Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2021, 10:19   #181
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

DeZeeuw's schermafbeelding

Standaard

Het Oosten,

Hoe verklaart u dan dat ruim 40% van de Vlamingen op een Vlaams-nationalistische partij hebben gestemd in 2019?
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2021, 17:07   #182
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Het Oosten,

Hoe verklaart u dan dat ruim 40% van de Vlamingen op een Vlaams-nationalistische partij hebben gestemd in 2019?
Dat wil nog niet zeggen dat Vlamingen Hollanders willen worden laat staan dat ze in overgrote meerderheid voor scheiding van België zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2021, 17:10   #183
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat wil nog niet zeggen dat Vlamingen Hollanders willen worden laat staan dat ze in overgrote meerderheid voor scheiding van België zijn.
Wat wil het dan wel zeggen?
Oud 8 oktober 2021, 17:21   #184
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat wil het dan wel zeggen?
Ik zap nogal rap naar een andere post als het over politiek gaat omdat het me bitter weinig interesseert. Maar ik hoor of lees toch niet dat VB of NVA sturen naar een scheiding van België. Men heeft schrik van kiezers te verliezen als men zo drastisch op een totale scheiding zou aansturen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2021, 17:21   #185
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hoeft ook niet. Als genoeg eendrachtige Belgen van die 11 miljoen te kennen geven dat ze België kotsbeu zijn kan wat in 1830 kon nog eens dunnetjes worden overgedaan.
Ik betwijfel of de Vlamingen zich dat nog een tweede keer goedschiks zullen laten welgevallen.
Oud 8 oktober 2021, 17:23   #186
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zap nogal rap naar een andere post als het over politiek gaat omdat het me bitter weinig interesseert. Maar ik hoor of lees toch niet dat VB of NVA sturen naar een scheiding van België. Men heeft schrik van kiezers te verliezen als men zo drastisch op een totale scheiding zou aansturen.
De mensen liggen van wat anders wakker dan van de splitsing van België. Hun eigen portemonee bijvoorbeeld. En daar kunnen wél vodden van komen.
Oud 8 oktober 2021, 17:30   #187
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Oosten,

Uit onvrede. Soms met een degelijke reden, soms niet. Dat is in vele landen van Europa zo. Populistische partijen die de kiezer naar de mond praten, hebben succes. Soms is de wrevel van de kiezer zeker terecht.

Maar ja, zoals ik al zo vaak zei, schreeuwen lang de kant is gemakkelijk, maar het probleem oplossen? Toen de NVA in de regering zat, kregen ze het vreemdelingen probleem ook niet onder de knie. En er waren zelden zo grote betogingen tegen het economisch beleid dan onder Michel I met de NVA in de regering.

Wees maar zeker dat het VB het ook niet zal oplossen. Verre van. Voor mijn part had het VB gerust mogen meeregeren. Ze hadden ook goed gewonnen. Maar de moeilijke problemen oplossen? Dat is een ander paar mouwen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 oktober 2021 om 17:56.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2021, 18:01   #188
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Uit onvrede. Soms terecht, soms niet. Dat is in vele landen van Europa zo. Populistische partijen die de kiezer naar de mond praten, hebben succes. Soms is de wrevel van de kiezer zeker terecht.

Maar ja, zoals ik al zo vaak zei, schreeuwen lang de kant is gemakkelijk, maar het probleem oplossen? Toen de NVA in de regering zat, kregen ze het vreemdelingen probleem ook niet onder de knie. En er waren zelden zo grote betogingen tegen het economisch beleid dan onder Michel I met de NVA in de regering.

Wees maar zeker dat het VB het ook niet zal oplossen. Verre van. Voor mijn part had het VB gerust mogen meeregeren. Ze hadden ook goed gewonnen. Maar de moeilijke problemen oplossen? Dat is een ander paar mouwen.
Makkelijk zat. Iemand onbekwaam verklaren die nooit de kans kreeg om zich te bewijzen.Typisch Belgisch.
Het VB een kwart eeuw lang demoniseren, uitsluiten, en nét het tegenovergestelde doen van wat het voorstelt. En als alles om zeep is dezelfde partij verwijten dat het geen moeilijke problemen kan oplossen.
Moeilijke problemen hoeven niet opgelost te worden als ze worden voorkomen. DAAR heeft het jaaaaaarenlang aan ontbroken. Aan problemen voorkomen.

Er bestaat geen populist die de mensen méér naar de mond heeft gepraat als Verhofstadt. En kijk waar de "liberalen" daarmee geraakt zijn.
Oud 8 oktober 2021, 18:28   #189
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Politiek interesseert u bitter weinig maar toch ken je de diepste politieke gevoelens bij de Vlaamse bevolking.

Ach ja, waarom niet...
Oud 8 oktober 2021, 20:10   #190
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De mensen liggen van wat anders wakker dan van de splitsing van België. Hun eigen portemonee bijvoorbeeld. En daar kunnen wél vodden van komen.
De splitsing van België zal de best mogelijke investering voor hun "portemonee" zijn die maar mogelijk is.

De dag dat zij dat beseffen is het "Bye ,bye Belgium".
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2021, 20:32   #191
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De splitsing van België zal de best mogelijke investering voor hun "portemonee" zijn die maar mogelijk is.

De dag dat zij dat beseffen is het "Bye ,bye Belgium".
Geen enkele verstandige investeerder wacht op een politieke beslissing. Hij zorgt enkel voor een workaround indien een politieke beslissing zijn risico in gevaar zou brengen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 15:38   #192
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Toepasselijke anekdote: ik ben een jachthondenliefhebber, en zojuist kwam ik een jong Belgisch stel tegen, Franstalig. Omdat zij een jonge Weimaraner bij zich hadden raakten we met elkaar aan de praat. Echter, omdat zij geen woord Nederlands spraken, en ik geen woord Frans, moesten wij ons gesprek in het Engels voeren. Al met al een aardig stel, met een prachtige hond, en we hadden nog een leuk gesprek ook.

Dit gezegd hebbende snap ik de verontwaardiging bij de starter van dit topic niet zo; blijkbaar is het de normaalste zaak van de wereld dat jonge Franstalige Belgen geen woord Nederlands spreken....
Oud 9 oktober 2021, 16:23   #193
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toepasselijke anekdote: ik ben een jachthondenliefhebber, en zojuist kwam ik een jong Belgisch stel tegen, Franstalig. Omdat zij een jonge Weimaraner bij zich hadden raakten we met elkaar aan de praat. Echter, omdat zij geen woord Nederlands spraken, en ik geen woord Frans, moesten wij ons gesprek in het Engels voeren. Al met al een aardig stel, met een prachtige hond, en we hadden nog een leuk gesprek ook.

Dit gezegd hebbende snap ik de verontwaardiging bij de starter van dit topic niet zo; blijkbaar is het de normaalste zaak van de wereld dat jonge Franstalige Belgen geen woord Nederlands spreken....
Dat is inderdaad de normaalste zaak in de wereld, vrije mensen kiezen zelf welke taal ze leren.
Oud 9 oktober 2021, 22:22   #194
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad de normaalste zaak in de wereld, vrije mensen kiezen zelf welke taal ze leren.
En vrije mensen kiezen ook met wie ze samen nog in één land willen wonen.

Als de Forza Flandria de meerderheid heeft in het Vlaams Parlement ,waarom zouden wij dan niet mogen kiezen voor ons eigen Nederlandstalige land.
Wij zijn evengoed vrije mensen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 22:36   #195
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Behalve de Vlamingen uiteraard ,die krijgen het frans opgelegd als tweede taal om te leren ....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 22:37   #196
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Behalve de Vlamingen uiteraard ,die krijgen het frans opgelegd als tweede taal om te leren ....
Zo is het, de knecht leert de taal van de meester.
Oud 9 oktober 2021, 22:39   #197
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De eerste dweil van den belziek is daar wel het exponent van he...

En dat dank zij zijn mama die het niet normaal vond dat kinderen van bakkers en beenhouwers zomaar universitaire studies konden volgen....

Laatst gewijzigd door Svennies : 9 oktober 2021 om 22:41.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 22:52   #198
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
U heeft het eerste punt van beide partijprogramma's dan nog niet gelezen?
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 9 oktober 2021 om 23:03.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 22:56   #199
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Uit onvrede. Soms met een degelijke reden, soms niet. Dat is in vele landen van Europa zo. Populistische partijen die de kiezer naar de mond praten, hebben succes. Soms is de wrevel van de kiezer zeker terecht.

Geleend van uw vriend dalibor:

Even eraan herinneren dat van 2014 tot 9 december 2018 N-VA in de federale zat.
Of hoe men in zijn eigen voeten schiet ( geleendBvan een bekende forummer uit het Oosten).
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 9 oktober 2021 om 23:02.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 07:11   #200
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Daar zit wellicht een behoorlijke kern van waarheid in. Het was destijds de Franstalige elite die aanstuurde op een breuk met het noorden (dit in een context van jarenlange verfransing). Dit alles heeft geleid tot een soort minderwaardigheidscomplex bij de Vlamingen zo lijkt het.
En geheel onterecht wat mij betreft: voor mij behoren de Vlamingen tot de symphatieksten der Nederlanders en wordt in Vlaanderen het schoonste en beste Nederlands gesproken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be