Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2020, 16:12   #181
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
TIJDELIJK.
Alles is tijdelijk. Hoeveel jaar ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 16:14   #182
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh, sorry hoor maar als je het probleem in ziekenhuizen wil stoppen door ze te sluiten sta je voor mijn idee net iets te ver van de realiteit om nog met u over deze zaak verder te praten.

Dit is wel het meest absurde voorstel dat ik rond corona al gehoord heb.
In tegendeel. Ziekenhuizen dienen tot niet veel voor corona. Lichte dingen zoals zuurstof geven en zo hoeven niet eens in ziekenhuizen te gebeuren, en intensive care is bijzonder inefficient, 40-50% gaat toch dood en de anderen komen er zwaar gehavend uit.

Bovendien is het verzorgend personeel waarschijnlijk de voornaamste vector van verspreiding van de ziekte.

95% van de zieken moeten niet eens in een ziekenhuis opgenomen worden, en van de 5% overige gaat maar een klein deel iets anders doen dan in bed liggen, en misschien wat zuurstof krijgen. 1% gaat toch dood, na heel veel ziekenhuis ambras.

Ziekenhuizen zijn de media-generatoren van al wat schrik aanjaagt met deze epidemie. Als je rustig thuis sterft, dan is daar veel minder ambras bij, en veel minder commotie. Dan zijn er geen youtube filmpjes die viraal gaan van uitgeputte verpleegsters en mensen die in gangen opgestapeld liggen. En zonder die dingen zou men corona niet opgemerkt hebben.

Moest ik aan corona sterven, ik vind dat niet erg. Ge moet toch van iets dood gaan, he. Maar ik zou het niet plezant vinden dat ze het rekken in een ziekenhuis. Liefst rap eraan.

De ergste configuratie voor mij zou zijn dat mijn vrouw sterft, en mijne kleinste niet. Dat zou triest zijn, dan zit ik met dat mormel zonder zijn moeder. Ik zou daar het hart van in zijn. Als ze er alletwee in blijven, zou ik ook triest zijn, maar na een paar weken zou dat voorbij zijn, geen blijvende miserie. Maar zo ne kleine gaat niet dood van corona he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 mei 2020 om 16:26.
Oud 10 mei 2020, 16:29   #183
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Je houdt het niet voor mogelijk.

We weten dus dat vanaf zondag bezoek terug is toegestaan.
Maar die grootouders en de kleinkinderen dat blijft het struikelblok.

Volgens De Block is bezoek toegestaan onder volgende voorwaarde:

Grootouder en kleinkind mogen een paar uur elkaar "zien" niet aanraken.
Ze moeten 1.5 meter van elkaar blijven.

Dat is toch ondenkbaar

Zie je het al gebeuren het kleinkind loopt naar Oma toe ..die moet het ook op lopen zetten wanneer het te dicht komt.

Aan tafel 1.5m tussen elkaar, kleinkindje laat fles water vallen, en opa moet lijdzaam toezien..

Dat is toch allemaal onrealistisch.

Met wat zijn die bezig.
Er is geen andere mogelijkheid!
Oud 10 mei 2020, 16:57   #184
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
...
De ergste configuratie voor mij zou zijn dat mijn vrouw sterft, en mijne kleinste niet. Dat zou triest zijn, dan zit ik met dat mormel zonder zijn moeder. Ik zou daar het hart van in zijn. Als ze er alletwee in blijven, zou ik ook triest zijn, maar na een paar weken zou dat voorbij zijn, geen blijvende miserie. Maar zo ne kleine gaat niet dood van corona he.
Proficiat !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 17:40   #185
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
In tegendeel. Ziekenhuizen dienen tot niet veel voor corona. Lichte dingen zoals zuurstof geven en zo hoeven niet eens in ziekenhuizen te gebeuren, en intensive care is bijzonder inefficient, 40-50% gaat toch dood en de anderen komen er zwaar gehavend uit.

Bovendien is het verzorgend personeel waarschijnlijk de voornaamste vector van verspreiding van de ziekte.

95% van de zieken moeten niet eens in een ziekenhuis opgenomen worden, en van de 5% overige gaat maar een klein deel iets anders doen dan in bed liggen, en misschien wat zuurstof krijgen. 1% gaat toch dood, na heel veel ziekenhuis ambras.

Ziekenhuizen zijn de media-generatoren van al wat schrik aanjaagt met deze epidemie. Als je rustig thuis sterft, dan is daar veel minder ambras bij, en veel minder commotie. Dan zijn er geen youtube filmpjes die viraal gaan van uitgeputte verpleegsters en mensen die in gangen opgestapeld liggen. En zonder die dingen zou men corona niet opgemerkt hebben.

Moest ik aan corona sterven, ik vind dat niet erg. Ge moet toch van iets dood gaan, he. Maar ik zou het niet plezant vinden dat ze het rekken in een ziekenhuis. Liefst rap eraan.

Ik heb geen cijfers bij de hand maar stel dat alle doden in de WHZ naar het ziekenhuis gestuurd werden was de capaciteit van de ziekenhuizen overschreden?
Dan maakt de lockdown nog onzinniger dan hij al was.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 18:00   #186
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Ik heb geen cijfers bij de hand maar stel dat alle doden in de WHZ naar het ziekenhuis gestuurd werden was de capaciteit van de ziekenhuizen overschreden?
Dan maakt de lockdown nog onzinniger dan hij al was.
Ik zou denken van wel. Het aantal doden is namelijk groter dan het aantal IC plaatsen. Als elke dode eerst langs IC zou omgegaan zijn (wat de logische manier is als je "alles wil doen om een leven te redden"), dan zou de capaciteit overschreden zijn, want een IC beurt voor corona duurt tot 4 weken: er zouden dus geen twee shiften geweest zijn. Maar zelfs die redenering is niet juist, want je moet daar nog allen bijtellen die IC overleefd hebben: IC maakt niet *alleen* doden.

IC heeft wat mensen gered, maar niet zo enorm veel.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 mei 2020 om 18:01.
Oud 10 mei 2020, 19:11   #187
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou denken van wel. Het aantal doden is namelijk groter dan het aantal IC plaatsen. Als elke dode eerst langs IC zou omgegaan zijn (wat de logische manier is als je "alles wil doen om een leven te redden"), dan zou de capaciteit overschreden zijn, want een IC beurt voor corona duurt tot 4 weken: er zouden dus geen twee shiften geweest zijn. Maar zelfs die redenering is niet juist, want je moet daar nog allen bijtellen die IC overleefd hebben: IC maakt niet *alleen* doden.

IC heeft wat mensen gered, maar niet zo enorm veel.
# 184...
Oud 10 mei 2020, 19:11   #188
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
# 184...
Oud 10 mei 2020, 19:23   #189
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je reactie is (flauw)²
Zelfs tot het sneeuwt in de hel...

Laatst gewijzigd door Boduo : 10 mei 2020 om 19:26.
Oud 10 mei 2020, 19:38   #190
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Je reactie is (flauw)²
Zelfs tot het sneeuwt in de hel...
Hoezo ? Ik ben blij dat je mij feliciteert.
Oud 10 mei 2020, 19:47   #191
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Euh, sorry hoor maar als je het probleem in ziekenhuizen wil stoppen door ze te sluiten sta je voor mijn idee net iets te ver van de realiteit om nog met u over deze zaak verder te praten.

Dit is wel het meest absurde voorstel dat ik rond corona al gehoord heb.
Meest absurde is dat ze al de andere ziekenhuisafdelingen wel gesloten hebben voor zonder al te weten of dit nodig ging zijn. Geen idee precies hoeveel patiënten dat zijn geweest en wanneer gaan we hier cijfers van krijgen over hoeveel levenskwaliteitsverlies dit heeft opgeleverd.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 19:53   #192
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo ? Ik ben blij dat je mij feliciteert.
Ter herhaling: proficiat !

# 184

Laatst gewijzigd door Boduo : 10 mei 2020 om 19:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be