![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier in Frankrijk was het gewoon stukken erger: 24 u / 24 u mocht ge niet eens buiten, tenzij met een formulier waarop een paar uitzonderingen aangegeven waren en die je moest kunnen bewijzen, zoals boodschappen doen of naar de dokter gaan, of 1 uur op niet meer dan 1 km van uw huis alleen wandelen of lopen. Naar uw werk mocht je alleen met een speciaal formulier van uw werkgever als die U niet in telewerken zette. Ik had een toffe chef die mij toeliet om naar bureau te gaan. Ik begrijp totaal niet dat mensen dat kunnen aanvaarden. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 december 2020 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem was natuurlijk dat je dat studenten konden joggen tot bij hun lief als dat verder was.
Als je dus op straat was, kon men onmiddellijk uw formulier vragen (dat je op de corona app kon ingeven) en daar stond ook uw domicilie in. Als je dan verder dan 1 km van uw domicilie was, boete, of bij recidive, zware boete, of bij tweede recidive, correctionele rechtbank. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 december 2020 om 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarmee ik niet schrijf dat de overheid dat zo maar mag doen, maar ze doen het wel en blijkbaar met de steun van een groot deel van de bevolking. Is het niet verloren zoveel energie te steken in dit aan te klagen terwijl je weet dat dit niets zal veranderen? Draai u om, maak er het beste van, wees even geduldig en doe zoveel mogelijk uw ding zonder dat ze u snappen.
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was destijds ook zo. De vraag is natuurlijk in welke mate pure propaganda dat veroorzaakt heeft ; en in tweede instantie in welke mate dat eigenlijk waar is dat een groot deel van de bevolking dat steunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 6 weken zijn toch zo voorbij? Niet? Voor je het weet is het weer al maart of april.
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nu eenmaal een middel om de bevolking op uw hand te krijgen. Kijk maar naar de propaganda rond milieu, vluchtelingen, kerncentrales...Als je het voldoende door de mensen hun strot ramt slikken ze uiteindelijk alles, of toch heel veel.
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was hetgeen hij zei in z'n TED talk. Om de ziekenhuizen wat tijd te geven om zich voor te bereiden.
Hij dacht toen waarschijnlijk dat ze niet zo zot gingen zijn om dat langer vol te houden gegeven de economie en dergelijke. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, ja, dat was dan niet eens idioot he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ontkennen dat het uniek is dat een overheid op dergelijke wijze de vrijheden van de eigen bevolking inperkt, is gewoon het licht van de zon ontkennen. U zegt om te stoppen met klagen en er het beste van te maken. Dat ik dat doe, hoeft mij toch niet te weerhouden om niet meer te stemmen op partijen die zulke maatregelen goedkeuren? Want daar gaat het hier om hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juni, juli augustus en september waren toch vrij normaal? OK, geen massaspektakels maar verder? O.a. een feestje in de tuin gehouden.
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het blijft waanzinnig dat een overheid kan bepalen hoeveel mensen ik thuis mocht (en mag) uitnodigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb altijd op N-VA gestemd. Hun gebrek aan weerstand t.o.v. de maatregelen stelt me enorm teleur. Het is echter enorm frustrerend dat er gewoon geen enkele partij is naar wie mijn stem dan wel kan gaan. Moest LDD vandaag de dag nog bestaan, kan ik aannemen dat zij de grootste tegenstanders zouden zijn van de maatregelen. Maar nu... iedereen vindt het normaal om zelfs de meest normale en menselijke dingen (zoals gezellig samen kerst en oudjaar vieren) te verbieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ergens een soort van debiliteit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idioot eigenlijk. Als je bang bent van corona is het net veel beter dat al de rest zich NIET aan de maatregelen houdt, maar je jezelf wel beschermt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb daar geen probleem mee. Het moet wel plausibel zijn. Voor iedereen. Ik ben het niet eens als er steeds met vinger naar de ouderen wordt gewezen. Het ging uiteindelijk over het Vlaams Belang. Het Vlaams Belang biedt geen oplossingen. Enkel polemiek. Wolven in schaapskleren. Domme mensen, deze die vinden dat hun verstand in hun portemonnee zit, vinden dat zoiets als het VB soelaas brengt. Ze hebben uit de geschiedenis nooit iets geleerd, behalve eigen volk eerst. Laatst gewijzigd door Rudy : 22 december 2020 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |