![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wie van de volgende groepen mag wat jou betreft geëvacueerd worden? (meerdere opties | |||
Iedereen die wil vluchten moeten we proberen te redden, op humanitaire gronden |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
Iedereen die op enige manier risico loopt owv een band met het oude regime en/of de geallieerden. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
De niet-Belgen die betaald werden door de Belgische overheid voor geleverde diensten (tolken e.d.) en daardoor hoog risico lopen voor vergelding |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
De familie van niet-Belgen die betaald werden door de Belgische overheid voor geleverde diensten (tolken e.d.) en daardoor hoog risico lopen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 28,00% |
De Belgen met enkele nationaliteit die voor de Belgische overheid werken |
![]() ![]() ![]() |
15 | 60,00% |
De familie (incl. eventuele niet-Belgen) van Belgen met enkele nationaliteit die voor de Belgische overheid werken. (Belg getrouwd met een local) |
![]() ![]() ![]() |
10 | 40,00% |
De Belgen met dubbele nationaliteit die voor de Belgische overheid werken |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
De familie (incl. eventuele niet-Belgen) van Belgen met dubbele nationaliteit die voor de Belgische overheid werken. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 24,00% |
De Belgen met enkele nationaliteit die in Afghanistan waren voor zaken of vakantie |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
De familie (incl. eventuele niet-Belgen) van Belgen met enkele nationaliteit die in Afghanistan waren voor zaken of vakantie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 24,00% |
De Belgen met dubbele nationaliteit die in Afghanistan waren voor zaken of vakantie |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
De familie (incl. eventuele niet-Belgen) van Belgen met dubbele nationaliteit die in Afghanistan waren voor zaken of vakantie |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
nog een groep, specifieer |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ook honden en katten:
UK will help evacuate ex-Marine, 200 Afghans and 150 animals https://www.bbc.com/news/live/world-58279900 |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Minister-President
|
![]() Hoe meer ik erover denk, hoe meer ik geneigd ben die migratie te faciliteren. Als die mensen weg willen en naar hier willen, fine.
Ik weet niet zo goed waar het vermeende recht vandaag zou komen dat wij dit lapje grond voor "ons" mogen claimen. Is dat een geboorterecht of zo? i.e. ik ben op dit lapje grond geboren dus dit is "van mij" en ik bepaal wie hier ook mag komen (?) Wie is die "ons" overigens? Ik voel hoegenaamd geen "eenheid" met veel van de forummers hier, hoewel we waarschijnlijk allemaal Belg zijn. Ik zou liever een groep vormen met mensen die bvb. alle mensenrechten onderschrijven en dan zullen er heel wat Belgen gedeporteerd moeten worden denk ik zo (maar naar waar?...) Soit, ik vind het een opvallend gegeven dat dit zo'n evident gegeven is geworden en dat vluchtelingen d'office een bedreiging lijken te vormen. Da's echt iets nieuws van de laatste 2 decenia, enfin lijkt toch zo
![]() |
#183 | ||
|
![]() Citaat:
Ik begin zo langzamerhand te denken dat iedere Belgische soldaat daar vier tolken had.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 25 augustus 2021 om 10:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Dat is veel
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mensen zijn tegen zo goed als alles tegen waar wij voor zijn. En dan bedoel ik niet dat ze een beetje protesteren , nee ze blazen zich desnoods op. Die kunnen hier niks komen zoeken en zijn ook absoluut geen meerwaarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overal waar ze komen, dringen ze hun eigen (meestal religieuze) leefgewoonten op.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 25 augustus 2021 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||
|
![]() Citaat:
Om die reden lijkt opvang van vluchtelingen in eigen regio, toch wel meer wenselijk.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 25 augustus 2021 om 10:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloof, Een Italiaan is katholiek, ging dus braaf mee naar de kerk, eet min of meer hetzelfde als wij. (alleen de keuze van bijgerechten en manier van opdienen verschillen) ah ja en ze hebben pasta en pizza. Verder zijn het Europeanen, waar wij al eeuwen zaken mee doen en die dus min of meer een gelijkaardige cultuur en zeden hebben, mits hier en daar een nuance die soms ook ergelijk kan zijn maar ook niet meer dan dat. Daarom dat ook Chinezen / vietnamezen etc ook relatief goed integreren, of toch geen specialekes vragen. Ze hebben een ander geloof, maar gaan niet moeilijk lopen doen of hebben ook geen bekeringsdrang. Ze hebben al wat meer andere zeden en cultuur maar ook daar geen noemenswaardige problemen. Ja wij eten geen honden, daar hebben ze er iets minder problemen mee. (eigenlijk vreten ze zowat alles) Met Islamieten is dat iets helemaal anders, overal, proberen ze hun geloof op te dringen aan de bevolking die ze willen koloniseren. Vanaf dat er een paar % in de bevolking aanwezig is, vliegt de stront tegen de ventilator. Gaan ze oproepen tot het gebed vanaf de minaret, gaan ze halal voer eisen enz ... enz... kom het klassieke recept dat overal ter wereld wrevel opwekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zullen zeker ook Afghanen zijn die die rechten niet onderschrijven, net zoals er veel Belgen zijn die dat niet doen (waaronder heel wat forummers) Mijn punt is, ik zou los van de plek waar je geboren bent, of het nu België, Brazilië, Benin of Belarus is, willen verenigen met mensen met dezelfde waarden. Het is wat onnozel om alle Afghanen op de hoop te gooien van religieuze fundamentalisten. Ik kan evengoed alle Vlaamse Belangers nazi's noemen. Beiden zijn niet juist
![]() |
![]() |
#192 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het enige wat ons verbindt (met "ons" bedoel ik hier gij en ik), is de plek waar we geboren zijn. Voor de rest hebben we niet zo veel gemeen denk ik. En toch is die basis voldoende dat "wij" mensen de toegang tot "onze" (?) grond verbieden, ook al zou het waardenpatroon van sommige van die mensen beter aansluiten bij dat van jou of dat van mij. Het feit dat jij het wilt verbieden en ik niet, vormt op zich al een probleem in onze "eenheid". Beetje een bizar gegeven, als ge erover nadenkt.
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 25 augustus 2021 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hetzelfde dan graag ook voor de "Belgen". Ik wil niet weten hoeveel Vlaams Belangers of PTB-ers waar ik absoluut niks mee te maken wil hebben profiteren van mijn belastingsgeld via weet-ik-veel welke uitkeringen. Want ja, opnieuw die "wij" die je vermeldt, dat zijn ook mensen waar jij of ik fundementaal mee oneens zouden kunnen zijn. Allé, mag een luilak "volbloed" (?) Belg wel rechten claimen op de vruchten van het werk van zijn/haar voorvaderen?! (i.e. de faciliteiten die je aanhaalt)
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Als ge het dan ontleedt, dan is het probleem van migratie eigenlijk verbonden met de verzorgingsstaat. Aja, als de rechten die je opbouwt enkel de vrucht zijn van je eigen daden, dan maakt het niet uit of je Belg, Fransoos of Kongolees bent. Neem de verzorgingsstaat weg, en niemand kan nog rechten claimen op deze of gene ondersteuning louter op basis van zijn nationaliteit. Ik denk dat er veel nationalisten zijn die dat geen fijne gedachte vinden ![]()
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#199 |
Minister-President
|