![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Israël heeft getoond dat ze daartoe in de feiten niet toe bereid is. Enkel wil het een soort lappendeken naast zich tolereren dat dan de bedrieglijke naam "Palestijnse staat" krijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. In deze rubriek wordt van alles en nog wat gepost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus als iemand vindt dat het antisemitisch is dat jij het het bestaansrecht van Israël wordt ontkend, mag degene dat niet zeggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Europees Commissaris
|
![]() De Palestijnen weigerden tot ongeveer de jaren 90 over vrede te praten. Bovendien heeft Arafat dé kans laten liggen in 2000 voor een onafhankelijke Palestijnse staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Europees Commissaris
|
![]() De aandacht voor het Israëlisch-Palestijns conflict is een stuk groter dan voor vergelijkbare brandhaarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag lijkt me eerder waarom de verdedigers van Israël de discussie rond de problematiek altijd weer trachten af te blokken door uit te pakken met de beschuldiging van antisemitisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#188 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
1) Omdat er wel degelijk antisemieten zijn die posten onder de noemer van 'antizionisme', ook op dit forum. Neem bijvoorbeeld een Gun. 2) Het volkomen onnodig vergelijken van Israëls politiek met die van Hitler-Duitsland. Dat maakt elke discussie meteen beladen vanwege de retoriek. 3) Alleen het bestaansrecht van Israël in twijfel wordt getrokken, terwijl dat niet gebeurt bij elk ander land dat een conflict heeft. 4) Joden juist vanwege hun etniciteit zijn omgelegd door de nazi's, niet vanwege hun geloof. Dat jij ontkent dat er een Joodse natie bestaat (wat wel zo is) is voor hen uitermate pijnlijk. 5) Als je Israël verdedigt meteen wordt gezegd/gesuggereerd dat je Joods en/of zionist of Hasbara bent. Alsof je dus een duistere reden moet hebben om op te komen voor Israël. Dat overkomt mij persoonlijk al jaren, terwijl ik al 13 jaar zeg dat ik een atheïstische Nederlander ben van rooms-katholieke komaf. Bovendien zeg ik al even lang voorstander te zijn van een tweestatenoplossing en Israëls nederzettingenbeleid nadrukkelijk af te keuren.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 29 mei 2020 om 16:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je er niet meer bent, en er van uw gedachtengoed niks meer overblijft, en je geen nakomelingen meer hebt, en iedereen je grotendeels vergeten is, dan heb je verloren. Winnen is waarschijnlijk maar een tijdelijk statuut, behalve voor de laatste winnaar, natuurlijk, die al de rest onderwerpt. Maar ondertussen wil je dus "verliezen" vermijden, en kan je dat "voorlopig winnen" noemen. Verliezen is definitief, winnen niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal het cru zeggen: hadden de Nazi's WO II gewonnen, dan waren de Joden "rechtmatig" uitgeroeid. Dat ze dat niet zijn, komt doordat de Nazi's de oorlog verloren hebben en niet door een of ander "rechtsprincipe". Kijk maar naar de Armeniers. Daar is het uitroeien gelukt. Kijk naar de Indianen: daar is het uitroeien gelukt. Telkens dat lukt, is het probleem opgelost. Het is wanneer men er aan begint, en het niet kan afmaken, dat er ambras van komt. De stommiteit met israel is dat men de Palestijnen niet uitgeroeid heeft. Dus is er ambras van gekomen. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 mei 2020 om 18:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het oude denken , vanaf WO2 is men begonnen met internationaal recht dat beperkingen oplegt aan moordlustige figuren.
Waarom noemt u het niet volledig uitroeien van de Palestijnen een fout ?? Dat klinkt alsof er daardoor een groter probleem is ontstaan. uitroeiing is juist het grootste probleem. In uw redenering was de fout van de Duitsers het niet volledig uitroeien van de joden , terwijl mij dat juist een goede zaak lijkt. internationale interventie heeft uitroeiing voorkomen ! Het hele idee dat uitroeiing van de vijand tot iets leidt dat positief is , is zeer twijfelachtig. U klinkt als een warm voorstander van massamoord.
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 30 mei 2020 om 08:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we Israel met al haar religieuze gezeik volledig platgooien en uitroeien, dan zijn we van het probleem af . Dat is geen minder extreme redenering als de uwe. Bent u het daar ook mee eens?
Dergelijke ideeën komen gewoon voort uit partijdigheid en het gevoel/idee dat bepaalde volken superieur zijn aan andere. In Europa hebben we elkaar eeuwenlang geprobeerd uit te roeien, en ondanks de verschillen zijn we nu op het punt gekomen dat geen enkel europees land nog denkt aan het uitroeien van een ander land. Ik kan gewoon naar al die landen toe gaan en ben er nog welkom ook. Dat is het concrete resultaat van ideeën / oplossingen die niet gebaseerd zijn op het nutteloze uitroeien van anderen. En sinds de duitsers geweld hebben afgezworen en vol overtuiging zijn gegaan voor een menselijke aanpak is het een geweldig land geworden.
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe er nog het hele schiereiland bij en we kunnen over de modaliteiten spreken. Platgooien en uitroeien lijkt me ietwat te arbeidsintensief. Verglazen in ene keer, da's mijn voorstel.
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
van Israel ?
![]() |
![]() |
#196 |
Minister-President
|
![]() ......
Laatst gewijzigd door wagner.666 : 30 mei 2020 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Terwijl de Amerikanen dat veel beter hebben gedaan, bijvoorbeeld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Dat is de Iran visie. Als die dat kunnen waarmaken, hebben ze ook gelijk, nadien. Maar ze moeten het eerst nog doen. Je kan dat niet op voorhand goedgekeurd krijgen. Het is pas als je voldoende geweld en uitroeiing aan de dag gelegd hebt, dat het rechtmatig kan worden. Ik zal Stalin parafraseren: "recht komt uit de loop van een geweer". Wat met voldoende geweld kan afgedwongen worden, is bij definitie "rechtmatig".
Laatst gewijzigd door patrickve : 30 mei 2020 om 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom dat we nu ten onder zullen gaan he. En zeggen dat we op een zeker ogenblik de wereld hadden kunnen afmaken als koloniale machten, en dat niet gedaan hebben ! Kiekens dat we zijn.
Laatst gewijzigd door patrickve : 30 mei 2020 om 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leuke poging het vluchtelingen probleem grotendeels naar andere landen te verschuiven. Citaat:
Citaat:
![]() |