enz....

Daarom ook dat levenslang leren steeds belangrijker wordt: de technologie evoluteert zo snel dat kennis van een 49 jarige soms kompleet achterhaald is.
Absoluut juist. Ik zit al meer dan, 30 jaar in de sector en ik heb technologieën zien komen en gaan.

Na verloop van tijd echter merkt men dat er in cirkels gedraaid wordt en oude zaken terugkomen. Van centralisatie naar decentralisatie en omgekeerd. Dan helpt de jarenlange ervaring wel, mits men het combineert met het dynamische van te schakelen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2018, 18:33   #192
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Millenials hebben wel wat meer ambitie dan wat inkt op papier te zetten in een arbeiders fabriekske.
Dat klinkt daar bij u redelijk plezant wat betreft sfeer; maar niet iedereen komt in zo een omgeving terecht.

Velen komen terecht in een open kantoor omgeving waar alle departementen als sardienen op elkaar zitten.
Er zijn meer managers in dienst dan bedienden, die continu bezig zijn met zogenaamde "optimalisaties", die vet moeten wegsnijden waar er geen vet meer is, die beslissingen nemen die alle logica overtreffen met telkens maar 1 doel: maximalisatie van de winst.

Die laten u nooit op een gewone manier uw werk doen, die zitten altijd te meten, te bevragen, alles onder de loep nemen, uit te breiden, ze persen u uit als een citroen.

Die millenials worden door een kluwen aan managers onder grote druk gezet, met steeds kortere deadlines, met steeds meer verantwoordelijkheden voor een loon dat onder het uwe ligt.
Als uw millenials dan toch zo ambitieus zijn, waarom gaan ze dan in zo'n omgeving werken?
Waarom starten ze dan niet zelf een zaak waar de dingen lopen zoals ze volgens hen moeten lopen? Of is de ambitie dan plots op?

En vooral; het gaat er altijd over dat er nog andere dingen zijn dan werken alleen en werk lang niet het belangrijkste is maar als er gewerkt moet worden is het altijd wel iets.
Ze kunnen hun ambitie niet botvieren, ze voelen zich te goed om aan een drukpers te gaan staan, ze worden niet graag onder druk gezet...

Ik sta op mijn werk ook onder druk. Het drukwerk dat ik maak moet ook op een bepaald moment klaar zijn. Als mijn drukpers 's nachts in panne valt moet ik ook maar zorgen dat ik ze zo snel mogelijk weer aan de praat krijg. Dat is ook druk, het draait dan ook vaak om gigantische bedragen die als schadeclaim worden ingediend als we te laat leveren.
Maar om 6u 's ochtends valt dat allemaal van me af. Is dat leuk, die stress op de werkvloer? Nee, zeker niet. Is het een ramp? Nee, al helemaal niet. Ik doe gewoon wat ik kan en om 6u houdt het op.

Citaat:
Zo een omgeving kom je tegen bij multinationals, totaal niet vergelijkbaar met uw drukperskes en van bitterballekes in de frietketel is al helemaal geen sprake.
Niemand zegt dat iemand bij een multinational moet gaan solliciteren eh? Er zijn andere werkgevers genoeg.
Maar als een beetje druk en stress al te veel zijn gaat het natuurlijk moeilijk worden om een job te vinden.

Citaat:
Dat is de realiteit mijn beste, uw boomer verhaalkes zijn niet meer van toepassing.
Dat is bullshit mijn beste. Ik heb ook ooit jobs gedaan waarbij ik na 2 dagen dacht "Dit nooit meer" maar dan ging ik op zoek naar iets anders en niet thuis zitten huilen hoe stressvol en fnuikend die job was.
Ik heb nu een goed betaalde job maar ik heb ooit ook met betonblokken zitten sleuren in de bouwsector, pakjes koffie op een pallet gestapeld of ketels met siliconen uitgeschraapt.
Rotjobs, stuk voor stuk. Allemaal geprobeerd, allemaal opgegeven en gezocht en geprobeerd tot ik iets had wat me wel lag.
En dat is de kunst. Niet janken na een job die tegenvalt maar langs intrimburo's rijden, pakken wat je krijgen kan en ervaren wat die jobs inhouden. Valt het tegen; bol het af. Valt het mee; hoera!

Op voorhand al liggen janken dat de jobs niet goed genoeg meer zijn helpt echt geen zier. En dat heeft niks met generaties of boomers te maken. Wel met doorzettingsvermogen, aanpasbaarheid en geduld.

Laatst gewijzigd door BigF : 19 juni 2018 om 18:35.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2018, 18:37   #193
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Op voorhand al liggen janken dat de jobs niet goed genoeg meer zijn helpt echt geen zier. En dat heeft niks met generaties of boomers te maken. Wel met doorzettingsvermogen, aanpasbaarheid en geduld.

²
Oud 19 juni 2018, 18:42   #194
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In uw omschrijving zijn millennials maar dommekloten hé. Kiezen voor de multinational die hen uitperst voor een hongerloon i.p.v. "inkt op papier" te zetten in een gemoedelijke KMO tegen betere financiële voorwaarden.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2018, 18:47   #195
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
In uw omschrijving zijn millennials maar dommekloten hé. Kiezen voor de multinational die hen uitperst voor een hongerloon i.p.v. "inkt op papier" te zetten in een gemoedelijke KMO tegen betere financiële voorwaarden.
Net wat ik ook al dacht.

Ze lijken mij niet al te snugger, die millenials...
Oud 19 juni 2018, 18:53   #196
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als uw millenials dan toch zo ambitieus zijn, waarom gaan ze dan in zo'n omgeving werken?
Waarom starten ze dan niet zelf een zaak waar de dingen lopen zoals ze volgens hen moeten lopen? Of is de ambitie dan plots op?

En vooral; het gaat er altijd over dat er nog andere dingen zijn dan werken alleen en werk lang niet het belangrijkste is maar als er gewerkt moet worden is het altijd wel iets.
Ze kunnen hun ambitie niet botvieren, ze voelen zich te goed om aan een drukpers te gaan staan, ze worden niet graag onder druk gezet...

Ik sta op mijn werk ook onder druk. Het drukwerk dat ik maak moet ook op een bepaald moment klaar zijn. Als mijn drukpers 's nachts in panne valt moet ik ook maar zorgen dat ik ze zo snel mogelijk weer aan de praat krijg. Dat is ook druk, het draait dan ook vaak om gigantische bedragen die als schadeclaim worden ingediend als we te laat leveren.
Maar om 6u 's ochtends valt dat allemaal van me af. Is dat leuk, die stress op de werkvloer? Nee, zeker niet. Is het een ramp? Nee, al helemaal niet. Ik doe gewoon wat ik kan en om 6u houdt het op.

Niemand zegt dat iemand bij een multinational moet gaan solliciteren eh? Er zijn andere werkgevers genoeg.
Maar als een beetje druk en stress al te veel zijn gaat het natuurlijk moeilijk worden om een job te vinden.

Dat is bullshit mijn beste. Ik heb ook ooit jobs gedaan waarbij ik na 2 dagen dacht "Dit nooit meer" maar dan ging ik op zoek naar iets anders en niet thuis zitten huilen hoe stressvol en fnuikend die job was.
Ik heb nu een goed betaalde job maar ik heb ooit ook met betonblokken zitten sleuren in de bouwsector, pakjes koffie op een pallet gestapeld of ketels met siliconen uitgeschraapt.
Rotjobs, stuk voor stuk. Allemaal geprobeerd, allemaal opgegeven en gezocht en geprobeerd tot ik iets had wat me wel lag.
En dat is de kunst. Niet janken na een job die tegenvalt maar langs intrimburo's rijden, pakken wat je krijgen kan en ervaren wat die jobs inhouden. Valt het tegen; bol het af. Valt het mee; hoera!

Op voorhand al liggen janken dat de jobs niet goed genoeg meer zijn helpt echt geen zier. En dat heeft niks met generaties of boomers te maken. Wel met doorzettingsvermogen, aanpasbaarheid en geduld.
Zelfstandige worden is helemaal niet zo evident, in de Europese Boomerkes Unie hebben multinationals veel macht en tal van financiële voordelen.

Daar is moeilijk tegen op te boksen.

De "druk" van de drukpers vergelijken met projecten binnen een multinational is gewoon om je dood te lachen.
Ga je schamen man.

Het beeld dat ik hier schets is tekenend voor veel van de huidige omgevingen.

Ik kan Thuly dan ook helemaal niets kwalijk nemen.
Oud 19 juni 2018, 18:55   #197
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik moet dus zware studies doen om uiteindelijk als arbeider inkt op papier te zetten?

En dan doen jullie boomerkes alsof alles koek en ei is?
Oud 19 juni 2018, 18:58   #198
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net wat ik ook al dacht.

Ze lijken mij niet al te snugger, die millenials...
Moest gij 1 dag in zo een multinational omgeving terechtkomen, dan kwam je nog niet toe met 1 kilo wiet en de hele platencollectie van Bob Marley om tot rust te komen, boomerke.

Blijf maar veilig bij uw drukperske.
Oud 19 juni 2018, 19:20   #199
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet dus zware studies doen om uiteindelijk als arbeider inkt op papier te zetten?

Je 'moet' niks. Als je gelukkiger bent als deskjockey met een manama is dat prima. Maar kom niet zagen dat een lager geschoolde operator meer verdient. Als dat je stoort, dan heb je, ondanks je intellect, een erg slechte kosten-baten analyse gemaakt bij het uitstippelen van je carrièrepad.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2018, 19:27   #200
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ge moet wel weten welk papier en welke inkt.

Bovendien al eens een grote drukkerij bezocht?
Dat is meer dan innoverend en hoogstaand technologie..

Wonderkinderen zullen eens in hun haar krabben . En nieuwe zullen zeer zeker niet beter doen dan ouderen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 juni 2018 om 19:28.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be