Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 15 december 2004, 18:45   #181
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Wat een zwart wit stelling zeg, als je niet voor me bent dan ben je tegen mij Kleuterpraat is altijd grappig om naar te luisteren
WTF? Heb jij wel gans de discussie tussen mij en axel gelezen? Of ben je hier verdwaald en zoek je de weg naar het debielenbos?
jan hyoens is offline  
Oud 15 december 2004, 19:11   #182
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
WTF? Heb jij wel gans de discussie tussen mij en axel gelezen? Of ben je hier verdwaald en zoek je de weg naar het debielenbos?
zeg jan, heeft arnold nog niet genoeg in jouw tekstjes moeten knippen vandaag? gun die mens ook wa rust!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 15 december 2004, 19:27   #183
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heb de discussie gelezen, had mij de tijd kunnen besparen
Voel mij nu als onderwijzer der debiel(en)
maarte is offline  
Oud 15 december 2004, 20:01   #184
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ha de bourgeois is dus een liberaal volgens jou? En ik denken dat hij Vlaams nationalist! En van mij doet hij wat hij wil, de vlaams nationale kiezers zullen hem op zijn daden afrekenen!
natuurlijk is hij vlaams-nationalist.
maar sommigen beschimpen hem omwille van 'linkse verenigingen' (hetgeen ook niks heeft te maken met vlaams-nationalisme), waarop ik repliceer dat oxfam in wezen liberaal is omdat het uitgaat van echte concurrentie ipv een monopolie.
liberaal in sociaal-economische betekenis dus.
never mind.

Oxfam is solidaristisch
lievendr is offline  
Oud 15 december 2004, 21:41   #185
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ochgottekes! een beetje naar! Waarom antwoord phillips niet op mijn vraag? Liever uw geld aan een belgische winkel geven omdat dit toch zoveel meer modieus is! ja ge bent salonflamingant of je bent het niet!
misverstand. ik meende dat u doelde op de uitspraak van fdw niet te winkelen in winkels van allochtonen. dat is 'naar'.
Maar dat bedoelde u dus niet
mijn excuus
lievendr is offline  
Oud 16 december 2004, 03:01   #186
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Dus Bourgeois steunt (on)bewust extreem-links! Zou je eens geen mailjte sturen naar uwe minister!
Waarom zou ik? Zolang de gelden een goed doel steunen (emancipering en ontwikkeling van de agrarische sector in de derde wereld) is het voor mij van secundair belang wie als doorgeefluikje in België fungeert.
zorroaster is offline  
Oud 16 december 2004, 03:05   #187
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
de top, maw, de beleidsmakers en -uitvoerders wel! de rest is quantité négligable voor die gasten (zie maar naar het vb van zeroaster!)
Ach, wat voor invloed heeft die top? Oxfam is een internationaal gestuurde en gecoördineerde beweging met meer dan vijftig jaar traditie! Het is heus niet zo dat die paar secretariaatsmedewerkers met PVDA-sympathiëen "uitvoerders" zijn, hoogstens een doorgeefluikje tussen inkopers en de wereldwinkels zelf. Oxfam Vlaanderen neemt immers af van de internationale Oxfam-distributeurs...
zorroaster is offline  
Oud 16 december 2004, 03:06   #188
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
We kunnen misschien ofxam splitsen.
Dat is al het geval. Er is een Vlaamse en Waalse Oxfam-werking (de Waalse heet Magasins du Monde, maar ze nemen van dezelfde distributeurs af)...
zorroaster is offline  
Oud 16 december 2004, 03:11   #189
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Met dat geld worden oa projecten in de dictatuur Cuba gesponsord, links-belgicistische activiteiten gesponsord... met uw geld wordt er niets voor Vlaanderen gedaan!
Twee stellingen waar ik me vragen bij stel en graag uw bronnen zou weten:

Projecten in de dictatuur Cuba steunen is nog steeds niet de dictatuur Cuba steunen, of vergis ik me? De betrachting van Oxfam om de boeren maximaal te laten participeren in de onderhandeling en hen aan te moedigen hun gamma uit te breiden, is net ingaan tegen het totalitaire centralisme van Castro...

Ten tweede, links-belgicistische activiteiten sponsoren? Dat een paar zurige belgicisten op het secretariaat met wat mailtjes B-Plus gaan opvrijen is ergerlijk, maar noem me eens een serieuze links-belgicistische activiteit van Oxfam?
zorroaster is offline  
Oud 16 december 2004, 09:54   #190
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
zeg jan, heeft arnold nog niet genoeg in jouw tekstjes moeten knippen vandaag? gun die mens ook wa rust!

Nog eentej die verdwaald is!
jan hyoens is offline  
Oud 16 december 2004, 18:57   #191
ingenious

Standaard

Citaat:
Nog eentej die verdwaald is!
inderdaad, ik zocht naar argumenten van jou maar vond ze niet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 17 december 2004, 09:22   #192
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
inderdaad, ik zocht naar argumenten van jou maar vond ze niet
Een nieuwe bril met dubbele montuur aanschaffen helpt!8)
jan hyoens is offline  
Oud 17 januari 2005, 09:33   #193
jan hyoens

Standaard

[size=2]Hierondre de persoonlijke ervaring van iemand met de oxfam-werkwijze[/size]
[size=2][/size]
[size=2]"Toen ik eind 1987 wegens pensionering mijn optiekzaak te Gentbrugge sloot had ik uiteraard nog een gans lot onverkochte nieuwe brilmonturen van bekende merken in voorraad.[/size]
[size=2]In de voorgaande jaren konden de opticiens hun eindereeks monturen schenken aan een officieuze Derde Wereldactie van de missionarissen die de brillen naar Congo verstuurden. [/size]
[size=2]Omdat de activiteit van die vereniging gestopt was zocht ik contact met een organisatie die schenkingen aanvaardde ten voordele van de ontwikkelingslanden.[/size]
[size=2]Zo belandde ik bij OXFAM solidarité-solidariteit, Place Daillyplein 6 1030 Bruxelles-Brussel.[/size]
[size=2]Na telefonische afspraak reed ik op 18 oktober 1997 met de auto met de bestelling van een karton 112 nieuwe brillen .[/size]
[size=2]Gratis gefactureerd aan vzw OXFAM: een lot van 112 brilmonturen, bestemd voor de ontwikkelingslanden.[/size]
[size=2]De levering werd getekend voor ontvangst en afgestempeld door de verantwoordelijke (de originele factuur nog steeds in mijn bezit)[/size]
[size=2]Niemand van het aanwezige personeel o.w. heel wat vreemdelingen sprak een gebenedijd woord Nederlands.[/size]
[size=2]Toen ik even nadien, nogal ontgoocheld en misnoegd, de stapelplaats passeerde waar mijn brillen naar toe waren gebracht,zag ik hoe het personeel zich op de brillen had gestort om er een passend model uit te kiezen.[/size]
[size=2]Mijn bedenking was: als het personeel zo reageert ,wat moet er dan niet onderweg aan de strijkstok blijven hangen?[/size]
[size=2]Mijn lesje heb ik wel geleerd. Oxfam? Nee bedankt."[/size]
jan hyoens is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be