![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst schrijft hij "Ik ben geblokkeerd DOOR hem. V. Ranst kan hem niet blokkeren in de normale betekenis v.h. woord. Alweer een woordenspelletje. Laatst gewijzigd door Boduo : 25 augustus 2020 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() vandaag alwéééééér in de krant : " ik ben geen linkse , ik lees soms het palieterke'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Torfs geniet natuurlijk met volle teugen, speelt de vermoorde onschuld en hangt Van Ranst nu met zijn eigen vrijdenkende principes aan de schandpaal. Ik zeg, welverdiend, als Van Ranst A zegt moet hij ook B zeggen. Bewijs van herbesmettingen samen met de rest van Europa bewust DRIE maand stilhouden is de schaamte en zelfs de Verlichting ver voorbij, terug naar de donkere Middeleeuwen dus. Laatst gewijzigd door discuz : 25 augustus 2020 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen vaccin en geen durende immuniteit. Dit onderwerp werd 4 maanden geleden geopend en komt nu pas actueel in de massamedia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben dit nadien ook ingezien en tips gegeven aan de andere landen, zoals rusthuisbewoners niet altijd behandelen en deze die niet te ziek zijn thuis laten uitzieken. Dat heeft goed gewerkt, we hebben meer doden dan Italië maar met minder drama. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een vaccin is dus nutteloos voor Covid-19 als er nu al herbesmettingen zijn, dat wil zeggen dat er vlug een hele hoop variaties gaan zijn die niet in het vaccin zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat er vaccins tegen sars-cov-2 zijn betekent niet dat ze effectief werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die hebben ook plaats bij rampen en bij zware influenza-epidemiën. De Italiaanse medische voorzieningen staan er wereldwijd om bekend ontoereikend te zijn. Je kan daar zelfs in een normale periode beter niets voor hebben, want de kans dat je eerst op de gang mag wachten tot er een plaats vrij is, is daar vrij groot. En ze zitten daar dan nog eens met een overvloed aan bejaarden uit heel Europa die daar gaan overwinteren. En zelfs met al die problemen heeft Italië nog steeds minder coronadoden dan België. Net omdat in België de hulpbehoevende medisch zwakke bejaarden geconcentreerd bij elkaar zitten in woonzorgconcentratiekampen. Nu waren de ziekenhuizen zelfs leeg en stond het medische personeel met zijn duimen te draaien. Logistiek en verzorgendpersoneel was op tijdelijke werkloosheid gezet. Er liggen vandaag nog geen 350 coronapatiënten in de Belgische ziekenhuizen. Er zijn in België bijna 35 000 ziekenhuisbedden waarvan er tijdens de piek 4 000 werden ingenomen daar coronapatiënten en +15 000 leeg stonden. Er zijn in België meer dan 2 400 tijdelijke IC bedden, waarvan er slechts 1 200 werden gebruikt tijdens de piek. Er moest dus niemand ge-euthanaseert worden, zelfs niet als de voorspelde cijfers juist waren geweest. Want België heeft veldhospitalen met +/- 5 000 ziekenhuisbedden achter de hand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nu ja, een raadsel.... ik heb wel mijn vermoedens maar ik ga daarover maar zwijgen want dan sta ik sebiet weer gelabeld als conspiracy theorist. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik ben dus geblokkeerd DOOR hem. En natuurlijk ben ik niet geblokkeerd OP twitter, ik ben geblokkeerd OP zijn account. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bij de vermoedelijke herbesmettingen gaat het om verschillende mutaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Big Slick : 25 augustus 2020 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is enkel aangesteld om inlichtingen te geven over het virus en de mogelijke gevolgen daarvan voor de volksgezondheid. Hij was zelfs niet eens de woordvoerder van de veiligheidsraad en had dus zelfs het recht niet om ook maar iets naar buiten te brengen over wat er in de veiligheidsraad werd gezegd en beslist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg al die namen naast elkaar inclusief het aangekochte vaccin en je komt bij dezelfde uit.
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is typisch het gedrag van een verkoudheid en ook de reden dat we daarvoor ook geen vaccin hebben. Covid-19 heeft alle tekenen dat het na een eerste gevaarlijke besmettingsronde een gewone verkoudheid zal worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarvan enkele Europese zeer agresief zijn. Maar het zouden juist de rustigere varianten zijn, die het besmettelijkst en dus het meest versprijd zijn. Sommige zelfs zo rustig dat ze onschuldige virussen zijn geworden en zelfs geen verkoudheden veroorzaken Volgens de bron, is er echter niet geweten welke varianten waar aan het woekeren is. Gewoon omdat er slechts getest word op besmetting en niet word onderzocht door welke variant. Binnen de medische en farma-wereld gaan er echter stemmen op dat men er niet licht mag overgaan, want dat men nog niet weet welke schade en gevolgen zo'n besmetting op lange termijn kan en/of zal veroorzaken. De reden dat er geen vaccin is tegen coronavirussen, heeft volgens de bron te maken met de onderzoek en productiekost tegenover de verkoopbaarheid. De kans om ernstig ziek te worden van een andere coronabesmetting is lager dan 0.0002% en binnen de maatschappij dus verwaarloosbaar. De kosten liggen te hoog tegenover de baten. Binnen de farmawereld zijn het trouwens enkel de labo's die aan geld van derde geraken, die onderzoeken naar een vaccin tegen Sars-Cov-2 doen, want zonder die centen zijn de kosten te hoog tegenover de verwachte mogelijke opbrengsten. |
|
![]() |
![]() |