![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wel , zeker niet als het heelal niet oneindig is, he. Een v zijn uitgangspunten , is dat de resources eindig zijn. Maar zelfs beperkt tot de aarde , futuristisch gezien , zijn die ENORM.
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij heeft 2 rechters benoemd.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
|
![]() Roberts is aangesteld door Bush...
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
|
![]() Citaat:
Ruimer gezien dan de speltheorie: Degenen die er in slagen het leven niet als primordiaal 'overleven' te zien en hun angst voor de dood kunnen relativeren, zijn in het voordeel aangezien ze gemakkelijker tot vertrouwen en samenwerking zullen kunnen overgaan. Daarom bent u ook de pineut uiteindelijk. ![]() Laatst gewijzigd door Bach : 18 juni 2020 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wiens nazaat gaat uit de samenwerking het ticket krijgen, en dewelke moet plaats ruimen ? Citaat:
En je hebt EXACT gans de sokkel van "maatschappijvorming" en staatswezen onderlijnd. Nuttige idioten het idee geven dat ze beter niet aan "overleven" denken, maar wel aan "samenwerken".... zolang die samenwerking uiteindelijk in het voordeel is van intelligentere entiteiten die ze bespelen hiermee. Vroeg of laat komt er echter een keuze moment waar de "medewerker" bedankt wordt voor zijn jarenlange trouw en het opzij zetten van zijn eigen drang tot overleven. Wie inderdaad erin kan slagen om enorme meutes "vee" op die manier achter zijn kar te spannen, is de uiteindelijke winnaar. En uiteindelijk was dit TOCH een prisoner's dilemma, maar stukken langer in de tijd gerekt dan je dacht. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juni 2020 om 16:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grappigste moment in die draadjes is dan als je zo kunt tussen de regels door lezen dat de deelnemers zich afvragen : 'meent ie dat nu echt ? ' ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- als de ene zwakker is dan de ander, dan geef je de zwakkere de plaats. - als ze allebei even sterk/zwak zijn, dan wissel je af als de busrit langer duurt. - indien nodig ondersteun je elkaar. Het leven kan simpel zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het punt is dat 1) je hogere doelen kan stellen dan overleven en winnen (dat is gewoon een feit want je ziet mensen dat doen) en 2) dat als je niet wil dat je maatschappij aan entropie ten onder gaat, je zulke hogere doelmatigheid best bevordert omdat a) je dan ook meer kans hebt om te overleven dan in een (uiteindelijke) slachtpartij bis zum Ende en b) (het belangrijkste: ) het leven dan veel mooier is en ruimte biedt voor iets anders dan achterdocht en bewapening (bv. schoonheid, ambachtelijkheid, waarheidsliefde etc.). In scenario 2) ontstaan er ook geen agressieve supermachines want dat is onnozel in vergelijking met zulke levensvreugde. Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 18 juni 2020 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||||
|
![]() Citaat:
Interessant dat u er plots 'nazaten' bij haalt. Dat verandert uiteindelijk niets aan de logica. Ik zie het als een zwaktebod. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar moet wel nog bij vermeld worden dat ik een optimale mogelijkheid aangeef die nu weliswaar niet domineert in de feitelijke werking van de maatschappij. Dus ik pleit niet voor naïviteit of dom optimisme: sofisme, 'strategie', strijd etc. zijn NU wel degelijk (nog) de regel in de wereld en helaas ziet het ernaar uit dat dat in de komende tijd nog even verder zal toenemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het moet plezant blijven ook he. De werkelijkheid is bijzonder humoristisch. Ik beschouw mijn politieke visie het Anarcho Darwinisme. Maar het beetje dat er op wiki over staat klopt niet met mijn visie: ik wil geen "betere wereld". Ik wil gewoon de wereld snappen, en ik denk dat het anarcho Darwinisme die goed beschrijft. Maar ja, op een forum moet je ook een beetje entertainen he, vooral omdat ik lange epistels schrijf, er moet een beetje pathos bij, ook. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juni 2020 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk dat dat de basis is, zoals ik al zegde, van het "sociale gedrag" (ttz, van de Sociale Leugen): namelijk die fundamentele waarheid vooral niet zeggen, en vooral niet doen dat je ze begrepen hebt. Een soort collectieve hypocrisie ("wat heeft U toch een mooie baby mevrouw" of "och hoe erg moet dat niet zijn om uw vader zo onder de bus zien platgewalst te worden" of al die gedwongen schijn-empathie die moet laten geloven dat je dupe bent). Dat verandert totaal niks (in tegendeel zou ik zeggen) aan de daadwerkelijke betrouwbaarheid van de andere. Het is helemaal niet omdat die andere veel perfecter de sociale leugen navertelt, en niet doet zoals ik, die daar de analyse van maak, dat die niet exact hetzelfde denkt bij zichzelf (zonder het misschien zo expliciet formeel te doen). De gladde aal die perfect weet hoe U wijs te maken dat hij te vertrouwen is, is dat natuurlijk geen zier meer (en waarschijnlijk een stuk minder) dan iemand die open en bloot zijn visie op tafel legt zoals ik. Citaat:
Individuele dood heeft geen belang voor het "leven", wat telt is de strategie (de informatie) laten te overleven. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juni 2020 om 17:56. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want zonder vrijheid ben je een onderdeel van een ander vrij wezen, een stuk vee. Wij zijn trouwens meer en meer "vee" van een levend wezen dat "staat" heet. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juni 2020 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meest elementaire vrijheid is het mogen ontzeggen van anderen aan uw vriendelijkheid. Het mogen kiezen van anderen niet te helpen. Het mogen te genieten van de ondergang van uw naaste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |