Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2020, 12:08   #181
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De OVLD, de SP.A en de CD&V waren voor de sluiting van de restaurants.
Dus een Vlaamse minderheid...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 12:09   #182
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb net mijn bewijs gegeven, jambon zelf. Nu moogt gij zeggen waarom De Croo liegt, uw stelling, niet de mijne.

Go !
Misschien geloven ze wouter verschelden, die zowat een directe lijn heeft bij N-VA wel als die het akkoord door Jambon beschrijft ?

Citaat:

Ook genoteerd: Gesteggel over de restaurants tussen N-VA … en N-VA.

Vrijdag op het Overlegcomité zat Jan Jambon (N-VA), de Vlaamse minister-president, mee aan tafel. Maar bij z’n eigen partij kwam de beslissing voor de restaurants duidelijk toch heftig binnen.
De N-VA stond daarbij niet alleen, zoals hierboven blijkt: ook binnen Vivaldi was er onvrede. Maar meteen zogen de Vlaams-nationalisten alle aandacht naar zich, met een felle tweet van Zuhal Demir (N-VA), nochtans minister in de ploeg van Jambon, “die dit niet meer uitgelegd kreeg“, zoals ze wereldkundig maakte.
Dat werd haar door velen, ook intern, niet in dank afgenomen. Meteen corrigeerde de partij: Jambon bleef achter dat Overlegcomité staan.
Maar zondag dan zette Bart De Wever (N-VA) de puntjes op de i, op ATV, bij de start van de Ronde Van Vlaanderen. Hij schoof weer op in de andere richting:
“Dit is een beslissing die heel moeilijk te begrijpen valt. Ik betreur dat heel erg, voor mij had dat niet gemoeten. Maar je moet compromissen maken met het federale niveau en de andere regeringen. Ik kan alleen maar hopen dat het na die vier weken ophoudt, want ik denk niet dat de restaurantsector verantwoordelijk is voor die infecties.”
“Ik ben in contact met veel restauranthouders. Ik voel dat de verontwaardiging groot is en dat men de legitieme vraag stelt: waarom hebben we al die investeringen en al die moeite gedaan? Net nu we opnieuw beginnen te draaien, krijgen we de kous op de kop, terwijl niemand kan aantonen dat we een haard van infecties zijn. Ik geloof dat ook niet, ik ga wel eens op restaurant en zie hoe zorgzaam ze dat doen.”
Die reactie was wat verrassend: hadden De Wever, premier De Croo en minister Vandenbroucke niet afgelopen week onder vier ogen afgesproken om “de partijpolitiek te overstijgen”? “Dat was blijkbaar toch een korte vrede”, zo is schamper in federale kringen te horen.
Plus: de ‘eigen’ N-VA-minister-president Jan Jambon zat aan tafel, in dat Overlegcomité. Die kreeg dus eigenlijk ook de volle laag, van z’n eigen voorzitter.
Vervolgens probeerde Vlaams minister Ben Weyts (N-VA) de zaak wat te sussen en ‘zijn’ MP Jambon wat uit de wind te zetten, ten koste van de coalitiepartners. “Binnen de Vlaamse regering was er geen eensgezindheid, dus minister-president Jan Jambon had geen mandaat om in het Overlegcomité in naam van de voltallige regering op de rem te staan“, zo nam hij de verdediging van Jambon op.
Zowel De Croo als Jambon zelf reageerden daarop, de ene trok naar de tv-studio’s van VTM en VRT, de ander deed een boodschap via social media aan z’n haardvuur.
Jambon verdedigde daarbij wel degelijk de sluiting van de horeca, in een presidentiële boodschap:
“De Vlaamse regering heeft geprobeerd om de restaurants toch open te houden, maar de besmettingscijfers dwingen ons om fors in te grijpen, met pijn in het hart.”
“Flandriens klimmen uit het dal omhoog, naar de top, tegen alles in. Opgeven staat niet in ons woordenboek. Onze Vlaamse veerkracht was en is groot en sterk. We zullen die veerkracht straks ook zeer nodig hebben bij de wederopbouw van ons land”, zo probeerde Jambon te milderen.
De Croo op zijn beurt beet feller van zich af. Het was duidelijk dat de premier zich niet in een hoekje wilde laten zetten, en ging dus fors in de tegenaanval.
“Als we nu niet ingrijpen, gaan we mensen verliezen die we anders zouden kunnen redden. Dáárover gaan we toch geen politieke gevechten voeren?”, zo stelde hij op VTM.
Hij verwees op de VRT naar Nederland. Daar hield men eerst met sluitingsuur de restaurants open. “Maar twee weken later zei minister-president Mark Rutte dat dat geen goede beslissing was, dat het niet gewerkt heeft. Daarom is deze week beslist de restaurants te sluiten. Ik hoop dat we toch leren ten opzichte van wat andere landen doen.”
En tenslotte wimpelde hij ook elke kritiek af als zou Vlaanderen de prijs betalen van een ergere uitbraak in Wallonië: “De vijand is het virus, niet de Franstaligen of Brusselaars. We leven in een klein land, en het duurt niet lang of het virus is overal.”
Vanmorgen was er dan alweer wat consternatie: het bureau van het Vlaams Parlement, dat is een soort dagelijks bestuur van het halfrond, werd samengeroepen door Parlementsvoorzitter Liesbeth Homans (N-VA), maar die wilde de vergadering fysiek laten doorgaan. En dat terwijl er net beslist is om overal zo veel mogelijk telewerk te doen. “Weten ze het daar eigenlijk nog, bij N-VA?“, zo is schamper bij de liberale coalitiepartner te horen.
Dat belooft meteen voor volgende meetings van het Overlegcomité: vanuit de N-VA blijft de druk op Jambon om toch meer z’n mannetje te staan.
https://newsmonkey.be/rol-vandenbrou...jgt-tegenwind/

Sterke manier trouwens, hoe hij niet als een windvaan reageerde, maar dat compromis finaal wel verdedigde. Héél wat professioneler dan het gesemmel van BDW die bleef pirouettes maken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 12:14   #183
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Wever moet zijn mond houden. Want het was dezelfde De Wever die ooit oreerde dat hij de maatregelen van de voormalige regering inzake corona niet zou toepassen. Op de duur brak er zo'n corona-golf uit in 't stad dat hij verplicht werd de avondklok in te stellen.

Het is simpel: als de cafés moeten sluiten, moeten de restaurants dit ook. Vaneiges. Het is (onder meer) door praat als die van De Wever dat corona steeds erger wordt.
Die BDW bewijst met de dag meer en meer dat hij niet meer is dan een brulboei. Een platzak eerste klas.

Alhoewel ik hem jaren geleden best kon smaken ben ik tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk gewoon een onnozel manneke is. Tot niet meer in staat dan anderen de schuld geven.

Mijn aanzien in Alexander De Croo is alleen maar gestegen de laatste dagen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 oktober 2020 om 12:16.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 12:18   #184
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
WalloBrux is de meest besmette regio, maar (onder druk van belgicisten en francofielen) ook Vlaanderen moet plat en bloeden.
Nog steeds niet begrepen dat men best maatregelen neemt voor het te laat is ? Dus gij zou wachten met maatregelen te nemen in Vlaanderen dat op loopafstand ligt van Wallo Brux tot het daar ook bloedrood kleurt ?
Oud 19 oktober 2020, 12:21   #185
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Nog steeds niet begrepen dat men best maatregelen neemt voor het te laat is ? Dus gij zou wachten met maatregelen te nemen in Vlaanderen dat op loopafstand ligt van Wallo Brux tot het daar ook bloedrood kleurt ?
Wie is het die gewacht heeft met maatregelen te nemen???
Wallobrux en zelfs nu hebben ze de Vlamingen nodig om eindelijk orde op zaken te stellen...
Oud 19 oktober 2020, 12:22   #186
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik vroeg mij al een tijdje af hoe lang het nog zou duren dat De Wever de schuld zou krijgen voor Covid-19.

Hij kan van niks de schuld krijgen want hij doet niks behalve alle anderen de schuld geven.....waar zijn de initiatieven van die man ? In mijn ogen onnozel manneke dat af en toe wil imponeren met wat Latijnse spreuken.
Oud 19 oktober 2020, 12:23   #187
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wie is het die gewacht heeft met maatregelen te nemen???
Wallobrux en zelfs nu hebben ze de Vlamingen nodig om eindelijk orde op zaken te stellen...
Had uwen BDW zijn verantwoordelijkheid niet ontlopen maanden geleden hij had nu zelf aan het roer gestaan.
Oud 19 oktober 2020, 12:23   #188
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij kan van niks de schuld krijgen want hij doet niks behalve alle anderen de schuld geven.....waar zijn de initiatieven van die man ? In mijn ogen onnozel manneke dat af en toe wil imponeren met wat Latijnse spreuken.
Wie handelde in Antwerpen??? Oei, dan ineens zou de burgemeester er voor het sop en het kool bijzitten...
Oud 19 oktober 2020, 12:24   #189
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Had uwen BDW zijn verantwoordelijkheid niet ontlopen maanden geleden hij had nu zelf aan het roer gestaan.
En dat geloof jij zelf??? Hij mocht niet van la Belgique... buiten wat toneelspelen heeft la Belgique niets bewezen...
Oud 19 oktober 2020, 12:27   #190
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat geloof jij zelf??? Hij mocht niet van la Belgique... buiten wat toneelspelen heeft la Belgique niets bewezen...
Wat een slappeling. Schotelvod.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 oktober 2020 om 12:27.
Oud 19 oktober 2020, 12:32   #191
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een slappeling. Schotelvod.
Wat denk je dat facisme anders is??? het is niet omdat de barbarij van de tweede wereldoorlog er niet meer bij is dat ze niet meer bestaat... In tegendeel ze doet zich nu zelfs voor als sociaal links... maar de verdrukking die ze rondom zich verspreid is er niet minder om...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 19 oktober 2020 om 12:32.
Oud 19 oktober 2020, 12:51   #192
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie handelde in Antwerpen??? Oei, dan ineens zou de burgemeester er voor het sop en het kool bijzitten...
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 13:02   #193
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
De gouverneur.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 13:04   #194
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Hij heeft zijn carrière vooral te danken aan zijn verschijning in de Slimste Mens. Zelfs ik vond hem indertijd een toffe pee. Maar die sympathie is zeer snel gekelderd toen zijn politieke visie duidelijk werd en hij aan de vetpotten zat. Om nog maar te zwijgen van zijn entourage.
Hoeveel politici zijn niet in de slimste mens verschenen?

En BDW deed in 2008-2009 mee aan de slimste mens. Dat verklaart niet het enorme succes van N-VA in 2014.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 13:13   #195
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoeveel politici zijn niet in de slimste mens verschenen?

En BDW deed in 2008-2009 mee aan de slimste mens. Dat verklaart niet het enorme succes van N-VA in 2014.
Toen heeft met de NVA van Bourgeois verlaten en is het de NVA van Dewever geworden, een NVA die meer trok op het VB dan op de CD&V.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 14:09   #196
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen heeft met de NVA van Bourgeois verlaten en is het de NVA van Dewever geworden, een NVA die meer trok op het VB dan op de CD&V.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 14:14   #197
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Hij heeft zijn carrière vooral te danken aan zijn verschijning in de Slimste Mens. Zelfs ik vond hem indertijd een toffe pee. Maar die sympathie is zeer snel gekelderd toen zijn politieke visie duidelijk werd en hij aan de vetpotten zat. Om nog maar te zwijgen van zijn entourage.
Toen was hij nog een gezellige dikkerd. Na zijn vermageringskuur werd het een chagrijnige hongerlijder.
Oud 19 oktober 2020, 14:14   #198
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mooi compliment toch.

Vergeleken worden met de anti-Vlamingen van de CVP is ronduit een belediging.
Oud 19 oktober 2020, 14:21   #199
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die BDW bewijst met de dag meer en meer dat hij niet meer is dan een brulboei. Een platzak eerste klas.

Alhoewel ik hem jaren geleden best kon smaken ben ik tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk gewoon een onnozel manneke is. Tot niet meer in staat dan anderen de schuld geven.

Mijn aanzien in Alexander De Croo is alleen maar gestegen de laatste dagen.
Dat De Croo in uw aanzien gestegen is, bewijst dat hij niet deugt als premier.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 14:23   #200
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is zeer laag en onder de gordel.
U weet beter, maar in uw blinde haat, naar alles wat naar de N-VA ruikt, schrijft u hier dingen die niet met de waarheid stroken.
.
Hoe klein kan iemand zijn?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be