Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2004, 01:49   #181
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Dus zijn mensen die geen kinderen kunnen krijgen of wensen te krijgen dan ook abnormaal?
Dat is al gevraagd, en ja, mensen die geen kinderen kunnen krijgen zijn abnormaal. Of vind jij mensen met 11 vingers, 3 benen en 2 hoofden ook normaal?!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Dat maakt duidelijk wat voor jou normaal en abnormaal is, niet voor een ander.
Een norm is niet gebonden aan een persoon, maar het is een algemene opvatting.

N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2004, 02:47   #182
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Yeah en al die homosexuelen zijn van den Duivel bezeten zeker? Damn, wat is het een genot de posts te lezen van zo'n zielepoten als u. Ik denk dat u de beste Britse humor kan overtreffen met uw gezwans.
Oud 27 november 2004, 08:32   #183
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
en dat er dus geen waarheid bestaat.
ah, je bent er eindelijk geraakt. Goed dat je er zelf toe gekomen bent.

Laatst gewijzigd door lyot : 27 november 2004 om 08:32.
lyot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2004, 08:38   #184
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad wel een feit.
neen, dat is een subjectief gegeven.. Kijk, als je al niet meer 't verschil tussen een feit en een subjectief gegeven weet, dan houdt inderdaad elke discussie op
Oud 27 november 2004, 10:04   #185
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN
Yeah en al die homosexuelen zijn van den Duivel bezeten zeker? Damn, wat is het een genot de posts te lezen van zo'n zielepoten als u. Ik denk dat u de beste Britse humor kan overtreffen met uw gezwans.
Ik heb geen priesters of duivels of enige phantasie nodig om homofilie te verwerpen. Homofilie is beestachtig en onwaardig, het streeft naar niets behalve naar perversie.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2004, 10:29   #186
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de rest is uw mening even subjectief. Dit betekent dan ook dat alles subjectief is, en er geen waarheid bestaat.
Waar geloof jij dan in? In een leugen? Want dat geef je hier net toe

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2004, 10:56   #187
TomT
Partijlid

Standaard

Citaat:
Natuurwetten liggen in het verlengde van de menselijke bouw en constitutie. Menselijke seksualiteit is daar dan ook op geënt, en bijgevolg is een seksuele relatie tussen geslachtsgenoten hierop een uitzondering. Abnormaal dus.
Vandaar dat mannen massaal naar Polen trekken om een vrouw te zoeken? Als je seksualiteit op z'n natuurs wil beleven moet je gaan verkrachten, zoals alle andere dieren. Dus natuurwetten worden al lang niet meer gevolgd.
TomT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2004, 11:14   #188
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomT
Vandaar dat mannen massaal naar Polen trekken om een vrouw te zoeken? Als je seksualiteit op z'n natuurs wil beleven moet je gaan verkrachten, zoals alle andere dieren. Dus natuurwetten worden al lang niet meer gevolgd.
Akkoord, men beroept zich beter niet op de natuurwetten om homofilie te verwerpen.

Homofilie is wel onnatuurlijk in die zin dat de natuur steeds naar nuttigheid streeft. Alle zaken in de natuur staan ten teken van het voortbestaan. Dit is wat mij betreft echter geen argument, slechts een vaststelling.
Oud 27 november 2004, 11:44   #189
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Waar geloof jij dan in? In een leugen? Want dat geef je hier net toe
U heeft duidelijk niet goed begrepen wat ik geschreven heb. In mijn repliek zet ik slechts de gedachtegang van mijn discussietegenstrever gewoon verder. Hij verwijt me immers dat wat ik uiteenzet "subjectief" is. Welnu, als deze mening subjectief is, dan is de zijne dat ook. Bijgevolg is er volgens zijn redenering geen waarheid. Bijgevolg is er geen scheidingslijn en is alles aanvaardbaar. Ook mijn mening.

Ik ga echter uit van de objectieve elementen die de natuur ons aanreikt. Hieruit volgt dat de natuur een duidelijke taal spreekt waardoor homoseksualiteit niet anders dan als een afwijking in die natuur kan gecatalogiseerd worden. Dit is een feit, dus objectief. Dit is mijn maatstaf. Ik geloof immers in de waarheid die objectief vaststelbaar is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2004, 11:46   #190
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u dat gelooft, dan weet u wel heel weinig af van het paargedrag onder de dieren.

Voor de rest zie ik niet goed in wat die verwijzing naar Polen hier komt doen. Mannen zoeken vrouwen. Dat lijkt me heel normaal.
Oud 27 november 2004, 11:54   #191
PAJOT
Banneling

Standaard

Onwaarschijnlijk toch he ? Dieren die elkander verkrachten. Wat een phantasie !
Oud 27 november 2004, 12:13   #192
TomT
Partijlid

Standaard

Citaat:
Als u dat gelooft, dan weet u wel heel weinig af van het paargedrag onder de dieren.
Jawel, ik heb zelfs ooit al eens konijnen gehad.

Citaat:
Voor de rest zie ik niet goed in wat die verwijzing naar Polen hier komt doen. Mannen zoeken vrouwen. Dat lijkt me heel normaal.
Tuurlijk, maar vinden is wat anders. In Polen is dat stukken gemakkelijker dan in België omdat Belgische mannen daar als rijke heer overkomen.
TomT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2004, 12:15   #193
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Akkoord, men beroept zich beter niet op de natuurwetten om homofilie te verwerpen.

Homofilie is wel onnatuurlijk in die zin dat de natuur steeds naar nuttigheid streeft. Alle zaken in de natuur staan ten teken van het voortbestaan. Dit is wat mij betreft echter geen argument, slechts een vaststelling.
En wie ben jij om te oordelen dat homoseksualiteit geen enkel nut vervult? Heb jij het "grote plan" van de natuur helemaal door? Vertel me dan eens, mijn beste, wat er voor de natuur nuttig is aan iemand die linkshandig is?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2004, 12:15   #194
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel, ik heb zelfs ooit al eens konijnen gehad.
Dan heeft u er nooit echt naar omgezien. Dieren verkrachten niet, maar vertonen een paargedrag. Dat daarbij zaken als liefde en tederheid geen rol spelen, betekent evenwel nog niet dat er sprake is van verkrachting.
Oud 27 november 2004, 12:16   #195
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Dat is al gevraagd, en ja, mensen die geen kinderen kunnen krijgen zijn abnormaal. Of vind jij mensen met 11 vingers, 3 benen en 2 hoofden ook normaal?!

Een norm is niet gebonden aan een persoon, maar het is een algemene opvatting.
Dan moet je daar maar eens rondvraag naar doen. Volgens de norm zijn jullie een bende afwijkende fascisten. Ik vind jullie dan ook allesbehalve normaal, en jullie zouden niet mogen trouwen of wat dan ook.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2004, 12:18   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, maar vinden is wat anders. In Polen is dat stukken gemakkelijker dan in België omdat Belgische mannen daar als rijke heer overkomen.
Ik zie de relevantie niet in van dit element in deze discussie. Hier wordt slechts bevestigd dat mannen een vrouw zoeken en dat vrouwen blijkbaar bij mannen zekerheid zoeken. Hiermee bevestigt u trouwens het traditioneel denkpatroon dat door Buttiglioni werd verwoord: het huwelijk is er opdat de man de vrouw beschermt en een zekerheid aanbiedt. Dat Poolse vrouwen ook een financiële zekerheid zoeken, vormt daar een deel van.
Oud 27 november 2004, 12:18   #197
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft duidelijk niet goed begrepen wat ik geschreven heb. In mijn repliek zet ik slechts de gedachtegang van mijn discussietegenstrever gewoon verder. Hij verwijt me immers dat wat ik uiteenzet "subjectief" is. Welnu, als deze mening subjectief is, dan is de zijne dat ook. Bijgevolg is er volgens zijn redenering geen waarheid. Bijgevolg is er geen scheidingslijn en is alles aanvaardbaar. Ook mijn mening.

Ik ga echter uit van de objectieve elementen die de natuur ons aanreikt. Hieruit volgt dat de natuur een duidelijke taal spreekt waardoor homoseksualiteit niet anders dan als een afwijking in die natuur kan gecatalogiseerd worden. Dit is een feit, dus objectief. Dit is mijn maatstaf. Ik geloof immers in de waarheid die objectief vaststelbaar is.
Nochtans heeft de natuur homoseksualiteit mogelijk gemaakt. Als de natuur - zoals radicaal beweert - dan toch naar "nuttigheid" streeft, dan zou het wel eens kunnen dat homoseksualiteit bestaat met een welbepaald doel. Wil jij ontkennen dat die mogelijkheid bestaat?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 27 november 2004, 12:21   #198
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Onwaarschijnlijk toch he ? Dieren die elkander verkrachten. Wat een phantasie !
Fantasie? Heb je wel eens eenden met elkaar zien paren? De mannetjeseend pikt het vrouwtje met zijn snavel tot bloedens toe om haar tot onderdanigheid te dwingen. Dat is wel degelijk verkrachting naar onze maatstaven.

Citaat:
Oud 27 november 2004, 12:22   #199
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
En wie ben jij om te oordelen dat homoseksualiteit geen enkel nut vervult? Heb jij het "grote plan" van de natuur helemaal door? Vertel me dan eens, mijn beste, wat er voor de natuur nuttig is aan iemand die linkshandig is?
Afwijkingen zijn er. Homoseksualiteit is een afwijking. Iedere eenvoudige plattelandsmens zal dit beamen, daar die nog met zijn wortels verbonden is met de natuur. Alleen ontwortelde stadsmensen of mensen die beïnvloed zijn door dat denken, houden er afwijkende opvattingen op na.
Oud 27 november 2004, 12:25   #200
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Nochtans heeft de natuur homoseksualiteit mogelijk gemaakt. Als de natuur - zoals radicaal beweert - dan toch naar "nuttigheid" streeft, dan zou het wel eens kunnen dat homoseksualiteit bestaat met een welbepaald doel. Wil jij ontkennen dat die mogelijkheid bestaat?
Ik heb niets over de nuttigheid van de natuur gezegd. Andere mensen hebben dat gedaan. Wat mij betreft is dat geen element in de discussie, wel het objectieve en vaststelbare gegeven dat homoseksualiteit ingaat tegen onze lichaamsbouw en de daaruit voortvloeiende normale betrekkingen tussen de geslachten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be