Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2018, 15:23   #181
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Simpel, dan geef ik mijn ontslag en ga ik elders werken. Zal niet de eerste keer zijn, en waarschijnlijk ook niet de laatste.
²

(tenslotte kan een "contract van onbepaalde duur" in 2 richtingen werken niet? )
Oud 28 juli 2018, 15:25   #182
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch vind u en zoveel andere ambtenaren dat ze misdeeld worden en dat de Privé het zoveel beter doet.

Maar overstappen, da's blijkbaar te moeilijk.
Omdat hun ervaring niet wordt gevalideerd in de private sector. Vooral A klasse ambtenaren hebben hier last van: hoge brutolonen, en een mager setje competenties. Oftewel, de verkeerde competenties. Beleidsnotas opstellen, schepencollege punten kunnen schrijven, adviezen uitbrengen naar de topambtenarij en politiek, enz....ben je allemaal bitter weinig mee in de meeste private ondernemingen. Buiten lobbyisten uiteraard.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 15:25   #183
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het verloop bij vastbenoemden is 0,0.

Je kan daar nog goed wat bezuinigen voordat je uitstroom ziet. Net voor dat punt, is je ideale verloning.

Euhm, bij ons heeft dit jaar al 10 % z'n biezen gepakt. (En ik bedoel niet dat ze op pensioen zijn.) En het vervangen loopt zéér moeilijk.
Oud 28 juli 2018, 15:25   #184
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Euhm, bij ons heeft dit jaar al 10 % z'n biezen gepakt. (En ik bedoel niet dat ze op pensioen zijn.) En het vervangen loopt zéér moeilijk.
Het spoor is een rotte organisatie.

Tijd om te privatiseren en moderniseren.
Oud 28 juli 2018, 15:33   #185
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dit is een leugen. Bedrijven smeken voor personeel van alle categorien. Ingenieurs, arbeiders, mecaniekers, juristen, digitale experten, schoonmakers, enz....en ze bieden gewoon tegen elkaar op voor de schaarse kandidaten.
Donderdag 15 september 2016. Douwe Egberts Grimbergen kondigt aan dat de fabriek in januari 2017 sluit. Vrijdag 16 september ben ik in Hasselt om te onderhandelen over een kontrakt. In de volgende 4 maand heb ik een aantal sollicitaties gedaan. De hoofdmoot vond het verschrikkelijk dat ik pas 1 februari kon starten.
Citaat:
Wij zoeken gemiddeld 1 tot 2 jaar voor een ingenieur met het gepaste profiel. En we zijn niet alleen.
Moet die potentiële werknemer het exacte diploma hebben of kan het geregeld worden door aantonen dat die de job aankan met ervaring?
Citaat:
Ook de dikbetalers zoals de consultancy zoekt lang (aangezien de headhunters makkelijk een half jaarloon tot een jaarloon krijgen voor een kandidaat die tekent).
Iemand zoals ik aanbrengen is een bonus van €10k voor een headhunter.
Ik zat er bij toen de consultant en de HR verantwoordelijke van een farmaceutische reus de besprekingen deden. Ik heb ze toen teleurgesteld. Ik had zelf al iets anders gevonden dat korter bij huis was, betere uren en een iets beter loon. Ik was op dat moment alleen benieuwd wat er uiteindelijk voor mij uit de bus kwam. Ik heb het dan ook eerlijk gespeeld. "Sorry mensen, is dat niet het vel van een nog niet geschoten beer verkopen?". €10K is een hoop geld als je dat gaat verspreiden over maandlonen. Da's een basisverhoging van €80/maand over 10 jaar die aan iemand anders gegeven wordt.
Citaat:
Wat je wel niet mag doen is je carriere om zeep helpen met "nutteloze" diplomas. Maar zelfs dan: ik ken er ene met een master geschiedenis die nu in de IT zit.
Mijn echtgenote, master communicatiewetenschappen. Zit nu in de boekhouding en heeft zich pas nadat ze de job gaan doen is, de juiste diploma's gaan halen.
Oud 28 juli 2018, 15:35   #186
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Niet moeilijk, 10 jaar geleden eens gesolliciteerd. Technische, psychologische en medische testen no problemo.
Toen werd er gesproken over verloning. Ik zou een kleine €800 per maand inleveren voor het eerste jaar, en daarna zou het kunnen verbeteren, tot een gelijkwaardig loon na 6 jaar.

Langs de andere kant, als ik mijn luiheid zou laten spreken had het een goeie deal geweest , toen.
Oud 28 juli 2018, 15:37   #187
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
²
(tenslotte kan een "contract van onbepaalde duur" in 2 richtingen werken niet? )
Yep. En het is niet dat een persoon met 3 hersencellen en 2 handen geen werk kan vinden.
Oud 28 juli 2018, 15:46   #188
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het spoor is een rotte organisatie.

Tijd om te privatiseren en moderniseren.
Hoe zie je dat dan gebeuren, want laat ons wel wezen, eender welke firma de NMBS overneemt, er zal sowieso 15.000 man (als dat genoeg is) aan de deur gezet worden.
Oud 28 juli 2018, 16:29   #189
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent leerkracht.

Je hebt geen profiel dat je kan vergelijken met middenkader. Je bent hoogstens uitvoerend personeel.
Momenteel ben ik leerkracht, dat klopt ja.

Wij zorgen er elke dag voor dat we jongeren voorbereiden op hun verdere loopbaan en hoger onderwijs. Die jongeren die later goed gaan verdienen als kaderpersoneel horen daarbij. Lijkt me dus wel belangrijk.

En ik betwijfel of een klas met probleemgevallen managen zoveel simpeler is dan leiding geven in een bedrijf over enkele tientallen medewerkers.

Maar ik ga hier echt niet verder beargumenteren welke meerwaarde wij wel hebben. Dat heeft tegenover sommige forummers bijzonder weinig zin, want zij zijn toch overtuigd van hun eigen grote gelijk.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 16:31   #190
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toch vind u en zoveel andere ambtenaren dat ze misdeeld worden en dat de Privé het zoveel beter doet.

Maar overstappen, da's blijkbaar te moeilijk.
Ik doe mijn werk graag, dus om die reden wil ik niet overstappen. Maar ik heb uiteraard wel het recht om te pleiten voor het behoud van goede arbeidsvoorwaarden.
Oud 28 juli 2018, 16:32   #191
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik doe mijn werk graag, dus om die reden wil ik niet overstappen. Maar ik heb uiteraard wel het recht om te pleiten voor het behoud van goede arbeidsvoorwaarden.
Neen, maar vanuit goede bedrijsvoering-optiek word je dus te veel betaald.

Als je een zeer starre pool werknemers hebt die nergens naar toe gaan, weet je dat je ze te royaal betaalt, aangezien een bepaald verloop over het algemeen gezond is voor een organisatie om "bore outs" en "te lang blijven hangen" tegen te gaan.

Gouden kooi syndroom.
Oud 28 juli 2018, 16:37   #192
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit is een leugen. Bedrijven smeken voor personeel van alle categorien. Ingenieurs, arbeiders, mecaniekers, juristen, digitale experten, schoonmakers, enz....en ze bieden gewoon tegen elkaar op voor de schaarse kandidaten.

Wij zoeken gemiddeld 1 tot 2 jaar voor een ingenieur met het gepaste profiel. En we zijn niet alleen. Ook de dikbetalers zoals de consultancy zoekt lang (aangezien de headhunters makkelijk een half jaarloon tot een jaarloon krijgen voor een kandidaat die tekent).

Wat je wel niet mag doen is je carriere om zeep helpen met "nutteloze" diplomas. Maar zelfs dan: ik ken er ene met een master geschiedenis die nu in de IT zit.
Wat zijn volgens jou dan nutteloze diploma's ? Volgens mij stel je dat helemaal gelijk met economisch kapitalistisch relevante diploma's, maar dat is iets gans anders ! Voor mij is een diploma kunstgeschiedenis minstens even relevant als dat van burgerlijk ingenieur of bedrijfsjurist. Je moet tegenwoordig toch vooral zelf je weg maken in het bedrijfsleven of zelfs daarbuiten.

En zoals je zelf aanhaalt: ook met een niet evident diploma kan je soms zelfs terecht in een 'harde' profit sector. De directrice van mijn bankfiliaal heeft romaanse filologie gestudeerd, om maar iets te noemen.

Als ik ooit nog kinderen zou hebben - je weet nooit - laat ik ze iets studeren dat ze graag studeren. En niet iets dat goed zou liggen op de arbeidsmarkt van dat moment.

De helft van de huidige jobs gaat op langere termijn toch verdwijnen door de robotisering. Een andere manier van arbeidsorganisatie dringt zich dus op, iedereen een basisinkomen is alvast een goede insteek. Maar dat is natuurlijk een gans andere discussie.
Oud 28 juli 2018, 16:37   #193
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ga binnenkort eens kijken wat de mogelijkheden zijn voor 4/5 en de eventuele gevolgen wat deze landingsbaan naar het pensioen inhoudt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 16:38   #194
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ga binnenkort eens kijken wat de mogelijkheden zijn voor 4/5 en de eventuele gevolgen wat deze landingsbaan naar het pensioen inhoudt.
60 jaar
Oud 28 juli 2018, 16:39   #195
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, maar vanuit goede bedrijsvoering-optiek word je dus te veel betaald.

Als je een zeer starre pool werknemers hebt die nergens naar toe gaan, weet je dat je ze te royaal betaalt, aangezien een bepaald verloop over het algemeen gezond is voor een organisatie om "bore outs" en "te lang blijven hangen" tegen te gaan.

Gouden kooi syndroom.

Regelmatig van functie veranderen binnen je eigen werk kan ook al 'bore outs' vermijden.

Zelf vraag ik aan mijn directeur regelmatig aan het begin van het schooljaar of ik eens een ander vak of ander jaar mag lesgeven of eens iets ondersteunend mag doen. Gelukkig staat onze directie daarvoor open. En op die manier vermijd je 'sleet' en 'vastroesten'.
Oud 28 juli 2018, 16:41   #196
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
60 jaar
60 jaar ?
Oud 28 juli 2018, 16:42   #197
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
60 jaar ?
Leeftijdsgrens

Vanaf 60 kan je dat.
Oud 28 juli 2018, 16:42   #198
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe veel keer denk je dat je dat kan flikken in de Privé?

Blijkbaar nog een hele hoop volk. 8% van de Belgische beroepsbevolking is Ambtenaar.
Direkt gekoppeld aan het niveau van de ambtenaar. En ja, de laagste klasses zijn niet veel beter dan een leefloon. maar dan spreken we over reinigingspersoneel/klusjesmensen/koffiedragers van het type "met moeite kunnen lezen" of artikel 60'ers die hun stempelgeld willen opkrikken.

Beloven ja. Het kost maanden, zelfs jaren voor dat gebeurd, als het niet gewoon een oerplaatsing naar een andere dienst is.
Moet ik ook zelf voor sparen.
Privé, yep, en een motorscooter. Betaald met zuurverdiend geld.
Die heb ik wel. Geeft me een korting van 1cent per liter.

Bij de meeste KMO's kan je dat ook vergeten.
8 % van de bevolking, ja, 8 % die nog niet beseffen in welke valkuil ze stappen. Eens ze benoemd zijn sluit de kuil zich en is er geen ontkomen meer aan. Je bent niet vast als ambtenaar maar een gevangene.

Laatst gewijzigd door Garry : 28 juli 2018 om 16:43.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 16:43   #199
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Regelmatig van functie veranderen binnen je eigen werk kan ook al 'bore outs' vermijden.

Zelf vraag ik aan mijn directeur regelmatig aan het begin van het schooljaar of ik eens een ander vak of ander jaar mag lesgeven of eens iets ondersteunend mag doen. Gelukkig staat onze directie daarvoor open. En op die manier vermijd je 'sleet' en 'vastroesten'.
De functie is nog steeds leerrkacht.

Er is bitter weinig verschil. Je gebruikt dezelfde vaardigheden. Je leert niks bij.
Oud 28 juli 2018, 16:48   #200
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leeftijdsgrens

Vanaf 60 kan je dat.
Ah zo. Ik dacht vroeger.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be