![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar naast de wet die alcohol beperkt voor weggebruikers bestaat ook de wet op alcoholmisbruik. Wordt niet veel meer toegepast maar bestaat nog steeds. Alcohol is nu eenmaal legaal en kan niet zomaar terug verboden worden, drugs wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten worden massa's geld in anti campagnes gepompt. Niet toelaten is de goedkoopste anticampgne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alcohol is inderdaad legaal, maar er is geen enkele reden waarom dat niet "zomaar" terug verboden zou kunnen worden. In Amerika deden ze dat in de jaren '20 van de vorige eeuw immers ook, weet je nog wel?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terug verbieden is niet zo eenvoudig. Teveel mensen verdienen er hun brood mee. Wat niet toegelaten wordt moet achteraf niet terug verboden worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie nog steeds de middeleeuwse methode met op de lijn lopen enzomeer gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat er trouwens ook al gecontroleerd werd op rijden onder invloed van cannabis... Een reden te meer om cannabis gebruik onder degelijk reglementering toe te laten, dan kan meteen bepaald worden, tot welk niveau je achter een stuur kan kruipen, zoals bij alcohol...
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is iets anders dan legaliseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met gedoodgbeleid ben je niets, daarbij hangt het gewoon af van de overtuiging van de flik die je toevallig tegenhoudt, of de repressie van het gemeentebestuur... Geen discriminatie, als alcoholgebruikers recht hebben op roes, dan hebben cannabis-gebruikers dat zeker... (het gaat het laatste geval bovendien om softdrugs, wat niet kan gezegd worden van alcohol, die veel minder schade aanrichten aan het lichaam, en waar veel minder hinder van is in de omgeving...) Ik weet wel wie ik het liefst op het voetpad kruis, 's avonds... een stom dronken agressieveling, of een vent die dromerig en high rondloopt!
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door zorroaster : 15 december 2004 om 00:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De oproep die deze jongeren was er geen van "nu gaan we ons allemaal kapot smoren", maar ze willen gewoon duidelijk maken dat de wetgeving een complete ramp is, en dat het totaal onlogisch is dat alcohol wel sociaal en wettelijk aanvaardt is, terwijl het zoveel kapot maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegen uw argumenten is geen kruid gewassen. ![]() |
|
![]() |
![]() |