![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De twin studies geven eerder een relatief zwak genetisch/epi-genetisch effect aan. https://en.wikipedia.org/wiki/Biolog...al_orientation 2/3 van de geaardheidscorrelatie is van "externe factoren". Dat wil niet zeggen dat geaardheid een "vrije keuze" is. kreeftensoep lekker vinden is ook geen vrije keuze maar een geaardheid. Je BESLIST niet dat je iets lekker vindt. Je *stelt vast* dat je iets lekker vindt. Ik zie geen fundamenteel verschil tussen "kreeft lekker vinden" (ttz, vaststellen dat je dat lekker vindt) en "mannenkonten neuken lekker vinden" (ttz, vaststellen dat je graag mannenkonten neukt). In beide gevallen stel je vast dat je "geaardheid" zo is dat je iets lekker vindt of niet: je kiest dat niet. Welke aspecten van uw bestaan precies die geaardheid bepaald hebben, doet er hier niet toe. De hardware is genetisch bepaald, maar de software die erop draait is voor een heel groot deel ingegeven van hoe de omgeving de hardware heeft betokkeld. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2018 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen duizend jaar denken de mensen over ons zoals wij nu over de middeleeuwse mens denken. Laatst gewijzigd door Xenophon : 4 september 2018 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je beslist gedeeltelijk wel wat je lekker vindt! Door op een andere manier te bereiden, te kruiden, rauw of juist gekookt, gebakken of gestoomd... Maar eigenlijk zegt uw manier van verwoorden genoeg, wanneer het over homoseksualiteit gaat begint u over mannenkonten neuken lekker vinden ( wat trouwens niet eens alle homo's praktiseren maar soit) Wanneer u het over hetero seksualiteit heeft, begint u dan ook over" kutten neuken lekker vinden?" Of laat u die verwijzingen dan achterwege? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wereld zou een betere plaats zijn zonder religie zeker weten...het is dan ook een uitvinding van mensen die zich op die manier macht en rijkdom hebben toe geeigend, en religie als uitstekend wapen konden gebruiken om de kudde dom, bang en arm te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat sluit volledig de zuiver genetische geaardheid uit. Anders was die correlatie 100%. Als het te maken heeft met "wat er in de baarmoeder gebeurt" dan hoort dat bij uw levenservaring, he. Er is geen fundamenteel verschil tussen "dit en dat in de baarmoeder ervaren", en "dit en dat als jong kind ervaren". Als het "te maken heeft met zekere hormonenniveaus tijdens de zwangerschap" dan wordt het al ingewikkeld met tweelingen. Maar ook al is het mogelijk dat tweelingen aan wat verschillende hormonenniveaus blootgesteld worden en dat dat DETERMINEREND zou zijn voor de geaardheid van een persoon, dan is de "behandeling" voor de hand liggend, niewaar ! Dan zou uw "geaardheid" met een paar hormonenbehandelingen tijdens de zwangerschap kunnen gekozen (of opgelegd) worden. Dus opletten met de politieke correctheid van deze relatief zwakke uitleg. Ik zie niet goed in welk fundamenteel verschil er is tussen "uw kleine wordt een homo als hij in uw baarmoeder deze behandeling volgt" en "uw kleine wordt een homo als hij deze babymelk met toevoegsels drinkt tijdens de eerste 6 maanden" of "uw kleine wordt een homo als hij op zijn 10de levensjaar dit of dat boek (dat niks met homo's te maken heeft) leest". Dat zijn allemaal dingen die ge in uw leven meemaakt. Maw, als het niet zuiver genetisch is, is het een deel van uw levensloop. En welk deel het nu precies is, maakt hierbij geen verschil he. De dag dat we zouden *uitvissen* welk deel het is, kunnen we de geaardheid van een individu op bestelling sturen: met een hormonenbehandeling, met babymelk of met een boek, het volstaat van de "triggers" te kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, ik ga niet beweren dat aangeboren homosexualiteit niet kan. Maar men moet niet doen alsof dat nu allemaal onweerlegbaar wetenschappelijk vaststaat. Blijft dan nog de vraag of in gans deze kwestie homo's en lesbo's perfect op dezelfde manier kunnen verklaard worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nature vs nurture. Dat debat weer... Vooral vrouwen vinden homo's wel okay om te gebruiken voor stijladvies e.d. Homo's zijn dan eigenlijk speelgoed en emotionele tampons. Gaan ze natuurlijk weer niet toegeven. Daarom ook altijd dat gebral over homorechten. Laat die mensen gerust...
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, ja het is aangeboren, en geen gevolg van verkeerde soep, moedermelk, of andere totaal niet ter zake doende randopmerkingen in de discussie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat jij zegt is dat als je gerecht A niet lekker vindt, het mogelijk is dat je gerecht B lekker vindt. Tuurlijk. De ene vindt iets met veel zout lekker, de andere krijgt het niet over zijn lippen. Jij zegt hier: maar als ge een gezouten gerecht niet lekker vindt, volstaat het van er minder zout in te doen, en dan zal je dat "gezouten" zonder zout wel lekker vinden... Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2018 om 14:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"A 2010 study of all adult twins in Sweden (more than 7,600 twins)[12] found that same-sex behavior was explained by both heritable factors and individual-specific environmental sources (such as prenatal environment, experience with illness and trauma, as well as peer groups, and sexual experiences), while influences of shared-environment variables such as familial environment and social attitudes had a weaker, but significant effect. Women showed a statistically non-significant trend to weaker influence of hereditary effects, while men showed no effect of shared environmental effects. The use of all adult twins in Sweden was designed to address the criticism of volunteer studies, in which a potential bias towards participation by gay twins may influence the results; Biometric modeling revealed that, in men, genetic effects explained .34–.39 of the variance [of sexual orientation], the shared environment .00, and the individual-specific environment .61–.66 of the variance. Corresponding estimates among women were .18–.19 for genetic factors, .16–.17 for shared environmental, and .64–.66 for unique environmental factors. Although wide confidence intervals suggest cautious interpretation, the results are consistent with moderate, primarily genetic, familial effects, and moderate to large effects of the nonshared environment (social and biological) on same-sex sexual behavior.[12] " (van wiki) Maar nog eens: MOCHT het waar zijn dat een hormonale behandeling tijdens de zwangerschap de geaardheid kan bepalen van uwe kleine, hoe zit dat dan met de politieke correctheid van deze bevinding, dat het perfect mogelijk is "homo's te behandelen" tijdens de zwangerschap ? Moeten we dan geen wet stemmen die U verplicht om ten minste de helft van uw kinderen homofiel te maken, kwestie van "gelijke rechten" van homo's in de latere maatschappij, die dan in gelijke getallen aanwezig zijn met hetero's ? Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2018 om 14:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht eerder aan een gedwongen homo bevolking om gelijke homo rechten doen te gelden. Er is geen reden dat je als ouder het geslacht kan kiezen: dat is willekeurig 50% kans. Op dezelfde wijze, en in hetzelfde idee dat man en vrouw gelijk zijn en 50% geboren moeten worden, zouden we kunnen opleggen dat er evenveel homo's als hetero's moeten geboren worden, via gedwongen behandeling van de foetus, na publieke lottrekking bij elke zwangerschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, vertel mij eens, waar komt het verschijnsel dat ik VASTSTEL dat ik niet graag kreeft eet, vandaan ? Heeft dat te maken met hormonale dinges in de baarmoeder ? Heeft dat te maken met ervaringen tijdens mijn kinderjaren ? Iets bepaalt toch het "vaststellen dat ik kreeft niet lekker vindt". Dat "iets" bepaalt mijn geaardheid om al dan niet graag kreeft te eten. Hoe kan jij nu weten of ik geen genetische of epigenetische of opvoedkundige ervaringen opgedaan heb die maken dat ik moet vaststellen dat ik kreeft echt niet lekker vind ? Er is toch ergens een oorzaak van dat verschijnsel dat ik moet vaststellen dat ik kreeft niet lekker vind ? Nochtans onderga ik sociale druk om dat wel lekker te vinden ; en zou ik dat ergens graag lekker vinden, maar nee, het lukt niet, ik vind het niet lekker. Wat is dat anders dan een "geaardheid" ? Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2018 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want uw "uitleg" was rotsvast en enkel idioten kenden die wetenschappelijke vaststelling niet... .maar wetenschappers kunnen het onmogelijk weten. Bon. In elk geval zal het zo zijn dat met voldoende HOGE dosissen van dit of dat hormoon dat absoluut de vastgestelde oorzaak is, je wel de ene geaardheid forceren he, en met anti lichamen op dat hormoon zal je de andere geaardheid forceren, he. 3 maanden injecties A: een homo, 3 maanden injecties B: een hetero. Wa peisde ? Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2018 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |