Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2021, 11:38   #181
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die WalstreetBets zijn uiteraard loonies. Maar ze hebben Melvin en Citron wel behoorlijk te grazen gehad.
Dat klopt.
Alleen klopt het niet dat Melvin uitsluitend short posities had.
En dat is een grote misvatting, ook hedgefunds hebben grote long posities.
Anderzijds hebben de 'gewone' beleggingsfondsen (behalve de passieve zoals index fondsen) ook short posities.

Want dat is eigen aan portfoliomanagement. "Buy what is undervalued and sell what is overvalued."
Portfoliomanagers zoeken naar een zo hoog mogelijke return met een zo klein mogelijk risico.
Sommige risico's kan je neutraliseren door diversificatie, maar andere kan je alleen maar hedgen door te beleggen in instrumenten met een covariantie van -1 op de portfolio.

Maar van Citron ben ik niet zeker of ze wel short waren. Ik vind het vrij verdacht om met een rapport te komen om te shorten terwijl de short interest al hoog was en dan nog op het moment dat WSB aan het verzamelen was.
Ik heb een vermoeden dat Citron eerder aan de long side stond met een hedge naar onder toe.
Oud 3 februari 2021, 20:52   #182
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

GME terug boven de $100, ze geven niet op. +15%.

4 spelers op WallStreetBets getuigen (en hebben niet verkocht):

Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210203_96851382
Pieter Van Maele
Vandaag om 20:00

Ook Limburgers zitten op WallStreetBets: “Aan 3.300 dollar per aandeel ben ik miljonair”

Met 8,4 miljoen zijn ze al, de groep beleggers op het forum WallStreetBets. Daar zitten ook heel wat Belgen bij. Sommigen willen Wall Street echt veranderen, anderen zoeken er gewoon naar goede investeringen. Zo ook Hasselaren Ruben (28) en Jelle (22), want ‘”yolo, you only live once”.

Op WallStreetBets, het subkanaal van het internetforum Reddit waarop een meute kleine beleggers de krachten bundelde, heerst aan de oppervlakte nog altijd dezelfde vastberaden sfeer als vorige week. Toen slaagden de kleintjes er gezamenlijk in om het aandeel van de videospelletjesketen Gamestop tot astronomische hoogtes te stuwen, waardoor grote hefboomfondsen op Wall Street tientallen miljarden dollars verlies leden. De actie werd wereldnieuws, filmstudio’s vechten intussen om het verhaal als eerste te verfilmen.

De realiteit is echter dat het aandeel van Gamestop al de hele week hard naar beneden aan het tuimelen is. Het was woensdagmiddag zo’n 90 Amerikaanse dollar waard, 75 procent minder dan aan het begin van de week.

Onder de oppervlakte leidt dat hier en daar al tot vertwijfeling, zo blijkt uit gesprekken die onze zusterkrant De Standaard de afgelopen dagen had met vier Belgen die actief zijn op het forum – en die allen ook aandelen in Gamestop hebben. Sommigen denken stilaan aan verkopen, ook al zou dat verraad aan de groep betekenen. Anderen blijven vasthouden aan de aandelen, hoe onverstandig dat momenteel ook lijkt, want: “Yolo, you only live once!”.

Ruben Alders (28) uit Hasselt, kocht 204 aandelen

“Ik maakte enkele jaren geleden al een account op WallStreetBets. Ik studeerde toen financiële economie, was al bezig met beleggen en wilde meer leren kennen dan de klassieke investeringen. Via WallStreetBets ontdekte ik wat er speelt op de markt, zoals dus Gamestop. Ik kwam tot de conclusie dat het bedrijf inderdaad meer waard was dan het aandeel liet vermoeden. Dus kocht ik in totaal 204 aandelen, verspreid over meerdere pakketten, tegen gemiddeld 45 dollar per aandeel. Een nieuwe hausse naar 400 dollar zie ik niet meer gebeuren, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat het aandeel meer waard is dan 45 dollar.”

“Het gaat mij puur om de investering. Dat hele wij-tegen-zij-verhaal, de kleine beleggers tegen de hefboomfondsen, is er op het forum pas later bijgekomen. Ik wil zelfs niet dat die hefboomfondsen worden kapotgemaakt. Absoluut niet. Ik heb om te beginnen ook beleggingen in klassieke aandelenfondsen. En als die fondsen wegvallen, krijg je een systeemcrisis. Geloven dat je als groep kleine beleggers hefboomfondsen van vele miljarden kunt kapotmaken, noem ik zelfs naïef.”

Jelle (22) uit Hasselt, kocht 325 aandelen

“Een halfjaar geleden zag ik een Youtubevideo over WallStreetBets. Dat was wel … speciaal. Beleggers schepten erin op hoe ze net een half miljoen dollar hadden verloren, of hoe hun aandelenportefeuille in één dag tijd van 20.000 naar 800.000 dollar was gestegen. Alles leek een grote grap, een internetmeme. Ik ben toen ook begonnen met beleggen. Eerst nog een beetje voorzichtig. Toen kocht ik voor 1.000 euro aandelen in Gamestop. En nu denk ik: Yolo,you online live once. (lacht) Momenteel heb ik al 325 Gamestop-aandelen. Dat heeft me wel al wat gekost, ja, daarom zie ik mijn volledige naam liever niet in de krant staan.”

“Op het hoogtepunt waren mijn aandelen in Gamestop 200.000 dollar waard. Nu is dat maar zo’n 40.000 dollar meer. Dat is wel een beetje jammer, maar ik heb nog altijd winst gemaakt. Dat helpt om kalm te blijven, en voorlopig niet te verkopen. Ik heb verschillende limieten ingesteld, onder meer op 3.300 dollar per aandeel. Als ik mijn aandelen tegen die prijs kan verkopen, ben ik miljonair. Het kan nog enkele weken duren, maar ik geloof rotsvast dat er nog een koersexplosie zit aan te komen. De daling van de voorbije dagen is artificieel gecreëerd door hefboomfondsen, die ons zo schrik willen aanjagen. We mogen niet panikeren.”

“Of ik door te speculeren op Gamestop niet net hetzelfde doe als de shortsellers? Kijk, zij hebben in 2008 al miljarden verdiend aan de kredietcrisis. Nu hadden ze gegokt op een faillissement van Gamestop. Zij wilden blijkbaar niks liever dan dat de twintigduizend mensen die er werken, hun job zouden verliezen. Ze doen smerige zaken. Alleen, als zij dat doen, is dat blijkbaar oké. Als wij hun geld afnemen, tikt men ons op de vingers.”

Zoë Cortisse (22) uit Brussel, kocht 47 aandelen

“Ik ben allang actief op WallStreetBets, jaren voor de hype van de afgelopen weken. In het begin leek het allemaal nonsens, een spelletje van een groep mensen die dacht snel geld te kunnen verdienen. Hoe langer ik het forum volgde, hoe meer ik merkte dat sommige beleggingsstrategieën die werden besproken toch steek hielden. Zo werd er al heel snel gesproken over Tesla. En dat aandeel bleek daarna inderdaad erg te stijgen.”

“Zo kwam ook Gamestop ter sprake. Ik heb uiteindelijk erg lang gewacht om te kopen, tot vorige week dinsdag, toen de steile klim al was ingezet. Eerst 10, dan nog eens 10, tot ik uiteindelijk 47 aandelen had. Ik begreep vroeger nooit hoe mensen urenlang naar wielrennen kunnen kijken, tot ik zelf urenlang zat te volgen hoe het aandeel maar bleef stijgen. Ik ben er sindsdien constant mee bezig.”

“WallStreetBets was heel lang een plek waar mensen het alleen hadden over snel geld verdienen, op welke manier ook. Het hele activisme rond het kleinkrijgen van de hefboomfondsen is er pas enkele weken geleden bijgekomen. Dat ik daar nu toch aan kan bijdragen, maakt me trots. Het voelde zelfs als mijn plicht. Sinds Occupy Wall Street (de betogingen voor de beursgebouwen in Manhattan in 2011, red.) wordt er gesproken over structurele veranderingen op Wall Street. Maar door in tenten te slapen voor een beursgebouw breng je geen enkele miljardair in de problemen. Vorig jaar, door corona, zijn de rijken zelfs alleen maar rijker geworden. Via WallStreetBets is het wel gelukt de hefboomfondsen te treffen. Om ze echt klein te krijgen, zullen we nog weken moeten volhouden. Ik ben vastberaden mijn aandelen nooit te verkopen, zelfs al zakken ze tot nul. Als ik daarmee Wall Street kan veranderen, ben ik bereid die prijs te betalen.”

Remi (38) uit Nijvel, kocht 215 aandelen

“Ik ben begin 2020 naar de beurs getrokken, omdat de Belgische spaarboekjes – met amper interest – me niet meer konden boeien. Ik leerde rond die tijd ook WallStreetBets kennen. Ik zag gaandeweg steeds meer berichten over Gamestop. Half december besloot ik er zelf in te stappen. Daarom vertel ik mijn volledige naam liever niet. Ik kom uit een bescheiden familie en wil niet dat mijn omgeving weet dat ik ‘speel’ met geld. Zelfs mijn vrouw wist het niet, ik heb haar pas een week geleden verteld dat ik een van die beleggers in Gamestop ben.”

“Toen ik in Gamestop investeerde, was het aandeel maar 15 dollar waard. Ik vond het risico dat ik nam door 200 aandelen te kopen, 3.000 dollar dus, niet zo groot. Al zou het wel echt een groot verlies geweest zijn, mocht de koers meteen daarna gecrasht zijn. Toen de prijs vorige week piekte op 380 dollar, heb ik 100 aandelen verkocht. Al 35.000 dollar pure winst, daar was mijn vrouw wel heel blij mee.”

“Maandag heb ik er nog eens 15 aandelen bijgekocht. Ik heb er nu dus nog 115. Ik ben er nog niet uit wat ik daarmee ga doen. Het geeft zeker stress. Enerzijds wil ik verkopen, nu het aandeel nog niet helemaal is onderuitgezakt. Anderzijds voelt het alsof ik dan de rest van de groep zou verraden. Wat nu gebeurt, de hefboomfondsen die miljarden verliezen, is nooit eerder gebeurd. Het voelt onwezenlijk om deel uit te maken van dat verhaal. Maar als iedereen zoals mij zou denken en verkoopt, is het meteen afgelopen.”

Laatst gewijzigd door Micele : 3 februari 2021 om 20:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 23:47   #183
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
GME terug boven de $100, ze geven niet op. +15%.

4 spelers op WallStreetBets getuigen (en hebben niet verkocht):
Niet twijfelen. Doen. Zelfs Musk steunt $GME en Bitcoin.
Oud 4 februari 2021, 20:40   #184
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Niet twijfelen. Doen. Zelfs Musk steunt $GME en Bitcoin.
het deeg is ingezakt, het zal nooit meer een brood worden... 60$

men vergeet ook dat de laatste particuliere piramidespelers een pak verloren hebben.

Dit 'studentikoos' pleziertje om een hedgefund te nekken heeft de solvabiliteit van de beurs geen goed gedaan. Hopelijk blijft het bij dit éénmalig funritje

Er zitten blijkbaar ook veel amateurs in deze bubbel, twintigers die nog geen jaar beleggen..

Laatst gewijzigd door edwinp : 4 februari 2021 om 20:42.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 20:55   #185
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
het deeg is ingezakt, het zal nooit meer een brood worden... 60$

men vergeet ook dat de laatste particuliere piramidespelers een pak verloren hebben.

Dit 'studentikoos' pleziertje om een hedgefund te nekken heeft de solvabiliteit van de beurs geen goed gedaan. Hopelijk blijft het bij dit éénmalig funritje

Er zitten blijkbaar ook veel amateurs in deze bubbel, twintigers die nog geen jaar beleggen..
Ze zullen krijsen met de vingers in hun oren, maar ze mogen blij zijn dat ze niet konden bijkopen tegen de hogere koersen.

Musk (en Chamath, Winklevoss en anderen) die nog wat olie op het vuur gooiden.
Het is deze influencers enkel te doen om hun ego te verzadigen in de wetenschap dat ze de markt kunnen laten bewegen met een simpele tweet.
Het bewijst ook dat deze grifters geen zak geven om de mensen die daarop hun geld verliezen.
Wie nu nog niet inziet wat voor een persoon Musk is verdient gewoon om persoonlijk bankroet te gaan.
Oud 4 februari 2021, 22:07   #186
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Heb uiteindelijk nog een paar honderd euro gewonnen met AMC en BB, het geld was me net wat belangrijker dan de middelvinger naar het establishment. Dit terwijl ik mij zelf had wijsgemaakt dat ik het niet kocht om winst te maken maar een middelvinger op te steken.

Spijtig dat de bubbel niet zo hoog ging als Gamestop voor meer rendement.

Toch vind ik het erg knap dat er een paar fondsen een lesje hebben gekregen.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 15:55   #187
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

GME gaat boven $70, of +34%...
Citaat:
GameStop Corp. Cl A

OPEN Last Updated: Feb 5, 2021 at 9:53 a.m. EST
Real time quote $ 73.40
19.90 37.20%
Nu: +50%

Laatst gewijzigd door Micele : 5 februari 2021 om 16:00.
Oud 5 februari 2021, 17:49   #188
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
GME gaat boven $70, of +34%...

Nu: +50%

Nu: +20% oftewel de befaamde dead cat bounce ?
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 19:31   #189
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Nu: +20% oftewel de befaamde dead cat bounce ?
Zou kunnen, maar dan moet de koers volgende week wel onder de $30.
Oud 5 februari 2021, 21:23   #190
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Aha daarom. Ik begreep niet waarom de koers verharde op zijn +55%.

En nadien begon te zakken.

Citaat:
Handel in aandeel Gamestop stilgelegd na nieuwe koersopstoot

De handel in het aandeel Gamestop -dat symbool staat voor de speculantengekte op Wall Street- is vrijdag weer stilgelegd, na een koersopstoot van 55 procent.

Dat gebeurde nadat de beleggingsapp Robinhood de handelsbeperkingen had opgegeven.

Bron: BELGA Vandaag om 16:55

Gamestop is een winkelketen van computerspelletjes, die financieel zwak staat maar waarvan het aandeel de afgelopen weken in het vizier kwam van speculanten en fors de hoogte in ging. Het betreft een nieuw fenomeen op Wall Street, waarbij kleine beleggers afspraken maken via sociale media zoals Reddit, en het vuur aan de schenen leggen van traditionele beleggers zoals hefboomfondsen.

Niet alleen Gamestop, maar ook het aandeel van AMC Entertainment, schoot vrijdag de hoogte in. Eerder op de dag had de app Robinhood laten weten dat ze de handelsbeperkingen op beide aandelen had opgeheven.

Van het aandeel Gamestop werden de eerste 20 minuten 14 miljoen stuks verhandeld, een opvallende toename. Eerder deze week was het aandeel nog sterk in waarde gezakt (-84 procent) omdat kleine speculanten hun aandacht even hadden verlegd. Maar tegenover eind 2020 is de waarde van het aandeel wel nog altijd verdrievoudigd.
Gaan ze dat nu met andere aandelen ook doen?

Waarom legden ze dinsdag de handel niet stil toen GME 60% daalde?

Laatst gewijzigd door Micele : 5 februari 2021 om 21:31.
Oud 6 februari 2021, 00:58   #191
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha daarom. Ik begreep niet waarom de koers verharde op zijn +55%.

En nadien begon te zakken.

Gaan ze dat nu met andere aandelen ook doen?

Waarom legden ze dinsdag de handel niet stil toen GME 60% daalde?
Als die ook binnen de een tijdspanne van 5 minuten 10% stijgen of dalen, ja.
Oud 10 februari 2021, 16:40   #192
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik heb heel dit nieuws vrij laat opgepikt maar heb het nooit begrepen.

Oké, aandelen kopen om shorters een hak te zetten snap ik nog wel.
Maar hoe ver is daar over nagedacht?

Een aandeel van een bedrijf dat zo goed als niets meer te bieden heeft doen stijgen tot +/- €400...
Is dat niet recht in de kraam van shorters?

Tuurlijk zullen degenen die short zaten bij €15 wel een pak verloren hebben maar wat dan met degenen die pakken verdienen door te shorten bij €400?

En wat met de beleggers die, om de grote spelers even een hak te zetten gekocht hebben bij €100 a €400?
Op die manier wordt de grote spelers 'even een hak zetten' wel een hele dure zaak voor Jan Met De Pet...

Rare zaak als je het mij vraagt maar toch niet iets wat ze maandelijks gaan kunnen blijven herhalen volgens mij.
Waar blijf je immers mensen vinden die geld willen steken in een lege doos?

Ik denk dan ook dat de starters van dit initiatief eerder een piramide-spel in gedachten hadden (waar zij als eersten en dus als meest renderende) ingestapt zijn en waar het plebs (onder het mom van 'we zullen ze eens leren') een hoop geld verloren heeft.

Maw ik vind deze actie nog verwerpelijker dan shorten an sich.

Laatst gewijzigd door BigF : 10 februari 2021 om 16:41.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2021, 16:58   #193
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik heb heel dit nieuws vrij laat opgepikt maar heb het nooit begrepen.

Oké, aandelen kopen om shorters een hak te zetten snap ik nog wel.
Maar hoe ver is daar over nagedacht?

Een aandeel van een bedrijf dat zo goed als niets meer te bieden heeft doen stijgen tot +/- €400...
Is dat niet recht in de kraam van shorters?

Tuurlijk zullen degenen die short zaten bij €15 wel een pak verloren hebben maar wat dan met degenen die pakken verdienen door te shorten bij €400?

En wat met de beleggers die, om de grote spelers even een hak te zetten gekocht hebben bij €100 a €400?
Op die manier wordt de grote spelers 'even een hak zetten' wel een hele dure zaak voor Jan Met De Pet...

Rare zaak als je het mij vraagt maar toch niet iets wat ze maandelijks gaan kunnen blijven herhalen volgens mij.
Waar blijf je immers mensen vinden die geld willen steken in een lege doos?

Ik denk dan ook dat de starters van dit initiatief eerder een piramide-spel in gedachten hadden (waar zij als eersten en dus als meest renderende) ingestapt zijn en waar het plebs (onder het mom van 'we zullen ze eens leren') een hoop geld verloren heeft.

Maw ik vind deze actie nog verwerpelijker dan shorten an sich.
Je hebt het perfect begrepen!

Er zijn een pak bagholders die ofwel met een gerealiseerd verlies zitten ofwel nu op een pak aandelen zitten die ze ver boven de waarde hebben aangeschaft (en dus een papieren verlies) hebben.

En inderdaad, net zoals elk ponzi-scheme was het afhankelijk van een nieuwe aanvoer van nieuwe kopers totdat het momentum opdroogt en het onder het eigen gewicht ineen stuikt.
Oud 10 februari 2021, 17:17   #194
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

GME nog altijd rondom $ 50.
Oud 10 februari 2021, 17:34   #195
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
GME nog altijd rondom $ 50.
Ja, Melvin zit nog altijd op de blaren.
Oud 10 februari 2021, 19:22   #196
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja, Melvin zit nog altijd op de blaren.
GME nu al bijna $60 of +19%. Stoute shorters die coveren? lol

Citaat:
GameStop Corp. Cl A
OPEN
Last Updated: Feb 10, 2021 at 1:20 p.m. EST
Real time quote $ 59.85
9.54 18.96%
Het verlies van gisteren is al weggeveegd...

Laatst gewijzigd door Micele : 10 februari 2021 om 19:23.
Oud 10 februari 2021, 20:39   #197
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Toch niet, er zijn er die van die +$60 piek geprofiteerd hebben en nog verkocht hebben. Terug naar +7%.
Oud 11 februari 2021, 08:28   #198
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
GME nu al bijna $60 of +19%. Stoute shorters die coveren? lol

Mooi zo.
Voor diegenen die op $300 gekocht hebben moet de koers nog maar 400% stijgen.
Op $400 met 566% en op $500 met 733%.

Eigenlijk lach je met deze post niet met de shorters, maar met die sukkelaars die de kortdurende hype gevolgd hebben.
Oud 12 februari 2021, 20:26   #199
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Shorters op Tesla hebben voor $38 miljard hun broek gescheurd in 2020.

Er gaan serieuze geruchten dat Bill Gates Foundation er ook bij zit. Naja die zit goed bij kas.

Citaat:
https://electrek.co/2021/02/12/elon-...la-lost-money/

Elon Musk revealed that he has heard that Bill Gates had a big short position on Tesla (TSLA), and he might have lost a lot of money on it.

Billionaires Musk and Gates don’t always have good words to say about each other, but they do appear to share similar concerns about climate change.

However, Gates made some strange comments about electrification last year, including that electric trucks, like the Tesla Semi, and electric airplanes will “probably never” work.

In a new interview on the Joe Rogan Experience, Musk was asked about those comments from gates.

Tesla’s CEO responded:

“He didn’t know what he was talking about. Probably somebody told him that and he is just not that close to the physics of it. I don’t think he is ill-intentioned here, I just think he doesn’t know what he is talking about.”

He added Tesla already has working prototypes of electric trucks that are transporting cargo – something that we already pointed out in our original report about Gates’ comment, including the fact that not only Tesla has working electric semi truck programs, but also other automakers like Daimler.

But then Musk revealed that he has heard that Gates was betting against Tesla with a large short position:

“I also heard that at one point he had a large short position. I don’t know if that’s true or not, but it seems weird. People I know who know the situation pretty well, I asked them “are you sure?” and they said “yes, he has a huge short position on Tesla”. That didn’t work out too well.”

We have reached out to Gates’ foundation to see if we could get a comment on Musk’s claim, and we will update if we get an answer.

Tesla has sometimes been the most shorted stock on the NASDAQ, and people who bet against the electric automaker lost $38 billion in 2020.
Oud 16 februari 2021, 21:22   #200
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Grafiektechnisch gezien zou GME nog richting $200 kunnen gaan. Het aandeel handelt nu nog nét op een supportniveau, en boven zit een gigantisch gat tussen $155-$215. Maar als het nu verder zakt naar $40 of daaronder is het toch wel echt afgelopen, vermoed ik.

Kan een mooie trade zijn voor wie nog een gokje wil wagen: 20% verlies tegenover kans op +300% winst.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be