Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2018, 10:39   #181
Anna List
Banneling

Standaard

en hopla, draadje nummer 4
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 10:41   #182
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
<Denk ik ook. Ik denk zelfs niet dat ze rechts is, eerlijk gezegd.
Eigenlijk een beetje zever dat "rechts en links-gedoe"...
Je kunt best voor een aantal aspecten van de maatschappij "linksgezind" zijn en voor bepaalde andere "rechtsgezind"!
Keihard voor alles en altijd "links" zijn of "rechts" brengt inderdaad problemen mee en is niet zinvol...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 10:50   #183
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en hopla, draadje nummer 4
Sorry als dat zo is! Maar waar staan de overige twee?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 10:50   #184
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Welke wetten zijn overtreden?
Aanzetten tot haat en geweld gecombineerd met racisme als verzwarend element.

Enfin, het Parket gaat het uitzoeken.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09...hild-vrienden/
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 10:53   #185
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in de reportage was spraken van een 14K volgers, nu zitten ze al aan 2000 meer ...

de VRT in actie.
Voor Dries Van Langenhove en zijn adjudant Louis De Stoop lijkt het nu wel Game Over, alarm bellen gaan af, het maatschappelijke Cordon Sanitaire treed in actie; misschien worden ze nog opgevist door Vlaams Belang.

Hun toekomstperspectieven zijn niet roos- maar zeer bruinkleurig lijkt me.

Laatst gewijzigd door parcifal : 6 september 2018 om 10:54.
Oud 6 september 2018, 10:53   #186
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Deze NVA-er gooit de handdoek al in de ring, de schijnheiligaard:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...f491/#comments
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 10:58   #187
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Voor Dries Van Langenhove en zijn adjudant Louis De Stoop lijkt het nu wel Game Over, alarm bellen gaan af, het maatschappelijke Cordon Sanitaire treed in actie; misschien worden ze nog opgevist door Vlaams Belang.

Hun toekomstperspectieven zijn niet roos- maar zeer bruinkleurig lijkt me.

Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 10:58   #188
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht

Natuurlijk, wat dacht je nu? Dat hij een keuze had?
Oud 6 september 2018, 10:59   #189
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ge kunt er moeilijk naast kijken, ze staan meestal bovenaan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 11:08   #190
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht

Wel een beetje eigenaardig dat hij het constant over "framing" heeft. Blijkbaar viseert hij de reportage en niet de organisatie.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 11:10   #191
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Eigenlijk een beetje zever dat "rechts en links-gedoe"...
Je kunt best voor een aantal aspecten van de maatschappij "linksgezind" zijn en voor bepaalde andere "rechtsgezind"!
Keihard voor alles en altijd "links" zijn of "rechts" brengt inderdaad problemen mee en is niet zinvol...
Dit is zo. Ik denk dus ook niet dat de N-VA extreem rechs is, ze is aanvaardbaar rechts.

Dit moet ook, anders zou ze nooit de stemmen kunnen afpikken van de liberalen en de tjeven. Ze moet langs de andere kant ook voldoende rechts zijn om stemmen te kunnen recupereren van het VB.

Het is een evenwichtsspel.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 11:14   #192
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oei, moeten we zo'n gevoelens overlaten aan Amerikanen, Fransen en UK-ers?
Horror: oranje feestvierders in Nederland.
Ik heb ook met voetbaltruitjes van de Rode Duivels rondgelopen hoor. Wat onnozel doen daar is niks mis mee. Dat is supporteren.

Maar als ge het serieus gaat opvatten en van 'gevoelens' en 'identiteit' gaat spreken dan is er wel een potentieel probleem.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 11:15   #193
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eentje zelfs in K&K.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 11:17   #194
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Eentje zelfs in K&K.
eigenlijk hoort het ook enkel daar thuis

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 11:35   #195
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
er zijn geen bommen ontploft of schietpartijen geweest. het verschil is er dus wel.

probeer niet de poliriek correcte uit te hangen door dit samen op een hoop te smijten met geradicaliseerde moslims. die laatse is op dit moment de echt gevaarlijke groep.
Mijn post is in feite een aanklacht tegen de politiek correcte media en u zegt dat ik niet de politiek correcte moet proberen uithangen.

U bent niet de slimste thuis vermoed ik?
Oud 6 september 2018, 11:37   #196
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Volkomen mee eens. dpg overdrijft schromelijk door n-va hier op dezelfde mesthoop te smijten als waar het vlaams blok op zit.
Zo groot is dat verschil nu ook weer niet en bij beide partijen legt men aldoor een grote minachting voor het recht aan de dag.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 11:38   #197
IJsboer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
2
* traag applaus *

Een niet-doordachte idiote opmerking quoten en een "2" zetten, ge hebt lomp, marginaal en daaronder zit gij ergens te bengelen vermoed ik.
Oud 6 september 2018, 11:40   #198
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Reportages van pano zijn nooit echt geloofwaardig te noemen. En Tim Verheyden, de reportagemaker, is niet vies van wat in scene te zetten. De brave man is er nu eenmaal voor gekend om werkelijkheid en fictie door elkaar te halen. Voor mij zijn alle pano reportgaes pure fictie en enkel als entertainment bedoelt. Racistische uitspraken doen is strafbaar maar als je nog maar een cartoon van de Moslims hun Mohammed maakt dan dreigen ze je al je keel over te snijden. Wat zegt Tim Verheyden daar over?

In mijn ogen was deze reportage enkel een weerspiegeling van hoe veel -en dan vooral jongere- Vlamingen denken. Waar ik mij wel aan erger is dat heel de politiek nu op zijn kop staat en doet alsof ze er van walgen. Maar moest het een reportage over allochtonen zijn geweest dan had er geen enkele politicus ook maar een woord over gezegd. Maar de meeste politiekers willen al langer een "Belgistan" creëren. De autochtoon moet enkel werken, betalen en sterven. De allochtoon krijgt de gouden hangmat aangeboden.

Voor mij is het duidelijk : volledige framing van een reportage om zo kijkcijfers te hebben en onder de noemer mediageilheid te kunnen scoren. Van mij mogen ze Tim Verheyden voor het Gerecht sleuren en wegens laster en smaad zwaar veroordelen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 11:45   #199
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Reportages van pano zijn nooit echt geloofwaardig te noemen. En Tim Verheyden, de reportagemaker, is niet vies van wat in scene te zetten. De brave man is er nu eenmaal voor gekend om werkelijkheid en fictie door elkaar te halen. Voor mij zijn alle pano reportgaes pure fictie en enkel als entertainment bedoelt. Racistische uitspraken doen is strafbaar maar als je nog maar een cartoon van de Moslims hun Mohammed maakt dan dreigen ze je al je keel over te snijden. Wat zegt Tim Verheyden daar over?

In mijn ogen was deze reportage enkel een weerspiegeling van hoe veel -en dan vooral jongere- Vlamingen denken. Waar ik mij wel aan erger is dat heel de politiek nu op zijn kop staat en doet alsof ze er van walgen. Maar moest het een reportage over allochtonen zijn geweest dan had er geen enkele politicus ook maar een woord over gezegd. Maar de meeste politiekers willen al langer een "Belgistan" creëren. De autochtoon moet enkel werken, betalen en sterven. De allochtoon krijgt de gouden hangmat aangeboden.

Voor mij is het duidelijk : volledige framing van een reportage om zo kijkcijfers te hebben en onder de noemer mediageilheid te kunnen scoren. Van mij mogen ze Tim Verheyden voor het Gerecht sleuren en wegens laster en smaad zwaar veroordelen.
2!

en een maand voor de verkiezingen, prima timing zo vlak voor de campagne, zal hij wel gedacht hebben. En de VRT-directie zal wel goedkeurend heb geknikt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 11:47   #200
IJsboer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht

Dan was hier nu een draad over een fantastische reportage met een reactie van Dalibor met "leuke mutual backslapping draad"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be