![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn pamflet tekst was precies daarop gebaseerd: "Het niewe immuunsysteem" "Het gevaarlijkste geloof" "Dwang, gezag, Overheid" En ook dat sticky onderwerp van patrickve. Het is een vraag, maar het hele corona verhaal totnogtoe heeft het stellen ervan intussen overbodig gemaakt. Het antwoord is niet meer omheen te draaien.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zoals de linkse elite verdedigers die opeens wel heel erg graag dictatorke spelen omdat het voor de goeie zaak is. Iets wat ze andersdenkenden veelvuldig van beschuldigen doen ze nu met volle overtuiging zelf. Het is me het jaartje wel, mijn ogen zijn nog meer open gegaan en met mij nog vele anderen, er is nu nog veel minder vertrouwen in de overheid wat toch wel een jammere zaak is voor elk land. Er zal veel werk zijn om dat vertrouwen terug te verdienen en dat kan enkel door eerlijk te zijn en mensen niet als manipuleerbare debielen te behandelen. Niet voor morgen dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe goed komt het de campagne niet uit als er inderdaad een ongevaccineerd 13-jarig meisje eens zou dood gaan aan covid ? Want het is wel een zeldzame gebeurtenis. In gans de epidemie zijn er maar 7 of 8 geweest, en dat waren allemaal probleemgevallen. Een gezond meiske dat dood gaat aan covid, wat meer wil je om de campagne te boosten he. Je kan toch denken dat de verleiding groot moet geweest zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kerngezond naar school fietsen, hallo zeggen tegen vrienden en vriendinnen, wat les volgen en dan plots doodvallen? Of met 43° koorts dagen na mekaar in bed liggen, hoesten, kortademig, geen eetlust, algemene malaise, en dan van pure uitputting doodgaan?
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat jouw term 'probleemgevallen' betreft, ik moet toch even wijzen op het volgende. Mensen die pleiten voor herhaalde besmetting met het coronavirus moeten wel beseffen dat zo'n besmetting met een nieuw virus waarvan de gevolgen nog niet helemaal duidelijk zijn, wel degelijk klinisch gezien meetelt als 'medische voorgeschiedenis'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duizenden meldingen over menstruatiestoornissen na coronavaccin maar "het is nog onduidelijk of er inderdaad een verband is met het vaccin."
Hoe duidelijker moet het nog worden? ![]() https://www.ad.nl/gezond/duizenden-m...ccin~a4e5d762/ Maar ze gaan het nu beginnen te onderzoeken, na 6 maanden vaccinaties. https://www.hopkinsmedicine.org/news...n-menstruation |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is zeer erg dat veel mensen niet de mogelijkheid hebben om besmettingen zoveel mogelijk te vermijden, maar dat was en is een bewuste beleidskeuze. Dat het virus vooral de zwaksten treft is al erg genoeg, maar dat de sterksten in de maatschappij de zwaksten dwingen om dat risico zomaar te accepteren omdat de sterksten business-as-usual willen - pret en winst maken op de rug van een ander - is nog veel erger. Als dat volksgezondheid is, dan houdt het voor mij op. Niet in mijn naam, daar werk ik niet mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#192 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je kan het vergelijken met de vaststelling dat er plots een rivier is ontstaan die door uw stad loopt. Wat wij gedaan hebben, is een stuwdam gebouwd om die rivier tegen te houden. Dat heeft een tijdje het water tegen gehouden, en dan is het stuwmeer gaan overlopen. We bouwen dan een hogere stuwdam. Dat maakt een dieper meer. En na een tijdje gaat het weer overlopen. En ondertussen verzuipen we meer en meer delen van de stad. Terwijl we ook kunnen aanvaarden dat er nu een rivier is, en die gewoon wat dijken geven, en het water laten doorlopen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De mens heeft sociale structuren, wetenschap, wetten en regels uitgevonden om de wet van de jungle te kunnen overstijgen. We zijn intussen met veel te veel en de wereld is veel te complex geworden om gerund te worden door competitiviteit. Helaas zijn de meesten hierover nog in denial, de maatschappij stimuleert nog steeds wie eerst wil zijn en straft de anderen. Competitiviteit zit in onze genen, dat klopt natuurlijk. Maar het is niet 'des mensen', we hebben dat niet uitgevonden, al het is een realiteit bij biologisch leven tot in onze cellen toe. Voorstanders van de wet van de sterkste hebben een fout beeld van evolutie. Evolutie is geen lineaire vooruitgang, het werkt cyclisch, meanderend zoals een rivier, het keert op zichzelf terug zoals de seizoenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Denk jij echt dat een "mensenmaatschappij" COMPLEXER is dan een biosfeer ? De processen in een biosfeer zijn ontiegelijk ingewikkelder dan menselijke relaties he. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 september 2021 om 09:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
De mens heeft maar recht op 1 ding, en dat is de eigendom over het eigen lichaam. Er zijn bibliotheken geschreven over waarom het "recht van de sterkste" niet goed zou zijn, en er is nog nooit 1 sluitend, logisch, argument voor verzonnen. Alleen maar eufemismen.
![]() |
![]() |
#198 |
Minister
|
![]() Mijn pauzeknop, mijn vinger. Ik ben een geduldig man, als het nodig is. "We'll cross that bridge when we get there", zoals roekeloze wetenschappers, onverantwoordelijke industriëlen en de holle vaten in de politiek het vaak plegen te zeggen.
Want, wees eerlijk, wie kan er zich betere remote collega's of stamgasten wensen dan jullie allemaal? Stuk voor stuk mensen die - elk op hun eigen manier - begaan zijn met de samenleving, hun plaats daarin en daar op intelligente en stimulerende manier uitdrukking kunnen en willen aan geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij denkt echt dat jij tijdens jouw levenstijd nog een "covidvrije" tijd gaat kennen ??
Stel even dat je dat zegde na 1918. "pauze tot de griep verdwenen is". Laatst gewijzigd door patrickve : 30 september 2021 om 09:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is niet naïef om menselijke competitie wat in te willen tomen. Het is een rationele en ethische overweging. Het instant houden en opkloppen van zinloos haantjesgedrag verspilt enorm veel moeite en resources. We hebben die luxe niet meer, tot spijt van wie het benijdt. Kijk naar de uitgesproken rivaliteit tussen mensen als Musk, Bezos, Branson en anderen van dat kaliber. Dat is toch puberaal of zelf kleuterniveau? Amai, moet je daar zo oud en rijk voor geworden zijn? En mensen die zich zo gedragen zijn een voorbeeld? Is dat vooruitgang? Dan moet je ook niet klagen dat het niet goed gaat met de wereld. Laatst gewijzigd door discuz : 30 september 2021 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |