![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(tenslotte kan een "contract van onbepaalde duur" in 2 richtingen werken niet? ![]()
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() Omdat hun ervaring niet wordt gevalideerd in de private sector. Vooral A klasse ambtenaren hebben hier last van: hoge brutolonen, en een mager setje competenties. Oftewel, de verkeerde competenties. Beleidsnotas opstellen, schepencollege punten kunnen schrijven, adviezen uitbrengen naar de topambtenarij en politiek, enz....ben je allemaal bitter weinig mee in de meeste private ondernemingen. Buiten lobbyisten uiteraard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euhm, bij ons heeft dit jaar al 10 % z'n biezen gepakt. (En ik bedoel niet dat ze op pensioen zijn.) En het vervangen loopt zéér moeilijk.
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zat er bij toen de consultant en de HR verantwoordelijke van een farmaceutische reus de besprekingen deden. Ik heb ze toen teleurgesteld. Ik had zelf al iets anders gevonden dat korter bij huis was, betere uren en een iets beter loon. Ik was op dat moment alleen benieuwd wat er uiteindelijk voor mij uit de bus kwam. Ik heb het dan ook eerlijk gespeeld. "Sorry mensen, is dat niet het vel van een nog niet geschoten beer verkopen?". €10K is een hoop geld als je dat gaat verspreiden over maandlonen. Da's een basisverhoging van €80/maand over 10 jaar die aan iemand anders gegeven wordt. Citaat:
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen werd er gesproken over verloning. Ik zou een kleine €800 per maand inleveren voor het eerste jaar, en daarna zou het kunnen verbeteren, tot een gelijkwaardig loon na 6 jaar. Langs de andere kant, als ik mijn luiheid zou laten spreken had het een goeie deal geweest , toen.
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep. En het is niet dat een persoon met 3 hersencellen en 2 handen geen werk kan vinden.
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zie je dat dan gebeuren, want laat ons wel wezen, eender welke firma de NMBS overneemt, er zal sowieso 15.000 man (als dat genoeg is) aan de deur gezet worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wij zorgen er elke dag voor dat we jongeren voorbereiden op hun verdere loopbaan en hoger onderwijs. Die jongeren die later goed gaan verdienen als kaderpersoneel horen daarbij. Lijkt me dus wel belangrijk. En ik betwijfel of een klas met probleemgevallen managen zoveel simpeler is dan leiding geven in een bedrijf over enkele tientallen medewerkers. Maar ik ga hier echt niet verder beargumenteren welke meerwaarde wij wel hebben. Dat heeft tegenover sommige forummers bijzonder weinig zin, want zij zijn toch overtuigd van hun eigen grote gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Minister-President
|
![]() Ik doe mijn werk graag, dus om die reden wil ik niet overstappen. Maar ik heb uiteraard wel het recht om te pleiten voor het behoud van goede arbeidsvoorwaarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je een zeer starre pool werknemers hebt die nergens naar toe gaan, weet je dat je ze te royaal betaalt, aangezien een bepaald verloop over het algemeen gezond is voor een organisatie om "bore outs" en "te lang blijven hangen" tegen te gaan. Gouden kooi syndroom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En zoals je zelf aanhaalt: ook met een niet evident diploma kan je soms zelfs terecht in een 'harde' profit sector. De directrice van mijn bankfiliaal heeft romaanse filologie gestudeerd, om maar iets te noemen. Als ik ooit nog kinderen zou hebben - je weet nooit - laat ik ze iets studeren dat ze graag studeren. En niet iets dat goed zou liggen op de arbeidsmarkt van dat moment. De helft van de huidige jobs gaat op langere termijn toch verdwijnen door de robotisering. Een andere manier van arbeidsorganisatie dringt zich dus op, iedereen een basisinkomen is alvast een goede insteek. Maar dat is natuurlijk een gans andere discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga binnenkort eens kijken wat de mogelijkheden zijn voor 4/5 en de eventuele gevolgen wat deze landingsbaan naar het pensioen inhoudt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Regelmatig van functie veranderen binnen je eigen werk kan ook al 'bore outs' vermijden. Zelf vraag ik aan mijn directeur regelmatig aan het begin van het schooljaar of ik eens een ander vak of ander jaar mag lesgeven of eens iets ondersteunend mag doen. Gelukkig staat onze directie daarvoor open. En op die manier vermijd je 'sleet' en 'vastroesten'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 28 juli 2018 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is bitter weinig verschil. Je gebruikt dezelfde vaardigheden. Je leert niks bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |