![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is absoluut zo. Ik heb Limburgers gekend die stevig overtuigd Vlaamsgezind waren.
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gevolg: meer zetels voor de Franstaligen in het federaal parlement. Waarom zouden we in hemelsnaam onze meerderheid opgeven? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 13 oktober 2021 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat hebben we trouwens nu aan onze "meerderheid"? Nope, eerst wisselen en dan onafhankelijk, of omgekeerd, dat maakt me niets uit.
![]() |
![]() |
#184 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Kennis van Nederlands in Vlaanderen, kennis van Frans in Wallonië. Is toch het minste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanmiddag in het OLV. Juffrouw aan de balie waar ze u inschrijven om bloed te trekken.
'k Heb haar horen antwoorden in Nederlands tegen de Vlamingen, in 't Frans tegen twee negers en in 't Engels tegen een bleekbruine, waarvan ik niet weet waar die vandaan kwam en in 't Oilsjters tegen de Oilsjteneers. Zeg nu nog eens dat ze in Aalst aan taalterreur doen.
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat "kennis" nu net het verstandelijk probleem zijn van de residenten uit die streken.
![]() |
#187 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ja, er bestaat een grote culturele affiniteit tussen Zeeuws-Vlaanderen en vooral Oost- en West-Vlaanderen. Ik heb vorige week nog gesolliciteerd in die streek. Die mensen hameren erop dat ze Nederlands willen blijven en nemen ?* priori aan dat ik zo'n Belg/Vlaming bent die claim op hun land legt waarmee ze het niet eens zijn. Laatst gewijzigd door Weyland : 16 oktober 2021 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Afkeer voor Nederland hoort er bij, natuurlijk. Maar ook vaak afkeer voor het Nederlands als taal. Napoleon moet je zien als een man van zijn tijd. Willem I echter is de verschrikkelijkste vorst die we ooit hadden. En nu pas ontdekken velen dat we met Walen een land vormen sinds de Bourgondische periode. De Limburger vond hierbij het warm water uit en maakt het ons allen kundig (met het air van 'nu vertel ik je wat dat je nog niet wist'). Pas op, mogelijk sterk hiermee het Limbo-nationalisme, want het komt idd over als dédain. Toch valt het op, bijna iedere Limburger hier is zo. Laatst gewijzigd door Weyland : 16 oktober 2021 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correctie:
Laat "kennis" nu net het verstandelijk probleem zijn van een niet onbelangrijk aantal residenten uit die streken. Excuses voor mijn eerdere al te makkelijke veralgemening. ![]()
![]() |
#190 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Limbo's blijf ik prima mensen vinden hoor, ook op dit forum. Ik vind het zelfs jammer dat Tavek hier weg is. Hij provoceerde graag wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |