![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is me toch gelukt om dat gezever weeral stil te leggen. Kalm dus Boduo. Scroll naar beneden en dan zal je merken dat ik ruimte laat zodat je terug iets kan vertellen. En de rest van het plebs zal vanaf nu wel zwijgen want de heren komen terug aan het woord. En je mag hen zeker niet storen. Zij weten toch alles beter. Komaan dus. Vlieg er maar terug in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in de gegevens over de samenstelling van het eigen vermogen vind je af en toe wel eens een post “aandelen toegekend aan de werknemers”
![]() |
![]() |
#183 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ik begrijp uit uw bijdrage dat U dat niet goed vindt. Mijn positie, zoals altijd, is dat een economisch contract, tussen partijen, dat op vrije basis, en uit vrije wil tot stand is gekomen, onaanvechtbaar is door een derde, buitenstaande partij, of dat nu een overheid, een vakbond of een schoonmoeder is. Net zoals arbeiders "dwingen" niet toelaatbaar is, is een minimumloon, opgelegd door de overheid, evenmin toelaatbaar. maar wat bedoelt U juist? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
Als communisme het perfecte links is (dictatoriaal bestuur door staatseigendom van het productieapparaat), en fascisme het perfecte rechts is (dictatoriaal bestuur door legislatuur), waar bevindt het libertarische individu zich dan in dat spanningsveld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet dat begrijpen, tegen volgende maandag is die opvlieging weer voorbij.
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dat elk jaar het dividend moet stijgen ?
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze avond op tv Play 4 : Deborah, de kassierster van Delhaize in Nieuwpoort.
Ze was één & al lof voor C. Rousseau. Ze heeft lange tijd NIET geweten wie hij eigenlijk was. Ze vond hem een toffe gast, vriendelijk & altijd beleefd. Hij zat er bij en was een beetje gegeneerd voor al die lof. Ook het aanwezige publiek was enthousiast over haar getuigenis. Voor C. Rousseau was het onverwacht sukses over de ganse lijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
Ok, een beetje in't belachelijke getrokken, maar zijn er werkelijk politiekers die deze stelling verdedigen???? En kan U ook namen noemen dan? Want dat zijn dan werkelijk politiekers waar je NIET voor moet stemmen, dus ik zou graag weten wie zo'n positie heeft. Laatst gewijzigd door gunter5148 : 30 april 2021 om 07:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
Als een bedrijf in jaar X 4% winst maakt, en in jaar X+1, loonsopslag geeft die overeenkomt met die 4% winst van jaar X, hoe kan ze dan haar dividend verhogen? Immers, geen winst is geen dividend. (louter theoretisch uiteraard, want een bedrijf kan zelfs gaan lenen voor dividenden te betalen, want strikt genomen is "dividend een vergoeding voor het kapitaal." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#195 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U ziet dat realistisch zoals het zou moeten zijn. Al die andere zever is geforceerd en brengt niets bij aan arbeidsvreugde of economische meerwaarde.
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar daar gaat de PVDA mee lopen.
Er is véél méér aan de hand dan de strijd om de dag van de arbeid. https://businessam.be/ultiem-overleg...erm=2021-04-30
![]() |
#197 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hierbij kregen de arbeiders voor het eerst een loon uitbetaald in klinkende munt. De relatieve welvaart in de steden was veel hoger dan op het platteland. Gemiddeld werkte men toen 4 uur voor een brood van 1 kg. Op het einde van de 19de eeuw was dat 2 uur. Hoe was dat mogelijk? Wel de manufacturen maakten producten, die op de wereldmarkt vlot konden verkocht worden. De trams in Kaïro waren van Belgische makelij en de Metro in Parijs werd aangelegd door een Belgische firma. Het is dankzij het goede 'boeren' van de ondernemingen dat de arbeiders beter en beter verloond konden worden. Uiteraard heeft de vakbond dat ook bespoedigd. Maar de bijdrage kwam van de marktbenadering.
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles Laatst gewijzigd door fcal : 30 april 2021 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we Lachaert mogen geloven kan de titel van deze draad beter veranderd worden in: Rousseau is een populist.
Citaat:
![]() |
![]() |
#199 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We zitten hier weer met een draad gebaseerd op halve waarheden. Nooit van achtergestelde gebieden gehoord? Ik weet niet of die grap nog van toepassing is. Zo heb ik rechtspersonen gekend die een enorme spaarpot bezaten en hun activa volledig overdroegen naar een nieuwe rechtspersoon. Afgedankt personeel inbegrepen. Dat afgedankt personeel werd ingeboekt als nieuwe aanwervingen. En de spaarpot werd uitbetaald via dividenten die belastingvrij waren omdat ze voldeden aan de voorwaarden van nieuw personeel aan te werven in een achtergesteld gebied. De afgedankten werd dus nieuwe tewerkgestelden. Gevolg? De overheid kon fluiten achter zijn belastingen op dividenten. Het is hier verdomd op dit forum altijd hetzelfde. Men vertelt halve onvolledige waarheden. En als je iets durft zeggen dan durven ze zeggen dat je off topic gaat. Als je verdomd over fiscaliteit wil praten dan moet je alles vertellen. En anders zwijg je best. Natuurlijk kan het heden weer anders zijn. Maar ik houd mij er niet meer mee bezig. Maar als men begint met over wetgeving te kraaien dan had ik graag gezien dat men begon met uiteen te zetten wat er heden van toepassing is. En er anders over zwijgen. En niet beginnen te kraaien dat men off topic gaat. Wat wil men hier bekomen? Heel simpel wat mij betreft. Dat ik foert zeg! Wauwel maar op. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Populisme is besmettelijk.
Citaat:
![]() |