![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar draait het mij allemaal niet om hoor. Mij gaat het vooral om die drogredenen puur omdat iemand het een gefnuikte kans vindt van een staat. Nederlands werd trouwens wel degelijk gecultiveerd in het Noorden. Frans werd door de Noordelingen evenwel goed begrepen toen.
Maar ik hou van Nederland en van mijn eigen land en voel me in geen van beiden in het buitenland, ondanks de verschillen. Dat is nu eenmaal zo. Sowieso vind ik dat men anderen daarom niet moet beledigen door hen te karikaturiseren. Het lijkt soms of men schrik heeft ofzo. Pfoe. Laatst gewijzigd door Weyland : 28 januari 2021 om 18:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals iedereen praat ik hier enkel en alleen voor mijzelf, en niet in het algemeen. Nederland is voor mij een buurland dat ik erg waardeer. Uiteraard hebben we heel veel gemeenschappelijke kenmerken. Maar wij hebben die ook met het noorden van Frankrijk, de streek van Duinkerken en Lille. Waarom daar nog anno 2021 nadat de kaart van europa al decennia vastligt staatkundige aspiraties aan gaan verbinden ? Dat is toch pure romantiek ? Als ik naar Amsterdam ga zie ik een prachtige stad, met een heel rijke geschiedenis en eentje die gelijk loopt met de onze. Maar dat is ook met Lille zo. Toch leven we in de realiteit in drie verschillende landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat betreft vendeliers vind ik dat je soms een tikje overdrijft, maar ik begrijp het wel. Er heerst te veel die mentaliteit van te willen vastklampen aan die ene strohalm, hoe oubollig en armtierig ook. Bijvoorbeeld een BDW die - uit politieke correctheid - steevast het Vlaams Nationaal Zangfeest bijwoont met letterlijke vendeliers. ![]() Voorts protesteerde ik ook tegen het orangist genoemd worden. Mij kan Willem-Alexander gestolen worden. In zeker opzicht vind ik Koning Filip zelfs een betere koning, die het verrassend goed doet. Hij neemt zijn taak ernstiger, zeg maar. Op dit moment hebben de Oranjes qua populariteit toch een deuk ondergaan, maar dat is tijdelijk, vermoed ik. Koning Albert II was ook niet echt sympathiek overkomend, vond ik. Soit, een orangist zou ik mezelf geenzins noemen en die oranjegekte op Koningsdag is ook maar een gekte in mijn ogen. Dat is eerder een vrije dag waarop Nederlanders rommelmarktjes houden in mijn ogen. ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 28 januari 2021 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 januari 2021 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet door België, maar ondanks België.
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Het is dankzij de massale investeringen in Vlaanderen door de Belgische staat voor wat betreft infrastructuur, wegen, uitgeruste industrieterreinen, gunstige vestigingsvoorwaarden, uitbouw van de haven van Antwerpen, en noem maar op, dat we hier zo welvarend zijn geworden.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 januari 2021 om 12:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een welvarende kolonie dat brengt op... Vlaanderen als gelijkwaardig deel van het vaderland... dat paste niet in hun plannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toen niet. Toen was alles nationaal. En was het maar zo gebleven. Want Vlaanderen bakt er niet zoveel van. Zie weer eens heel de heibel met de zonnepanelen. En wat de Vlaamse wegen nu betreft: vele wegen liggen er maar lamentabel bij. Om maar niet te spreken van de Vlaamse bruggen: Eén op vier Vlaamse bruggen is in ‘slechte tot zeer slechte’ staat. Ongeveer zeshonderd Vlaamse bruggen verkeren in slechte of zeer slechte staat. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) op een vraag van Björn Rzoska (Groen). (De Morgen, 2020) Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 januari 2021 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#194 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maastricht was lange tijd tweeherig. Ttz Dat bepaalde bestuurlijke zaken onder de bevoegdheid van de bisschop van Luik vielen, andere onder die van Brabant. Er waren trouwens tegelijkertijd twee burgemeesters. Een Brabantse en een Luikse. Ge kunt dat vergelijken met sommige landen waar er een aparte rechtspraak is voor moslims en niet-moslims. De industrie in Maastricht was vooral gegroeid vanuit Luik. Vergeet niet dat centrum Luik minder dan 30km van centrum Maastricht ligt. Er was al eeuwenlang een belangrijke economische verbinding tussen Luik en Maastricht via de Maas. Ik heb bv voorouders, maasschippers, die tussen Luik en Roermond voeren en in Luik handel dreven vanuit de omgeving van Maastricht. Dat er veel Frans gesproken werd lijkt me normaal. Er waren vroeger maar twee talen Limburgs, en Frans. De elite beheerste beide talen. Frans voor handel (met niet-Limbugstaligen) en cultuur. Limburgs voor de dagelijkse omgang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het grootste deel van ons wegennet is er gekomen voor de federalisering van de staat. Jaren 60 en 70. E17, E40, E19 enz. Ook de uitbouw van de haven is grotendeels onder het unitaire belgië gedaan. Ook de kanalen dateren van ver voor de federalisering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
OK. Dat is een duidelijk verschil met de franstalige bourgeoisie in de Vlaamse steden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb me ook laten meetrekken in deze poging om het draadje weg te kanaliseren van de verraders Borms en De Clercq. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn er eigenlijk al parlementaire vragen gekomen, hoe het komt dat het VP de wet op overheidsopdrachten (aanbestedingen, biedingen) niet respecteerde ? Waarom één medium (Newsweek) deze opdracht onderhands kreeg ? Waarom en op wiens vraag/order/bestelling men dat schuim van de 20e eeuw (Borms en De Clercq) ten onrechte opnam in die reeks ? Is dat een beslissing geweest van één politicus ? Zo ja wie ? Of is dit collegiaal en transparant beslist ? Gaat dit gevolgen krijgen ? Of is het direct ==> doofpot ? Durft het parlement eigenlijk nog zijn rol waarnemen, en de regering controleren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |