Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2021, 15:55   #181
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Slaagt u er in een partij te vinden die op elk vlak uw standpunten deelt?

In dat geval ben ik erg blij voor u. Voor de meeste mensen is dat immers niet het geval.

Ik heb zelf altijd N-VA gestemd maar ben het bijvoorbeeld niet eens met de mening van BDW over de legalisering van softdrugs (ik ben pro legalisering). Vermits mijn standpunt over drugs niet echt zwaar doorweegt in mijn stemgedrag, weerhoudt het me er niet van om op N-VA te blijven stemmen.

Het voorbeeld over abortus van DDD is eveneens een zeer goed voorbeeld.
Ik kan u volgen daarin.
Want geen enkel land kan de war on drugs winnen.
Die drugsbaronnen beschikken gewoon over veel te veel geld en kunnen zich bewapenen alsof het een leger is. De politie erop af sturen is soms gewoon lachwekkend. Bijna letterlijk met een waterpistool naar de oorlog trekken.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 16:31   #182
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Slaagt u er in een partij te vinden die op elk vlak uw standpunten deelt?

In dat geval ben ik erg blij voor u. Voor de meeste mensen is dat immers niet het geval.

Ik heb zelf altijd N-VA gestemd maar ben het bijvoorbeeld niet eens met de mening van BDW over de legalisering van softdrugs (ik ben pro legalisering). Vermits mijn standpunt over drugs niet echt zwaar doorweegt in mijn stemgedrag, weerhoudt het me er niet van om op N-VA te blijven stemmen.

Het voorbeeld over abortus van DDD is eveneens een zeer goed voorbeeld.
Ik beweer ook niet dat er partijen zijn waar ik het volledig mee eens ben, dat geld voor ongeveer iedereen denk ik dan.
Ik denk dat mensen hun kiesgedrag rechtstreeks verbonden is met wat ze willen op politiek vlak.

Beweren dat het kiesgedrag van het volk niets te maken heeft met wat ze willen op politiek vlak is standup comedy.
Oud 18 januari 2021, 16:39   #183
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik beweer ook niet dat er partijen zijn waar ik het volledig mee eens ben, dat geld voor ongeveer iedereen denk ik dan.
Ik denk dat mensen hun kiesgedrag rechtstreeks verbonden is met wat ze willen op politiek vlak.

Beweren dat het kiesgedrag van het volk niets te maken heeft met wat ze willen op politiek vlak is standup comedy.
Wie heeft dat beweerd?

Er werd - als ik de discussie goed heb gevolgd - enkel beweerd dat men niet zomaar kan stellen dat iedereen die voor N-VA of VB stemt, ook voor de Vlaamse onafhankelijkheid (lees: een afzonderlijke staat) is.

Ik betreur dat, maar dat lijkt me niet meer dan correct te zijn. Er is - denk ik - nog nooit een peiling geweest die aantoont dat meer dan 30% van de Vlamingen pro onafhankelijkheid zou zijn.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 januari 2021 om 16:41.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 17:02   #184
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Kie Sjotte Bekijk bericht
We zullen eens zien hoe die ploeg van 11 miljoen nog aan elkaar zal hangen één maal het kostenplaatje van ettelijke miljarden zal moeten opgehoest worden. Deze financiële erfenis, als gevolg van het corona virus, hangt als een strop boven het hoofd van deze Vivaldi coalitie en een pak van de bevolking.
Eenmaal zover, zullen er niet veel meer overblijven van die ploeg van 11 miljoen, om dit gelag te betalen.
Knap opgemerkt. De belgicistische scherpslijpers beleven op dit ogenblik hoogdagen. We worden overstelpt met zegebulletins door een ploeg o.l.v. 1ste sergeant-majoor - met stick - rood willempie, bijgestaan door zijn adjunct korporaal-kepi pandadwerg en een aantal simpele piotten - met de nadruk op simpel -.

Panda onderscheidt zich in deze discussie met een grove leugen, nl. dat de zonnepaneelmiserie de schuld is van Zuhal Demir. Zelfs hevige N-VA haters spreken die kwakkel tegen. De echte verantwoordelijken zijn Freya Van Den Bossche en partijgenoten van panda, o.a. Bart Tommelein. Waarom liegt panda? Omdat Demir N-VA-lid is natuurlijk. Sossen en liberalen behoren tot zijn favorieten, deze mensen kunnen niets misdoen in zijn ogen.

Op dit ogenblik zijn de Vlaams-nationalisten loslopend en opgejaagd wild. Maar eens zullen de miljarden € waar nu kwistig mee gemorst wordt moeten gerecupereerd worden. Op dit ogenblik, en dan alleen, zullen de flaminganten terug meetellen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 17:43   #185
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht

Panda onderscheidt zich in deze discussie met een grove leugen, nl. dat de zonnepaneelmiserie de schuld is van Zuhal Demir. Zelfs hevige N-VA haters spreken die kwakkel tegen. De echte verantwoordelijken zijn Freya Van Den Bossche en partijgenoten van panda, o.a. Bart Tommelein. Waarom liegt panda? Omdat Demir N-VA-lid is natuurlijk. Sossen en liberalen behoren tot zijn favorieten, deze mensen kunnen niets misdoen in zijn ogen.
Freya vd Bossche heeft hier niets mee te maken !
Dit is sossenbashen van de kwaadwilligste soort en een grove leugen.
Verantwoordelijke is Lydia Peeters die samen met Geert Bourgeois (NVA) het decreet heeft ondertekent.

Als het over het gelag betalen gaat, dan komt Demir (alweer NVA) wel in het vizier. Demir wil de electorale oplichterij, op voorhand gekend door de Vlaemsche regerinck, afwentelen op de gewone burger.
Het Vlaemsche gelag zal ons meer dan 500 euro's gaan kosten

Eens zien hoeveel er nog gaan overblijven van de ploeg die voor de drie Vlaemschen losers gestemd hebben.

De federale is goed bezig dat terwijl de Vlaemsche regerinck de ene flater na de andere klopt en ons nog heel veel geld zal kosten en de zonnepaneeleigenaars al veel geld heeft gekost
Wie in zo'n zootje politieke oplichters een bedreiging ziet voor de federale, want daar gaat deze draad toch om, die moet zich al wreed van de wereld gezopen hebben.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 18 januari 2021 om 18:11.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 18:09   #186
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ze vertegenwoordigen evident alle Belgen. Dat sommigen liever in een alternatieve realiteit willen leven, is eigenlijk een grappig fenomeen.
2
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 18:12   #187
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Verantwoordelijke is Lydia Peeters die samen met Geert Bourgeois (NVA) het decreet heeft ondertekent.

Als het over het gelag betalen gaat, dan komt Demir (alweer NVA) wel in het vizier. Demir wil de electorale oplichterij, op voorhand gekend door de Vlaemsche regerinck, afwentelen op de gewone burger.

Eens zien hoeveel er nog gaan overblijven van de ploeg die voor de drie Vlaemschen losers gestemd hebben.

De federale is goed bezig dat terwijl de Vlaemsche regerinck de ene flater na de andere klopt en ons nog heel veel geld zal kosten.
Wie in zo'n zootje politieke oplichters een bedreiging ziet voor de federale, want daar gaat deze draad toch om, die moet zich al wreed van de wereld gezopen hebben.
Bart Tommelein is de architect van dit debacle.
Iets anders zeggen is de waarheid serieus geweld aandoen.
Maar kronkel in alle geval rustig verder. Uw geloofwaardigheid is toch al lang totaal onbestaande.
Oud 18 januari 2021, 18:15   #188
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Knap opgemerkt. De belgicistische scherpslijpers beleven op dit ogenblik hoogdagen. We worden overstelpt met zegebulletins door een ploeg o.l.v. 1ste sergeant-majoor - met stick - rood willempie, bijgestaan door zijn adjunct korporaal-kepi pandadwerg en een aantal simpele piotten - met de nadruk op simpel -.

Op dit ogenblik zijn de Vlaams-nationalisten loslopend en opgejaagd wild. Maar eens zullen de miljarden € waar nu kwistig mee gemorst wordt moeten gerecupereerd worden. Op dit ogenblik, en dan alleen, zullen de flaminganten terug meetellen.
De haat tegenover N-VA is echt aandoenlijk.
Oud 18 januari 2021, 18:24   #189
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De federale is goed bezig dat terwijl de Vlaemsche regerinck de ene flater na de andere klopt en ons nog heel veel geld zal kosten en de zonnepaneeleigenaars al veel geld heeft gekost

Samengevat : hoeveel interesse gaan de 100.000 vlamingen hebben voor de hypocriete uitleg van N-VA dat zij NIET verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van regelgeving die onder de vorige Vlaemsche N-VA regering (= Bourgeois) is ontstaan ?
Denk je dat die mensen die zonet in de kont geneukt zijn voor pakweg 1.500 euro per jaar x 15 jaar dat gaan 'rationaliseren' omdat ze via een 'compensatie' een aalmoes krijgen die overmorgen vergeten is ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 18:26   #190
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Samengevat : hoeveel interesse gaan de 100.000 vlamingen hebben voor de hypocriete uitleg van N-VA dat zij NIET verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van regelgeving die onder de vorige Vlaemsche N-VA regering (= Bourgeois) is ontstaan ?
Denk je dat die mensen die zonet in de kont geneukt zijn voor pakweg 1.500 euro per jaar x 15 jaar dat gaan 'rationaliseren' omdat ze via een 'compensatie' een aalmoes krijgen die overmorgen vergeten is ?
Natuurlijk niet. Dus uw partij zal het geweten hebben.
Al een geluk beschikken ze over een dweil om alle vuiligheid op te kuisen. Onder andere deze die Tommelein, ik wil zonnepanelen op elk dak, heeft nagelaten. Iedereen weet dat. Uw herhaling van uw leugen zal echt niet helpen.

Zie ook vooral deze draad, de originele titel zat er boenk op en legde de schuld bij open vld: Zonnepanelen: de doodsteek voor open VLD ?
https://forum.politics.be/showthread.php?t=257024

Laatst gewijzigd door stuyckp : 18 januari 2021 om 18:32.
Oud 19 januari 2021, 08:30   #191
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Samengevat: de Vlaamse regering is verantwoordelijk. 'wat we zelf doen doen we beter' is de grootste leugen. De gewestvorming is een nutteloze, geldverslindende, politieke keuze gebleken. Het wordt tijd dat daaruit lessen getrokken worden.
Ik ben niet van mening dat 'België' ons alle heil brengt. Ik denk wel dat Vlaamse onafhankelijkheid voor de burger een veel duurdere nutteloze oplossing is. Men had véél beter alle energie gestoken in het performanter maken van het bestaande product België.

Laatst gewijzigd door pajoske : 19 januari 2021 om 08:31.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 08:40   #192
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Samengevat: de Vlaamse regering is verantwoordelijk. 'wat we zelf doen doen we beter' is de grootste leugen. De gewestvorming is een nutteloze, geldverslindende, politieke keuze gebleken. Het wordt tijd dat daaruit lessen getrokken worden.
Ik ben niet van mening dat 'België' ons alle heil brengt. Ik denk wel dat Vlaamse onafhankelijkheid voor de burger een veel duurdere nutteloze oplossing is. Men had véél beter alle energie gestoken in het performanter maken van het bestaande product België.
2!

Het was een enorm goede "de afspraak" waar een politiek interview werd getoond zoals het echt altijd zou moeten zijn.
Maar de rechtse (Vlaamse) regimezender was één ding vergeten. Waar was de "grote baas" van Tommeleyn en Peeters ? Namelijk Bourgeois of Jambon ? Of moeten N-VA verantwoordelijken uit beeld gehouden worden in dit debacle ?
N-VA als grootste partij in de (vorige) Vlaamse regering is mede verantwoordelijk voor het terug draaiende meter debacle. Zij hebben rustig en lustig meegestemd om de Vlaamse burger wetens en willens op te lichten.
En nu komt de partij die niet wilde dat Arco op de rug van de belastingsbetaler werd afgewenteld rustig en lustig een compensatieregeling voor hun enorme blunder die doodsimpel op de rug van de belastingsbetaler afwentelen.
Du jamais vu.

Hoeveel van het stemmersteam van de drie Vlaemsche regerinck losertjes gaan er nog overblijven ?
Snel een peiling nu. Of zelf Vlaamse verkiezingen !

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 19 januari 2021 om 08:45.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 08:55   #193
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
2!

Het was een enorm goede "de afspraak" waar een politiek interview werd getoond zoals het echt altijd zou moeten zijn.
Maar de rechtse (Vlaamse) regimezender was één ding vergeten. Waar was de "grote baas" van Tommeleyn en Peeters ? Namelijk Bourgeois of Jambon ? Of moeten N-VA verantwoordelijken uit beeld gehouden worden in dit debacle ?
N-VA als grootste partij in de (vorige) Vlaamse regering is mede verantwoordelijk voor het terug draaiende meter debacle. Zij hebben rustig en lustig meegestemd om de Vlaamse burger wetens en willens op te lichten.
En nu komt de partij die niet wilde dat Arco op de rug van de belastingsbetaler werd afgewenteld rustig en lustig een compensatieregeling voor hun enorme blunder die doodsimpel op de rug van de belastingsbetaler afwentelen.
Du jamais vu.

Hoeveel van het stemmersteam van de drie Vlaemsche regerinck losertjes gaan er nog overblijven ?
Uiteraard omdat die niet verantwoordelijk zijn.
Dit is puur het falen van Tommelein en in het verlengde daarvan onder Bd. Je weet wel de partij die vroeger open vld was maar zijn naam veranderd heeft in 'onder de kiesdrempel belgische dweilen"
Als zelfs VRT, die helemaal geen rechtse vlaamse regime zender is maar een belgische nationale zender, dit zo ziet dan is dat omdat het zo is.
Trolletjes die elkaar gelijk geven zijn geen referentie. Goede journalistiek, in deze van de VRT, is wat relevant is.
Dat getrol van jullie is maar covfefe. Niet mooi en helaas ook niet zelfdzaam. Fake news dus.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 januari 2021 om 08:57.
Oud 19 januari 2021, 09:26   #194
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zit hem juist de kwakel... het bestaande product la Belgique is niet performant te maken want haar zogenaamde en enige performantie zit erin zoveel mogelijk Vlaanderen uit te buiten... en de tepels zijn practisch leeggezogen, dus la Belgique vergaat samen met zijn autistische hoogmoed...
Vlaanderen heeft de keuze als het al niet te laat is... nog proberen wat te redden of roemloos met la Belgique, nieuw derde wereld land, ten onder te gaan...
Juist het debacle met de zonnenpanelen is daar een groot voorbeeld van...
We mogen zogezegd doen wat we willen, maar ons geld wordt wel aan de andere kant afgeroomd tot de bedelstaf...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 09:30   #195
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
2!

Du jamais vu.

De grootste Vlaamse partij die enkel op Belgisch vlak mocht meedoen als ze haar voornaamste partijprogramma's in den diepvries stak...
Man, man, ga elders je leugens vertellen...
De scherpe grijpklauw van la Belgique zit ongenadig rond de Vlaamse nek...
Gezien hoe ze in het voordeel van Vlaanderen de Europese steun altijd weer verdelen???
Moeten we dat niet bij de jaarlijkse transfers noord zuid gaan tellen???

Ze mogen niets en als dan niets luk zijn ze wel de enige, grote verantwoordelijken... Arme zielen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 19 januari 2021 om 09:32.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 10:31   #196
Tavek
Banneling

Standaard

De Vlaming is zowat de rijkste burger ter wereld.

"De tepel is leeggezogen"....

Drama voor niks.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 11:01   #197
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad één van de grotere Belgische leugens. In een onafhankelijk Vlaanderen kunnen we dat misschien, maar in Belgisch poppenkast Vlaanderen kunnen we dat uiteraard niet.
Oud 19 januari 2021, 11:03   #198
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De Vlaming is zowat de rijkste burger ter wereld.

"De tepel is leeggezogen"....

Drama voor niks.
Waarom kopen de daklozen dan geen huis?

Ik vind het altijd amusant, de houding van de mens die niets te kort komt en alles van thuis heeft meegekregen tegenover de arme sukkelaars.
Oud 19 januari 2021, 11:11   #199
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Uiteraard omdat die niet verantwoordelijk zijn.
Dit is puur het falen van Tommelein en in het verlengde daarvan onder Bd. Je weet wel de partij die vroeger open vld was maar zijn naam veranderd heeft in 'onder de kiesdrempel belgische dweilen"
Als zelfs VRT, die helemaal geen rechtse vlaamse regime zender is maar een belgische nationale zender, dit zo ziet dan is dat omdat het zo is.
Trolletjes die elkaar gelijk geven zijn geen referentie. Goede journalistiek, in deze van de VRT, is wat relevant is.
Dat getrol van jullie is maar covfefe. Niet mooi en helaas ook niet zelfdzaam. Fake news dus.
Die partij is nog steeds de Open VLD. Dat u het wil of niet.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 12:02   #200
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Het lijkt mij behoorlijk rationeel om ervan uit te gaan dat het kiesgedrag van diegenen die tegen de makkaken zijn, hen richting het Blok stuurt in het kieshokje.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be