Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2019, 11:32   #181
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Inderdaad, die niet.
Je blaft tegen de verkeerde boom. Ik wil net adoptiekinderen behoeden dat ze gepest worden omwille van hun twee papa's waar ze niet voor gekozen hebben.
En dat moet een argument voorstellen? Wanneer er geen mensen zijn met meningen zoals u , waarbij pesten niet wordt aangepakt, maar wel de samenstelling van het gezin als problematisch wordt gebracht, blaf ik niet tegen de verkeerde boom maar ga in tegen iemand die stigmatiseert en discrimineert.

Je kunt adoptiekinderen dan beter behoeden voor mensen met uw mening. Want dat is een volwassen geworden pestkop, toch?
Want u gaat er van uit dat pestgedrag " normaal is" en je " kinderen beschermt, door de seksuele geaardheid van hun ouders aan de mening van pesters aan te passen". Of hoe je een paard achter de kas spant en denkt dat je vooruit komt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 11:33   #182
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat is ook juist, als holebi's in Brussel in mekaar worden geslagen door "islamitische verrijkers", zijn de reacties "hier" zeer karig.
Nog erger dan dat, deze morgen op de radio bij het intervieuw met die VB dame opperde de journalist dat haar uispraken het geweld tegen holibies kon doen aanwakkeren.
Dus het VB wordt nu als schuldige aangewezen voor het Islamitisch geweld tegen holibies. Ze hebben echt geen schaamte.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 11:34   #183
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
FORMATIEBLOG. Ondervoorzitter N-VA verdedigt gesprekken met Vlaams Belang.

Kan je een probleem hebben met dat een holebi koppel een huwelijk aangaat?

Dat denk ik niet.

Rijst er een probleem als holebi koppels kinderen onder hun hoede pakken/adopteren?

Van dat laatste ben ik niet echt voorstander.
Hoezo? Kunnen die mensen niet opvoeden?

Laatst gewijzigd door alice : 5 juni 2019 om 11:35.
Oud 5 juni 2019, 11:36   #184
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Hij heeft zo te zien hard nodig.

Straks begint men nog te memmen over "JOODS CHRISTELIJKE WORTELS EN DUS KAN DAT NIET"

Wat denkt Driesje hier over?
dat weet ik niet, ik ken Driesje niet persoonlijk.

maar zelfs na deze draad lijkt Skobelev me toch nog steeds een pak sympathieker dan stijve hark Dries eigenlijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 11:37   #185
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
In your fucking dreams.
mijn fucking dreams zijn altijd kristalhelder ze.

ik twijfel in elk geval niet aan mijn geaardheid, en ik denk dat gij ook niet aan die van u twijfelt.

waarom zou je dan een goed feestje links laten liggen?

mss helpt het dat die feestjes meestal geen multicultureel gegeven zijn?

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 juni 2019 om 11:45.
Oud 5 juni 2019, 11:39   #186
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, die niet.
Je blaft tegen de verkeerde boom. Ik wil net adoptiekinderen behoeden dat ze gepest worden omwille van hun twee papa's waar ze niet voor gekozen hebben.
mss toch eerder dat pesten tegengaan door niet mee te gaan in ongefundeerde stellingen en argumentloze kritiek.
Oud 5 juni 2019, 11:40   #187
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ben ik tegen adoptie door een homokoppel?

nee, niet echt. Als die mensen een kinderwens hebben dan is zo een kind beter af bij een homokoppel dan bij pakweg een alleenstaande mama die de eindjes niet aan elkaar weet te knopen.

Bestaat de mogelijkheid dat zo een kind gepest wordt omwille van zijn gezinssituatie? Absoluut! Is dat de schuld van het homokoppel? Absoluut niet. Je moet dus eerder homofobie de wereld uit helpen dan de adoptie door homo koppels.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 11:40   #188
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik ga u gewoon eens mee pakken naar een gay-pride.

echt, dat zijn gewoon de beste feestjes.
Vroeger waren vlakbij de Beurs en de AB in Brussel twee heel leuke holebi-cafés. Twee of driemaal per week was het daar "fiesta". Dikwijls geweest samen met mijn toenmalig lief (nu mijn vrouw).
Nu is die buurt uiteraard helemaal verrijkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 11:41   #189
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, die niet.
symptoombestrijding

waarom ze gepest worden (achterlijke geromantiseerde ideaalbeelden over hoe een "typisch gezin" eruit ziet) doeternietoe
Oud 5 juni 2019, 11:42   #190
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

nee, niet echt. Als die mensen een kinderwens hebben dan is zo een kind beter af bij een homokoppel dan bij pakweg een alleenstaande mama die de eindjes niet aan elkaar weet te knopen.

Bestaat de mogelijkheid dat zo een kind gepest wordt omwille van zijn gezinssituatie? Absoluut! Is dat de schuld van het homokoppel? Absoluut niet. Je moet dus eerder homofobie de wereld uit helpen dan de adoptie door homo koppels.
Toch nog iemand met gezond verstand! Maar wel met deze opmerking, ook ouder(s) met weinig geld kunnen prima zijn, veel hangt af van hun kwaliteiten als opvoeders.
Oud 5 juni 2019, 11:43   #191
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, die niet.
ik heb voor mijn mama en papa ook niet gekozen

Citaat:
Oud 5 juni 2019, 11:44   #192
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Vroeger waren vlakbij de Beurs en de AB in Brussel twee heel leuke holebi-cafés. Twee of driemaal per week was het daar "fiesta". Dikwijls geweest samen met mijn toenmalig lief (nu mijn vrouw).
Nu is die buurt uiteraard helemaal verrijkt.
ik ken vrouwen in Antwerpen die t liefst uitgaan in gay cafés ... daar worden ze tenminste niet lastig gevallen door allochtone billenknijpers.
Oud 5 juni 2019, 11:45   #193
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

²
Oud 5 juni 2019, 11:48   #194
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is ook juist, als holebi's in Brussel in mekaar worden geslagen door "islamitische verrijkers", zijn de reacties "hier" zeer karig.
Hier zie, een vRT journalist, homo, vreemde afkomst, in DS van vandaag:

Citaat:
VRT-journalist: 'Als er niets verandert, dan verlaten wij Molenbeek in 2020'

Vandaag om 07:50 door lla

VRT-journalist: 'Als er niets verandert, dan verlaten wij Molenbeek in 2020'
Foto: © VRT - Jos Knaepen
'Als er niets verandert, dan zullen wij Molenbeek in 2020 verlaten'. Dat schreef VRT-journalist Riadh Bahri op sociaalnetwerksite Twitter in de hoop om van ‘zijn’ gemeente Molenbeek opnieuw een zonnige thuis te maken. 'Molenbeek is enorm vuil. Op sommige dagen is het precies een vuilnisbelt. Ik ben dat na vijf jaar al gewoon maar mijn vriend heeft mij, als nieuwe inwoner, de ogen geopend.'

Het is pas toen Niels, de vriend van Bahri, hem op de staat van Molenbeek wees, dat de frustraties opnieuw naar boven kwamen. 'Ik woon al tien jaar in Brussel, waarvan vijf jaar in Molenbeek', zegt Bahri. 'Sinds enkele maanden woont mijn vriend, een echte Hasseltenaar, bij mij. Uiteraard zag ik ook dat de straten regelmatig veranderen in een openlucht containerpark maar, geloof het of niet, na al die jaren ben je dat gewoon en zie je dat plots niet meer.'

Tot ook bij Niels de frustraties bovenkwamen. 'Regelmatig krijg ik een berichtje van mijn vriend met “heb je dat nu weer gezien in de straat? Of heb je dat gehoord?” In het begin dacht ik: je moet niet zagen, dit is nu eenmaal Brussel. Maar dit is niet normaal: mijn gemeente is enorm vuil. Mensen gooien zomaar alles op straat omdat het wordt toegelaten. Grof huisvuil blijft wekenlang in de straten liggen en niemand doet er niets aan. Het lijkt soms echt een vuilnisbelt waarbij mensen dan ook nog eens de vuilzakken opscheuren om op zoek te gaan naar iets waardevols.'

Maar daar blijft het niet bij. Ook homoseksualiteit wordt in Molenbeek niet altijd getolereerd aldus Bahri. 'Toen ik vroeger hand in hand over straat liep met mijn lief werd ik wel eens uitgemaakt voor vuile homo. Ondertussen heb ik daarmee leren omgaan: ik uit mij op straat niet meer als homo en ik begon dat normaal te vinden. Niels vindt dat abnormaal. Het is niet juist dat je je moet verstoppen in je eigen gemeente, in je thuis.'

Pessimisme

Zal er binnenkort iets veranderen in Molenbeek? 'Ik ben pessimistisch geworden als het gaat om het gemeentebestuur of de overheid. Tegenwoordig moet je heel hard roepen op sociale media om nog iets gedaan te krijgen. Als het niet verandert dan zullen wij in 2020, we geven onszelf nog een klein jaar, Molenbeek verlaten. Zoals zovelen al deden. En ongetwijfeld zoals al degene die nog zullen volgen.'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 11:48   #195
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ken vrouwen in Antwerpen die t liefst uitgaan in gay cafés ... daar worden ze tenminste niet lastig gevallen door allochtone billenknijpers.
Eén van die twee cafés in Brussel werd trouwens uitgebaat door Antwerpenaars. Het was altijd lachen geblazen toen ik een Duvel bestelde :
"Iene van de frigow, of iene van 't schap" ???

Citaat:
Oud 5 juni 2019, 11:50   #196
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Eén van die twee cafés in Brussel werd trouwens uitgebaat door Antwerpenaars. Het was altijd lachen geblazen toen ik een Duvel bestelde :
"Iene van de frigow, of iene van 't schap" ???

Duvel van t schap ... over blasfemie gesproken!

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 juni 2019 om 11:50.
Oud 5 juni 2019, 11:52   #197
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hier zie, een vRT journalist, homo, vreemde afkomst, in DS van vandaag:
Ja, da's diene gast die altijd bericht vanop Zaventem als er weer eens gestaakt wordt. Zeer vlotte prater. Maar de VRT maakt telkens de grote fout door te doen alsof alle moslims even goed zijn geïntegreerd als die enkele.

Citaat:
Oud 5 juni 2019, 11:52   #198
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En dat moet een argument voorstellen? Wanneer er geen mensen zijn met meningen zoals u , waarbij pesten niet wordt aangepakt, maar wel de samenstelling van het gezin als problematisch wordt gebracht, blaf ik niet tegen de verkeerde boom maar ga in tegen iemand die stigmatiseert en discrimineert.

Je kunt adoptiekinderen dan beter behoeden voor mensen met uw mening. Want dat is een volwassen geworden pestkop, toch?
Want u gaat er van uit dat pestgedrag " normaal is" en je " kinderen beschermt, door de seksuele geaardheid van hun ouders aan de mening van pesters aan te passen". Of hoe je een paard achter de kas spant en denkt dat je vooruit komt.
Laat u gerust gaan, probeer de ganse wereld maar te verbeteren.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 11:54   #199
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Duvel van t schap ... over blasfemie gesproken!
Vind ik ook, bij mij moet trouwens bier altijd koud zijn. Maja, sommigen drinken die sterkere bieren wel op een soort kamer-temperatuur, vooral in de winter.

Citaat:
Oud 5 juni 2019, 11:54   #200
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat u gerust gaan, probeer de ganse wereld maar te verbeteren.
Ik hoef niets te verbeteren, homo's hebben gelijke rechten, en wie zich " laat gaan" in homohaat bent u
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be