Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2019, 18:18   #181
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Stop dan te klagen, hé. Of is het niet goed dat La Belgique uit elkaar aan hervallen is terwijl het Parlement over het geslacht der engelen ruzie aan het maken is?

Zelfs Kaproen zou reageren: tweede lectuur voor wet abortus, parlement geraakt er niet uit. Weer een paar dagen dichter bij Vlaamse onafhankelijkheid.
Heel goed dat la Belgique uit elkaar valt, maar hun doel is dat proberen te voorkomen door de Vlamingen tegen elkaar op te zetten... Iets dat hen al sinds jaar en dag gelukt is... Maar ja, nu hebben we internet en vele Vlamingen laten zich niet meer in de luren leggen... De vraag is of dat volstaat of dat de Belgische maffia nog andere trukjes heeft om de macht tegen de wil van het Vlaamse volk in handen te houden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 18:24   #182
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Heel goed dat la Belgique uit elkaar valt, maar hun doel is dat proberen te voorkomen door de Vlamingen tegen elkaar op te zetten... Iets dat hen al sinds jaar en dag gelukt is... Maar ja, nu hebben we internet en vele Vlamingen laten zich niet meer in de luren leggen... De vraag is of dat volstaat of dat de Belgische maffia nog andere trukjes heeft om de macht tegen de wil van het Vlaamse volk in handen te houden...
Misschien kan je ook beweren dat het bijna burgeroorlog is in Vlaanderen tussen de pro-abortus, en de tegenstanders.
Oud 3 december 2019, 20:08   #183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ongeboren leven zal echter niet geboren worden zonder de wil van de moeder en dat vergeet u... vandaar dat ik pleit om niet te ver door te stoten alvorens dat de moeder de beslissing neemt...
Citaat:
Inderdaad, alhoewel er voor mij geen scheiding bestaat tussen die andere dimensie en het louter materiële ; alles is één...
Volgens uw eigen visie is het doden van het prille leven is bijgevolg ook een aanslag op de spirituele dimensie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 20:10   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie krijgt iets door de strot geramd? Vrouwen hebben geen enkele verplichting inzake abortus... Zij zijn immers vrij. De wet breiddt die vrijheid uit. Als jij dat "onzin" vindt, dan is dat jouw goed recht, al weet ik niet in welke hoedanigheid jij HUN vrijheid weer wenst te beknotten.
Bent u democraat?
Oud 3 december 2019, 20:21   #185
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Abortus een duivelse handeling...waar praten we eigenlijk mee? Lijkt me het Opus Dei standpunt ten voeten uit! Mag gerust hoor maar een argument in discussies kun je dit toch echt niet noemen? Gods koninkrijk...duivelse handelingen...lijken de middeleeuwen wel!
Neen, dat is geen "Opus Dei standpunt" (sic). Wel de christelijke visie op abortus provocatus.

Ik citeer eventjes de Reformatorische Maatschappelijke Unie, een Nederlandse vakorganisatie die christelijke werknemers en -gevers verenigt en adviseert rond allerlei thema's. Ook heel wat Nederlandse artsen zijn er lid van. In hun rubriek over abortus lezen we het volgende:

Citaat:
Aangenomen wordt dat de bezieling van het menselijk leven begint bij de conceptie (gezien het verband tussen lichaam en ziel) en mede op deze grond wordt zwangerschapsafbreking in elk stadium afgewezen.
https://www.rmu.nu/gewetensbezwaar/a...notitieabortus

Het spoort volledig met het officiële standpunt van de katholieke Kerk (dus heus niet alleen Opus Dei) over abortus. Ik citeer nu de nota van de Congregatie voor de Geloofsleer:

Citaat:
Het menselijk leven moet volstrekt geëerbiedigd en beschermd worden vanaf het moment van de conceptie. Vanaf het eerste ogenblik van zijn bestaan moeten de rechten van de persoon voor elk menselijk wezen erkend worden, waaronder het onschendbaar recht op het leven, een recht dat aan elk onschuldig wezen toekomt
https://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/i...i=600&doc=3045

En, alice, u toont nu nog eens aan dat u toch mijn berichten leest én er met gretigheid op blijft reageren.
Oud 3 december 2019, 22:15   #186
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer u me morgen vraagt wat ik vind van huidige snelheidslimieten op openbare wegen zal ik een mening hebben, wat niet betekent dat ik er wakker van lig!
Dus wat ik met die opmerking bedoel was : mensen hebben wel een duidelijke mening maar zien het onderwerp niet als prioritair voor eigen welbevinden op dit moment.
Schaf abortus af en dan liggen er veel meer wakker dan wanneer het louter over termijnen gaat.
okay...da's duidelijk
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 22:22   #187
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou toch op met je onzin over die zogezegde ondervraagden want voor zo ver ik weet hebben ze mij nooit iets gevraagd en heb ik zelfs geen weet van één enkele persoon in mijn omgeving die ze zouden ondervraagd hebben...
De leugenpers heeft ons al zo veel voorgelogen en komt met zogezegde enquetes af die het één en zijn tegendeel kunnen bewijzen...

Ze vragen jou op straat ben je voor of tegen abortus of vindt je dat abortus in het strafwetboek hoort of niet en die mensen antwoorden op die vraag met ja of neen; maar als jij denkt dat die daarom over die vraag wakker liggen...

Oké, maar het past in het plaatje van een paar politiek correcte zeveraars en hoeps, heel het land moet hun dictaten ondergaan...
't schijnt dat het niveau van wetenschappelijk onderwijs sterk is achteruit gegaan...vernam ik net
Als ik jouw posts er soms op nalees is die tendens toh al héél lang aan de gang
Wat begrijp je niet aan een steekproef ?
Acht je je zo belangrijk dat ge er absoluut wilt mee inzitten ? ....dan is het al een njet

Het is ook zeer grappig om telke male te moeten vaststellen dat uitkomsten van enquêtes en onderzoek wél zeer belangrijk dienen genomen te worden zolang de uitkomst in jouw kraampje past
Hoeveel % van de Vlamingen wou nu weer meer bevoegdheden voor Vlaanderen ?
Ik weet zeker dat ge dat getalleke van buiten kent.

Aanvaard het gewoon zoals het is marie
Oud 3 december 2019, 22:25   #188
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, wat is er belangrijker dan de mensen geen onnozeliteiten wijs te maken; wat is er belangrijker dan de mensen niet op te schepen met de dictaten van politiek correcte alles behalve correcte medemensen die van onze samenleving nu al een ware knoeiboel, het tegengestelde van een open samenleving, maken...
Dus ge zegt ( pas op hé van mij mag je dat perfect) dat de vraagstelling voor meer integriteit, en dus minder staatsbemoeienissen, voor een vrouw een louter politiek correct dingetje is ?
Oud 3 december 2019, 22:26   #189
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de politiekers kunnen zich ook niet verschuilen achter jouw blinde zogenaamde enquête waaruit zou blijken dan 75% van de mensen daar wakker van liggen...
Als dat zo belangrijk zou zijn voor zovele mensen dan zou er eerst, zonder het minste probleem, inderdaad een grootschalige wettig enquête moeten plaatsvinden maar niet dat duister geval waar zogenaamde politiekers nu mee afkomen als afschermingsreden van hun tussenkomst...
Gij refereert naar een referendum ?
En dat voor iets dat een niemendalletje is ?
Oud 3 december 2019, 22:27   #190
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Gij refereert naar een referendum ?
En dat voor iets dat een niemendalletje is ?
In uw ogen. In andermans ogen misschien heel anders.
Oud 3 december 2019, 22:29   #191
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eh ?

Kijk ge moogt ook uw tanden laten trekken. Maar dat wil niet zeggen dat als iemand op uw bakkes klopt en wat tanden eruit klopt, die vrijuit gaat natuurlijk. Dat heeft niks met een wet op het recht op leven van een tand te maken natuurlijk.
Niks achter zoeken da's gewoon het effect na een kommetje eigenpluk champignons teveel te consumeren.

Laatst gewijzigd door praha : 3 december 2019 om 22:29.
Oud 3 december 2019, 22:31   #192
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duidelijk en bedankt om de mededeling; maar ik antwoordde op de mogelijke vraagstelling van Patrick of indien we, voor baas in eigen huis zouden zijn, of abortus dan wel of niet in het wetboek thuishoort...
neen natuurlijk niet dat zou er gewoon uit gewipt worden.
Blijft nog steeds het feit dat het niet zomaar straffeloos kan dat een ander een abortus of ( het zal eerder een ) miskraam (zijn) kan bewerkstelligen bij een vrouw die daar niet om vraagt
Oud 3 december 2019, 22:37   #193
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De discussie is nochtans reeds meer dan anderhalf jaar gaande, hoor... Dat er sprake zou zijn van "hoogdringendheid" is jouw eigen interpretatie van het dossier. Beter zou zijn: "a window of opportunity".
juist ja
Oud 3 december 2019, 22:41   #194
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bent u democraat?
?
Oud 3 december 2019, 22:43   #195
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In uw ogen. In andermans ogen misschien heel anders.
neen , net niet in mijn ogen
En in jouw ogen ook niet ...al is dat om heel andere redenen

Het ging over marie :"Hoeveel burgers liggen er wakker over de wetgeving voor abortus???"
Die vindt dat maar wat prutsen in de marge terwijl er véél belangrijker zaken liggen te wachten
Oud 3 december 2019, 22:49   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
neen , net niet in mijn ogen
En in jouw ogen ook niet ...al is dat om heel andere redenen

Het ging over marie :"Hoeveel burgers liggen er wakker over de wetgeving voor abortus???"
Die vindt dat maar wat prutsen in de marge terwijl er véél belangrijker zaken liggen te wachten
Het manoeuvre van de N-VA is inderdaad ingegeven vanuit partijpolitieke redenen. Niet om ideologische redenen.
Oud 4 december 2019, 06:34   #197
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u democraat?
Velen hier op dit forum zeggen van niet.
Oud 4 december 2019, 06:54   #198
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spreek ik ook niet tegen... Alleen is voor mij op het ogenblik het moment heel slecht gekozen om daarover te onderhandelen... Doet het abortusdebat, noch de omstandigheden ook maar enig goed...
Je hebt gelijk dat het enkel dient om de CD&V en de O-VLD te differentieren, nu de O-VLD graag aan paars-groen zou willen deelnemen en zich ergens als "ethisch links" wil opstellen om de PS te paaien.

Het komt ook de N-VA goed uit om nu de "ethisch conservatief" uit te hangen, en zo de CD&V te paaien om NIET mee te doen met paars-groen.

Waar dat spelletje poker toe zal leiden is nog niet duidelijk maar het is absoluut evident dat de grond van de zaak (de abortus wetgeving) hier helemaal niet in meespeelt, en gewoon een pionnetje is op het politiek-strategische schaakbord.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 07:51   #199
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb maar één vraag: hoeveel burgers in dit land liggen er wakker over de wetgeving rond abortus???

En dat zou ineens wel een item voor onze politiek maffia zijn terwijl als bijna vijftig procent van de Vlamingen verdere zelfstandigheid willen en minder betutteling door de Belgische staat dat zelfs niet spreekbaar mag gesteld worden...

En alle media-aandacht ten volle toegespitst op de politieke Vlaamse collabo's die zogezegd heel breeddenkend, maar waarschijnlijk volledig tegen de wil van de meeste Vlamingen in, de Belgische abortuswet, die al een van de meest vooruitstrevende is van de hele wereld zogezegd nog meer gaan liberaliseren...

En de sossen die alleen en alleen maar uit eigenbelang, eigen profijtzak, de besparingen hen opgelegd, zoals aan alle andere Vlamingen overal en altijd wordt opgelegd willen afweren door, ja leest, nog meer Belgische maffieuze bekommering te gaan zoeken...

Kan men zulke mensen, politiekers, nog wel Vlamingen noemen en zou men hen niet stande pede uit de Vlaamse democratische werking moeten zetten wegens hoogverraad...
ach, als het uw dochter is die moet geaborteerd worden omdat ze buitenechtenlijk met ne zwarte neger heeft aangehouden, gevoosd en gerampetampt, dan zijn die 12 of 18 weken plots veel belangrijker.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 08:33   #200
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ach, als het uw dochter is die moet geaborteerd worden omdat ze buitenechtenlijk met ne zwarte neger heeft aangehouden, gevoosd en gerampetampt, dan zijn die 12 of 18 weken plots veel belangrijker.
Trouwens, vraag, telt die wet ook als het een negerjonk is ? Of een jood ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be