Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2019, 15:40   #181
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen, niet echt, het is gewoon zo dat we ondertussen vertrouwd zijn met de Marie-herkauwing, waarbij een verhaal via uw haatmolen ineens iets helemaal anders wordt, steeds uiteraard in dezelfde richting.
Zeg dan wat er verkeerd is aan mijn verhaal... en ik geef toe dat het allemaal in dezelfde richting gaat, maar het halstarrig blijven ontkennen en/of minimaliseren van die problemen maakt dat la Belgique gedoemd is om een onland te blijven tegen de elementaire belangen van Vlaanderen en de Vlamingen in....

Ik ben altijd Vlaams gezind geweest, gewoon omdat ik vind dat ieder volk, iedere samenleving recht heeft op zijn eigenheid; maar het is pas nadat ik met mijn man naar Wallonië verhuisd was dat ik de geinstitutionaliseerde minachting, haat, vijandschap van het zuiders gedeelte van dit land tegenover de Vlaamse elementaire en andere rechten heb gezien...
Daarvoor dacht ik dat de franstaligen gewoon Vlamingen waren die frans spraken met hun eigen aksenten... Nu weet ik dat heel dat francofoon gedoe van bovenuit, vanuit de staat la Belgique vanaf zijn ontstaan en vandaag niet verminderd in tegendeel want er is een enorme opleving, wordt geindoctrineerd...

En dat zal ik hier op dit forum blijven uitbazuinen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 15:42   #182
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarmee komt u nu?
Vorige zondag op RTL niet de haatboodschappen gezien tegen de Vlamingen...
sorry hoor maar het was niet ik die daarmee kwam...
Waarom bent u dan nu verwonderd dat ik nu uw duidelijk francofoon nazisme verwijt???
Oud 27 februari 2019, 15:43   #183
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voor de rest alles ok ?
Voor mij persoonlijk wel, de indoctrinatie voorbij zou ik zo zeggen...
Oud 27 februari 2019, 15:58   #184
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Gezien je hier nu al enkele jaren alleen maar hetzelfde uitbazuint denk ik niet dat nog iemand de moeite doet om je schrijfsels te lezen. Mensen zijn dat geraas sowieso beu.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 15:58   #185
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vorige zondag op RTL niet de haatboodschappen gezien tegen de Vlamingen...
sorry hoor maar het was niet ik die daarmee kwam...
Waarom bent u dan nu verwonderd dat ik nu uw duidelijk francofoon nazisme verwijt???
Neen, niet gezien. RTL is al helemaal niet mijn ding. Wat werd er gezegd?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 16:00   #186
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg dan wat er verkeerd is aan mijn verhaal... en ik geef toe dat het allemaal in dezelfde richting gaat, maar het halstarrig blijven ontkennen en/of minimaliseren van die problemen maakt dat la Belgique gedoemd is om een onland te blijven tegen de elementaire belangen van Vlaanderen en de Vlamingen in....

Ik ben altijd Vlaams gezind geweest, gewoon omdat ik vind dat ieder volk, iedere samenleving recht heeft op zijn eigenheid; maar het is pas nadat ik met mijn man naar Wallonië verhuisd was dat ik de geinstitutionaliseerde minachting, haat, vijandschap van het zuiders gedeelte van dit land tegenover de Vlaamse elementaire en andere rechten heb gezien...
Daarvoor dacht ik dat de franstaligen gewoon Vlamingen waren die frans spraken met hun eigen aksenten... Nu weet ik dat heel dat francofoon gedoe van bovenuit, vanuit de staat la Belgique vanaf zijn ontstaan en vandaag niet verminderd in tegendeel want er is een enorme opleving, wordt geindoctrineerd...

Dat mag, we leven in een vrij land, en een vrij forum.
Oud 27 februari 2019, 16:04   #187
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Gezien je hier nu al enkele jaren alleen maar hetzelfde uitbazuint denk ik niet dat nog iemand de moeite doet om je schrijfsels te lezen. Mensen zijn dat geraas sowieso beu.
Zoals Everytime zegt; dat is hun probleem, niet het mijne... Ik gebied niemand om mijn teksten te lezen...
Oud 27 februari 2019, 16:04   #188
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat mag, we leven in een vrij land, en een vrij forum.
Inderdaad.
Oud 27 februari 2019, 16:14   #189
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Neen, niet gezien. RTL is al helemaal niet mijn ding. Wat werd er gezegd?
Ik ga het niet allemaal herhalen maar het ging erover dat van franstalige kant uit hevg protest was gerezen nadat bleek dat nog een tiental Belgen vanuit Duitsland een alimentatie kregen omdat ze tijdens de oorlog voor de Duitsers werkten...
De Duitse ambassadeur is komen uitleggen wie dat kreeg en waarom...
Maar de franstaligen wouden van geen wijken weten en de beschuldigingen hier vooral aan het adres van Kuipers, ex-VU, NVA nu stopten niet... Het was schandalig... Vooral van twee vrouwen, hun ogen spoten van de haat...

Als je dan nu bekijkt dat ze nu praten over Syrië-strijders die België terug zou moeten nemen... Hun redenering moeten ze die dan hier maar van honger laten omkomen???

Weet dat mijn grootvader tijdens WOI door de Duitsers werd uitgehaald uit zijn huis en doodgeschoten voor het stadhuis...
Mijn vader, zijn zoon, is tijdens WOII krijgsgevangenen in Duitsland geweest en heeft daar verschrikkelijk afgezien...

Maar ik heb van huize uit nooit een blijvende haat tegen de Duitsers meegekregen... Er werd wel nooit over die periode gesproken, mijn ouders en heel mijn familie is altijd heel overtuigd pro Belgisch geweest en gebleven, zeker in die oorlogstijden, maar dan denk ik dat dat zwijgen kwam evenzeer om de verschrikkingen van die tijd en dan zowel van het pro- als het anti-Duitse kamp... Ene pot nat zou ik zo zeggen...
Oud 27 februari 2019, 16:20   #190
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga het niet allemaal herhalen maar het ging erover dat van franstalige kant uit hevg protest was gerezen nadat bleek dat nog een tiental Belgen vanuit Duitsland een alimentatie kregen omdat ze tijdens de oorlog voor de Duitsers werkten...
De Duitse ambassadeur is komen uitleggen wie dat kreeg en waarom...
Maar de franstaligen wouden van geen wijken weten en de beschuldigingen hier vooral aan het adres van Kuipers, ex-VU, NVA nu stopten niet... Het was schandalig... Vooral van twee vrouwen, hun ogen spoten van de haat...

Als je dan nu bekijkt dat ze nu praten over Syrië-strijders die België terug zou moeten nemen... Hun redenering moeten ze die dan hier maar van honger laten omkomen???

Weet dat mijn grootvader tijdens WOI door de Duitsers werd uitgehaald uit zijn huis en doodgeschoten voor het stadhuis...
Mijn vader, zijn zoon, is tijdens WOII krijgsgevangenen in Duitsland geweest en heeft daar verschrikkelijk afgezien...

Maar ik heb van huize uit nooit een blijvende haat tegen de Duitsers meegekregen... Er werd wel nooit over die periode gesproken, mijn ouders en heel mijn familie is altijd heel overtuigd pro Belgisch geweest en gebleven, zeker in die oorlogstijden, maar dan denk ik dat dat zwijgen kwam evenzeer om de verschrikkingen van die tijd en dan zowel van het pro- als het anti-Duitse kamp... Ene pot nat zou ik zo zeggen...
Het ging dus totaal niet over Vlamingen an sich, maar over collaborateurs tijdens WO II.

Toch een klein verschil, neen?
Oud 27 februari 2019, 16:43   #191
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het ging dus totaal niet over Vlamingen an sich, maar over collaborateurs tijdens WO II.

Toch een klein verschil, neen?
Ja maar, Kuypers, ex-VU, nu NVa... Het gaat dan duidelijk niet meer om die tientallen Belgen (het kunnen zelfs franstaligen zijn), maar het gaat wel om het denigreren en verontwaardigd beschuldigen van alle extremistische Vlamingen..., verwijzing naar Schild en Vriend...
NVa dat zijn weer niet enkele Vlamingen maar dat is al 30% van de Vlamingen...

En dan komt een vaste commentator (ik ken zijn naam niet) af met een oud fotoalbum met een foto van een oom van hem die op 42jarige leeftijd gedood is tijdens die oorlog (het kan zelfs een Jood zijn, ik weet het niet)...
Het ging er om de verontwaadiging dat Kuypers in de tijd vele Vlamingen die gecollaboreerd hadden verwezen had naar de Duitse staat die die alimentatie betaalde... Hoe durfde hij...

Daarbij had de Duitse ambassadeur duidelijk uitgelegd dat die alimentatie alleen betaald werd nadat er onderzocht was of het individu niet schuldig was aan oorlogsmisdaden, hij moest zelf geen soldaat zijn geweest maar hij moest gewond zijn door het oorlogsgeweld in Duitsland...

Maar al dat kalmeerde de franstaligen niet... het ging om collaborateurs tegen la Belgique; het ging om Vlamingen...
Oud 27 februari 2019, 19:20   #192
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Buiten Liesbeth Homans in verkiezingsmodus en wat anachronistische Vlaams Nationalisten geeft niemand een bal om welke taal mensen in privé omstandigheden spreken.
Naast de kwestie. Ik had verwacht dat je dat zou begrepen hebben. Niet dus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be