![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Minister
|
![]() leest u uw eigen posts veel terug, ... tis een vraag he ?
Laatst gewijzigd door piazzolla : 16 augustus 2019 om 19:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar dat is geschiedenis ... Laatst gewijzigd door piazzolla : 16 augustus 2019 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Nederlandse staat bestaat pas van 1795 als de Bataafse Republiek en vanaf 1806 als Koninkrijk Holland. Daarvoor was het een confederatie met betrekking doaune en militaire aangelegenheden en geen natie. En Brabant, noch Limburg maakte deel uit van die confederatie. En vanaf 1813 werd het een Soeverein Vorstendom der Verenigde Nederlanden, waar in 1815 België werd bijgevoegd. De Nederlandse natie bestaat slechts 35 jaar langer dan de België. En hoewel de Nederlanders massaal achter hun koninkshuis staan, kan men niet spreken van eenheid onder de Nederlandse bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En België was nadien toch een stuk van Nederland? Blijven we zeveren? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mestkevers stoppen de stront wel onder. Strontvliegen echter vreten gewoon ervan en laten hem verder stinken! Ik vind de kevers dus veel properder. En die denken tenminste aan hun nageslacht die den boel verder opruimt. Het nut van de mestkevers is dus bewezen. Strontvliegen echter ……… laten den boel verder verrotten. ![]() Ik laat mij er echter niet meer aan vangen. Waar de stront ook ligt is mijn zaak niet. Ik trap er gewoon niet meer in. Wel een moeilijke opgave in dit bordeel-land. Dagelijks uitkijken is nu ook weer niet de aangenaamste beleving. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 17 augustus 2019 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het koninkrijk der Nederlanden was bestuurlijk een confederatie van 2 staten met een gemeenschappelijk koninklijk staatshoofd. En het was omdat Den Haag met Willem van Orange op kop, de zuidelijke Nederlanden als een vazalstaat tegenover de Noordelijke Nederlanden beschouwde en zo ook behandelde, dat men in 1829 in opstand is beginnen komen tegen Willem van Orange. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met uitzondering van de Limburgers, verbinden de Vlamingen uit identiteit aan de streek of stad, waar ze geboren en getogen zijn. Niet aan Vlaanderen of België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Juist! En toch blijven we zeveren. Het kan mij allemaal geen kloten schelen. Er ligt hier meer vreemde stront begraven dan mij lief is en er komt van dag tot dag nog meer stront bij. Sorry voor de gebruikte woordenschat maar het is nu eenmaal geen proper onderwerp. Ik noteer gewoon dat mestkevers niet mogen opruimen en dat strontvliegen het niet willen. Voor de rest is het mijn probleem niet. Na mij de zondvloed! Mijn druivenrank zal niet meer afbreken omdat er teveel rotte druiven aan hangen. Wit potske in Rome zal dus een andere slogan moeten uitvinden. Dat de wereld kapot gaat aan te veel strontvliegen is wel mede zijn schuld maar niet de mijne. Voor de rest dus geen problemen meer voor mij. We neuken het hier toch overvol. Zelfs de pil is niet opgewassen tegen onze stomme hersenen. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 17 augustus 2019 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het woord vazalstaat is helemaal buiten proportie. België en Nederland vormden één staat die nog werd aangevuld door een persoonlijke unie met Luxemburg.
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen de natuur zijn mestkevers krachtige hardwerkend dieren. En zij hebben redelijk weinig natuurlijke vijanden, waarvan zij er dan nog veel ontglippen dankzij hun sterke bepansering. Onder de insecten behoren ze dan nog eens tot de groep die redelijk lang leeft, gemiddeld word die 2 jaar oud. Het enige nadeel dat een mestkever heeft, is dat hij veel parasieten aantrekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ken jij in die tijd andere vorsten dan die van het kaliber van Willem van Orange??? Denk je dat Napoleon zijn Belgische veroveringen als iets anders zag dan een ondergeschikt volk dat zijn imperialistische opdrachten moest uitvoeren??? Kijk naar het ontstaan van la Belgique zelf en hun overtuiging dat iedereen frans moest spreken en francofoon moest worden??? Taalvrijheid onder Willem werd omgetoverd tot francofone taaldwang in la Belgique... maar sorry het eerste noemden onze franstalige veroveraars vrijheid en het tweede dwang... Leg nog meer je oor te luisteren bij hen en je zult nog meer ontdekken dat zij voor recht beschouwen wat in wezen totaal krom was en omgekeerd... Hun geindoctrineerde haat, nu nog, tegen alles wat maar naar Holland ruikt en hun hemelse bewondering voor alles dat uit Frankrijk komt spreekt toch voor zichzelf...Objectiviteit totaal zoek en zelfs totaal onmogelijk gemaakt voor de gewone franstalige stervelingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben Limburger en ik heb een Vlaamse identiteit en ik ben daar fier op... Meer moet dat niet zijn, want die Vlaamse identiteit heeft mij alles behalve windeieren opgebracht... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei... francofone versie om zichzelf wit te wassen... Als je dan ziet hoe ze zonder de minste moeite altijd en opnieuw het franse imperialisme, zelfs met zuivere oorlogsveroveringen met afbraak en vernieling en leed als gevolg, blijven steunen... en dan van hun neus komen maken als een andere vorst, die het bovendien goed voorhad met onze contreien hier wat te veel van zijn eigen geaardheid wil inbrengen??? Objrctiviteit moet je nu eenmaal niet verwachten van een grote francofonie die het voor meer dan 90% moet hebben van zelfverheerlijking om te overtuigen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederland zelf was nog een staat die bezig was zich om te vormen van een confederatie naar een unitaire staat. Nederland bestond toen zelf amper 2 jaar als soevereine unitaire staat De meeste bestuurlijke verantwoordelijkheden lagen zowel in Nederland als in België nog bij de provincies. Die provincies stuurde dan een vertegenwoordiger naar parlement, waar die dan te horen kregen wat ze moesten bijdragen aan taksen en belastingen en wat ze ervoor terug kregen. En Holland had een geldhonger. De rijke provincie Brabant, was de melkkoe. Buiten defensie, douane en de generale investeringsmaatschappij was er van een bestuurlijke unie weinig tot geen sprake. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je wil bij de "sterken" zijn, bij de "stoeren", bij de "superieuren", en dat maakt dat je dus een volksgeest aanhangt. Vlamingen zouden een volk vormen, omdat ze denken dat ze ijveriger zijn, economisch beter presteren, de wijsheid meer in pacht hebben en weet ik veel he. DAAROM heb je dus "volk". Een groep mensen met onderling grotere affiniteit omdat ze van elkaar vinden dat ze als vechterbende superieur zullen zijn aan anderen, EN de neuzen min of meer in dezelfde richting staan betreffende hoe men intern samenleeft, en wie de ergste vijanden zijn. Voor mij is DAT wat een volk maakt, een natie. Die affiniteit voor elkaar, en die vijandigheid voor wat daarbuiten is. Maar DAT is op zichzelf, volgens mij, ook gebaseerd op een mutueel idee van superioriteit. Zoniet ga je toch aansluiting zoeken en affiniteit hebben voor een andere groep, die volgens jou WEL sterker is, nee ? Volgens mij is de ECHTE Vlaamse natievorming vandaag dus gebaseerd op het idee dat men economisch superieur is aan wat daarbuiten is, en men denkt dat men opgesloten zit in een keurslijf met minderwaardigen. En dat heeft dus niks met romantiek of geschiedenis te maken ; taal komt daar goed bij uit als "kenmerk" om "eigen volk" van "minderwaardig vreemd volk" te scheiden - Schild en Vriend dus - maar dat is maar een truuk om een manier te vinden om snel de sterken van de zwakken te onderscheiden. En wat er in de 11de, de 15de, of de 17de eeuw zou gebeurd zijn heeft daar geen enkel belang bij, behalve om een soort van romantiek bij te scheppen. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 augustus 2019 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |