Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2020, 15:47   #181
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Of hoe (bijna) NIEMAND hier zo'n epistel leest.

Moest ik er gewoon een stukje hebben kunnen uithalen, zou ik dat gedaan hebben.

Maar de gepostte stukken waren nodig om het te begrijpen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 16:07   #182
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Daar ben ik het volledig mee eens.
2!
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 16:10   #183
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick Bekijk bericht
Ik ben door hem op twitter en fb geblokeerd. Ik heb hem nooit geschoffeerd of beledigd, maar ik ben geblokkeerd op hem door het 3 x stellen van deze vraag: (ik stelde ze voor 3e keer omdat hij steeds weigerde te antwoorden.
Vraagje: virus in omloop dat gevaarlijk is voor 2% van bevolking en ongevaarlijk voor 98%. Zweed zegt, 2% moet zich aanpassen, 98% moet gewoon verder leven. Belg zegt, die 2% vragen we niets en sluiten we op, 98% moet zich aanpassen en leven totaal omgooien. Wat is meest logisch?

En toen verscheen dat icoontje dat zowat iedereen te zien krijgt als je het niet eens bent met zijn draconische maatregelen.
Er staat wel "Ik ben geblokkeerd OP hem"
Eerst schrijft hij "Ik ben geblokkeerd DOOR hem.
V. Ranst kan hem niet blokkeren in de normale betekenis v.h. woord.
Alweer een woordenspelletje.

Laatst gewijzigd door Boduo : 25 augustus 2020 om 16:12.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 17:24   #184
edwinp
Banneling

Standaard

vandaag alwéééééér in de krant : " ik ben geen linkse , ik lees soms het palieterke'
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 17:30   #185
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben door hem op twitter en fb geblokeerd. Ik heb hem nooit geschoffeerd of beledigd, maar ik ben geblokkeerd op hem door het 3 x stellen van deze vraag: (ik stelde ze voor 3e keer omdat hij steeds weigerde te antwoorden.
Vraagje: virus in omloop dat gevaarlijk is voor 2% van bevolking en ongevaarlijk voor 98%. Zweed zegt, 2% moet zich aanpassen, 98% moet gewoon verder leven. Belg zegt, die 2% vragen we niets en sluiten we op, 98% moet zich aanpassen en leven totaal omgooien. Wat is meest logisch?

En toen verscheen dat icoontje dat zowat iedereen te zien krijgt als je het niet eens bent met zijn draconische maatregelen.
Jawadde. Het maakt niet uit, zelfs al ben je God de Vader zelf, Rik Torfs blokkeren op Twitter, dat is geen goeie look. Daar kom je niet zonder kleerscheuren mee weg. Oké, Torfs kan als kerkgeleerde bekvechten als de beste, en voor de Kerk is dat al eeuwen bloedsport, 'tous les coups sont permis', maar dat is geen nog geen reden om hem het recht op antwoord te ontnemen. Van Ranst deelt het graag uit, dan moet hij maar kunnen incasseren ook.

Torfs geniet natuurlijk met volle teugen, speelt de vermoorde onschuld en hangt Van Ranst nu met zijn eigen vrijdenkende principes aan de schandpaal.

Ik zeg, welverdiend, als Van Ranst A zegt moet hij ook B zeggen. Bewijs van herbesmettingen samen met de rest van Europa bewust DRIE maand stilhouden is de schaamte en zelfs de Verlichting ver voorbij, terug naar de donkere Middeleeuwen dus.

Laatst gewijzigd door discuz : 25 augustus 2020 om 17:33.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 19:07   #186
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Bewijs van herbesmettingen samen met de rest van Europa bewust DRIE maand stilhouden is de schaamte en zelfs de Verlichting ver voorbij, terug naar de donkere Middeleeuwen dus.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=253176
Geen vaccin en geen durende immuniteit.

Dit onderwerp werd 4 maanden geleden geopend en komt nu pas actueel in de massamedia.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 20:12   #187
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Even veel. Dat is nu bestudeerd, ik heb het al verschillende keren aangegeven, er is totaal geen ONDERSCHEID in het aantal doden tussen landen met en zonder lockdowns.

De twee voorbeelden die ik aanhaal, die het bovenstaande ILLUSTREREN, maar men heeft het statistisch geanalyseerd, zijn: Zweden vs de UK, en Brazilie vs Peru.

Gelijkaardig tijdsverloop, gelijkaardig aantal doden per miljoen inwoners. Maar dat is anekdotisch, het is de statistische studie die telt: er is geen statistisch significant effect te bespeuren van een lockdown op het aantal doden tussen 1 maart en 1 mei bij de 50 landen die het meeste gevallen hadden op 1 april. Maw, met of zonder, maakt geen speciaal verschil.
oké : niks doen. Ga jij dan aanduiden wie er ge-euthanaseert moet worden Patrick? De ziekenhuizen zullen binnen de kortste tijd overbelast geraken. Toestand in Italië niet gezien ?
Oud 25 augustus 2020, 20:51   #188
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
oké : niks doen. Ga jij dan aanduiden wie er ge-euthanaseert moet worden Patrick? De ziekenhuizen zullen binnen de kortste tijd overbelast geraken. Toestand in Italië niet gezien ?
Italië heeft minder doden dan hier, zoals het goeie Italianen betaamd hebben ze erg dramatisch gereageerd en iedereen met veel drama naar een ziekenhuis gesleurd, van ouderen tot zelfs jonge gasten die ze dan in de gang legden. Veel teveel mensen aan de beademing enz enz. Een totaal verkeerde inschatting door niet goed te kijken naar de cijfers uit China.

Ze hebben dit nadien ook ingezien en tips gegeven aan de andere landen, zoals rusthuisbewoners niet altijd behandelen en deze die niet te ziek zijn thuis laten uitzieken. Dat heeft goed gewerkt, we hebben meer doden dan Italië maar met minder drama.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 20:53   #189
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://forum.politics.be/showthread.php?t=253176
Geen vaccin en geen durende immuniteit.

Dit onderwerp werd 4 maanden geleden geopend en komt nu pas actueel in de massamedia.
Dit forum is de max voor goeie informatie.

Een vaccin is dus nutteloos voor Covid-19 als er nu al herbesmettingen zijn, dat wil zeggen dat er vlug een hele hoop variaties gaan zijn die niet in het vaccin zitten.
Oud 25 augustus 2020, 21:02   #190
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht

Een vaccin is dus nutteloos voor Covid-19 als er nu al herbesmettingen zijn, dat wil zeggen dat er vlug een hele hoop variaties gaan zijn die niet in het vaccin zitten.
Dat er vaccins tegen sars-cov-2 zijn betekent niet dat ze effectief werken.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 21:44   #191
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Die toestanden in Italië zijn weerkerende toestanden.
Die hebben ook plaats bij rampen en bij zware influenza-epidemiën.
De Italiaanse medische voorzieningen staan er wereldwijd om bekend ontoereikend te zijn.
Je kan daar zelfs in een normale periode beter niets voor hebben, want de kans dat je eerst op de gang mag wachten tot er een plaats vrij is, is daar vrij groot.
En ze zitten daar dan nog eens met een overvloed aan bejaarden uit heel Europa die daar gaan overwinteren.

En zelfs met al die problemen heeft Italië nog steeds minder coronadoden dan België.
Net omdat in België de hulpbehoevende medisch zwakke bejaarden geconcentreerd bij elkaar zitten in woonzorgconcentratiekampen.
Nu waren de ziekenhuizen zelfs leeg en stond het medische personeel met zijn duimen te draaien.
Logistiek en verzorgendpersoneel was op tijdelijke werkloosheid gezet.

Er liggen vandaag nog geen 350 coronapatiënten in de Belgische ziekenhuizen.

Er zijn in België bijna 35 000 ziekenhuisbedden waarvan er tijdens de piek 4 000 werden ingenomen daar coronapatiënten en +15 000 leeg stonden.
Er zijn in België meer dan 2 400 tijdelijke IC bedden, waarvan er slechts 1 200 werden gebruikt tijdens de piek.

Er moest dus niemand ge-euthanaseert worden, zelfs niet als de voorspelde cijfers juist waren geweest.
Want België heeft veldhospitalen met +/- 5 000 ziekenhuisbedden achter de hand.
Oud 25 augustus 2020, 22:13   #192
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Big Slick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tiens die zegde dus toch soms zinvolle dinges... Natuurlijk, als ge alles en zijn omgekeerde vertelt, zullen daar achteraf gezien wel juiste dingen bij zitten.
Maar natuurlijk. Ik heb ook nooit beweerd dat hij een domme viroloog is. Het is mij ook een raadsel waarom hij uiteindelijk is overgegaan en akkoord is gegaan met beslissingen waarvan iedere viroloog weet dat ze absurd int quadraat zijn.
Nu ja, een raadsel.... ik heb wel mijn vermoedens maar ik ga daarover maar zwijgen want dan sta ik sebiet weer gelabeld als conspiracy theorist.
Big Slick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 22:16   #193
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Er staat wel "Ik ben geblokkeerd OP hem"
Eerst schrijft hij "Ik ben geblokkeerd DOOR hem.
V. Ranst kan hem niet blokkeren in de normale betekenis v.h. woord.
Alweer een woordenspelletje.
excuus. Schrijffoutje in tweede zin.
Ik ben dus geblokkeerd DOOR hem. En natuurlijk ben ik niet geblokkeerd OP twitter, ik ben geblokkeerd OP zijn account.
Oud 25 augustus 2020, 22:23   #194
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Volgens sommige virologen zijn er geen herbesmettingen.
En bij de vermoedelijke herbesmettingen gaat het om verschillende mutaties.
Oud 25 augustus 2020, 22:26   #195
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Jawadde. Het maakt niet uit, zelfs al ben je God de Vader zelf, Rik Torfs blokkeren op Twitter, dat is geen goeie look. Daar kom je niet zonder kleerscheuren mee weg. Oké, Torfs kan als kerkgeleerde bekvechten als de beste, en voor de Kerk is dat al eeuwen bloedsport, 'tous les coups sont permis', maar dat is geen nog geen reden om hem het recht op antwoord te ontnemen. Van Ranst deelt het graag uit, dan moet hij maar kunnen incasseren ook.

Torfs geniet natuurlijk met volle teugen, speelt de vermoorde onschuld en hangt Van Ranst nu met zijn eigen vrijdenkende principes aan de schandpaal.

Ik zeg, welverdiend, als Van Ranst A zegt moet hij ook B zeggen. Bewijs van herbesmettingen samen met de rest van Europa bewust DRIE maand stilhouden is de schaamte en zelfs de Verlichting ver voorbij, terug naar de donkere Middeleeuwen dus.
Yep. Het spreekwoord, je oogst wat je zaait, is hier perfect van toepassing. Je moet hem eens bezig daar. Hij schoffeert en vernedert mensen omdat ze maar een paar volgers hebben, beledigd of doet neerbuigend tegen iedereen die wat kritiek uit op de draconische maatregelen. En nu wat gaan bleiten in HLN omdat hij vanuit alle hoeken tegenwind krijgt. Tsja, geen medelijden met zulke types hoor.

Laatst gewijzigd door Big Slick : 25 augustus 2020 om 22:27.
Oud 25 augustus 2020, 22:29   #196
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar natuurlijk. Ik heb ook nooit beweerd dat hij een domme viroloog is. Het is mij ook een raadsel waarom hij uiteindelijk is overgegaan en akkoord is gegaan met beslissingen waarvan iedere viroloog weet dat ze absurd int quadraat zijn.
Nu ja, een raadsel.... ik heb wel mijn vermoedens maar ik ga daarover maar zwijgen want dan sta ik sebiet weer gelabeld als conspiracy theorist.
Dat is het hele probleem. Dictator Marc Van Ranst heeft niets te beslissen.
Hij is enkel aangesteld om inlichtingen te geven over het virus en de mogelijke gevolgen daarvan voor de volksgezondheid.
Hij was zelfs niet eens de woordvoerder van de veiligheidsraad en had dus zelfs het recht niet om ook maar iets naar buiten te brengen over wat er in de veiligheidsraad werd gezegd en beslist.
Oud 25 augustus 2020, 23:06   #197
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat is het hele probleem. Dictator Marc Van Ranst heeft niets te beslissen.
Hij is enkel aangesteld om inlichtingen te geven over het virus en de mogelijke gevolgen daarvan voor de volksgezondheid.
Hij was zelfs niet eens de woordvoerder van de veiligheidsraad en had dus zelfs het recht niet om ook maar iets naar buiten te brengen over wat er in de veiligheidsraad werd gezegd en beslist.
Och...
Leg al die namen naast elkaar inclusief het aangekochte vaccin en je komt bij dezelfde uit.
Oud 26 augustus 2020, 05:43   #198
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
vandaag alwéééééér in de krant : " ik ben geen linkse , ik lees soms het palieterke'
Ongelofelijk hoe debiel een gestudeerd iemand kan zijn.
Oud 26 augustus 2020, 05:54   #199
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Volgens sommige virologen zijn er geen herbesmettingen.
En bij de vermoedelijke herbesmettingen gaat het om verschillende mutaties.
Natuurlijk gaat het over mutaties, dat is het hele ding. Een vaccin werkt maar op 1 of enkele van die mutaties. Dat je na een paar maanden al kan herbesmet worden met een andere variant wil zeggen dat er vlug een pak varianten gaan zijn die niet in een vaccin zullen zitten. Vaccin's geven algemeen minder bescherming in vergelijking met een wilde besmetting dus tot 60 is het veel beter besmet te worden dan een vaccin te nemen.

Dit is typisch het gedrag van een verkoudheid en ook de reden dat we daarvoor ook geen vaccin hebben. Covid-19 heeft alle tekenen dat het na een eerste gevaarlijke besmettingsronde een gewone verkoudheid zal worden.
Oud 26 augustus 2020, 07:22   #200
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk gaat het over mutaties, dat is het hele ding. Een vaccin werkt maar op 1 of enkele van die mutaties. Dat je na een paar maanden al kan herbesmet worden met een andere variant wil zeggen dat er vlug een pak varianten gaan zijn die niet in een vaccin zullen zitten. Vaccin's geven algemeen minder bescherming in vergelijking met een wilde besmetting dus tot 60 is het veel beter besmet te worden dan een vaccin te nemen.

Dit is typisch het gedrag van een verkoudheid en ook de reden dat we daarvoor ook geen vaccin hebben. Covid-19 heeft alle tekenen dat het na een eerste gevaarlijke besmettingsronde een gewone verkoudheid zal worden.
Ik kan er geen juist cijfer op plakken, maar volgens sommige bronnen zouden er van Sars-Cov-2 al meer dan 15 varianten zijn.
Waarvan enkele Europese zeer agresief zijn.

Maar het zouden juist de rustigere varianten zijn, die het besmettelijkst en dus het meest versprijd zijn. Sommige zelfs zo rustig dat ze onschuldige virussen zijn geworden en zelfs geen verkoudheden veroorzaken

Volgens de bron, is er echter niet geweten welke varianten waar aan het woekeren is. Gewoon omdat er slechts getest word op besmetting en niet word onderzocht door welke variant.

Binnen de medische en farma-wereld gaan er echter stemmen op dat men er niet licht mag overgaan, want dat men nog niet weet welke schade en gevolgen zo'n besmetting op lange termijn kan en/of zal veroorzaken.

De reden dat er geen vaccin is tegen coronavirussen, heeft volgens de bron te maken met de onderzoek en productiekost tegenover de verkoopbaarheid.
De kans om ernstig ziek te worden van een andere coronabesmetting is lager dan 0.0002% en binnen de maatschappij dus verwaarloosbaar.
De kosten liggen te hoog tegenover de baten.
Binnen de farmawereld zijn het trouwens enkel de labo's die aan geld van derde geraken, die onderzoeken naar een vaccin tegen Sars-Cov-2 doen, want zonder die centen zijn de kosten te hoog tegenover de verwachte mogelijke opbrengsten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be