Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2020, 10:52   #181
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij komt heel naïef over, het PS-dictaat, "nooit met de N-VA" was duidelijk van in het begin.
Er zijn in onze bananenstaat dus twee cordons. Een t.a.v. Vlaams Belang dat op papier werd gezet en ondertekend door de trado’s. Een tweede dat onderduims is maar even ijverig door de politici uit “WalloBrux” wordt toegepast t.a.v. NVA. Dit, samen met “Het Grote Bedrog” van het voorbije weekend, zal in Vlaanderen de afkeer voor Walbanië en haar politici serieus doen toenemen. Dit is een flinke stap in de richting van het einde van deze nep-staat. Het zij zo...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 10:52   #182
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Allez dan.

Hoeveel Turken kent u ?

Ik best wel wat (ik kom van Maasmekka, weet u wel, metropool aan de maas) en ik kan u garanderen dat er een grote verscheidenheid aan opinies en visies bestaan onder de Turken hier. Net zoals die bij de Vlamingen bestaan....

Uiteraard zijn niet ALLE Turken extreem-nationalistische racisten en/of ultra-conservatieve religioten, maar zowel destijds in Gent (Wondelgemsesteenweg) als sedert een dikke 25 jaar hier in het Brusselse (ondermeer Sint-Joost en Schaarbeek) ontmoette ik er toch héél veel die bijna letterlijk tilt sloegen toen het over pakweg Koerden, homo-huwelijk, sociaal-democratie, vrouwenemancipatie, ... ging, hoor.

Maar u hoeft mij niet te geloven, hé.

Laten we er een tamelijk 'onverdachte' bron bij halen:

https://www.demorgen.be/nieuws/nerge...lgie~b0c1dbbc/

<<

Turkse verkiezingen

NERGENS IN EUROPA ZO VEEL STEMMEN VOOR ERDOGAN ALS IN BELGIË

De verkiezingsoverwinning van de Turkse president Erdogan werd ook in ons land gevierd, met onder andere chaos en opstootjes in Heusden-Zolder. De Belgische Erdogan-aanhangers hadden ook reden om te feesten, zo blijkt uit de volledige resultaten van de buitenlandse stemmen. Nergens in Europa haalde Erdogan procentueel zo veel stemmen als in ons land.

TT25 juni 2018, 14:28

Net geen 75 procent van de Belgische Turken stemde bij de presidentsverkiezingen op Erdogan, zo blijkt uit de officiële resultaten uit het buitenland. In geen enkel Europees land haalde Erdogan zo'n hoge score (zie kaart en grafiek). In het Antwerpse kiesbureau stemde zelfs 79 procent van de opgekomen kiezers voor Erdogan, in Brussel 69,7 procent...

...

Ook de uitslag van de parlementsverkiezingen duidt op een grote steun voor Erdogan in België. Zijn partij (AKP) haalde in ons land 64,35 procent van de stemmen. Dat is ruim boven de 42,6 procent die de partij in totaal haalde.

De belangrijkste oppositiekandidaat, Muharrem Ince, kreeg in België 15 procent, de Turks-Koerdische kandidaat Selahattin Demirtas 6,6 procent...

...

Ook bij het referendum over de grondwetswijziging die Erdogan meer macht gaf, vorig jaar, waren de Belgen bij de grootste 'ja'-stemmers. Terwijl het ja-kamp in Turkije zelf afklopte op 51,2 procent, liep dat in België op tot 77,1 procent...

>>

Dat zijn naar mijn bescheiden mening toch cijfers waar De Heer Burgemeester Van Antwerpen De Wever, Bart of De Heer Partijvoorzitter Van Het Vlaams Belang Van Grieken, Tom zelfs in hun boudste en stoutste dromen amper aan durven, hé.

Ik zit dus met een paar vragen:

Praat u eigenlijk ook met die Turken uit 'Maasmekka'?

Zo ja: bent u er zeker van dat ze u niet voor de gek houden?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 10:53   #183
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Het is nog maar de vraag of die 'regering' goed gaat regeren in deze noodsituatie. Tot hiertoe oogt haar parcours in ieder geval niet bepaald indrukwekkend.
Ze zijn al goed begonnen:

https://sceptr.net/2020/03/europees-...naar-wallonie/

i
Citaat:
n België gaat het grootste deel van de middelen naar Wallonië. Dat meldt De Tijd.

Zo kennen we toch onze francofone vrienden ten voete uit...
De grootste gevolgen van de coronacrises zit in Vlaanderen, maar het is Wallonië dat met twee/derden van de pot lopen gaat...
Sollidariteit noemen ze dat...

Ik heb het al gezegd...
Vlaanderen zal via de Vlaamse regeringen het grootste deel van zijn eigen coronaleed betalen en Wallonië zal het via de federale regering, met overwegend Vlaams geld betalen...

La Belgique op zijn best...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 10:55   #184
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Geweldig hoe gefrustreerd iedereen van de vlaams nationale kant hier is omdat ze hun zin niet krijgen
Oud 17 maart 2020, 10:57   #185
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
Geweldig hoe gefrustreerd iedereen van de vlaams nationale kant hier is omdat ze hun zin niet krijgen
Je kan niet jarenlang de PS demoniseren, iedereen de kop gek maken dat de PS de grote duivel is, daar stemmen mee halen, en dan verwachten dat de PS met u een regering vormt, zeker als er andere opties zijn.

De achterban heeft Magnette teruggeroepen. Die willen geen NVA.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 10:57   #186
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ja maar hij is niet opgevoed met de franse diplomatie als hoofdregel... Lees met het francofoon liegen en bedriegen...
Essentieel voor een succesvolle politieke carrière.
Een uitstekend piloot wenst toch ook om zich te bekwamen in de basisvereisten om suksesvol te slagen?
Denk “Sully” Sullenberger, ja? Als voorbeeldje.
Oud 17 maart 2020, 10:58   #187
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Klopt, ergo VB+NVA > 50% bij de volgende Vlaamse verkiezingen.
Wat is Vlaanderen daarmee wanneer de N-VA niets wil doen met die Vlaamse meerderheid?
Oud 17 maart 2020, 11:00   #188
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ze zijn al goed begonnen:

https://sceptr.net/2020/03/europees-...naar-wallonie/

i

Zo kennen we toch onze francofone vrienden ten voete uit...
De grootste gevolgen van de coronacrises zit in Vlaanderen, maar het is Wallonië dat met twee/derden van de pot lopen gaat...
Sollidariteit noemen ze dat...

Ik heb het al gezegd...
Vlaanderen zal via de Vlaamse regeringen het grootste deel van zijn eigen coronaleed betalen en Wallonië zal het via de federale regering, met overwegend Vlaams geld betalen...

La Belgique op zijn best...
Ik heb het ook net gehoord....van een overtuigde belgicist die er niet goed van is.

Wat wil je met twee Franstalige blauwen in de EU en een blauwe Vlamingenhaatster als premier van een schandelijke minderheidsregering.

De Wever wordt weggehoond als hij hetzelfde voorstelt als Macron, maar Brussel en Wallonië liggen aan de voeten van Macron. En de "Vlamingen" laten betijen. Hoelang nog?
Oud 17 maart 2020, 11:03   #189
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
U kiest een kant, ik niet. Frustratie of overwinningsgevoel is niet mijn ding.
Louter afstandelijk het spektakel aanschouwen. En hopen dat het entertainment plezant blijft.
=Mijn opinie als buitenstaander. + Jennen is plezant. Tavek kan ervan meespreken, alleen niet nu. Ik ontzie 'm een beetje.
Oud 17 maart 2020, 11:05   #190
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is Vlaanderen daarmee wanneer de N-VA niets wil doen met die Vlaamse meerderheid?
Na wat er zich dezer dagen aan francofone smeerlapperij afspeelt, waarbij héél Franstalig Belgique maar één doel voor ogen heeft; de N-VA achter een francofoon cordon houden, ben ik er hoe langer hoe minder van overtuigd dat De Wever een ongeneeslijke VB-hater blijft.
Oud 17 maart 2020, 11:08   #191
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je kan niet jarenlang de PS demoniseren, iedereen de kop gek maken dat de PS de grote duivel is, daar stemmen mee halen, en dan verwachten dat de PS met u een regering vormt, zeker als er andere opties zijn.

De achterban heeft Magnette teruggeroepen. Die willen geen NVA.
Wie heeft wie gedemoniseerd?

Laatst gewijzigd door cato : 17 maart 2020 om 11:08.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 11:18   #192
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Wie heeft wie gedemoniseerd?
Tavek is verloren voor alle redelijkheid.
Oud 17 maart 2020, 11:20   #193
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Na wat er zich dezer dagen aan francofone smeerlapperij afspeelt, waarbij héél Franstalig Belgique maar één doel voor ogen heeft; de N-VA achter een francofoon cordon houden, ben ik er hoe langer hoe minder van overtuigd dat De Wever een ongeneeslijke VB-hater blijft.
We gaan zien, ik zeg dat hij nog fanatieker anti-VB gaat worden in reactie op wat we nu hebben gezien.
Oud 17 maart 2020, 11:20   #194
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de vraag die dan pas beantwoord zal worden. Dan moeten ze kleur bekennen en ik geef u op een blaadje dat het VB nog verder zal doorgroeien als NVA op dat moment weigert van samen te werken met het VB.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 11:21   #195
cato

Standaard

Een doorstart met Wilmes II na de coup, met machtiging voor gezondheid en economische gevolgen van de corona crisis.
Vooral het economische deel en de betaling van de miljarden die hiervoor nodig zijn,
zullen grote problemen veroorzaken, omdat de grootste partijen van Vlaanderen in een cordon zitten.
Wel betalen en niet meeregeren, is een hard gelach.

citaat Standaard"

Regering-Wilmès legt om 11 uur eed af bij koning, daarna vertrouwensstemming

De eedaflegging van de regering onder leiding van premier Sophie Wilmès vindt dinsdag om 11 uur plaats in het Koninklijk Paleis in Brussel. Dat deelt het Paleis dinsdagochtend mee.
Nadat ze in de loop van de namiddag het vertrouwen van de Kamer zal hebben gekregen, zal de minderheidsregering op die manier een doorstart maken. Haar opdracht zal weliswaar beperkt blijven tot het nemen van maatregelen om de coronacrisis te bestrijden, zowel op het vlak van de gezondheid als op het vlak van de economische gevolgen voor bedrijven en werknemers. Voor de rest handelt ze als een regering in lopende zaken.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20191211_04762164

Laatst gewijzigd door cato : 17 maart 2020 om 11:27.
Oud 17 maart 2020, 11:22   #196
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ze zouden die verkiezingen toch ook van thuisuit kunnen doen plaatsvinden.ze sturen nu toch ook een kiesbrief? Dan kunnen ze toch ook gelijk een kiesformulier toe sturen en/of via internet laten kiezen. Nummer op die kaart die ge nu toegestuurd krijgt waarmee je slechts één keer kunt inloggen om uw stem uit te brengen. Kan volgens mij perfect.
Een crisis als deze is het moment om thuisstemmen er door te drukken.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 11:24   #197
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Een crisis als deze is het moment om thuisstemmen er door te drukken.
Je bedoelt thuis betalen ?
Vlamingen hebben veel gespaard en de zakken zijn nog lang niet leeg.

Laatst gewijzigd door cato : 17 maart 2020 om 11:25.
Oud 17 maart 2020, 11:24   #198
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nu een lockdown en zondag nog verkiezingen toegelaten.

Macron is z'n geloofwaardigheid kwijt.
²
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 11:25   #199
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is de vraag die dan pas beantwoord zal worden. Dan moeten ze kleur bekennen en ik geef u op een blaadje dat het VB nog verder zal doorgroeien als NVA op dat moment weigert van samen te werken met het VB.
Dat geloof ik graag.

N-VA/BDW weet dat trouwens ook, niettemin zullen ze eerder met OVLD en het ACW samenwerken, zoals ze trouwens nu ook doen, niets aan de hand...

Zoals BDW uitgruwelde in "De Zevende Dag" lang geleden, "we zijn geen separatisten".
Oud 17 maart 2020, 11:25   #200
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Hopelijk valt bij veel (nog meer) Vlamingen hun frank. Als men nu nog niet wil inzien dat de Walen Vlaanderen willen pluimen tot op het karkas, dan zullen ze het nooit zien.

Bovendien krijgen ze met de volmachtenregering nu zelfs alle wettelijke macht om het open en bloot te doen.

Laatst gewijzigd door omaplop : 17 maart 2020 om 11:26.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be