![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alleen klopt het niet dat Melvin uitsluitend short posities had. En dat is een grote misvatting, ook hedgefunds hebben grote long posities. Anderzijds hebben de 'gewone' beleggingsfondsen (behalve de passieve zoals index fondsen) ook short posities. Want dat is eigen aan portfoliomanagement. "Buy what is undervalued and sell what is overvalued." Portfoliomanagers zoeken naar een zo hoog mogelijke return met een zo klein mogelijk risico. Sommige risico's kan je neutraliseren door diversificatie, maar andere kan je alleen maar hedgen door te beleggen in instrumenten met een covariantie van -1 op de portfolio. Maar van Citron ben ik niet zeker of ze wel short waren. Ik vind het vrij verdacht om met een rapport te komen om te shorten terwijl de short interest al hoog was en dan nog op het moment dat WSB aan het verzamelen was. Ik heb een vermoeden dat Citron eerder aan de long side stond met een hedge naar onder toe.
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() GME terug boven de $100, ze geven niet op. +15%.
4 spelers op WallStreetBets getuigen (en hebben niet verkocht): Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 3 februari 2021 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
men vergeet ook dat de laatste particuliere piramidespelers een pak verloren hebben. Dit 'studentikoos' pleziertje om een hedgefund te nekken heeft de solvabiliteit van de beurs geen goed gedaan. Hopelijk blijft het bij dit éénmalig funritje Er zitten blijkbaar ook veel amateurs in deze bubbel, twintigers die nog geen jaar beleggen.. Laatst gewijzigd door edwinp : 4 februari 2021 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
Musk (en Chamath, Winklevoss en anderen) die nog wat olie op het vuur gooiden. Het is deze influencers enkel te doen om hun ego te verzadigen in de wetenschap dat ze de markt kunnen laten bewegen met een simpele tweet. Het bewijst ook dat deze grifters geen zak geven om de mensen die daarop hun geld verliezen. Wie nu nog niet inziet wat voor een persoon Musk is verdient gewoon om persoonlijk bankroet te gaan.
![]() |
![]() |
#186 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Heb uiteindelijk nog een paar honderd euro gewonnen met AMC en BB, het geld was me net wat belangrijker dan de middelvinger naar het establishment. Dit terwijl ik mij zelf had wijsgemaakt dat ik het niet kocht om winst te maken maar een middelvinger op te steken.
Spijtig dat de bubbel niet zo hoog ging als Gamestop voor meer rendement. Toch vind ik het erg knap dat er een paar fondsen een lesje hebben gekregen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() GME gaat boven $70, of +34%...
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 5 februari 2021 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha daarom. Ik begreep niet waarom de koers verharde op zijn +55%.
En nadien begon te zakken. Citaat:
![]() Waarom legden ze dinsdag de handel niet stil toen GME 60% daalde? Laatst gewijzigd door Micele : 5 februari 2021 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() Als die ook binnen de een tijdspanne van 5 minuten 10% stijgen of dalen, ja.
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb heel dit nieuws vrij laat opgepikt maar heb het nooit begrepen.
Oké, aandelen kopen om shorters een hak te zetten snap ik nog wel. Maar hoe ver is daar over nagedacht? Een aandeel van een bedrijf dat zo goed als niets meer te bieden heeft doen stijgen tot +/- €400... Is dat niet recht in de kraam van shorters? Tuurlijk zullen degenen die short zaten bij €15 wel een pak verloren hebben maar wat dan met degenen die pakken verdienen door te shorten bij €400? En wat met de beleggers die, om de grote spelers even een hak te zetten gekocht hebben bij €100 a €400? Op die manier wordt de grote spelers 'even een hak zetten' wel een hele dure zaak voor Jan Met De Pet... Rare zaak als je het mij vraagt maar toch niet iets wat ze maandelijks gaan kunnen blijven herhalen volgens mij. Waar blijf je immers mensen vinden die geld willen steken in een lege doos? Ik denk dan ook dat de starters van dit initiatief eerder een piramide-spel in gedachten hadden (waar zij als eersten en dus als meest renderende) ingestapt zijn en waar het plebs (onder het mom van 'we zullen ze eens leren') een hoop geld verloren heeft. Maw ik vind deze actie nog verwerpelijker dan shorten an sich.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 10 februari 2021 om 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn een pak bagholders die ofwel met een gerealiseerd verlies zitten ofwel nu op een pak aandelen zitten die ze ver boven de waarde hebben aangeschaft (en dus een papieren verlies) hebben. En inderdaad, net zoals elk ponzi-scheme was het afhankelijk van een nieuwe aanvoer van nieuwe kopers totdat het momentum opdroogt en het onder het eigen gewicht ineen stuikt.
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() GME nog altijd rondom $ 50.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, Melvin zit nog altijd op de blaren.
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() GME nu al bijna $60 of +19%. Stoute shorters die coveren? lol
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 10 februari 2021 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
Voor diegenen die op $300 gekocht hebben moet de koers nog maar 400% stijgen. Op $400 met 566% en op $500 met 733%. Eigenlijk lach je met deze post niet met de shorters, maar met die sukkelaars die de kortdurende hype gevolgd hebben.
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Shorters op Tesla hebben voor $38 miljard hun broek gescheurd in 2020.
Er gaan serieuze geruchten dat Bill Gates Foundation er ook bij zit. Naja die zit goed bij kas. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Minister
|
![]() Grafiektechnisch gezien zou GME nog richting $200 kunnen gaan. Het aandeel handelt nu nog nét op een supportniveau, en boven zit een gigantisch gat tussen $155-$215. Maar als het nu verder zakt naar $40 of daaronder is het toch wel echt afgelopen, vermoed ik.
Kan een mooie trade zijn voor wie nog een gokje wil wagen: 20% verlies tegenover kans op +300% winst.