Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2021, 21:11   #181
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De bevoegdheid voor Onderwijs ligt enkel en alleen bij de Vlaamse regering. Als Jambon zegt: we houden ze open dan heeft De Croo daar niks tegen in te brengen.
Inderdaad. Dat Jambon geen haar op zijn tanden heeft is wat De Wever op zijn lever ligt. TERECHT! Jambon is akkoord gegaan met wat het overlegcomité besliste.
Oud 5 april 2021, 21:20   #182
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wedden dat dadeemelee de koning te rijk was geweest als Jambon dwars had gelegen?
Oud 5 april 2021, 21:27   #183
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wedden dat dadeemelee de koning te rijk was geweest als Jambon dwars had gelegen?
Ik verwacht van regeringen dat zij besturen.

En voor wat betreft Jan Jambon en het sluiten van de scholen: ik denk dat hij daar de juiste keuze heeft gemaakt.

Wat wel ergerlijk is, is dat de NVA (niet zoals Bouchez trouwens) wat populistisch zit te doen en de eigen regeringsmensen voor lul zet.
Oud 5 april 2021, 21:31   #184
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bevoegdheid voor Onderwijs ligt enkel en alleen bij de Vlaamse regering. Als Jambon zegt: we houden ze open dan heeft De Croo daar niks tegen in te brengen.

Maar dat durven ze bij de NVA overduidelijk niet. Het is gemakkelijker om de schuld op een ander te steken dan om zelf verantwoordelijkheid te nemen.

Dat Jambon er dan als lul bijstaat nemen ze er maar bij, besturen is blijkbaar geen prioriteit.
De Croo heeft er niets mee te maken. Weyts zegt (zoals altijd) scholen open, Jambon zegt scholen toe, De Wever zegt dat het een stommiteit is dat de scholen werden gesloten. Er staan er twee in hun hemd: eerst Ben Weyts en daarna Jan Jambon.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2021, 21:34   #185
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Ik zeg: scholen toe (ik volg JJ).
Oud 5 april 2021, 21:43   #186
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht

We maken een Belgisch akkoord; een week open en een week gesloten.
Het zal niets of niemand helpen maar we hebben een akkoord, dat is het bijzonderste.
Oud 5 april 2021, 22:10   #187
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"We" hebben een compromis op zijn Belgisch. Met dat soortcompromissen hangt België aanelkaar,en is het wat het is: een absurd apenland.
Oud 5 april 2021, 22:12   #188
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
"We" hebben een compromis op zijn Belgisch. Met dat soortcompromissen hangt België aanelkaar,en is het wat het is: een absurd apenland.
Ik ben zeker geen voorstander van compromissen, dan verliest iedereen.
Oud 5 april 2021, 22:25   #189
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Croo heeft er niets mee te maken. Weyts zegt (zoals altijd) scholen open, Jambon zegt scholen toe, De Wever zegt dat het een stommiteit is dat de scholen werden gesloten. Er staan er twee in hun hemd: eerst Ben Weyts en daarna Jan Jambon.
Ik geef Jan Jambon gelijk. En besturen is beslissingen durven nemen. Hij doet dat.
Oud 5 april 2021, 22:25   #190
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Het Vlaams Belang hoeft zelfs geen campagne meer te voeren, het wordt voortdurend zo immens goed geholpen door de traditionele sjoemelaars dat ze wel moeten afsteven op een onoverkomelijke overwinning.

En waar zitten nu al die Belgicisten die er zo heilig van overtuigd waren dat België een oneindig iets is.

Ja, beste linkse vrienden, dat dachten heel waarschijnlijk de dinosaurussen ook dat ze onvergankelijk waren maar neem me niet kwalijk, ik kan me vergissen, maar veel veel zie je er toch niet meer rond lopen, als ge 't mij vraagt.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2021, 22:48   #191
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou je willen bijtreden, alleen, het is ruim laat.

De eerste coronaregering had moeten doordrukken.

Hoeveel bedraagt de incubatietijd ? Wel plus een week extra hadden ze alles moeten lam leggen op uitsluitend, "voedingswaren, politie, medische bijstand, vuilophaling en brandweer". Al de rest plat. Geen openbaar vervoer, vliegtuigen aan de grond, dan waren we er met 5 ?* 6 weken vanaf geweest. Maar wel grenzen dicht, ook voor vrachtwagens he. En ja, dat had moeten gebeuren over heel Europa.

Maar nee, de scholen moesten open blijven. Nog niet zo lang geleden mochten de leerlingen niet meer in de refter eten omdat de verschillende klassen met elkaar geen contact zouden hebben. Dat die samen 's ochtends met zijn allen rond elkaars nek hangen op een overvolle autobus op weg naar school, dat was geen probleem.

De kappers mochten terug open maar achter iedere klant moest de stoel ontsmet worden.

Wie liep er eigenlijk rond in die trams en autobussen om achter iedere reiziger de stoel te ontsmetten?

Nu, is het 1 klant per 10 m² in de winkels. Ja, die kunnen nu nog met zijn 10 op 10 m² van de winkel staan hé. En eu, in de bussen, de trams, de treinen? Hoeveel per m² ?????

Stuk voorstuk allemaal maatregelen van keske schiet.

Decroo, " We maken een regering omdat we onze verantwoordelijkheid willen nemen", Welke verantwoordelijkheid ???? Omdat we aan de vetpot willen likken. Die verantwoordelijkheid !!!
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2021, 22:50   #192
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik zou je willen bijtreden, alleen, het is ruim laat.

De eerste coronaregering had moeten doordrukken.

Hoeveel bedraagt de incubatietijd ? Wel plus een week extra hadden ze alles moeten lam leggen op uitsluitend, "voedingswaren, politie, medische bijstand, vuilophaling en brandweer". Al de rest plat. Geen openbaar vervoer, vliegtuigen aan de grond, dan waren we er met 5 ?* 6 weken vanaf geweest. Maar wel grenzen dicht, ook voor vrachtwagens he. En ja, dat had moeten gebeuren over heel Europa.

Maar nee, de scholen moesten open blijven. Nog niet zo lang geleden mochten de leerlingen niet meer in de refter eten omdat de verschillende klassen met elkaar geen contact zouden hebben. Dat die samen 's ochtends met zijn allen rond elkaars nek hangen op een overvolle autobus op weg naar school, dat was geen probleem.

De kappers mochten terug open maar achter iedere klant moest de stoel ontsmet worden.

Wie liep er eigenlijk rond in die trams en autobussen om achter iedere reiziger de stoel te ontsmetten?

Nu, is het 1 klant per 10 m² in de winkels. Ja, die kunnen nu nog met zijn 10 op 10 m² van de winkel staan hé. En eu, in de bussen, de trams, de treinen? Hoeveel per m² ?????

Stuk voorstuk allemaal maatregelen van keske schiet.

Decroo, " We maken een regering omdat we onze verantwoordelijkheid willen nemen", Welke verantwoordelijkheid ???? Omdat we aan de vetpot willen likken. Die verantwoordelijkheid !!!
Ik weet het wel, je hebt volledig gelijk.
Oud 6 april 2021, 16:31   #193
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verwacht van regeringen dat zij besturen.

En voor wat betreft Jan Jambon en het sluiten van de scholen: ik denk dat hij daar de juiste keuze heeft gemaakt.

Wat wel ergerlijk is, is dat de NVA (niet zoals Bouchez trouwens) wat populistisch zit te doen en de eigen regeringsmensen voor lul zet.
Populisme ???
Populisten kiezen de kant v.h. volk.
dat is politiek toch ?
wat is er ergerlijk aan ?
regeringsleden moeten onder elkaar OVEREEN komen. Komen ze niet overeen, dan houden ze best hun mond.

Laatst gewijzigd door Boduo : 6 april 2021 om 16:38.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 17:06   #194
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang hoeft zelfs geen campagne meer te voeren, het wordt voortdurend zo immens goed geholpen door de traditionele sjoemelaars dat ze wel moeten afsteven op een onoverkomelijke overwinning.

En waar zitten nu al die Belgicisten die er zo heilig van overtuigd waren dat België een oneindig iets is.

Ja, beste linkse vrienden, dat dachten heel waarschijnlijk de dinosaurussen ook dat ze onvergankelijk waren maar neem me niet kwalijk, ik kan me vergissen, maar veel veel zie je er toch niet meer rond lopen, als ge 't mij vraagt.
U vergeet dat niemand met het VB wil samenwerken. Wat ze denken, is dus van geen enkel belang. Na 2024 blijven ze in het cordon en de N-VA valt in de oppositie als ze de verkiezingen verliest. Dan gaan we verder met België met een nieuwe Vivaldi regering.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 17:08   #195
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U vergeet dat niemand met het VB wil samenwerken. Wat ze denken, is dus van geen enkel belang. Na 2024 blijven ze in het cordon en de N-VA valt in de oppositie als ze de verkiezingen verliest. Dan gaan we verder met België met een nieuwe Vivaldi regering.
En als het regent worden we nat.
Wat is uw punt ?
Buiten wat ziekelijk trollen doet u hier niet veel.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 17:13   #196
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Populisme ???
Populisten kiezen de kant v.h. volk.
dat is politiek toch ?
wat is er ergerlijk aan ?
regeringsleden moeten onder elkaar OVEREEN komen. Komen ze niet overeen, dan houden ze best hun mond.

Ik zou zeggen dat ik volmondig akkoord ben met uw visie ware het niet dat op dit forum niemand nog akkoord gaat met hetgeen anderen vertellen.
En ik merk daartegenover dat ze ook hun mond niet houden. Wie moet er dan mee beginnen? Al dat gewauwel dat hier gebeurt met bijna nooit steekhoudende argumenten doet mij denken aan het gehuil van een roedel wolven die regelmatig moeten huilen omdat ze niks anders kunnen.
Het heeft geen zin.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 17:14   #197
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En als het regent worden we nat.
Wat is uw punt ?
Buiten wat ziekelijk trollen doet u hier niet veel.

Toch typisch: wanneer iemand iets zegt wat Vlaams-nationalistjes niet aanstaat, dan wordt hij door sommigen van hen gegarandeerd uitgemaakt voor trol. Het zal het gemakkelijkste zijn zeker? Dan hoeven ze niet meer te antwoorden op de poster.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 17:18   #198
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat is juist, voor een deel.
De Vlaamse regering zou wel eens en coalitie kunnen worden tussen VB & NVA.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 17:19   #199
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoewel ik wantrouwen heb in deze generatie politici, weet ik niet of een onafhankelijkheid met VB beterschap zal brengen.

Misschien beter de politiek afschaffen en iets nieuws uitvinden.
Oud 6 april 2021, 17:22   #200
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Toch typisch: wanneer iemand iets zegt wat Vlaams-nationalistjes niet aanstaat, dan wordt hij door sommigen van hen gegarandeerd uitgemaakt voor trol. Het zal het gemakkelijkste zijn zeker? Dan hoeven ze niet meer te antwoorden op de poster.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be