![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want waarom zou er van iemand die illegale drugs gebruik niets goed meer kunnen komen maar van iemand die legale drugs gebruikt wel? Leg dat eens uit? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Leg gewoon eens uit waarom dat niet zou kunnen? Want met enkel ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik net gedaan. Je hebt het inderdaad niet over de doodstraf.
Maar je hebt het ook nergens over de straffen die je op wil leggen aan al die andere misdadigers die ik u voor de voeten wierp. Ja, 'strenge aanpak', dat wel. Maar is dat dan even streng als voor een wietplantje? Levenslang als je de fiscus eens oplicht voor €100 bv? Citaat:
Je had het over levenslang. Alsof dat een verschil maakt. Levenslang voor een wietplantje in de tuin... Wat moet ik nu zeggen? Dat je een softie bent omdat je voor levenslang en niet voor doodstraf bent? Levenslang voor een plantje is al even absurd dan doodstraf voor een plantje hoor. Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 13 mei 2020 om 10:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ene drug is blijkbaar niet de andere. Als sommige dealers terug mogen dealen is dat zelfs goed nieuws. Die 3 miljoen doden per jaar is dan ook gewoon een akkefietje
![]() https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200513_04957011 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 mei 2020 om 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. Ik schrijf ook niet dat dat niet wettelijk is. Ik vind alleen dat de drugswetgeving nogal dubbelzinnig is. Wetten mag men proberen weerleggen. En al zeker als men vindt dat een wet niet onderbouwd is.
Als men morgen een wet maakt dat we niet meer rechtop mogen lopen wegens te veel risico op valpartijen zal ik na twee weken op handen en knieën lopen ook proberen om die wet te weerleggen |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik hier iets start over Benidorm zitten we ook al snel over Calpe te lullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vergelijk het allemaal met de aanpak van de criminaliteit in Scandinavische landen en deze in de VS met hun elektrische stoelen. Het zijn keuzes maar voor mij zijn het de resultaten die tellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, ongeveer 90% vd regelmatige alcohol-verbruikers slagen erin om heel hun leven hun verbruik onder controle te houden, zonder verslaafd te raken. Bij cocaïne en/of heroïne is dat net het omgekeerde.
![]() |
#196 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() al die yogasnuivers zijn problematische verslaafden? Antwerpen moet stilaan wel overlopen van de cokeverslaafden...
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ater~ac896429/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() Bronnen, cijfers... of moeten we het weer van buikgevoel hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ik moet kiezen tussen een collega om mee samen te werken, die elke dag twee of drie pinten drinkt, of ene die elke dag een paar lijntjes snuift, is mijn keuze snel gemaakt.
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeilijke vragen ontwijken en als ik er dan toch over door blijf vragen het gooien op "dat is niet on-topic". ![]() In ieder geval; het is dus wel duidelijk dat je zelfs in je eigen hersenspinsels de weg kwijtraakt.
![]() |