![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#182 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#183 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voel mij nu als onderwijzer der debiel(en) |
|
![]() |
![]() |
#184 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
maar sommigen beschimpen hem omwille van 'linkse verenigingen' (hetgeen ook niks heeft te maken met vlaams-nationalisme), waarop ik repliceer dat oxfam in wezen liberaal is omdat het uitgaat van echte concurrentie ipv een monopolie. liberaal in sociaal-economische betekenis dus. never mind. Oxfam is solidaristisch ![]() |
|
![]() |
![]() |
#185 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar dat bedoelde u dus niet mijn excuus |
|
![]() |
![]() |
#186 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#187 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#188 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#189 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Projecten in de dictatuur Cuba steunen is nog steeds niet de dictatuur Cuba steunen, of vergis ik me? De betrachting van Oxfam om de boeren maximaal te laten participeren in de onderhandeling en hen aan te moedigen hun gamma uit te breiden, is net ingaan tegen het totalitaire centralisme van Castro... Ten tweede, links-belgicistische activiteiten sponsoren? Dat een paar zurige belgicisten op het secretariaat met wat mailtjes B-Plus gaan opvrijen is ergerlijk, maar noem me eens een serieuze links-belgicistische activiteit van Oxfam? |
|
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#191 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#193 |
|
![]() [size=2]Hierondre de persoonlijke ervaring van iemand met de oxfam-werkwijze[/size]
[size=2][/size] [size=2]"Toen ik eind 1987 wegens pensionering mijn optiekzaak te Gentbrugge sloot had ik uiteraard nog een gans lot onverkochte nieuwe brilmonturen van bekende merken in voorraad.[/size] [size=2]In de voorgaande jaren konden de opticiens hun eindereeks monturen schenken aan een officieuze Derde Wereldactie van de missionarissen die de brillen naar Congo verstuurden. [/size] [size=2]Omdat de activiteit van die vereniging gestopt was zocht ik contact met een organisatie die schenkingen aanvaardde ten voordele van de ontwikkelingslanden.[/size] [size=2]Zo belandde ik bij OXFAM solidarité-solidariteit, Place Daillyplein 6 1030 Bruxelles-Brussel.[/size] [size=2]Na telefonische afspraak reed ik op 18 oktober 1997 met de auto met de bestelling van een karton 112 nieuwe brillen .[/size] [size=2]Gratis gefactureerd aan vzw OXFAM: een lot van 112 brilmonturen, bestemd voor de ontwikkelingslanden.[/size] [size=2]De levering werd getekend voor ontvangst en afgestempeld door de verantwoordelijke (de originele factuur nog steeds in mijn bezit)[/size] [size=2]Niemand van het aanwezige personeel o.w. heel wat vreemdelingen sprak een gebenedijd woord Nederlands.[/size] [size=2]Toen ik even nadien, nogal ontgoocheld en misnoegd, de stapelplaats passeerde waar mijn brillen naar toe waren gebracht,zag ik hoe het personeel zich op de brillen had gestort om er een passend model uit te kiezen.[/size] [size=2]Mijn bedenking was: als het personeel zo reageert ,wat moet er dan niet onderweg aan de strijkstok blijven hangen?[/size] [size=2]Mijn lesje heb ik wel geleerd. Oxfam? Nee bedankt."[/size] |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron ??