Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2021, 07:44   #181
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ondertussen blijkt het airke van De Wever toch niet het juiste te zijn.
https://www.hln.be/binnenland/minist...omments-anchor
Lydia Peeters legt de Oosterweelwerken stil in de meest vervuilde zones !
Het enig mogelijke compromis tussen het volledig stilleggen van de Oosterweel werken en het rucksichtlos de volksgezondheid negeren en de werken zomaar laten doorgaan.

Wever zal een ander deuntje moeten leren fluiten...
Draait Peeters ook voor de kosten van de vertraging door het stilleggen op?
Dat kan oplopen tot veel meer dan 63 miljoen terwijl er nog enkele aanwijzing is dat de vervuiling op en het opruimen ervan op de Oosterweelwerf de gezondheid van de bevolking schaadt. Integendeel zelfs.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2021, 07:53   #182
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Misschien uw opmerking naar Demir doorsturen, ze zal er allicht heel veel aan hebben om 3M voor hun verantwoordelijkheden te laten betalen.
Ze kan ze ook aan een breed publiek presenteren, Vlamingen zullen er heel veel steun aan hebben als ze de 63 miljoen van de Weyts dading gaan ophoesten (bovenop het half miljard van de Demir oplossing)
En misschien uw opmerking ook naar Lydia Peeters sturen, ze kan er nieuwe inzichten door krijgen om de Oosterweelwerken misschien volledig stil te leggen of zonder bekommernis voor de volksgezondheid te laten doorgaan.

Kortom, het is alweer een zwaar inhoudelijke reactie waar de wereld alweer enkele uren mee zoet is.
Van Demir als politica was nog geen sprake toen de vervuiling zich voordeed, zelfs N-VA stond nog in de kinderschoenen. U zult anderen moeten aanwijzen om de schuld te dragen voor dat de vervuiling er gekomen is. Hadden anderen ze niet oogluikend toegestaan voor 2002, zowel op lokaal als regionaal vlak dan was het probleem van aansprakelijkheid nu niet aan de orde. Uw losse flodders richting N-V en vooral Demir zijn ......losse flodders, meer niet. De echte verantwoordelijkheid die wilt u niet aanklagen, want dan komen we automatisch bij de Vivaldi-club terecht.
Oud 30 juni 2021, 08:01   #183
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Draait Peeters ook voor de kosten van de vertraging door het stilleggen op?
Dat kan oplopen tot veel meer dan 63 miljoen terwijl er nog enkele aanwijzing is dat de vervuiling op en het opruimen ervan op de Oosterweelwerf de gezondheid van de bevolking schaadt. Integendeel zelfs.
U wil de kosten van de vervuiling dus via de budgetten voor gezondheidszorg (om PFOS gerelatieerde ziekten te behandelen) afwentelen op de gemeenschap om toch maar de natte droom van Wever te realiseren.
Mooi, heel mooi !

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 30 juni 2021 om 08:02.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2021, 08:07   #184
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als u 63 miljoen in de nek van de belastingsbetaler een pragmatische oplossing noemt ?
Om te gillen natuurlijk.
Of ziet u de bepaling dat 3M niet verantwoordelijk kan gesteld worden door Lantis/BAL als pragmatisch ?
Of is het eerder het feit dat 3M er zo goed als kosteloos mee weg komt dat ze de omgeving vervuild hebben ?

De Weyts dading pragmatisch noemen is een van die exponenten die rucksichtlos de vollksgezondheid negeert en de economische belangen laat primeren.
U kunt niet lezen. Pfos-infectie van de ogen waarschijnlijk door het eten van de eieren van uw kippen.
De Lantis-3M-dading was pragmatisch voor de werken aan Oosterweel. Het is bovendien niet Lantis dat 3M voor eventuele vervuiling in Zwijndrecht moet verantwoordelijk stellen. Lantis heeft ervoor gezorgd dat de vervuilde grond weggaat bij Oosterweel en wordt gestockeerd op grond van 3M waardoor hun bedrijfsterreinen aan waarde verliezen tenzij zeczelf saneren. Dat noem ik niet alleen pragmatisch maar zelfs uitgekiend. De vervuiler blijft zelf met de vervuiling achter.

Nogmaals als reactie op uw laatste zin: de schadelijkheid van pfos voor de mens is nog steeds niet bewezen. En iemand die klaagt over 63 miljoen en dan komt beweren dat voor een ander de economie op de gezondheid primeert, is wel echt een billenkletser.
Oud 30 juni 2021, 08:15   #185
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
U wil de kosten van de vervuiling dus via de budgetten voor gezondheidszorg (om PFOS gerelatieerde ziekten te behandelen) afwentelen op de gemeenschap om toch maar de natte droom van Wever te realiseren.
Mooi, heel mooi !
Er zijn nog geen sluitende bewijzen van een relatie van pfos met gelijk welke ziekte bij de mens. De normen zijn gewoon strenge voorzorgsmaatregelen voor ingeval dat.
Verder moet u ophouden met intentieprocessen over ,ij te maken: ik zal zelf wel schrijven als ik de kosten van de vervuiling eventueel via budgetten in de gezondheidszorg op de gemeenschap wil afwentelen. Quod non. U hoeft mij geen woorden in de mond te leggen die ik nooit geschreven heb. Spreek gewoon voor uzelf. Dat is al moeilijk genoeg.
Oud 30 juni 2021, 08:47   #186
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Er zijn nog geen sluitende bewijzen van een relatie van pfos met gelijk welke ziekte bij de mens. De normen zijn gewoon strenge voorzorgsmaatregelen voor ingeval dat.
Verder moet u ophouden met intentieprocessen over ,ij te maken: ik zal zelf wel schrijven als ik de kosten van de vervuiling eventueel via budgetten in de gezondheidszorg op de gemeenschap wil afwentelen. Quod non. U hoeft mij geen woorden in de mond te leggen die ik nooit geschreven heb. Spreek gewoon voor uzelf. Dat is al moeilijk genoeg.
Dus het is allemaal niet zo erg, zoals ik al in mijn allereerste bijdrage stelde
(en hierbij moet ik een andere forumdeelnemer ook bedanken om dat meermaals in de herinnering te brengen)
Dus Demir heeft een hoop paniek gezaaid voor niets tenzij voor een electoraal benefietje op Groen.
Dank u om mij uiteindelijk gelijk te geven. Dat hoefde geen eindeloze forumbladzijden te duren.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 30 juni 2021 om 08:50.
Oud 30 juni 2021, 08:54   #187
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus het is allemaal niet zo erg, zoals ik al in mijn allereerste bijdrage stelde
Dus Demir heeft een hoop paniek gezaaid voor niets tenzij voor een electoraal benefietje op Groen.
Dank u om mij uiteindelijk gelijk te geven. Dat hoefde geen eindeloze forumbladzijden te duren.
Ik weet nu nog niet of het erg is of niet. Zelfs de wetenschap weet het niet.
Maar mag ik er u op wijzen dat Mieke Schauvlieghe (Groen) ermee op de proppen kwam en dat Demir dan gesteld heeft dat het wanneer het toch als zo ernstig werd voorgesteld, het het parlement vrij stond van een onderzoekscommissie op te richten, want daar waren ze zelf niet op gekomen. Dat de hele santeboetiek Demir in haar suggestie gevolgd is, daar kan Demir dan weer niet aan doen.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 30 juni 2021 om 09:15.
Oud 30 juni 2021, 09:10   #188
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien uw opmerking naar Demir doorsturen, ze zal er allicht heel veel aan hebben om 3M voor hun verantwoordelijkheden te laten betalen.
Ze kan ze ook aan een breed publiek presenteren, Vlamingen zullen er heel veel steun aan hebben als ze de 63 miljoen van de Weyts dading gaan ophoesten (bovenop het half miljard van de Demir oplossing)
En misschien uw opmerking ook naar Lydia Peeters sturen, ze kan er nieuwe inzichten door krijgen om de Oosterweelwerken misschien volledig stil te leggen of zonder bekommernis voor de volksgezondheid te laten doorgaan.

Kortom, het is alweer een zwaar inhoudelijke reactie waar de wereld alweer enkele uren mee zoet is.
Je hebt gelijk uw reacties zijn niet inhoudelijk.
Blij te zien dat je dat beseft.
Als je meer inhoudelijk zou zijn en niet zou zeiken en trollen over zaken die al lang weerlegd zijn dan zou je ook inhoudelijke reacties krijgen.
Maar nu verdien je met uw selectief lezen en nva haat niet om serieus genomen te worden.

Overigens, bewijs dat er een Weyts dading is en dat die slecht zou zijn.
De werken kunnen doorgaan dankzij een dading waarvan niet bewezen is dat weyts er mee te maken heeft en noch dat die slecht is.
Werken stil leggen voor lange tijd -> grote kosten, file probleem raakt niet opgelost
Werken niet stilleggen -> grond die toch al afgegraven moest worden wordt voor een kleine meerkost, die wordt gedragen door 3M, op de terreinen van 3M gedumpt.
Bewijs maar dat het niet zo is.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 juni 2021 om 09:18.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2021, 09:12   #189
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan gaat u er van uit de de pfos wordt vastgelegd door de planten. Hetzij door mechanische immobilisatie van de grond, hetzij door opname.
En dat zal beiden allicht een beetje helpen.
Doch ik vrees dat vooral uitloging en meevoering met het grondwater voor de verspreiding zorgt.

Dat de werken doorgaan in niet vervuilde zones is doodnormaal.

En dat opslaan en een plastiek folietje over leggen, dat is nu net wat in de Weyts dading wordt beschreven en wat 3M 75.000 euro gaat kosten en de Vlaamse belastingsbetaler 63 miljoen. Remediëren is de term die daar gisteren voor gebruikt is.
bron ?
Oud 30 juni 2021, 09:14   #190
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u 63 miljoen in de nek van de belastingsbetaler een pragmatische oplossing noemt ?
Om te gillen natuurlijk.
Of ziet u de bepaling dat 3M niet verantwoordelijk kan gesteld worden door Lantis/BAL als pragmatisch ?
Of is het eerder het feit dat 3M er zo goed als kosteloos mee weg komt dat ze de omgeving vervuild hebben ?

De Weyts dading pragmatisch noemen is een van die exponenten die rucksichtlos de vollksgezondheid negeert en de economische belangen laat primeren.
rode pandadee

Citaat:
Dat terwijl ik rustig eitjes uit mijn eigen tuin eet, minder dan 15 km van de 3M fabriek?
Er zijn toch geen gezondheidsproblemen volgens u ?

Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 juni 2021 om 09:15.
Oud 30 juni 2021, 09:20   #191
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
(en hierbij moet ik een andere forumdeelnemer ook bedanken om dat meermaals in de herinnering te brengen)
Dus samengevat.
Er is geen schade voor de volksgezondheid, en dat is de schuld van nva.
Maar de werken moeten stilgelegd worden want dat is een nva project.
En ook dat is de schuld van nva.
Het regent vandaag, de schuld van nva
Rode Willem heeft geen argumenten, en dat is de schuld van nva die er wel heeft. nva heeft argumenten en Willem niet, en dat is niet eerlijk.
hip hip hoi Calimero.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 juni 2021 om 09:22.
Oud 30 juni 2021, 09:30   #192
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dus samengevat.
Er is geen schade voor de volksgezondheid, en dat is de schuld van nva.
Maar de werken moeten stilgelegd worden want dat is een nva project.
En ook dat is de schuld van nva.
Het regent vandaag, de schuld van nva
Rode Willem heeft geen argumenten, en dat is de schuld van nva die er wel heeft. nva heeft argumenten en Willem niet, en dat is niet eerlijk.
hip hip hoi Calimero.
U vergat nog: En als de werken stilgelegd worden omdat Groen/O-VLD dat willen, en er economische/financiële/ecologische schade is, dan is dat ook de schuld van........ N-VA.
Zo simpel gaat het om in Belgisch-nationalistische hersenpannen.
Oud 30 juni 2021, 09:33   #193
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, weet u wat ik sterk vind? Heel dat Vlaams parlement volgde Demir blindelings in haar suggestie. Zelfs Joske van de PvdA. Die stond als eerste in de rij om Demirs suggestie te realiseren. En dat heeft u zo te zien gemist.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 30 juni 2021 om 09:53.
Oud 30 juni 2021, 10:16   #194
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het pikt, goed zo.

Oud 30 juni 2021, 11:18   #195
stuyckp
Banneling

Standaard

Kronkel rustig verder terwijl je met uw broek op uw enkels staat.
U heeft nog niet anders gedaan dan jezelf tegen spreken.
Als nva zou zegt dat gras groen is, dan ga jij met vuur verdedigen dat gras rood is.
Mensen die op die manier discussieren posten zielige rommel. Niet echt uitnodigend voor mensen die een volwassen politieke discussie zoeken.
Oud 30 juni 2021, 13:21   #196
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Kronkel rustig verder terwijl je met uw broek op uw enkels staat.
U heeft nog niet anders gedaan dan jezelf tegen spreken.
Als nva zou zegt dat gras groen is, dan ga jij met vuur verdedigen dat gras rood is.
Mensen die op die manier discussieren posten zielige rommel. Niet echt uitnodigend voor mensen die een volwassen politieke discussie zoeken.
Tot mijn groot genoegen zie ik dat u inhoudelijk de handdoek werp en uzelf terugtrekt in de calimero positie van de verliezer van deze discussie.

U lijkt wat op de schaakclub waar ik 45 jaar geleden eens uitgenodigd werd om schaakles te krijgen. Bij de eerste wedstrijd tegen de voorzitter won ik, net als nu deze discussie. En de uitleg was toen ook al dat ik zo slecht schaakte dat hij niet meer wist wat ertegen te doen....maar ik was wel gewonnen met schaakmat.

Willem Go

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 30 juni 2021 om 13:23.
Oud 30 juni 2021, 14:05   #197
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Ik herhaal in antwoord op uw # 194:
Citaat:
Ja, weet u wat ik sterk vind? Heel dat Vlaams parlement volgde Demir blindelings in haar suggestie. Zelfs Joske van de PvdA. Die stond als eerste in de rij om Demirs suggestie te realiseren. En dat heeft u zo te zien gemist.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 30 juni 2021 om 14:05.
Oud 30 juni 2021, 14:07   #198
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tot mijn groot genoegen zie ik dat u inhoudelijk de handdoek werp en uzelf terugtrekt in de calimero positie van de verliezer van deze discussie.

U lijkt wat op de schaakclub waar ik 45 jaar geleden eens uitgenodigd werd om schaakles te krijgen. Bij de eerste wedstrijd tegen de voorzitter won ik, net als nu deze discussie. En de uitleg was toen ook al dat ik zo slecht schaakte dat hij niet meer wist wat ertegen te doen....maar ik was wel gewonnen met schaakmat.

Willem Go
De pretentie is de wereld nog niet uit.
Oud 30 juni 2021, 14:14   #199
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Willem Go
Een discussie kan je niet winnen als je jezelf hebt tegengesproken, dan verlies je met uw broek op uw enkels. Zeker in uw geval.
U verliest elke dag.
En ik heb geen handdoek gezien, u ziet dingen die er niet zijn.
Ik zou daar hulp voor zoeken als ik u was.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 juni 2021 om 14:17.
Oud 30 juni 2021, 14:31   #200
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Een discussie kan je niet winnen als je jezelf hebt tegengesproken, dan verlies je met uw broek op uw enkels. Zeker in uw geval.
U verliest elke dag.
En ik heb geen handdoek gezien, u ziet dingen die er niet zijn.
Ik zou daar hulp voor zoeken als ik u was.
Broek op de enkels...dat is eerst lijk een dolle stier tegen Willem fulmineren om na enkele honderden paginas forumvullerij uiteindelijk Willem te moeten gelijk geven en net hetzelfde schrijven.

Dat noemen ze winnen met vlag en wimpel...
En winnaars zoals ik, hebben geen hulp nodig
Willem Wins

geen handdoek gezien

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be