Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

Discussietools
Oud 2 december 2004, 21:51   #181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Frappant trouwens hoe je over DEZE vervalsing van de grondwet blijft heenlezen...
Blijkbaar kunt u dan niet zo goed lezen. In deze berichtenreeks ging ik er al tweemaal op in.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 december 2004, 21:53   #182
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Blijkbaar kunt u dan niet zo goed lezen. In deze berichtenreeks ging ik er al tweemaal op in.
Nee, je antwoordde al twee maal naast de kwestie... NOT quite the same thing, my dear...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 2 december 2004, 21:59   #183
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar leest u niet wat ik schrijf:
Zoals altijd lees ik HEEL goed wat jij schrijft, Van den Berghe:
Citaat:
Nergens staat dat. Nergens staat ook wie dat zou moeten doen. Een van de ministers kan dat dus doen en daarna de andere ministers informeren.
Je ontkende dus in eerste instantie dat wat ik zei wel degelijk in de grondwet staat, en nu je daar niet langer omheen kan, begin je vlug je eerdere woorden bij te sturen:

Citaat:
(a) nergens bepaalt dit artikel door wie die onmogelijkheid moet worden vastgesteld;
(b) nergens staat wat die onmogelijkheid juist moet inhouden.

Dus kan het perfect zou zijn dat men de onmogelijkheid laat vaststellen door een van de ministers, of door een kabinetchef, enz. Nergens wordt ook maar enigszins bepaalt wie de (on)mogelijkheid moet bepalen.
Nee, Van den Berghe, de grondwet zegt duidelijk dat de ministers de onbekwaamheid moeten LATEN vaststellen. Als de grondwetgever de intentie had gehad om die bevoegdheid ook aan de ministers zèlf te geven, dan had hij dat er wel ingezet. Het is maar evident dat de minsters dat NIET kunnen! Het zou immers betekenen dat zij zouden kunnen bepalen wie er op de troon komt. Het kleinste kind ziet toch dat zoiets absurd zou zijn...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 2 december 2004, 21:59   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, je antwoordde al twee maal naast de kwestie... NOT quite the same thing, my dear...
Toch niet. Men heeft zich gewoon op dat artikel geïnspireerd om de tijdelijke voogdbij met de regering te leggen.
Oud 2 december 2004, 22:05   #185
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je ontkende dus in eerste instantie dat wat ik zei wel degelijk in de grondwet staat, en nu je daar niet langer omheen kan, begin je vlug je eerdere woorden bij te sturen:
Nergens staat wat u ook beweert, daar het artikel helemaal niet verduidelijkt wie dat nu moet vaststellen. De raad der ministers kan dus gerust een minister dat laten doen. Nergens wordt die mogelijkheid verboden.

Me dunkt dat u in de Grondwet iets wil lezen wat er helemaal niet staat.
Oud 2 december 2004, 22:06   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, Van den Berghe, de grondwet zegt duidelijk dat de ministers de onbekwaamheid moeten LATEN vaststellen. Als de grondwetgever de intentie had gehad om die bevoegdheid ook aan de ministers zèlf te geven, dan had hij dat er wel ingezet. Het is maar evident dat de minsters dat NIET kunnen! Het zou immers betekenen dat zij zouden kunnen bepalen wie er op de troon komt. Het kleinste kind ziet toch dat zoiets absurd zou zijn...
Nergens staat door wie dat moet gebeuren. Dus kan een minister daartoe ook uitgezonden worden.

Uw visie komt niet overeen met de mogelijkheden die de Grondwet toelaat.
Oud 2 december 2004, 22:08   #187
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch niet. Men heeft zich gewoon op dat artikel geïnspireerd om de tijdelijke voogdbij met de regering te leggen.
Inderdaad. Men heeft dat artikel dus MISBRUIKT, want dat staat in de grondwet ingeschreven voor wanneer de koning OVERLIJDT, zoals er zeer duidelijk en tot tweemaal toe in het artikel te lezen staat.

" Art. 90. Bij overlijden van de Koning komen de Kamers zonder bijeenroeping samen, uiterlijk de tiende dag na die van het overlijden. Indien de Kamers tevoren ontbonden zijn en het ontbindingsbesluit bijeenroeping bevat tegen een later tijdstip dan de tiende dag, treden de oude Kamers opnieuw in functie totdat de Kamers die hun plaats moeten innemen, bijeenkomen.
Te rekenen van het overlijden van de Koning en tot de eedaflegging van zijn troonopvolger of van de Regent, wordt de grondwettelijke macht van de Koning in naam van het Belgische volk uit geoefend door de in raad verenigde ministers en onder hun verantwoordelijkheid."

Ofwel is Boudewijn uit de dood opgestaan, ofwel is daar een flagrante verkrachting van de grondwet gebeurd... Ik gok op het tweede, wat jij?

Citaat:
Raf is offline  
Oud 2 december 2004, 22:11   #188
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nergens staat wat u ook beweert, daar het artikel helemaal niet verduidelijkt wie dat nu moet vaststellen. De raad der ministers kan dus gerust een minister dat laten doen. Nergens wordt die mogelijkheid verboden.

Me dunkt dat u in de Grondwet iets wil lezen wat er helemaal niet staat.
Nee, Van den Berghe, jij weigert te lezen wat er zeer duidelijk in de grondwet staat, namelijk dat de ministers de onbekwaamheid moeten LATEN vaststellen. Er staat niet in dat de ministers de onbekwaamheid zelf kunnen vaststellen. Het woordje "laten" impliceert hier dat een derde, dus niet de ministers zelf, de vaststellingen moet doen. Jij kent toch wel een klein beetje Nederlands hé?

Citaat:
Raf is offline  
Oud 2 december 2004, 22:12   #189
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nergens staat door wie dat moet gebeuren. Dus kan een minister daartoe ook uitgezonden worden.

Uw visie komt niet overeen met de mogelijkheden die de Grondwet toelaat.
Nee, er staat in ieder geval duidelijk door wie het NIET moet gebeuren, namelijk de ministers, want zij moeten de onbekwaamheid LATEN vaststellen...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 2 december 2004, 22:33   #190
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, er staat in ieder geval duidelijk door wie het NIET moet gebeuren, namelijk de ministers, want zij moeten de onbekwaamheid LATEN vaststellen...
Neen, zelfs dat staat er niet. Nergens in dat artikel (of elders anders in de Grondwet) worden bepaalde personen uitgesloten om dit vast te stellen. Uw conclusie is louter op uw verbeelding gestoeld, niet op een letterlijke lezing van de tekst.
Oud 2 december 2004, 22:35   #191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, Van den Berghe, jij weigert te lezen wat er zeer duidelijk in de grondwet staat, namelijk dat de ministers de onbekwaamheid moeten LATEN vaststellen. Er staat niet in dat de ministers de onbekwaamheid zelf kunnen vaststellen. Het woordje "laten" impliceert hier dat een derde, dus niet de ministers zelf, de vaststellingen moet doen. Jij kent toch wel een klein beetje Nederlands hé?
Neen, er staat niet dat dit door een derde moet gebeuren. Er staat enkel dat de minister dat laten vaststellen. Nergens staat evenwel dat een van de ministers dat niet zou mogen doen. De ministers kunnen een minister hiertoe aanduiden, waarna die de onbekwaamheid vaststelt en zijn conclusies aan de raad der ministers overmaakt.
Oud 2 december 2004, 22:37   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Men heeft dat artikel dus MISBRUIKT, want dat staat in de grondwet ingeschreven voor wanneer de koning OVERLIJDT, zoals er zeer duidelijk en tot tweemaal toe in het artikel te lezen staat.
Men heeft zich geïnspireerd op dit artikel om de tijdelijke voogdij bij de regering te leggen. Dit is nog geen misbruik hiervan. Nergens in dat andere artikel wordt immers gezegd hoe de voogdij juist moet geregeld worden. Juist dat wordt overgelaten aan de ministers. Welnu, deze kunnen besluiten om een gelijkaardige regeling uit te werken zoals in dat laatste artikel staat beschreven.
Oud 2 december 2004, 22:38   #193
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, zelfs dat staat er niet. Nergens in dat artikel (of elders anders in de Grondwet) worden bepaalde personen uitgesloten om dit vast te stellen. Uw conclusie is louter op uw verbeelding gestoeld, niet op een letterlijke lezing van de tekst.

Je negationisme is hilarisch, Van den Berghe en zó typerend!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 2 december 2004 om 22:38.
Raf is offline  
Oud 2 december 2004, 22:41   #194
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, er staat niet dat dit door een derde moet gebeuren. Er staat enkel dat de minister dat laten vaststellen. Nergens staat evenwel dat een van de ministers dat niet zou mogen doen. De ministers kunnen een minister hiertoe aanduiden, waarna die de onbekwaamheid vaststelt en zijn conclusies aan de raad der ministers overmaakt.
Nee, dat kan niet. De ministers hebben immers enkel die bevoegdheden die hen door of krachtens de wet worden opgedragen. Als er in de grondwet staat dat ze de onbekwaamheid van de koning moeten LATEN vaststellen, dan betekent dat ondubbelzinnig dat ze zelf die bevoegdheid NIET hebben, hetgeen ook niet meer dan logisch is.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 2 december 2004, 22:48   #195
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men heeft zich geïnspireerd op dit artikel om de tijdelijke voogdij bij de regering te leggen. Dit is nog geen misbruik hiervan. Nergens in dat andere artikel wordt immers gezegd hoe de voogdij juist moet geregeld worden. Juist dat wordt overgelaten aan de ministers. Welnu, deze kunnen besluiten om een gelijkaardige regeling uit te werken zoals in dat laatste artikel staat beschreven.
Men kan zich niet "inspireren" op een artikel uit de grondwet om het vervolgens op een oneigenlijke manier te gebruiken. De grondwet geeft een bevoegdheid, of ze geeft die niet.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 3 december 2004, 11:18   #196
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

"Quousque tandem abutere Philippe patientia nostra" (vrij naar Cicero)
Pieter de Coninck is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be