![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() neit neuken, u ni aftrekken, er bestaat medicatie,...
Citaat:
en dan hebben we het nog neit over foetussen met allerlei afwijkingen. doet het ook niet vooraleer vrouwen zeker weten dat ze zwanger zijn zitten we vaak al in week 4 of 5. pak er nog een 14 dagen bij voor een afspraak in een abortuskliniek. 2 afspraken meestal (consult en ingreep), dan die week om nog eens na te denken,... die 12 weken zijn verdomd rap om hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop vooral van alice en pandareus te lezen of ze geen moord zien in wat white supremacisten deden bij Aboriginals door sociaal Darwinisme of gelovigen door een steniging. Het was tenslotte wet. Als we de wet als maatstaf nemen was de holocaust ook geen moord.
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt ook vrouwen die meerdere abortussen in het leven hebben omdat ze onverantwoord vrijen en weigeren zich te steriliseren.
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
18 weken is 4 maand ja. Je bent meestal al enkele weken zwanger voor je dit weet en dan is er nog de procedure voor de ingreep echt kan plaats vinden dus ja, je zit al snel aan 12 weken. Dat werd u door een andere forummer ook al uitgelegd, maar vooruit, nog maar eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt ook seriemoordenaars en meestal zijn dit mannen, sluiten we daarom alle mannen op? Uw opmerkingen slaan de hele tijd nergens op! Bij vrouwen die meerdere abortussen ondergaan en dit is zelden, liggen factoren zoals bijvoorbeeld beperkte intelligentie, seksuele uitbuiting, armoede en sociaal economische achterstelling aan de basis, wat totaal geen reden is op abortus als mogelijkheid in vraag te stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat mij om het feit dat er mensen wettelijk vermoord worden. Toen de Aboriginals, later Joden (ook al zie je dat niet meteen) en ook worden vrouwen in bepaalde culturen als minderwaardig geacht. Zijn die doden dan geen moord omdat het wettelijk was? Het was uw argument dat iets wettelijk geen moord is. In mijn wetenschap is dat altijd moord geweest. En omdat 12 weken snel voorbij zijn mogen we daar geen prioriteit van maken? “Oh ik ben zwanger, eerst nog wat met mijn zaak bezig zijn want ik maak liever nu geen tijd.” Zoiets? Als de procedure binnen de 12 weken minder aangrijpend is voor kind, moeder en arts zie ik echt niet in waarom die termijn nog omhoog moet. Ik heb een film gedeeld waar het kind na abortus nog in de vruchtzak bewoog, kan je zoiets aankijken zonder er iets bij te voelen? Mijn inziens is de wet van Alabama een goede maatstaf en die is er wettelijk gekomen door wetenschappelijke consensus en ervaringen van artsen die zulke ingrepen uitvoeren. Heel veel artsen zijn tegen het opschroeven van de termijn. Waarom is het dan geen moord? Waar is de zelfbeschikking en bestaansrecht van het kind?
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien abortus in België juridisch is geregeld, is het geen moord.
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is een kwestie van perceptie, niet van juridische benadering.
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dan toch totaal los van de kwestie die toer op te gaan? Een zygote wordt een embryo dat wordt een foetus en dat wordt een baby en zo een volwassen mens. Eens de bevruchting plaatsnam en iemand beëindigt dat is het moord. Ik heb dat mijn inziens beargumenteerd. Een wet dat Aboriginals, Joden, vrouwen als minderwaardig acht en hen doodt blijft moord he.
Job 13:5 Als jullie stil zouden blijven, zou dat voor jullie wijsheid zijn Laatst gewijzigd door CUFI : 9 december 2020 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
nogal wat bevruchte eicellen worden zuiver natuurlijk afgedreven, om talloze redenen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik beschouw foetussen ook niet als menselijk leven. het duurt toch dik 4 maanden voor dat lichaam af is en nog eens 5 maanden om te volgroeien voor de bevalling. Laatst gewijzigd door 1207 : 9 december 2020 om 13:32. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn mening is op ervaring en wetenschap gebouwd. Ik zie u graag op mijn laatste post terugkomen zonder al dit subjectief geleuter.
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is feit 1207 Leven beëindigen zonder dat leven daar inspraak bij heeft is moord.
![]() |
![]() |
#199 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duitsers kregen orders Joden dood te schieten in massagraven die de Joden zelf moesten graven. Ook die in concentratiekampen hadden orders, dood door arbeid. Natuurlijk geen moord want de dictator bepaalde dat he.